על סוגי עדשות והמלצות שונות
מאת: אורטל ורובל-בסכס, אופטומטריסטית ואורטופטיסטית
אנשים חייבים להפנים שעדשות מגע אינן תחליף למשקפיים. לכן מומלץ שיהיו לאדם לא רק עדשות אלא גם משקפיים, כי הרי הן בסופו של דבר גוף זר אותו מכניסים לתוך העין, ומן ההיגיון שבריא יותר לחיות בלי עדשות מגע.
יותר מ-130 מיליון איש (כ-2% מאוכלוסיית העולם) משתמשים בעדשות מגע, ובכל שנה המספרים הולכים וגדלים. אנשים רוצים עדשות מגע, כי הם אוהבים את עצמם בלי משקפיים, בתואנה שהם מפריעים להם בספורט, אינם נוחים, מחליקים, פחות אלגנטים, יש הרוצים להרכיב עדשות מגע רק כשהינם מחוץ לבית, ויש הרוצים עדשות מגע רק לפעמים.
סוגי עדשות מגע חד פעמיות:
את העדשות ככלל, מומלץ להרכיב בין 8-10 שעות ביום ולא יותר.
עדשות יומיות: הינן מיועדות להרכבה רק לפרק זמן קצר, וכמובן גם הינן יותר בריאות לעין. יש לזכור שמיד עם סיום השימוש היומי בהן, יש להשליכן לפח.
בעדשות היומיות יש מיגוון של סוגים, וחשוב לרכוש את אלה השומרות על לחות העין. הן אינן נמכרות בפארמים, אלא רק בחנויות אופטיקה פרטיות.
עדשות דו-שבועיות/חודשיות: אחרי שמסירים אותן, שמים אותן בתמיסה מיוחדת לניקוי עדשת מגע, כדי להסיר משקעים וחלבונים של העין שדבקו בהן.
עדשה דו-שבועית, תוקפה 14 יום בלבד לאחר פתיחת האריזה, ולא משנה כמה זמן מרכיבים אותה - יש לזרוק אותה מיד בתום התוקף. כנ"ל לגבי עדשה חודשית שתוקפה 30 יום בלבד, לאחר פתיחתה והשימוש בה - יש לזרוק אותה מיד בתום התוקף.
היום קיימות עדשות מגע מחומרים כמו סיליקון היידרוג'ל, השומרות על לחות העין ומאפשרות מעבר חמצן לעין.
היכן מומלץ לרכוש עדשות מגע?
רכישת עדשות מגע מחייבת בדיקה אצל אופטומטריסט מומחה, הבודק גם את קימור הקרנית, שכן העדשה צריכה להתלבש על קרנית העין, כך שתונח בצורה מותאמת ומדויקת, כדי לא לשפשף את הקרנית, ולא להרכיב אותה צמוד מדי, כדי לא למנוע את מעבר הנוזלים החיוניים לעין. המבקש לרכוש עדשות מגע, חייב לעבור בדיקת מיוחדת של מיפוי הקרנית, כדי לדעת את הטופוגרפיה שלה ואת הקימורים שלה. לא כל עדשה מתאימה לכל אדם, ולכן יש צורך בבדיקה והתאמה אישית ומקצועית.
- ליניאג' ת'רפיוטיקס נסחרת בשווי אטרקטיבי בהינתן הפוטנציאל שלה
- מתי חייבים להרכיב משקפי ראייה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קניית עדשות מגע בפארמים ללא בדיקת אופטומטריסט מומחה, אינה מומלצת לבריאות העין.
בבדיקת ראייה הנעשית אצל אופטומטריסט לצורך רכישת משקפי ראייה או עדשות מגע, יש להדגיש שלא תמיד המרשם הניתן הינו אותו מרשם לשניהם, כי לא תמיד מספר העדשה דומה למספר המשקפיים הנחוצים.
מומלץ לאדם המרכיב עדשות להגיע לביקורת ראייה חצי-שנתית, וזאת כדי לראות אם קיימת השפעה על הקרנית, על משטח הדמעות, על העפעפיים ועוד. במיוחד חשובה התנהלות זו לאנשים המרכיבים עדשות במשך שנים רבות, ובמשך שעות ארוכות – לעין שלהם לעתים יש חוסר חמצן. לכן חובה לבדוק את מצב העין, אולי להפחית את שעות הרכבת העדשות, לשנות את סוג העדשות או בכלל לבקש הפסקה בשימוש, מחשש שיתפתח אי סבילות לעדשות מגע.
עדשות מגע מולטיפוקל:
אנשים שכבר מצעירותם עברו ממשקפיים לעדשות מגע, בגיל 45 הם מתחילים בדרך כלל עם בעיות של ראייה מקרוב. בעבר בגיל זה היו עוברים למשקפי מולטיפוקל, אבל כיום יכולים לבחור גם בעדשות מגע מולטיפוקל. חובה להדגיש שאך ורק אופומטריסט מומחה יכול להתאים להם בדיוק מירבי עדשות מולטיפוקל, שכן ההתאמה הינה מאד מורכבת.
עדשות מגע מולטיפוקליות מחולקות ליומיות וחודשיות בלבד. קיימות כיום גם גם עדשות קוסמטיות צבעוניות, שמטרתן שינוי מראה העין.
עדשות מגע הן אכן אופנתיות, נוחות להרכבה, משנות את מראה הפנים, אבל עדיין אינן תחליף למשקפי ראייה, שהינם בריאים יותר לעין, וכיום הינם גם פריט אופנתי לכל דבר.
באדיבות אורטל ורובל-בסכס, אופטומטריסטית ואורטופטיסטית מומחית, "וורובל אופטיק בוטיק", דיזנגוף סנטר תל-אביב
לפרטים נוספים לחצו כאן: http://www.werubel.co.il/
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
