קדחת השחת: פלסטופיל הזורע תגייס 56-52 מיליון ש'
נמשכת קדחת ההנפקות בת"א. חברת פלסטופיל, הנמצאת בבעלות מלאה של קיבוץ הזורע ומתמחה בייצור, פיתוח ושיווק פתרונות אריזה מתקדמים לתעשיית המזון הטרי והמצונן מודיעה, תגייס הון בבורסה של ת"א בזמן הקרוב. הרכב ההנפקה יכלול מניות ואגרות חוב. את ההנפקה יובילו לאומי ושות' חתמים, כלל פיננסים חיתום ואיפקס חיתום.
ביום שלישי הקרוב, 3 במאי תתקיים הנפקה לציבור בה החברה מתכוונת לגייס סך של בין 52 ל-56 מיליון שקל במניות ואגרות חוב להמרה, מתוכם גויסו כבר 80% במכרז המוסדי שנערך שבוע שעבר והסתיים בהצלחה רבה בחיתום של פי 2.
למוסדיים הוצעו כ-213,000 יחידות והיא קיבל הזמנות ללמעלה מ-440 אלף יחידות, בהיקף של כ-90 מיליון שקל. חלק ניכר מהיחידות הוזמנו במחיר מקסימום.
פלסטופיל הוקמה בשנת 62' ופועלת בתחום ייצור יריעות פלסטיות גמישות לאריזה. מוצריה נחלקים לשתי קבוצות עיקריות: אריזות לתעשיית המזון ואריזות למוצרים אחרים. תחום האריזות לתעשיית המזון מהווה את נתח הפעילות המרכזי של החברה (89% מסך היקף המכירות) וכולל בתוכו שלוש רמות אטימות שונות, כולן מיועדות למגוון של מוצרי מזון כגון: בשר ומוצריו, חלב ניגר, דגים, גבינות, ירקות טריים וכדו'.
עיקר התמחותה היא בהקניית תכונות פלסטיות מיוחדות לחומרי הגלם, המיועדים לאריזות מוצרים בתעשיית המזון המצונן. לרשות החברה עשרות מוצרים שונים, כולם מותאמי לקוח ופרי פיתוח עצמי של החברה. החברה משרתת כיום מגוון של מאות לקוחות, בשוק המקומי ובשווקי חו"ל, בייצוא ישיר ועקיף.
טדי מוריס, מנכ"ל פלסטופיל מסר, כי "שוק האריזות למזון טרי ומצונן בארץ ובעולם, עובר שינויים רבים בשנים האחרונות. יצרנים מחפשים אריזות השומרות על חיי המדף של המוצר, אריזות דקות יותר מבעבר מטעמי חסכון ואקולוגיה, אריזות מעוצבות ונוחות לשימוש ואריזות פונקציונאליות לבישול, הגשה ואחסון מחדש במקרר, באותה אריזה. מוצרי פלסטופיל נותנים מענה למגמות הצריכה המתפתחות כיום בעולם ומספקים פתרונות אמינים ומהירים לדרישות השוק. באמצעות ידע רב וטכנולוגיה מתקדמת פלסטופיל הנה החברה היחידה בארץ המייצרת כיום יריעות שקופות עם שכבה חוסמת באקסטרוזיה 9 שכבתית הנותנת פתרון לדרישות השוק בכל הקשור לבריאות, איכות חיים ונוחות. לחברה יכולת לפתח מוצרי נישה בעלי רווחיות גבוהה ולפתח ולייצר מוצרים ייחודיים המותאמים לצרכי הלקוח".
שוק האריזות הגמישות למזון מצונן בעולם, מוערך כיום בכ-6 מיליארד דולר והוא צומח בשיעור של כ-7% בשנה. פלחי שוק כגון בשר טחון וירקות חתוכים, בהם פועלת פלסטופיל, צומחים בקצב של עד 17% לשנה. לחברה הקיבוצית כושר יצור באקסטרוזיה 10,500 טון בשנה. היא מייצאת מוצרים לעשרות מדינות ברחבי העולם באמצעות מפיצים.
בחברה הסבירו היום, כי גורמי ההצלחה העיקריים שלה טמונים ביכולת החברה להציע סל מוצרים רחב ליצרני המזון, המספק את דרישות וציפיות מערכות הרכש המעונינות להנהיג רכש מרוכז ממספר ספקים מצומצם יחסית. היכולת לעמוד במועדי אספקה, האמינות והשם הטוב שרכשה החברה במשך שנות פעילותה הרבים והעמידה בתקנים בינלאומיים בנושא איכות, היגיינה ובטיחות המוצר.
בשנים הקרובות צופה החברה המשך צמיחה של כ-15%-10% בשנה, על-ידי הגדלת כושר הייצור בארץ. כמו כן, צופה החברה התרחבות באמצעות רכישה של מערכות שיווק וייצור בטריטוריות נבחרות בעולם והוספת קווי מוצרים וטכנולוגיות המשלימים את הסל הקיים.
ב-2004 הסתכמו הכנסות פלסטופיל בכ-147 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 126 מיליון שקל בשנת 2003, גידול של 16%. משנת 2001 ועד שנת 2004 רשמה החברה שיעור גידול שנתי ממוצע של 27%. בממוצע כ-64% מהמכירות יועדו לייצוא בתקופה זו. הרווח הגולמי שלה הסתכם אשתקד ב-35.9 מיליון שקל, לעומת רווח גולמי של 29.5 מיליון שקל בשנת 2003.
הרווח התפעולי בשנת 2004 הסתכם ב-18 מיליון שקל, לעומת 12.2 מיליון שקל בשנת 2003, והרווח הנקי הסתכם בכ-12 מיליון שקל, לעומת כ-6 מיליון שקל בשנת 2003, גידול של 101%.