דואגים לתדמית של ישראל: האוצר אישר הרחבה של 25% בתקציב השיווק של משרד התיירות

שר התיירות סטס מיסז'ניקוב: "אני מברך את האוצר על שהכיר בתרומת התיירות כמחולל צמיחה מרכזי"
לירוי פרי |

נראה שקובעי המדיניות הבינו שיש להשקיע בתדמיתה של ישראל בעולם. במשרד התיירות חייכו היום לאחר שנודע להם כי האוצר אישר הרחבה משמעותית בתקציב השיווק של ישראל. מסגרת התקציב הכללית של משרד התיירות ,לפני הקיצוץ הרוחבי, תעמוד על 745 מיליון שקל ב-2011 ו-725 מיליון שקל ב-2012.

תקציב השיווק קיבל כאמור את מירב תשומת הלב והוא יסתכם ב-550 מיליון שקל בשנים 2011-2012, זאת בהשוואה ל-440 מליון שקל בשנים 2010-2009. כספים אלו ישמשו בעיקר לשיפור תדמיתה של ישראל בעולם, נושא אשר לדעת כל לקה בחסר בשנים האחרונות, כמו גם לצורך עידוד תיירות החוץ.

ממשרד התיירות נמסר כי "התקציב יאפשר עמידה ביעד המשרד להגעתם של 4 מיליון תיירים בשנת 2012 ו-5 מיליון בשנת 2015". עוד נכתב כי " כל 100,000 תיירים מייצרים 3800 מקומות עבודה, ברובם בפריפריה וכן הכנסה של 200-100 מיליון שקלים למשק הישראלי."

לצורך השוואה נציין כי בשנת 2008, אשר היוותה שנת שיא לתיירות בישראל, נכנסו לישראל כ-3 מיליון מבקרים. לעומת זאת ב-2009 נרשמה האטה חדה בשיעור של 10%, עקב מבצע 'עופרת יצוקה' ובצל המשבר הכלכלי. כעת עומדת תחזית משרד התיירות ל-2010 על כ-3 מיליון תיירים לפחות.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב נשמע מרוצה. "אני מברך את משרד האוצר על שהכיר בתרומת התיירות כמחולל צמיחה מרכזי למשק הישראלי והגדיל את תקציב השיווק באופן משמעותי שיאפשר למשרד התיירות להתמודד עם האתגרים", כך לדברי מיסז'ניקוב.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה