פועלים יממש האופציה ואלוני חץ תרכוש 100% מאמות

התחייבה לשלם לבנק 191.19 מיליון שקל, אם יחליט להצטרף למכירה, כך שבסך הכל תשלשל מכיסה 955.96 מ' ש'. סגירת העסקה צפויה בעוד כחודשיים והמימון, בחלקו מהון עצמי ובחלקו ממקורות חיצוניים
שרון שפורר |

בנק הפועלים הודיע היום לחברת אלוני חץ על רצונו לממש את האופציה שניתנה לו במסגרת מכירת אמות. הבנק, שמחזיק ב-20% מחברת הנדל"ן יצטרף ל-6 קרנות הפנסיה, המחזיקות ב-80% ממניות אמות. הרכישה עדיין טעונה את אישור הממונה על ההגבלים העסקיים.

אלנוי חץ התחייבה לשלם לבנק 191.19 מיליון שקל, אם יחליט להצטרף למכירה, כך שבסך הכל תשלשל מכיסה עבור עסקה זו 955.96 מיליון שקל. הסכום ישולם במועד סגירת העסקה, הצפוי, לדברי אלוני חץ, בעוד כחודשיים. מימון הרכישה יהיה בחלקו מהון עצמי ובחלקו ממקורות חיצוניים.

אמות הינה חברה פרטית העוסקת, במישרין ובעקיפין, באמצעות תאגידים בשליטתה בייזום, פיתוח, השכרה, אחזקה ומכירה של נכסים מניבים בישראל ובחו"ל. בבעלות החברה נכסי נדל"ן הכוללים תחנות אוטובוס מרכזיות, מרכזים מסחריים, מרכולים, מבני תעשיה ומשרדים.

אמות מחזיקה ב-100% מהון המניות הרגילות א' של אילות השקעות בנכסים, המהווים 51% מהזכויות בון של אילות ו-100% מזכויות ההצבעה בחרה.

לאמות זכויות בכ-90 נכסי מקרקעין בישראל, בשטח בנוי כולל של כ-300 אלף מ"ר, המושכרים לכ-600 שורכים. חלק מהנכסם בבעלותה המלאה וחלקם מוחזקים בשותפות עם אחרים. נכסים אלו מפוזרים ברחבי הארץ ובנוסף לאמות יש גם 5 נכסים בגרמניה ו-3 נכסים בקנדה.

מהדיווח של אלוני חץ עולה, כי ברבעון הראשון של 2005 הרוויחה אמות 10 מיליון שקל. בשנת 2004 החולפת היא הרוויחה כ-41 מיליון שקל, לאחר שב-2003 הפסידה 43 מיליון.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ההסתדרות
צילום: דוברות ההסתדרות

הישג לגמלאי שירות המדינה: יצורפו לקרנות הרווחה

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו על הסכם לפיו החל משנת 2026, המדינה תתקצב פעילויות רווחה, תרבות ופנאי גם לגמלאים המבוטחים בפנסיה צוברת, בתנאים זהים לגמלאי הפנסיה התקציבית


הדס ברטל |

ההסתדרות ומשרד האוצר חתמו היום (ה') על הסכם קיבוצי מיוחד ופורץ דרך, המחיל את שירותי קרנות הרווחה גם על גמלאי שירות המדינה המבוטחים בפנסיה צוברת.

עד היום, נהנו רק גמלאים בפנסיה תקציבית נהנו משירותי הקרן הכוללים סבסוד פעילויות תרבות, נופש, בריאות ופנאי. ההסכם החדש קובע כי החל משנת  2026, המדינה תעביר תקציב ייעודי עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת העומד בתנאי הזכאות, ובכך תשווה את מעמדם למעמד הגמלאים הוותיקים. פנסיה תקציבית היא שיטת הפנסיה המסורתית של עובדי המדינה עד תחילת שנות ה-2000, שבה המדינה (המעסיק) מתחייבת תשלום קצבה קבועה, בהתאם לשכר ולותק, מתקציב המדינה. מאז 2003 עובדי מדינה חדשים כבר אינם נכנסים לפנסיה תקציבית אלא לפנסיה צוברת.

עיקרי ההסכם:

שוויון מלא: קרנות הרווחה יעניקו מעתה את אותם השירותים בדיוק לכלל הגמלאים, הן במסלול התקציבי והן במסלול הצובר. 

תקצוב המדינה: המדינה תקצה סכום שנתי (הצמוד למדד) עבור כל גמלאי בפנסיה צוברת, בדומה למודל הקיים בפנסיה התקציבית. 

תחולה רחבה: ההסכם חל על גמלאי הדירוגים המיוצגים על ידי ההסתדרות בשירות המדינה. 


אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד

המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

צים ZIM Integrated Shipping Services -1.81%  , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף.  המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.   

ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה. 

היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי,  להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.

כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים. 

לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית.  בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.