בראד פיט על המסלול - הצלחה לסרט F1 של אפל; האם הסרט יזניק את הפורמולה 1 לשיאים חדשים?
הפקת הענק של אפל, בכיכובו של בראד פיט, מביאה את עולם הפורמולה 1 אל המסך הגדול עם תקציב עתק, טכנולוגיה ייחודית ושאיפה לחבר את הקהל האמריקאי לספורט האירופי. האם זו נקודת המפנה?
"F1: The Movie", סרט הקולנוע החדש של אפל ו-וורנר ברוס, עלה לאקרנים בארצות הברית בסוף השבוע והפך מיידית להצלחה קופתית. הסרט, בכיכובו של בראד פיט, מספר את סיפורו של סוני הייז, נהג פורמולה ותיק שחוזר למסלול כדי להדריך כוכב צעיר ונאבק בשדים אישיים. מה שמייחד את הסרט הוא לא רק העלילה, אלא ההפקה הייחודית שלו.
הסרט הופק בתקציב של כ-250 מיליון דולר, מה שהופך אותו לאחת ההפקות היקרות בתולדות אפל. הוא צולם במסלולים אמיתיים של פורמולה 1, כולל סילברסטון, ספא, מונזה ויאס מרינה, עם צוותים מקצועיים, נהגים אמיתיים, ושיתוף פעולה עם הפדרציה הבינלאומית לרכב (FIA). לואיס המילטון, אלוף העולם, שימש גם כיועץ וכמפיק בפועל. הסרט השתמש במצלמות מיוחדות שפותחו על ידי אפל לצורך שילוב במכוניות פורמולה 1, כדי להעניק לצופה תחושת "בתוך הקוקפיט".

במהלך סוף השבוע הראשון להקרנתו, הסרט הכניס כ-64 מיליון דולר בצפון אמריקה, עם תחזיות להכנסות עולמיות שיחצו את רף ה-500 מיליון דולר. זו ההשקה הקולנועית המצליחה ביותר של אפל עד כה, ומדובר במבחן אמיתי ליכולתה לפרוץ את הגבול בין תוכן סטרימינג להצלחות קופתיות.
- לאחר שמרצדס פורמולה 1 הגיעה לשווי 6 מיליארד דולר, אודי חוזרת לזירה אחרי 87 שנים
- הדור הבא של הפורמולה 1: תחרות של רכבי מירוץ אוטונומיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסרט נועד גם לקדם גם את הפורמולה 1 עצמה, במיוחד בארצות הברית. בשנים האחרונות, הפורמולה 1 הפכה מתופעה שולית בארצות הברית לענף עם קהל הולך וגדל. בעונת 2024, הספורט רשם כ-30 מיליון צופים ברחבי ארה"ב, עם ממוצע של כ-1.1 מיליון צופים למרוץ, עלייה חדה לעומת פחות מ-500 אלף לפני עשור.
ההשפעה של הסדרה "Drive to Survive" מבית נטפליקס ניכרת, והיא הכניסה את הנהגים, הקבוצות והדרמות של הספורט אל הסלון האמריקאי. כעת, עם סרט הוליוודי עתיר כוכבים כמו זה של פיט, הציפייה היא להרחיב את בסיס האוהדים אפילו יותר.
מבחינת הקבוצות, ההזדמנות היא בעיקר מסחרית. קבוצת וויליאמס, לדוגמה, דיווחה כי שליש מהספונסרים שלה כיום הם מארה"ב, כולל שמות כמו Duracell, Michelob Ultra, Kraken ו-Atlassian. ההכנסות מחסויות יכולות להגיע ליותר מ-20 מיליון דולר לקבוצה מוצלחת. ב-2024, הסכום הכולל שחולק בין הקבוצות הגיע לכ-1.23 מיליארד דולר.
- מקאו חוזרת לחיים: המהמרים הכבדים שופכים מיליארדים והקזינו מזנק
- פתיחה שלילית לדצמבר: ירידות בשווקים וירידה חדה בביטקוין
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים...

