ביפר נכנסת לתחום הניווט בדרכים בשת"פ עם חברת ok2go
חברת "ביפר" חתמה על הסכם עם חברת ok2go לאספקת שירות באמצעות הסלולר, המאפשר ניווט הנהג ליעדו במסלול הטוב ביותר ובהתאם לעומסי התנועה בכביש.
נתי דרוטין, סמנכ"ל השיווק של ביפר, מציין, כי עלות הניווט לנהגים מנויי ביפר הינה כ-13 שקל לחודש ללא הגבלת שימוש.
דיווחי הניווט מתבססים על טכנולוגיה ייחודית של חברת DECALL, המבצעת סטטיסטיקה מתוך נתוני הרשת הסלולרית על תנועת השיחות בכבישים ובהתאם לכך מספקת מידע פרטי לנהג על עומסי תנועה בכבישים, חישוב זמני נסיעה, ניווט בדרכים, ובהתאם לעומסי התנועה בכבישים מציעה גם מסלולי נסיעה חלופיים.
במקביל מקבל מוקד הבקרה של ביפר נתונים נוספים לגבי מצב התנועה בכבישים ממשטרת התנועה והמידע נשלח כהתראה קולית ישירות למכשיר הסלולר של הנהג הנמצא בדרכו ליעד.
דרוטין הוסיף, כי "שיתוף הפעולה עם ok2go מרחיב את סל שירותי התקשורת של ביפר ובפרט את שירותי הערך המוסף בסלולר, הכוללים כיום מגוון רחב של שירותים ב-SMS".
כך במסגרת השירות, הלקוח מתקשר למערכת ומגדיר באמצעות המערכת הממוחשבת פרופיל אישי הכולל נקודות ציון קבועות(בית, עבודה וכו'), כן קיימת האפשרות לומר למערכת את שם היעד המבוקש על פי כתובת מדויקת או צומת מרכזי. המערכת מגיבה מייד ומקריאה לנהג מסלולים אפשריים וכן צפי זמן הגעה ליעד בכל מסלול, וזאת על פי מידע עדכני על עומסי התנועה.
שמוליק מדר, מנכ"ל ok2go מציין, כי "מדובר במערכת ייחודית מסוגה בעולם וזהו שיתוף הפעולה הראשון בארץ בתחום התנועה עם מערכת שמספקת מידע איכותי ואישי ללקוח".
מהלך אסטרטגי זה מקרב את ביפר לקחת נתח מקהל המשתמשים במכשירי ניווט ובשירותי ניווט, כשהחלוצה בתחום היא חברת מירס, אשר הובילה את קטגוריית השירותים מבוססי GPS בשוק הסלולרי והשיקה בשנת 2005 השיקה את שירות ה-GPS הראשון המאפשר ניווט ליעד מסוים באמצעות הדרכה קולית וגרפית.