מיקרוסופט: ההכנסות ברבעון גדלו ב-27.3% ל-13.76 מיליארד דולרים; הרווח הנקי עלה ב-23%
ענקית התוכנה מיקרוסופט פרסמה בסוף השבוע את תוצאותיה העסקיות לרבעון הראשון של שנתה הכספית 2008, שהסתיימה ב-30 בספטמבר. החברה דיווחה על הכנסות בסך 13.76 מיליארד דולרים – גידול של 27.3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, אז עמדו ההכנסות על 10.81 מיליארד דולרים. המדובר בתוצאה טובה משמעותית מתחזיות האנליסטים, אשר צפו לחברה הכנסות בסך 12.6 מיליארד דולרים בלבד. הרווח הנקי של מיקרוסופט בתקופה זו עלה ל-4.29 מיליארד דולרים - גידול של 23.32% לעומת רווח נקי של 3.48 מיליארד דולרים ברבעון המקביל בשנתה הכספית 2007. הרווח למניה עמד על 0.46 דולרים - גידול של 28.57% לעומת הרווח למניה של 0.35 דולרים ברבעון המקביל אשתקד.
למרות גידול של 7.3% בהכנסות, הרי שהגידול בהוצאות היה חד הרבה יותר והגיע ל-2.7 מיליארד דולרים - גידול של 57.72%, לעומת הוצאות של 1.7 מיליארד דולרים ברבעון המקביל בשנה הקודמת. ההוצאה על מחקר ופיתוח ברבעון המדווח הסתכמה ב-1.837 מיליארד דולרים, משמע גידול של 2.86% לעומת 1.786 מיליארד דולרים השקעה במו"פ ברבעון המקביל בשנה הקודמת. הגידול בהוצאה על מו"פ לא היה מרשים במיוחד, אולם עדיין יש לציין כי ההוצאה של החברה על מו"פ ברבעון אחד גבוהה ביותר מפי חמישה בהשוואה לתקציב השנתי של המדען הראשי במדינת ישראל.
במהלך הרבעון המדווח הסתכם הרווח התפעולי של מיקרוסופט ב-5.92 מיליארד דולרים - גידול של 32.28%, לעומת 4.47 מיליארד דולרים ברבעון המקביל בשנה הקודמת. החברה סיימה את הרבעון עם מזומנים ושווי ערך מזומנים בסך 6.64 מיליארד דולרים - גידול של 8.61%. זאת, לעומת 6.11 מיליארד דולרים שהיו בקופתה בסוף הרבעון הקודם.
הנהלת החברה מעריכה שברבעון השני של שנתה הכספית – אשר יסתיים בסוף דצמבר הקרוב, הכנסותיה תגענה בטווח שבין 15.6 ו-16.1 מיליארד דולרים, ואילו הרווח התפעולי ינוע בטווח שבין 5.9 ל-6.1 מיליארד דולרים. עוד צופה ההנהלה, כי הרווח למניה ינוע בטווח שבין 0.44 ל-0.46 דולרים למניה.
בכל שנתה הכספית 2008, צפויות ההכנסות של מיקרוסופט לנוע בין 58.8 ל-59.7 מיליארדי דולרים, ואילו הרווח התפעולי צפוי להגיע ל-23.3 עד 23.7 מיליארדי דולרים. הרווח הנקי, כך מעריכה החברה, ינוע בין 1.78 ל-1.81 דולרים למניה.
כריס לידל, מנהל הכספים העולמי של החברה, הביע סיפוק מהתוצאות, ואמר כי "התחלנו את השנה הכספית ברגל ימין, עם הגידול הרבעוני בהכנסות". לדבריו, "זהו הגידול החד ביותר שהשגנו, מאז הרבעון הראשון של שנת 1999". לידל סיכם, כי "הגידול ברווח התפעולי, כמו גם ברווח הנקי - מוכיחים שאנחנו יודעים לתרגם את הגידול בהכנסות לכלל גידול ברווחיות".
"התוצאות בישראל דומות לאלו העולמיות" בראיון ל-ThePeople אמר דני ימין, מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, כי "התוצאות בישראל דומות פחות או יותר לאלו של החברה העולמית". לדברי ימין, הצמיחה ניכרת בכל מגזרי הפעילות של החברה: "יש צמיחה באימוץ חלונות ויסטה, אנו חשים גידול משמעותי ניכר באימוץ של מוצרי אופיס ונגזרותיו, כגון SharePoint. האופיס הופך להיות היום החזית המרכזית עבור מערכות ה-ERP, בכל הקשור לעבודת צוות משרדיות, לניהול ידע, לשיתופיות חוצת-ארגון ולניהול מסמכים".
ימין ציין, כי "הצמיחה במכירות שלנו היא בכל מגזרי הפעילות, בכל קווי המוצר שלנו, ובכל הגדלים של ארגונים – אנטרפרייז, בינוניים וקטנים". הוא הוסיף, כי "אנו צופים שהצמיחה של הסניף הישראלי בשנת הכספים הפיסקלית 2008, שתסתיים ביולי - תהיה צמיחה דו-ספרתית".
כך, אמר ימין, "מכירות מערכות ה-CRM שלנו היו פנטסטיות, הרבה מעבר למצופה. הפכנו להיות מובילים בשוק, עם מערכת שיש לה ביקוש הולך וגדל בכל מגזרי התעשיה. שילובה של מערכת ה-CRM שלנו עם מערכות ה-ERP, יביא לארגונים את היכולת ליהנות מהפתרונות של מיקרוסופט, שהם קלים, זריזים וגמישים – עם עלות בעלות כוללת (TCO) טובה. זה מביא אותנו למצב בו אנו יכולים להציע פתרונות כוללים לארגונים והם יכולים לבסס את כל מערך המיחשוב שלהם – מהמסד עד הטפחות – על מיקרוסופט".
