מה צפוי במחיר הזהב?

לפנינו גרף שבועי של מתכת הזהב מאז תחילת 2003 ועד עתה. ניתן לראות בבירור שהיא עברה מספר תקופות ברורות: תקופה ראשונה של עליה מהוססת ומתונה אבל עקבית

לפנינו גרף שבועי של מתכת הזהב מאז תחילת 2003 ועד עתה. ניתן לראות בבירור שהיא עברה מספר תקופות ברורות: תקופה ראשונה של עליה מהוססת ומתונה אבל עקבית. זאת בדרך כלל התקופה בה מוסדות גדולים מתחילים לאסוף את הנכס כאשר המשקיעים המתוחכמים והציבור עדיין לא הפנימו את השינוי לאשורו. שלב ה"איסוף" הרגוע הזה נמשך מרמת המחירים סביב 250 דולר ועד 450 דולר באמצע שנת 2005.

השלב הבא התבטא במהלך זריז ואלים שכמעט הכפיל את מחיר המתכת עד ל-730 דולר. בתקופה שנייה זו, השינוי במגמה כבר נהיר לידיים המתוחכמות וקיימת "ריצה" למלא את התיק בחלק נכבד או מינורי של הנכס כחלק מאסטרטגיה של גיוון ופיזור נכסים. כאן נכנסים לתמונה המשקיעים הפרטיים הגדולים הגורמים לתנועה להיות חסרת רסן ובועתית לקראת סופה.

התיקון האלים לא פחות מגיע לאחר מכן ומתחיל את התקופה השלישית שמתאפיינת בדשדוש רחב המביא להתייצבות לקראת התנועה הבאה. הדשדוש לקח צורה של משולש מתכנס כאשר רמת ה-700$ יצרה את הגבול העליון שלו. ככל שהדשדוש נמשך כך הפריצה ממנו הייתה אסרטיבית והראתה לכולם שהזהב משמש היום, כמו תמיד, את תפקיד הכסף ה"אמיתי".

הקורלציה ההפוכה בינו לבן הדולר האמריקאי דחף אותו בצורה חזקה לגבהים שהתקרבו לשיא כל הזמנים שלו, באזור ה-850$. כמו שראינו ב-2006, גם כאן תיקון אלים מלווה את סוף הנסיקה אבל המחיר עדיין מעל הממוצע הנע 50 ונראה שיש דרך ארוכה למטה עד שנוכל לומר שהמתכת חזרה למצב של איזון המתבקש מהמגמה העולה. שלא נדבר על שינוי מגמה.

מה עכשיו? בגלל המתיחה העצומה של מגמת העלייה בזהב והירידה בדולר, אנחנו צופים חזרה לנרמול בשני הנכסים כאשר רמות תיקון של כשליש עד שני שליש הן סבירות בשני המקרים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.