משפט
צילום: ----

מקצועות הלימוד האקדמיים הפופולריים בישראל

חושבים להתחיל ללמוד תואר ראשון ומתלבטים במה לבחור? נמצאים במהלך לימודים אקדמיים אבל תוהים האם זה באמת המסלול הטוב ביותר עבורכם? 
תוכן בחסות |

בטוחים שאתם מכירים את אופציות התעסוקה שיעמדו בפניכם לאחר שתסיימו את לימודיכם? אין ספק שבחירה בלימודים אקדמיים היא צומת חשוב בחייו של אדם. מדובר במסלול ארוך, תנאי קבלה קשים לעיתים והרבה זמן ומאמץ המושקעים על מנת לקבל את תעודת התואר. כמו כן, הדלתות הפתוחות עבור בוגרי תואר ראשון הן רבות לאין שיעור לעומת מי שלא מחזיק בתואר ראשון. אז מהם המקצועות האקדמיים הפופולריים בישראל? מה לומדים בהם ואילו אפשרויות הם מקנים לבוגריהם?

 

משפטים

על פי נתוני הלמ״ס, מסלול הלימודים הפופולרי ביותר בישראל הוא לימודי משפטים. אולי זה החלום של האם היהודייה שתזכה לבן עורך דין שהופך את התואר לכה פופולרי אך מעבר לניסיון לרצות את אמא, אין ספק שתואר במשפטים פותח דלתות רבות עבור בוגריו. ראשית, תואר ראשון במשפטים הוא התואר היחיד שמאפשר לבוגריו להיות זכאים לתעודת עריכת דין. מדובר במחסום חשוב שכן תעודת עריכת דין מאפשרת למחזיקים בה, מלבד ייצוג לקוחות בבית המשפט גם ביצוע של מגוון פעולות חשובות אשר זוכות לביקוש רב כגון: עריכה של מסמכים משפטיים, מתן חוות דעת משפטית או עבודה מול גופים ציבוריים כמו רשם החברות, רשות המיסים, מרשם המקרקעין ורשם ההוצאה לפועל. כל אדם נתקל בחייו בצמתים בהם הוא זקוק לעורך דין, ועל כן מדובר במקצוע שעל אף שיש רבים העוסקים בו, עדיין יש לו ביקוש רב שלא צפוי להיפסק בעתיד הקרוב.

 

מנהל עסקים

המקצוע הבא בסדר הפופולריות בישראל הוא מנהל עסקים. גם כאן, מדובר בתואר אשר הביקוש לבוגריו לא צפוי לרדת בזמן הקרוב. חברות וארגונים משנים את פעילותם בעקבות תמורות חברתיות וטכנולוגיות שונות אך תמיד יש צורך באנשים מוכשרים ובעלי ראיה רחבה שינהלו את אותם ארגונים ויקבלו את ההחלטות החשובות לגבי פעילות הארגון. התואר במנהל עסקים מקנה לבוגריו כלים רבים המסייעים להפוך אותו למנהל טוב יותר. בין אם זה ידע כלכלי, היכרות עם עולם העסקים, מתימטיקה, משא ומתן וכלים הקשורים להנהגה והובלה של אנשים כמו רטוריקה ושיתוף פעולה. כל אלו מאפשרים לבוגרי התואר במנהל עסקים להשתלב בקלות בעולם העבודה ובמקרים רבים גם להתקדם בו מהר.

 

מחשבים

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
צילום: יח"צצילום: יח"צ

מה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה

נושאים בכתבה שיווק דיגיטלי

בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.

שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה

הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד  ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.

לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.

גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.

המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון

במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.