מטריקס תפיץ בארץ את מערכת ה-ERP החדשה של מיקרוסופט בתוך כך הודיעו אתמול (ב') מיקרוסופט ומטריקס, כי הן מינו חברה בת של מטריקס להפצת פתרון ה-ERP של מיקרוסופט - Dynamics AX. המהדורה המקומית תושק במהלך 2008. בנוסף, תקמנה שתי החברות מערך של שותפים עסקיים, אינטגרטורים - למכירת החבילה ולהטמעתה.
שתי החברות חתמו היום על מסמך כוונות, במסגרתו קיבלה החברה הבת של מטריקס, רשיון תחת זכויות היוצרים של מיקרוסופט להפצת חבילת ה-ERP למשך שלוש שנים ממועד השקת המהדורה המקומית. מטריקס תבצע את הלוקליזציה – משמע, תרגום והתאמת התוכנה לשוק הישראלי, וכן התאמה לכללים החשבונאיים בארץ, כמו גם את תחזוקת הפתרון בארץ.
ג'ון ברייס הדרכה, חטיבת ההדרכה וההטמעה של מטריקס, תהיה זו שאחראית על כל ההדרכות הקשורות ב-AX. ג'ון ברייס בנתה מערך של הדרכות ללקוחות ושותפים, וכבר קיימה קורסים ראשונים של הכשרות AX לשותפים עסקיים.
Dynamics AX היא חלק מחבילת התוכנות העסקיות Microsoft Business Solutions, הכוללת גם את Dynamics CRM, ומוגדרת על ידי אנשי החברה כ"חבילת ה-ERP המתקדמת ביותר של מיקרוסופט בשוק". המוצר מותאם במיוחד לשוק הארגונים הקטנים-בינוניים. למוצר כיום מעל ל-9,000 לקוחות המשתמשים במערכת, ומעל ל-200 שותפים המיישמים את המערכת ברחבי העולם.
עוד אמר ימין, כי "ההסכם עם מטריקס מהווה צעד ראשון לקראת ההשקה של פתרון ה-ERP של מיקרוסופט בישראל בשנה הבאה. בתקופה הקרובה נשקיע בשיתוף עם מטריקס, בבניית מערך שותפים של חברות אינטגרציה נוספות, אשר ייתן מענה לביקוש הצפוי נציע הטבות לאינטגרטורים – הטבות שיהיו לטובת מטריקס, האינטגרטורים וכמובן הלקוחות העתידיים של המערכת. חבילת ה-ERP של מיקרוסופט זכתה לאימוץ נרחב במגזר הארגוני והעסקי ברחבי העולם, והחל מאפריל שנת 2008 יוכל המגזר העסקי בישראל ליהנות גם הוא מהפתרון. זהו פתרון יעיל וידידותי, קל ומהיר להטמעה".
לדברי ימין, "היעד שלנו הוא לשחזר את הצלחתה של חבילת ה-CRM של מיקרוסופט בישראל, שהפכה למובילת השוק, תוך שלוש שנים בלבד. נכניס הרבה רוח לשוק ה-ERP בארץ. זו תהיה אופציה מאד רלוונטית עבור לקוחות שהתלבטו בין המערכות היקרות והכבדות של אורקל וסאפ מצד אחד, אל מול פתרונות ERP של חברות קטנות, חלקן ישראליות – שהן נטולות הגמישות הנדרשת. כבר הופתעתי בעבר, עם השקת מערכת ה-CRM, שלקוחות של ERP של סאפ ואורקל בחרו בפתרון שלנו. אני מעריך כי נופתע שוב, לטובה. יש ארגונים רבים שיבחרו כי במטה תהיה להם מערכת ERP אחת – ובסניפים – מערכת ERP אחרת. החיבור יהיה דרך ממשקים ואופיס".
מדוע בחרתם במטריקס כמפיצה? "כי מטריקס מאד מאד רצו. זה חשוב. יש לנו עימם שיתופי פעולה בתחומים אחרים, למשל בכל הקשור להטמעת ה-CRM שלנו. בנוסף, מטריקס היא מהמובילות בענף ה-IT הישראלי. היבט נוסף הוא שלמטריקס יש בסיס לקוחות גדול של לקוחות ERP 'תפנית'. עבורם השותפות הזו היא אסטרטגית. אני מעריך שחלק מהלקוחות הפוטנציאליים של מערכת ה-ERP שלנו - יהיו לקוחות 'תפנית' של מטריקס".
מוטי גוטמן, מנכ"ל מטריקס, אמר כי "ההסכם עליו חתמנו היום, מהווה נקודת ציון חשובה עבור מטריקס. המינוי של מטריקס כמפיץ בישראל של המוצר, נבע מהידע והניסיון הרחב שלנו בתחום מערכות ERP ובתהליכי לוקליזציה וגיור של מערכות".
עוד הוסיף גוטמן, כי "שוק התוכנות הארגוניות ללקוחות הבינוניים בישראל הוא עצום. לקוחות אלו מחפשים פתרונות ERP יעילים וכלכליים, ובסיס רחב ואיתן של חברות עימן ניתן ליישם את המערכות וליהנות מתמיכה איכותית לאורך זמן. זו הזדמנות עסקית אדירה - לנו ולשותפינו העסקיים".