בעקבות פרשת השוחד בפיפ"א: סוני שוקלת אם להמשיך את מתן החסות למונדיאל
החקירה של פיפ"א לתוך נבכי פרשת השחיתות שנחשפה בשבוע שעבר, לפיה שני בכירים בהתאחדות העולמית קיבלו שוחד בתמורה לקולם בבחירת מארחות המונדיאלים ב-2018 וב-2022, הולכת ומתרחבת. שני החשודים, אמוס אדאמו הניגרי וריינלד טמארי מטהיטי, כבר הושעו מפעילות לאלתר.
אבל הפגיעה שנעשתה לתדמית של פיפ"א כבר התרחשה, ומתחילה להשפיע מבחינה הכספית. סוני, אחד המותגים הגדולים שמעניקים חסות לגביע העולמי, שוקל בכובד ראש האם להמשיך ולשייך עצמו עם פיפ"א.
אחד הבכירים בתאגיד הענק היפני, דאג אפילו להבהיר ש"אנחנו לא מכנים את עצמנו ספונסרים של פיפ"א כי אם ספונסרים של הגביע העולמי", בניסיון לנתק את החברה שלו מהשערורייה.
שאו הוסיף שהחקירה המתרחשת בימים אלה "אינה דבר טוב" עבור חברות שחושבות לתמוך בטורניר הכדורגל הגדול מכולם. "אנחנו מתרכזים בשאלה האם זה הדבר הנכון עבור העסק שלנו עם הפנים לעתיד. אנו עדיין מנתחים את הגביע העולמי האחרון", שאו המשיך.
סוני היא אחת מ-6 עמיתות עסקיות רשמיות של פיפ"א, והיא תישאר כזו עד המונדיאל הבא ב-2014 בברזיל. אך ההחלטה האם להמשיך מעבר לכך עדיין לא התקבלה, ולתוצאות החקירה יכולות להיות השלכות עליה.
פיפ"א שלשלה לכיסה לא פחות מ-3.4 מיליארד דולר כתוצאה מזכויות מסחריות במונדיאל החולף, סכום שיא שסימן עלייה ב-30% לעומת המונדיאל בגרמניה ב-2006.