נייס עמדה בתחזיות: הכנסות של 140.5 מיליון דולר ורווח של 22.1 מיליון דולר
חברת נייס פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון השני. הכנסות החברה (non-GAAP) ברבעון השני של 2009 הגיעו ל-140.5 מיליון דולר, 9.6% פחות מההכנסות בסך 155.3 מיליון דולר ברבעון השני של שנת 2008 ו-0.9% יותר מ-139.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של השנה.
הכנסות החברה (non-GAAP) במחצית הראשונה של 2009 הגיעו ל-279.7 מיליון דולר, 7.4% פחות מ-302 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2008.
שיעור הרווח הגולמי (non-GAAP) ברבעון השני של שנת 2009 הגיע ל- 62.9%, המהווה רווח גולמי של 88.4 מיליון דולר, בהשוואה ל- 65.5% או 101.7 מליון דולר בהתאמה, ברבעון השני של שנת 2008.
שיעור הרווח התפעולי (non-GAAP) ברבעון השני של שנת 2009 צמח ל- 17.5%, מ-16.5% ברבעון השני של שנת 2008 ומ-16.8% ברבעון הראשון. הרווח תפעולי (non GAAP) עמד על 24.6 מיליון דולר, בהשוואה ל- 25.7 מיליון דולר ברבעון השני של שנת 2008 ומהווה עליה מ-23.3 מיליון ברבעון הראשון של 2009.
הרווח הנקי (non-GAAP) ברבעון השני הסתכם ב-22.1 מיליון דולר, או 15.7% מההכנסות, בהשוואה ל-24.0 מיליון דולר, או 15.4% מההכנסות ברבעון השני של שנת 2008. הרווח הנקי (non-GAAP) ברבעון עלה מ-21.4 מיליון דולר ברבעון הראשון 2009.
הרווח (non-GAAP) למניה בדילול מלא ברבעון השני הסתכם ב- 0.36 דולר בהשוואה ל- 0.39 דולר ברבעון השני של שנת 2008 ומהווה עליה מ-0.35 דולר ברבעון הראשון של 2009.
חיים שני: מתחילים לראות שינוי, מאמינים שנרשום צמיחה בהכנסות וברווחיות במחצית השניה של השנה
על בסיס GAAP: ההכנסות ברבעון השני של שנת 2009 הסתכמו ב- 140.5 מיליון דולר, בהשוואה ל- 154.1 מיליון דולר ברבעון השני של שנת 2008. ההכנסות במחצית הראשונה של שנת 2009 הסתכמו ב-279.6 מליון דולר בהשוואה ל-298.6 מליון דולר במחצית הראשונה של שנת 2008.
שיעור הרווח הגולמי ברבעון השני של שנת 2009 הסתכם ב-59.6% לעומת 62.0% ברבעון השני של שנת 2008; הרווח התפעולי ברבעון השני 2009 גדל ל- 12.2 מיליון דולר בהשוואה להפסד תפעולי של 0.2 מיליון דולר ברבעון השני של שנת 2008, והרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2009 צמח ל- 11.6 מיליון דולר, או 0.19 דולר למניה בדילול מלא, מ- 1.5 מיליון דולר, או 0.02 דולר למניה בדילול מלא ברבעון השני של שנת 2008.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עמד על 29.2 מיליון דולר ברבעון. יתרת המזומנים ושווי המזומנים, נכון ל- 30 ביוני 2009 עלו ל-558.8 מיליון דולר מ-529.9 מליון דולר ב-31 במרץ, 2009.
.jpg)
הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים - פרטים נוספים
חשיפה שמטלטלת את עולם הספורט: עשרות כדורגלנים, שופטים ורופאים חשודים בקבלת קצבאות פיקטיביות בסך כולל של עשרות מיליונים; מועדונים בליגת העל התחייבו להשיב כספים, אך החקירה עדיין בעיצומה
פרשת ההונאה בביטוח הלאומי מסתעפת. כבר בהתחלה היה ברור שמדובר בהונאת ענק של שחקני כדורגל שנעזרו ברופאים (הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים) , וכעת מתברר שהיו מעורבים גם שופטי כדורגל ושהחקירה בעיצומה כשקבוצות כדורגל גם בליגת העל נדרשות להחזיר כספים לביטוח לאומי על תשלומים שלא מגיעים להן.
זו הונאה שמשלבת עשרות שחקני כדורגל, רופאים, ועל פי החשדות גם: שופטים, מבקרי שופטים, אנשי הנהלה במועדונים ועובדים לשעבר של ביטוח לאומי. אלו פעלו לכאורה לכאורה במשותף כדי למשוך קצבאות בטענה של פציעה ואובדן כושר עבודה.
שחקנים שהמשיכו לשחק ולהרוויח שכר דיווחו לביטוח הלאומי על אובדן כושר עבודה. בתיאום עם עורכי דין, הוזמנו חוות דעת רפואיות מטעם רופא שהעריך אחוזי נכות גבוהים במיוחד, הרבה מעבר למציאות. אותם שחקנים הופיעו בפני ועדות רפואיות וקיבלו קצבאות חודשיות בגין פגיעות לכאורה, בזמן שהם המשיכו לשחק באותו הרכב בדיוק.
