נתבג תור עומס בן גוריון טיסות
צילום: דוידי ורדי, מתוך אתר פיקיויקי

מנהל נתב"ג שמואל זכאי: "מתנצל בפני אזרחי ישראל"

 הטרלול בשדות התעופה יימשך; מה אתם צריכים לעשות כדי להקל על העומס? 
נושאים בכתבה נתב"ג שדה תעופה

דיון חירום בוועדה המיוחדת לפניות הציבור בראשות ח"כ יעל רון בן משה (כחול לבן) בנושא העומסים בנמל התעופה בן-גוריון, זמני המתנה ארוכים וחווית הנוסע. הרבה דיבורים, לא נראה שהעצות של חברי הוועדה וגם לא התכנון של רשות שדות התעופה, ישחררו את הלחץ. לא פשוט לגייס עובדים מהרגע להירגע, אבל מבחינת רשות שדות התעופה זה יעזור, אפילו מאוד. ועדיין - צפויים עומסים. 

אז קבלו אזהרת טיסה - יהיה קשה, ובכל זאת משהו פרקטי מהוועדה לטסים בקיץ, הנחיות חשובות: 

1) להגיע לנתב"ג 4-3 שעות בלבד לפני ההמראה.
2) משפחות עם ילדים, קשישים, נשים בהיריון ובעלי פטור מתור - אנא פנו לנציגים לטובת קיצור התור.
3) מומלץ לבצע צ'ק אין דיגיטלי ושירות טרום טיסה יממה לפני ההגעה לשדה התעופה.

יו"ר הוועדה המיוחדת לפניות הציבור, ח"כ יעל רון בן משה התחילה את הוועדה באומרה: "יש כאוס אמיתי בנתב"ג, חווית הלקוח לא טובה. אנשים מחכים כשעה וחצי רק בתחנת הבידוק הביטחוני והצ'ק אין. לצערי ישנה דאגה שהכאוס בנתב"ג יגביר תוקפנות ואלימות של האזרחים שעומדים בתור. משרדי הממשלה צריכים להכניס את היד עמוק לכיס ולפתור את הבעיה מהשורש. בנתב"ג צריך לצאת בקמפיין הסברה לציבור להתנהגות נכונה בעת הגעה לשדה" (קראו כאן על הטרלול בשדות התעופה ברחבי העולם)

.

"אני מתנצל בפניי אזרחי ישראל" אמר מנהל נתב"ג שמואל זכאי במהלך הדיון בוועדה. לדבריו: "זאת לא רמת השירות שאנחנו אמורים לתת לנוסעים שמבקשים לצאת מגבולות מדינת ישראל". לדברי זכאי: "השנה צפויים בנתב"ג לעבור 18 מיליון נוסעים. אישרתי לוח טיסות צפוף כדי לדאוג לתחרות בטיסות לחו"ל ע"מ שהמחירים יהיו נמוכים. בבחירה בין תורים ארוכים בנתב"ג לבין ביטול טיסות בחרנו באפשרות הראשונה לטובת הכיס של הצרכן הישראלי".

 

במהלך הדיון עלו מספר הצעות לפתרון, ביניהן גיוס עובדים חדשים למערך של נתב"ג לטובת קיצור התורים, לרבות גיוס של עולים חדשים, אנשים מהמגזר החרדי, אזרחים ותיקים, בני נוער וסטודנטים. מנהל נתב"ג: "לקחנו 400 עובדים ברשות שדות התעופה שלא מגיעים ממקצועות הביטחון ועשינו להם הסבה מקצועית לבודקים ביטחוניים. העובדים הללו יעבדו כ-6 משמרות בשבוע לפחות. נתתי אישור לגייס בני נוער לשירותי הקרקע בנמל התעופה ואנחנו נמצאים בהליך גיוס גם לעובדים מהמגזר החרדי. אנחנו מבקשים ממשרד האוצר לאשר לנו השתתפות בשכר לימוד אוניברסיטאי לסטודנטים שעובדים אצלנו כדי לשמר את מצבת העובדים הקיימת ולגייס עוד סטודנטים נוספים. זה ה-‏game changer שאנחנו זקוקים לו בנתב"ג".

 

אנחנו נמצאים לקראת שיא עונת התיירות שתחול בחודשים יולי, אוגוסט ותקופת חגי תשרי. כמות הנוסעים עלתה ביותר מ-300% בחודש יוני לעומת תחילת השנה. בינואר 2022 עברו בנתב"ג 400 אלף נוסעים בלבד, ועד סוף חודש יוני צפויים לעבור בנתב"ג 1.7 מיליון נוסעים.

 

במהלך הדיון עלתה האפשרות לבצע שירות טרום טיסה לאזרחים שמתגוררים בצפון. בשירות זה תושבי הצפון יבצעו צ'ק אין וימסרו את המזוודות שלהם יממה לפני העלייה למטוס ובכך יחסכו את התורים הארוכים בנתב"ג. לטענת מנהל נתב"ג, חברות התעופה לא ששות להציב בחיפה דיילים ודיילות. זכאי דיווח לוועדה לפניות הציבור כי הם נמצאים במו"מ מול חברת טורקיש איירליינס וחברת פגאסוס שיאפשרו שירות טרום טיסה לאזרחים בצפון ובשלב ראשון השירות צפוי להיות בחינם. זכאי הוסיף: "אני קורא לחברות התעופה הישראליות לשתף איתנו פעולה באפשרות להקמת שירות טרום טיסה בחיפה ובמקומות אחרים ברחבי הארץ".

