טראמפ, הבית הלבן, ארה"ב
צילום: יח"צ

טראמפ: "ביטלתי את התקיפה על איראן כי זה לא מידתי"

מספר שעות לאחר הדיווח בניו יורק טיימס, הנשיא האמריקני מסביר לציבור דרך הטוויטר  מדוע החליט לבטל את התקיפה באיראן. הנשיא טוען כי 150 איש היו נהרגים ממנה
עמית נעם טל | (20)
עיתון הניו יורק טיימס פרסם מוקדם יותר הבוקר כי הנשיא טראמפ אישר אמש לבצע תקיפה באיראן, אך נסוג מהחלטה זו זמן קצר לאחר מכן (לכתבה המלאה). היום הנשיא מסביר לציבור (בשקיפות דיי מפתיעה יש לציין) מדוע החליט לא לתקוף את איראן אמש.  טראמפ עשה זאת כהרגלו באמצעות חשבון הטוויטר שלו, ולא שכח לתקוף את הנשיא הקודם. טראמפ טען כי: "הנשיא אובמה עשה עסקה נואשת ונוראה עם איראן - נתן להם 150 מיליארד דולר בתוספת I.8 מיליארד דולר במזומן! איראן הייתה בצרות גדולות והוא חילץ אותם, נתן להם נתיב חופשי לנשק גרעיני. במקום לאמר תודה, איראן צועקת 'מוות לאמריקה'.  
ביטלתי את הסכם הגרעין האחרון, שלא אושר אפילו על ידי הקונגרס, והטלתי סנקציות חזקות. הם אומה חלשה הרבה יותר מאשר בתחילת הנשיאות שלי, כאשר הם גרמו לבעיות מרכזיות בכל רחבי המזרח התיכון. עכשיו הם קרוב לפיצוץ!  
ביום שני הם הפילו מטוס בלתי מאויש בטיסה בשטח בינלאומי. היינו קרובים להגיב אתמול בלילה. כאשר שאלתי, כמה יהרגו בתקיפה. התשובה של הגנרל הייתה 150 איש. 
10 דקות לפני התקיפה עצרתי אותה, התגובה היתה לא מידתית להפלת מטוס בלתי מאויש.  
אני לא ממהר, הצבא שלנו מאורגן מחדש, חדיש, וללא ספק הטוב ביותר בעולם. הסנקציות כואבות והוספתי עוד אתמול בלילה. איראן לעולם לא תוכל לקבל נשק גרעיני, לא נגד ארה"ב, ולא נגד העולם! ". רצף הציוצים של הנשיא הערב:   

תגובות לכתבה(20):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 18.
    אורי 22/06/2019 21:54
    הגב לתגובה זו
    אל תדאגו הוא זה שיצחק אחרון
  • 17.
    מוטי 22/06/2019 12:52
    הגב לתגובה זו
    לא תקף כי פחד מקריסה של הבורסות, ועוד יותר גרוע - זינוק במחירי הנפט. זה כל מה שמעניין את האיש הזה.
  • 16.
    פה גדול ביצים קטנות (ל"ת)
    כותב 22/06/2019 08:39
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    ישראל 22/06/2019 07:17
    הגב לתגובה זו
    ישפילו אתת אמריקה ואת אירופה עד אפר
  • 14.
    רוני 21/06/2019 20:41
    הגב לתגובה זו
    אין צורך לחפש מידתיות צריכה להיות תגובה אסימטרית.
  • 13.
    אבי 21/06/2019 18:43
    הגב לתגובה זו
    מפתיעה המתינות ושיקול הדעת
  • הפחדנות לא . (ל"ת)
    נכון . 21/06/2019 23:05
    הגב לתגובה זו
  • 12.
    לרון 21/06/2019 18:21
    הגב לתגובה זו
    "לא מידתי" ,האירועים במצרים סוריה לוב וכו' היו ממש מידתיים.
  • 11.
    בורסה 21/06/2019 17:47
    הגב לתגובה זו
    לא הספיק למכור מניות, אז ביטל את התקיפה..חחח
  • 10.
    בחייאת זומזום 21/06/2019 17:29
    הגב לתגובה זו
    בסוף יתברר שטראמפ מעריץ של בג"ץ
  • 9.
    אצבע משולשת 21/06/2019 17:22
    הגב לתגובה זו
    טראמפ בשיאו !!!
  • 8.
    שלמה 21/06/2019 17:14
    הגב לתגובה זו
    הנימוק האמיתי ;פחד על הבורסה
  • 7.
    בסדר שמענו 21/06/2019 17:11
    הגב לתגובה זו
    לך תספר סיפורים ובאותה עת תלך כבר הביתה אכלת לכל העולם את הראש
  • 6.
    עדיף 150 21/06/2019 17:02
    הגב לתגובה זו
    שחושבים שהכסף ייפול מהשמיים תמיד.
  • 5.
    מושה 21/06/2019 17:01
    הגב לתגובה זו
    רק שלטראמפ יש אשה הרבה יותר יפה ממיס פיגי
  • 4.
    תחליף ... 21/06/2019 17:00
    הגב לתגובה זו
    הכול רק שהציבור האמריקאי ישתוק ...
  • 3.
    יש האומרים ... 21/06/2019 16:53
    הגב לתגובה זו
    אבל כולם יודעים מי הנשיא הכי פחדן בתולדות ארהב !!!
  • 2.
    נשיא פחדן בעל מידות טובות !!! (ל"ת)
    על זה נאמר ... 21/06/2019 16:50
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בן אדם עם חוש מידה . כל הכבוד !!! (ל"ת)
    כמו שהיכרנו 21/06/2019 16:45
    הגב לתגובה זו
  • אחי זה היה באירוניה יעני בצחוק ... (ל"ת)
    לדיסלייקר 21/06/2019 17:54
    הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.