פולישק מדווחת על עיסקה גדולה: אייברי דניסון תשווק מוצרי החברה בהיקף עשרות מיליוני שקלים
חברת פולישק, העוסקת בייצור יריעות פוליאתילן למוצרים בתחומי האריזות הגמישות, מוצרי מזון ורשתות חכמות, הודיעה היום כי חתמה על הסכם הפצה עם חברת Avery Dennison, אחת מהחברות הגדולות בעולם בתחום פתרונות טכנולוגיים לתוויות מתכווצות בתחום מוצרי הצריכה.
על פי ההסכם, Avery Dennison תשמש כמפיצה בלעדית של מוצר הפוליפן פיט בארה"ב, קנדה, מקסיקו, אוסטרליה וניו זילנד. הצדדים הסכימו כי בשנה הראשונה יעד המכירות של המוצרים יהיה 1,000 טון ויעד המכירות של המוצרים לשנה השנייה יהיה 2,000 טון, וזאת כתנאי למתן הבלעדיות.
בהנחה של עמידה במלוא יעדי המכירות, היקף המכירות של המוצרים לאייברי דניסון מוערך בסך כ- 20 עד 25 מיליון שקל לשנה ראשונה וכ- 45 עד 50 מיליון שקל לשנה השנייה. פולישק תמכור ותפיץ את הפוליפן פיט ביבשת אירופה ותחזק את המכירות שלה ביבשת זו.
עופר צמחי, יו"ר פולישק: "אנו שמחים על ההסכם שנחתם בתחום תוויות מתכווצות לבקבוקים עם אחת החברות הגדולות והמובילות בעולם בתחום הפתרונות הטכנולוגיים לתיווי מוצרי צריכה. מדובר בהישג חשוב לפולישק ובפריצת דרך משמעותית במכירות החברה בתחום התוויות המתכווצות לבקבוקים".
"Avery Dennison תעזור לפולישק להגיע לשוק העולמי במהירות תוך ניצול היתרון והפריסה הרב לאומית שלה. במקביל אנו ממשיכים לפעול אצל הלקוחות שלנו באירופה תוך המשך מגמת הצמיחה ביבשת זו. אני מאמין שהפוליפן פיט יהיה מנוע הצמיחה העיקרי של החברה בשנים הבאות. ההסכם עם Avery Dennison ממחיש את איכות המוצר שפותח בפולישק, הנחשב למתקדם בתחום".
נציין כי על פולישק עברה שנה לא קלה. לפני כחודש אישרו בעלי אגרות החוב של החברה ברוב של למעלה מ-94% את ההסדר החוב שגובש יחד עם הבנקים ונציגות בעלי האג"ח. ע"פ ההסכם שאושר בעלי היחידות יקבלו תשלום במזומן של 10 מיליון שקל ויתרת החוב, סך של כ-50 מיליון שקל, תיפרס על פני 13 שנים, מתוכן 3 שנות גרייס על תשלומי הקרן.
המניה, אגב, התרסקה ממחיר של 7.50 שקל בתחילת 2005 ל-16 אגורות בסוף 2008 ומאז התאוששה עד למחיר של 44.6 אגורות בסיום המסחר אתמול.
נזכיר כי לפני כחודשיים לערך חתמה פולישק על הסכם שיתוף פעולה משמעותי נוסף עם חברת SACMI, החברה השלישית בגודלה בעולם בתחום פתרונות לתיווי בקבוקים. על פי ההסכם, תציע SACMI ללקוחותיה לרכוש מכונה חדשה שפיתחה העושה שימוש בטכנולוגיות לייזר יחד עם היריעות של פולישק אשר הותאמו במיוחד לשימוש במכונות של SACMI. פולישק גברה על 20 ספקים שונים שהציעו למעלה מ-100 סוגים שונים של יריעות מתכווצות, כיוון שהראתה עליונות טכנולוגית מוכחת בהדפסה, בתיווי, בהלחמה בלייזר, ובאפשרות לכיווץ היריעות בכ-50% ממידותיהן המקוריות.