קיראו עוד ב"בארץ"

 

לגבי איחורי הזמנים בטיסות אמר זכאי: "מטוסים יוצאים באיחור מכיוון שאנחנו מעכבים אותם בכוונה. אני מעדיף שטיסה תצא באיחור אבל שתמתין לכלל הנוסעים שמחכים שעות בתור".

 

ח"כ מיכאל ביטו אמר ש"צריך להביא תוכנית עבודה ממשלתית למנכ"ל רשות שדות התעופה לאיוש כלל התפקידים שבהם יש חוסר. "צריך לאפשר לנתב"ג לקלוט עובדים חדשים בדגש על אוכלוסיות שעדיין לא חזרו באופן מלא למקומות העבודה שלהם בעקבות הקורונה".

 

ח"כ ישראל אייכלר התבטא בחריפות: "התורים בנתב"ג הם רמיסה של הכבוד האנושי. נמל התעופה של ישראל מתנהל כמו מדינת עולם שלישי, למנהל נתב"ג יש את הגיבוי המלא של הכנסת לגייס את כל האנשים שהוא צריך".

 

דן בכר, סמנכ"ל מסחר חברות שירותי הקרקע ציין כי עלות עובד עלתה ב-25% ביחס לתקופה המקבילה לפני הקורונה. "אנחנו ממשיכים לגייס עובדים כל העת ומחלקים מענקים כדי לעודד את העובדים שכבר נמצאים במערכת להישאר לפרק זמן ממושך".

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    בשדי תעופה של ורשא הכל רגוע וזורם כרגיל ואצלינו .... (ל"ת)
    מיקי 30/06/2022 09:37
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    לוני 29/06/2022 14:49
    הגב לתגובה זו
    חבל שהכתבה הזו מטעה את הציבור ,בחודש אפשר לפתור הבעייה,אך הכתבה ודובריה את הציבור החוסר בכוח אדם נובע ,בשל הקורונה פיטרו העובדים , ועכשיו מצפים שהעובדים יחזרו שפגעו המשכורת ,והתנאים רוב העובדים מצאו מקומות עבודה קיבוציים יותר ,אם הרשות הייתה מכניסה ידיה לכיס ומעלה המשכורת כי כמות הנוסעים עלתה ,להחזרת התנאים .כמות העובדים הייתה עולה ,וכך ניתן לצמצם את התורים .וכל הכתבה מטעה .ולא יעבדו עליכם .
  • 8.
    זיקית 29/06/2022 12:36
    הגב לתגובה זו
    שמעתם על הפטנט הזה? אם תשלמו,אנשים יגיעו.
  • 7.
    אליאלי 29/06/2022 12:31
    הגב לתגובה זו
    מי אחראי לסטודנטים ולמסכנים שפוטרו והשארת אותם רעבים ואתה מתנצל זכאי אתה כניראה לא. זאת התרבות האירגונית שהבאת מצה"ל השבע?
  • 6.
    מאיר לניר 29/06/2022 11:19
    הגב לתגובה זו
    תשלמו 45 שח לשעה. בעית כוח האדם תיפתר. אל תהיו קמצנים
  • 5.
    מוטי 29/06/2022 11:19
    הגב לתגובה זו
    כשל בתפקידעליו להתפטר .בצבא היה אא .באזרחות כישלון מוחץ
  • 4.
    שלמו כסף מתאים יבואו מלא רנשים. תנהלו אל תתנצלו (ל"ת)
    זחש 29/06/2022 10:06
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    עוז 29/06/2022 09:06
    הגב לתגובה זו
    ברצועת הביטחון בסוף שנות ה90. יש לך עוד הזדמנות לתקן - תגייסו כח אדם עם שכר ראוי ותרימו את נתב"ג
  • 2.
    עוזי רון 29/06/2022 07:19
    הגב לתגובה זו
    כל הזמן נתלים בכך שזה בכל העולם (שקר! חזרתי מ3 שדות תעופה לאחרונה ושם הכל עובד כרגיל), או בחוסר עובדים - עוד שקר. הם פשוט לא יעילים ולא יודעים לנהל ועל כך על מנהלי הרשות להתפטר. דוגמה פשוטה: יצירת סדר בתורים עם מעברים מסומנים (חבלים), שימנע 'גניבת' תורים שישראלים כ'כ טובים בזה... פעולה פשוטה של ארגון נכון שימנע וצעקות וריבים שמגיעים בעקבות כך. אבל לא, בנתבג אין שום סדר וארגון וזה לא קשור רק לכח אדם, פשוט כינוס ניהולי.
  • 1.
    דניאל 29/06/2022 01:39
    הגב לתגובה זו
    ככה זה כשנותנים לספרדים לנהל משהוא הכול כורס..במיוחד כשמינוי נעשה על ידי הליכוד.
  • אריק 29/06/2022 09:18
    הגב לתגובה זו
    שמואל זכאי מנהל את שדה התעופה שנים רבות . עד משבר הקורונה הכל התנהל כשורה. שמואל זכאי אחד המפקדים הטובים שהיו בצה"ל ועל כך הגיע לתפקיד. קצת ריספקט.
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.