הסרט תורם גם למיצוב מחדש של הספורט כעבודת צוות מורכבת, הכוללת מאות מהנדסים, טכנאים, אסטרטגים ומנהלים, ולא רק נהגים גיבורים. כפי שאמר מנהל קבוצת וויליאמס ג'יימס וואולס, "זה לא סרט תיעודי, אבל הוא כן אותנטי לספורט. מדובר בצוות שלם שנכנס כקבוצה לגריד אמיתי."
עם הכנסות גבוהות, חשיפה רחבה ואהדה גוברת, נראה כי הסרט יכול להצליח למקם את הפורמולה 1 כמותג בידורי, ולא רק ספורטיבי. ובעידן שבו הספורט מתמודד עם אתגרים של מיצוי קהל ושינויים בזכויות שידור (כמו פרישת ESPN), השילוב בין קולנוע, סטרימינג וספורט נראה הכיוון לפתרון.
סרגיי ברין גוגל (יוטיוב)תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים העשירים בעולם
סרגיי ברין, מייסד גוגל ממשיך לחלק מניות בשווי עתק: אחרי זינוק של 100 מיליארד דולר בהונו האישי השנה, תרם לעמותות הפועלות בתחומי מחלות עצביות, אקלים ופרקינסון
סרגיי ברין, ממייסדי גוגל ואחד האנשים העשירים בעולם, תרם השבוע מניות של חברת האם אלפבית בשווי כולל של יותר מ-1.1 מיליארד דולר. לפי דיווח לרשות ניירות ערך בארצות הברית (SEC), התרומה כללה מעל 3.5 מיליון מניות של אלפבית, מבלי לציין במפורש את כל הגופים המקבלים. עם זאת, דובר מטעם משרד המשפחה של ברין אישר שרוב הסכום, כ-1 מיליארד דולר, הועבר לעמותה Catalyst4, שהוקמה על ידי ברין בשנת 2021 ומקדמת מחקרים בתחום מחלות מערכת העצבים המרכזית לצד פתרונות אקלימיים.
בנוסף, סכום של כ-90 מיליון דולר הועבר לקרן המשפחתית של ברין, ועוד 45 מיליון דולר הועברו ל-Michael J. Fox Foundation, עמותה ידועה שמובילה מחקר סביב מחלת הפרקינסון. זו אינה הפעם הראשונה שברין מחלק מניות אלפבית: במאי 2025 תרם כ-700 מיליון דולר לאותן שלוש עמותות בדיוק.
כתבה באותו הקשר: המעשה הטוב של השבוע - חברה נתנה לה לפני 40 שנה הלוואה כדי לסיים את הלימודים והיא החזירה לה עכשיו מיליארדים
המהלך הפילנתרופי מתרחש בתקופה שבה מניית אלפבית נסחרת בשיא של כל הזמנים, לאחר ראלי מרשים השנה שמגיע ברקע להצלחות החברה בתחום הבינה המלאכותית. העלייה במניה מונעת בין היתר מדיווחים על מכירות שבבי AI לחברות כמו מטא ומהשקת ג'ימיניי 3 שנתפס כחזק ואיכותי.
- המהלך הכלכלי פורץ הדרך של מועדון הפוטבול ומה קרה היום לפני 66 שנה
- גוגל נופלת ב-5.5%: פספסה בהכנסות וברווח ומפילה גם את מטא ב-4%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברין, שמחזיק בכ-6% ממניות אלפבית, נהנה מהמשך התעשרות מהירה. הונו האישי מוערך ב-253 מיליארד דולר, והוא מדורג במקום הרביעי ברשימת עשירי העולם עם זינוק של 100 מיליארד בשוויו מתחילת השנה.

מקאו חוזרת לחיים: המהמרים הכבדים שופכים מיליארדים והקזינו מזנק
הכנסות נובמבר הגיעו ל־92% מהשיא של 2019; שחקני הפרימיום מגדילים הימורים, אך הכלכלה הסינית החלשה והרגולציה המחמירה מטילות צל על המשך הצמיחה
הכנסות ההימורים הגולמיות (GGR) במקאו עלו בנובמבר 2025 ב־14.4% לעומת השנה הקודמת, והסתכמו בכ־21.1 מיליארד פטאקה (כ־2.6 מיליארד דולר). הנתון עולה על תחזיות האנליסטים, שצפו עלייה של כ־10.5% בלבד. הביצועים משקפים התאוששות מתמשכת בענף, שהושפע קשות ממגפת הקורונה וממדיניות סינית מחמירה, אך גם מדגישים תלות גבוהה בקהל פרימיום ובאירועי בידור.
ההישג מחזיר את ההכנסות לרמה של 92% משיאי 2019, טרום המגפה, עלייה משמעותית בהשוואה ל־83.3% בעשרת החודשים הראשונים של 2025. נובמבר, חודש מסורתית חלש בשל עונתיות, הפך לנקודת מפתח בהתאוששות, הודות לשילוב של גורמים מקומיים וגלובליים. עם זאת, ההתאוששות אינה אחידה: בעוד שוק הפרימיום מראה חוזק, השוק העממי (mass market) מאופק יותר, עם עלייה של כ־8% בהכנסות.
המהמרים הכבדים חזרו - ועם יותר כסף
סקר של סיטי מאמצע נובמבר מצביע על עלייה של 5% במספר שחקני הפרימיום (premium mass), שהגיע ל־540 איש – שיפור לעומת 514 בשנה הקודמת. סכום ההימורים הממוצע למהמר זינק ב־13% משנה לשנה, ל־26,754 דולר הונג קונגי (כ־3,440 דולר), גבוה ב־2% מרמות חג השנה הסיני (CNY) בינואר. הנתונים גם מצביעים על עלייה של 19% בסכום ההוצאה על הימורים..
חברות ההימורים כולל Sands China, Galaxy Entertainment, Wynn Macau ו־MGM China, הגיבו בהשקת מבצעים ממוקדים, כולל הטבות VIP והנחות על חדרים, וזאת גם כדי לפצות על צמצום פעילות היוקרה על ידי השלטונות הסיניים.
- הסינים עדיין בבית ומניות הקזינו במדינה בנפילה חופשית
- בסין חוזרים לסגרים בגלל הקורונה, ומניות הקזינו מוחקות 5% בטרום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חברות ההימורים במקאו עלה ב־4% בנובמבר, לעומת ירידה של 0.4% במדד הנג סנג, סימן לאופטימיות בתחום. עם זאת, התנודתיות גבוהה.
בדוח של סיטי הגדירו את מקאו לעיר "בידור מלאה", בעוד בעבר נתפסה כעיר של הימורים. האירועים והקונצרטים בשלוש השנים האחרונות תרמו מאוד לגידול בביקורים בעיר ולמיצוב כעיר בידור וזה מביא במקביל גם לעלייה בכמות המהמרים. באוקטובר נרשמו 3.47 מיליון ביקורי תיירים בעיר, עלייה של 10.8% משנה לשנה, בעיקר הודות לשבוע הזהב הסיני (Golden Week). נתוני נובמבר מבטאים יציבות לעומת אוקטובר.
המעבר לבידור מגוון כולל קונצרטים, תערוכות והופעות משכו על פי ההערכות קרוב ל-1 מיליון מבקרים נוספים השנה.