הפוליפן פיט מיוצר במפעלי פולישק בקיבוץ ניר יצחק ובטכנולוגיית המתיחה החד כיוונית, טכנולוגיה ייחודית לפולישק המבוססת על מתיחה חד כיוונית של יריעות פולימריות רב-שכבתיות.
חברת Avery Dennison הוקמה בשנת 1934 ונחשבת לאחת מהחברות הגדולות בעולם בתחום פתרונות טכנולוגיים לתיווי מוצרי צריכה. החברה נסחרת בבורסת ניו יורק (סימול: AVY) לפי שווי שוק של 2.6 מיליארד דולר, עם הכנסות בהיקף של 6.7 מיליארד דולר ורווח של 266 מיליון דולר ב-2008.
החברה מפתחת, מייצרת ומשווקת מגוון רחב של מוצרי תיווי עבור השוק התעשייתי והקמעונאי הכוללים: מוצרי משרד תחת המותג Avery, דבקים תחת המותג Fasson, בולי דואר דביקים, מוצרי בטיחות זוהרים, מערכות לתגים עבור השוק הקמעונאי וסרטים דביקים נוספים.
.jpg)
הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים - פרטים נוספים
חשיפה שמטלטלת את עולם הספורט: עשרות כדורגלנים, שופטים ורופאים חשודים בקבלת קצבאות פיקטיביות בסך כולל של עשרות מיליונים; מועדונים בליגת העל התחייבו להשיב כספים, אך החקירה עדיין בעיצומה
פרשת ההונאה בביטוח הלאומי מסתעפת. כבר בהתחלה היה ברור שמדובר בהונאת ענק של שחקני כדורגל שנעזרו ברופאים (הונאת הענק בביטוח הלאומי: שחקנים, שופטים ורופאים גנבו מיליונים) , וכעת מתברר שהיו מעורבים גם שופטי כדורגל ושהחקירה בעיצומה כשקבוצות כדורגל גם בליגת העל נדרשות להחזיר כספים לביטוח לאומי על תשלומים שלא מגיעים להן.
זו הונאה שמשלבת עשרות שחקני כדורגל, רופאים, ועל פי החשדות גם: שופטים, מבקרי שופטים, אנשי הנהלה במועדונים ועובדים לשעבר של ביטוח לאומי. אלו פעלו לכאורה לכאורה במשותף כדי למשוך קצבאות בטענה של פציעה ואובדן כושר עבודה.
שחקנים שהמשיכו לשחק ולהרוויח שכר דיווחו לביטוח הלאומי על אובדן כושר עבודה. בתיאום עם עורכי דין, הוזמנו חוות דעת רפואיות מטעם רופא שהעריך אחוזי נכות גבוהים במיוחד, הרבה מעבר למציאות. אותם שחקנים הופיעו בפני ועדות רפואיות וקיבלו קצבאות חודשיות בגין פגיעות לכאורה, בזמן שהם המשיכו לשחק באותו הרכב בדיוק.
החקירה, שמנוהלת בשיתוף פעולה בין הביטוח הלאומי ליחידת להב 433, התבצעה במשך חודשים רבים תחת מעטה חשאיות. מאז שנעשתה גלויה, נחקרו כבר למעלה מ‑50 חשודים, בהם שמות מוכרים בעולם הספורט. חלק מהשחקנים כבר הודו, חלק ממשיכים להכחיש, אך כל העדויות מצביעות על דפוס פעולה קבוע ורחב היקף.
- המוסד לביטוח לאומי ביטל קצבה בגלל רכישת רכב - האם זה מוצדק?
- ביטוח לאומי לא אישר קצבה לזוג שהיה ברילוקיישן; מה קבע בית המשפט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי החשד, הקצבאות הועברו לא רק לשחקנים, אלא גם למועדונים עצמם. הפועל באר שבע, בית"ר ירושלים והפועל חיפה התחייבו להחזיר כספים שהתקבלו שלא כדין. בקבוצה אחרת נמצא כי פעל רופא מתחזה, שהנפיק אישורים רפואיים בשמות של רופאים אחרים, ללא כל הסמכה רפואית חוקית.