החקירה, שמנוהלת בשיתוף פעולה בין הביטוח הלאומי ליחידת להב 433, התבצעה במשך חודשים רבים תחת מעטה חשאיות. מאז שנעשתה גלויה, נחקרו כבר למעלה מ‑50 חשודים, בהם שמות מוכרים בעולם הספורט. חלק מהשחקנים כבר הודו, חלק ממשיכים להכחיש, אך כל העדויות מצביעות על דפוס פעולה קבוע ורחב היקף.
- המוסד לביטוח לאומי ביטל קצבה בגלל רכישת רכב - האם זה מוצדק?
- ביטוח לאומי לא אישר קצבה לזוג שהיה ברילוקיישן; מה קבע בית המשפט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי החשד, הקצבאות הועברו לא רק לשחקנים, אלא גם למועדונים עצמם. הפועל באר שבע, בית"ר ירושלים והפועל חיפה התחייבו להחזיר כספים שהתקבלו שלא כדין. בקבוצה אחרת נמצא כי פעל רופא מתחזה, שהנפיק אישורים רפואיים בשמות של רופאים אחרים, ללא כל הסמכה רפואית חוקית.

יו"ר ועד אל על נגד רגב: "מהלך שירסק את התעופה הישראלית"
שרון בן יצחק יצא נגד כוונת שרת התחבורה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו קוסט וויז אייר, שיהיה בנתב"ג ויכלול צוותים ישראליים. לדבריו, "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור"
יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק, יוצא במתקפה חריפה על שרת התחבורה מירי רגב, בעקבות היוזמה שלה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו-קוסט ההונגרית וויז אייר. לדבריו, מדובר בצעד פופוליסטי וחסר אחריות שעלול להמיט פגיעה קשה על ענף התעופה המקומי.
בשלב זה, קבעה רגב כבר שיחות עם מנכ"ל וויז אייר והיא בוחנת את הקמת הבסיס בנמל התעופה בן‑גוריון. המהלך הוגדר על ידה כ"מהלך שובר שוק", שבמרכזו הקמת בסיס של ממש, שיכלול מטוסים ויכלול צוותים ישראליים, כולל טייסים ודיילים. לדברי רגב, התוכנית צפויה להוביל לירידה משמעותית במחירי הכרטיסים, להתרחבות היצע היעדים הבינלאומיים - בין היתר להודו, מרוקו ואף מזרח הרחוק - ולתחרות מוגברת בשוק המקומי. כתנאי למהלך, השרה דרשה שוויז אייר תתחייב להמשיך ולהפעיל טיסות גם בעתות חירום, כפי שנדרש מחברות תעופה ישראליות - מה שיכול לשפר את הקיימות והרציפות התעופתית במצבי סיכון. בשבועות האחרונים התקיימו דיונים אינטנסיביים במשרד התחבורה, בהם השתתפו אנשי מקצוע, רשות שדות התעופה והרשות לתעופה אזרחית. למרות התנגדויות נחרצות מצד גורמי רגולציה וכמה חברות תעופה ישראליות, הוחלט להמשיך ולמקד את המהלך, ולבצע עבודת מטה שתבחן לעומק את ההשלכות הכלכליות והרגולטוריות. המשרד אף הנחה לקדם פגישה עם הנהלת וויז אייר העולמית בהקדם.
בן יצחק טוען כי משרד התחבורה "זורע חול בעיני הציבור" כשהוא מציג את המהלך כפתרון להורדת מחירי הטיסות. לדבריו, גם אם השרה מבטיחה כרטיסי טיסה זולים - בפועל המחירים לא יירדו. במקום להתמודד עם הבעיה האמיתית, שהיא סירובן של חברות זרות רבות לשוב ולטוס לישראל מזה שנה וחצי בעקבות המצב הביטחוני, בוחרת רגב לקדם מהלך שעלול להחליש עוד יותר את חברות התעופה הישראליות. הוא הוסף כי הקמת מערך ובסיס קבוע של וויז אייר בישראל יוצרת אפליה ברורה מול החברות המקומיות, שכן החברה הזרה לא תחויב באותם כללים רגולטוריים ושיקולי ביטחון. "זהו תקדים מסוכן שאין לו אח ורע בעולם", התריע בן יצחק. "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור".
בן יצחק אף הרחיב את הביקורת מעבר לענף התעופה, ואמר כי מדובר במדרון חלקלק: "אם מאפשרים לחברה זרה לפעול בלי חובות רגולטוריות, מחר זה יכול לקרות גם במערכת הבריאות, בבנקאות ובתחומים נוספים. לפי השיטה הזו, כל עובד ישראלי ניתן להחלפה בעובד זול ממזרח אירופה". בהתייחסו לעבר, הזכיר יו"ר הוועד כי עובדי אל על היו אלה ששמרו על רצף תעופתי בתקופת הקורונה וגם בזמן המלחמה הנוכחית, כשחברות זרות הפסיקו את פעילותן בארץ. "אנחנו הוכחנו שאין לישראל על מי לסמוך מלבד על עצמה", אמר. לסיום, קרא בן יצחק לשרת התחבורה לעצור את המהלך: "אם תתעקש להמשיך בדרך הזו - היא תיזכר לדיראון עולם כמי שפגעה במו ידיה בתעופה הישראלית".