ת"א חתמה במגמה מעורבת: טבע הוסיפה 0.48%

ת"א 25 עלה קלות ב-0.07%, ת"א 100 הוסיף כ-0.11%, והתל טק 15 השיל 0.06%. הפועלים ולאומי השילו 0.13% ו-0.07% בהתאמה. מכתשים אגן הוסיפה 0.13%, וכיל קפצה 1.98%
דרור איטח |

יום מנומנם עבר על הבורסה לניירות ערך בתל אביב, במשך יום המסחר התנדנדו שלושת מדדי תל אביב העיקריים סביב רמות הפתיחה ובמחזורים נמוכים. בסיום המסחר הסתכם מחזור המסחר ב-620 מיליון שקל, מתוכם, 313 מיליון שקל נזקפו לזכות מדד המעו"ף.

מדד תל אביב 25 עלה קלות ב-0.07% לרמת 635.3 נקודות, מדד תל אביב 100 הוסיף כ-0.11% לרמת של 658.39 נקודות, ומדד התל טק 15 השיל 0.06% לרמת 431 נקודות.

בלטו במסחר: טבע הוסיפה 0.48% במחזור של 46 מיליון שקל, הפועלים ולאומי השילו 0.13% ו-0.07% בהתאמה. מכתשים אגן הוסיפה 0.13%, וכיל קפצה 1.98%.

מניית ליפמן ירדה ב-0.39% תוך מחזור של 14.7 מיליון שקל. היום בסיום המסחר בניו יורק, צפויה החברה לפרסם את תוצאותיה הכספיים לרבעון הרביעי והמסכם לשנת 2004. לקראת הפרסום, מעיריכם בבנק ההשקעות מריל לינץ', כי ליפמן תציג תוצאות רבעון חזקות במיוחד, אשר יישרו קו או אף יעקפו את תחזיותיהם לחברה וכן תותיר את התחזיות עבור השנה הנוכחית - 2005 על כנן וגם הן אופטימיות ביותר. נוכח כך, הם משמרים למניה המלצת "קניה" עם מחיר יעד של 33 דולר - גבוה בכ-16% ממחיר הסגירה של המניה בסוף השבוע בוול סטריט.

במניות בזק התחזקו ירידות השערים עד לסיום, לאחר שפתחו בעליה חתמו מניות החברה בירידה של 1.64%. ברקע, ידיעות לפיהם מועד ההגשה להצעות המכרז לרכישת גרעין השליטה בחברה צפוי להדחות עד יוני השנה. שתי המתמודדות שנמצאות כעת במירוץ הן קבוצת אלג'ם וקבוצת סבן. לפי ידיעות, הקבוצות שוקלות לקחת מימון מבנק הפועלים ובנק לאומי.

מניית חברת מבני תעשיה ירדו ב-1.3%. החברה הודיעה כי גייסה אמש 136 מיליון שקל באגרות חוב. ההנפקה נעשתה בדרך של הנפקה פרטית של אגרות חוב נוספות מסדרה ז'. מחיר האג"ח בהנפקה נקבע על 105.8 – הנחה של 0.7% על מחיר השוק של האג"ח. מחיר ההנפקה משקף תשואה שנתית לפדיון של 4.79%. אגרות החוב (סדרה ז') מדורגות AA- ע"י חברת "מעלות".

במניות אפריקה ישראל התהפכה המגמה, לאחר פתיחה חיובית, בצהרי היום עברה המניה לירידות שהתחזקו עד לסיום. המניה איבדה כ-0.9% מערכה. הבוקר פורסם כי בעל השליטה בחברה, לב לבייב, שנכנס להשקעה בערוץ 2, לא ייכנס לשיקולים של ועדת המכרז. לבייב ישקיע כ-2.5 מיליון דולר באמצעות חברת אפריקה-ישראל בחברת טלעד, שהיא בין המתמודדות על כהונה נוספת כזכיין בערוץ 2, בתנאי כמובן שהקבוצה תזכה במכרז.

גלובס פירסם הבוקר כי גרנית הכרמל מתכננת להנפיק מניות של טמבור ב-50 מיליון שקל, לפי שווי של 800 מיליון שקל לחברה. לפני שלוש וחצי שנים רכשה גרניט הכרמל את טמבור לפי שווי שוק של 560 מיליון שקל. כך שצבע הכסף, הוא עוד צבע שמספקת טמבור לבעליה. ההנפקה מתוכננת לסוף פברואר, והיא תכלול אג"ח להמרה ומניות או אופציות למניות על ידי החברה עצמה. מניות גרנית הכרמל שתחו בעליה, חתמו בירידה בת 0.83%.

מניות פרטנר הגיבה בירידה של 0.35% למהלך השיווקי החדש של סלקום? למשקיעים התשובות. סלקום תשקיע כ-2 מיליון דולר במבצע של כרטיסי קולנוע בחינם ללקוחותיה. הכרטיסים יחולקו למי שירצו להגיע לבתי הקולנוע של גלובוס בימי חמישי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חומוס
צילום: רותם ליברזון

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?

רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמות מס

בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים. 

סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.

מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל. 

אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון. 

רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

אוטובוס
צילום: FREEPIK

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס

משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"

רן קידר |

משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים. 

במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית. 

בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות. 

נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים. 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".