יו"ר ועד אל על נגד רגב: "מהלך שירסק את התעופה הישראלית"
שרון בן יצחק יצא נגד כוונת שרת התחבורה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו קוסט וויז אייר, שיהיה בנתב"ג ויכלול צוותים ישראליים. לדבריו, "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור"
יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק, יוצא במתקפה חריפה על שרת התחבורה מירי רגב, בעקבות היוזמה שלה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו-קוסט ההונגרית וויז אייר. לדבריו, מדובר בצעד פופוליסטי וחסר אחריות שעלול להמיט פגיעה קשה על ענף התעופה המקומי.
בשלב זה, קבעה רגב כבר שיחות עם מנכ"ל וויז אייר והיא בוחנת את הקמת הבסיס בנמל התעופה בן‑גוריון. המהלך הוגדר על ידה כ"מהלך שובר שוק", שבמרכזו הקמת בסיס של ממש, שיכלול מטוסים ויכלול צוותים ישראליים, כולל טייסים ודיילים. לדברי רגב, התוכנית צפויה להוביל לירידה משמעותית במחירי הכרטיסים, להתרחבות היצע היעדים הבינלאומיים - בין היתר להודו, מרוקו ואף מזרח הרחוק - ולתחרות מוגברת בשוק המקומי. כתנאי למהלך, השרה דרשה שוויז אייר תתחייב להמשיך ולהפעיל טיסות גם בעתות חירום, כפי שנדרש מחברות תעופה ישראליות - מה שיכול לשפר את הקיימות והרציפות התעופתית במצבי סיכון. בשבועות האחרונים התקיימו דיונים אינטנסיביים במשרד התחבורה, בהם השתתפו אנשי מקצוע, רשות שדות התעופה והרשות לתעופה אזרחית. למרות התנגדויות נחרצות מצד גורמי רגולציה וכמה חברות תעופה ישראליות, הוחלט להמשיך ולמקד את המהלך, ולבצע עבודת מטה שתבחן לעומק את ההשלכות הכלכליות והרגולטוריות. המשרד אף הנחה לקדם פגישה עם הנהלת וויז אייר העולמית בהקדם.
בן יצחק טוען כי משרד התחבורה "זורע חול בעיני הציבור" כשהוא מציג את המהלך כפתרון להורדת מחירי הטיסות. לדבריו, גם אם השרה מבטיחה כרטיסי טיסה זולים - בפועל המחירים לא יירדו. במקום להתמודד עם הבעיה האמיתית, שהיא סירובן של חברות זרות רבות לשוב ולטוס לישראל מזה שנה וחצי בעקבות המצב הביטחוני, בוחרת רגב לקדם מהלך שעלול להחליש עוד יותר את חברות התעופה הישראליות. הוא הוסף כי הקמת מערך ובסיס קבוע של וויז אייר בישראל יוצרת אפליה ברורה מול החברות המקומיות, שכן החברה הזרה לא תחויב באותם כללים רגולטוריים ושיקולי ביטחון. "זהו תקדים מסוכן שאין לו אח ורע בעולם", התריע בן יצחק. "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור".
בן יצחק אף הרחיב את הביקורת מעבר לענף התעופה, ואמר כי מדובר במדרון חלקלק: "אם מאפשרים לחברה זרה לפעול בלי חובות רגולטוריות, מחר זה יכול לקרות גם במערכת הבריאות, בבנקאות ובתחומים נוספים. לפי השיטה הזו, כל עובד ישראלי ניתן להחלפה בעובד זול ממזרח אירופה". בהתייחסו לעבר, הזכיר יו"ר הוועד כי עובדי אל על היו אלה ששמרו על רצף תעופתי בתקופת הקורונה וגם בזמן המלחמה הנוכחית, כשחברות זרות הפסיקו את פעילותן בארץ. "אנחנו הוכחנו שאין לישראל על מי לסמוך מלבד על עצמה", אמר. לסיום, קרא בן יצחק לשרת התחבורה לעצור את המהלך: "אם תתעקש להמשיך בדרך הזו - היא תיזכר לדיראון עולם כמי שפגעה במו ידיה בתעופה הישראלית".