החידושים שיש לעדשות המולטיפוקל להציע לגיל השלישי
מאת: עזרא וורובל, אופטומטריסט בכיר - "וורובל אופטיק בוטיק"
הגיל השלישי של היום כבר מזמן אינו מה שהיה פעם. השימוש בראייה הופך אז לחלק חשוב ודומיננטי ביותר, וזאת בשל אורך החיים ההולך וגדל, כמו גם איכותם
כיום רבים נוהגים ברכבם עד גיל מבוגר יותר, צופים שעות רבות בטלויזיה, יוצאים לסרטים ולהצגות, ומשתתפים בפעילויות רבות נוספות, הצורכות ראייה טובה למרחוק.
כמו כן קיים שימוש מוגבר גם בראייה מקרוב, במרחקים שונים ומגוונים, אם למרחקי ביניים כמו המחשב ושולחן העבודה, ומצד שני קריאת ספרים, עיתונים, טלפונים סלולריים, שם נדרשת קריאה מקרוב.
אנשים לא מעטים בגיל השלישי נרשמים ללימודים והרצאות, וכאן הם זקוקים לראייה טובה למרחוק, אבל גם מקרוב בו זמנית. גם בנהיגה קיים צורך כפול: לראייה למרחוק, ובמקביל גם לראייה מקרוב של לוח השעונים, הטלפון הנייד שברכב ועוד.
הפתרון הטוב ביותר לשילוב איכות ראייה מיטבית לכל המרחקים, הוא משקפיים עם עדשות מולטיפוקל, שכן העדשה המחולקת נותנת ראייה נוחה לכל המרחקים, רחוקים וקצרים כאחד. מולטיפוקל הינה עדשה המיועדת לאנשים הזקוקים לכמה זוגות משקפיים, בעלי מספרים שונים - לקרוב ולרחוק, כשהחלק העליון שלה הוא לראייה מרחוק, התחתון לקריאה מקרוב, וביניהן קיים מעבר הדרגתי.
- ליניאג' ת'רפיוטיקס נסחרת בשווי אטרקטיבי בהינתן הפוטנציאל שלה
- מתי חייבים להרכיב משקפי ראייה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עדשות המולטיפוקל קיימות למעשה כבר שנים רבות, אך הן לא היו פופולריות בשל הקושי להסתגל להן. במשך השנים העדשות השתפרו והשתכללו, כך שהעיוותים הרבים שהיו בעדשות בעבר, פחתו בצורה משמעותית והפכו לידידותיות למשתמש.
היתרון בעדשות המולטיפוקל הוא צמצום מספר זוגות משקפי הראייה שיש להשתמש בהם, וזאת מכיון שבעזרת זוג אחד בלבד, רואים לכל המרחקים: לראיה מקרוב, לראיה מרחוק ולמחשב ולא כמו בעבר, העדשה נראית רגילה וללא פסי מעבר.
כיום קיים בשוק מבחר גדול מאד של עדשות מולטיפוקל באיכויות שונות, עם אפשרויות התאמה מגוונות: עדשות עם תכנון מתקדם יותר ומתקדם פחות, עם שדה ראייה רחב יותר או מצומצם יותר, ועדשות המתאימות למסגרות קטנות יותר או גדולות יותר.
ולאלה שאיכות הראייה שהם מקבלים בהרכיבם משקפי המולטיפוקל, אינה מספקת אותם, עבורם הפתרון הוא עדשות מולטיפוקליות מתוכננות יותר ואינדיבידואליות יותר, עם התאמת משקפיים בצורה מדויקת ומקצועית יותר.
אומר האופטומטריסט עזרא וורובל, הבעלים של "וורובל אופטיק בוטיק": "יש לנו כיום ציוד מתקדם ביותר למדידת המרשם לעדשות, ולתכנון מדויק יותר בהתאמת העדשות ללקוח. צריך להבין שחלק מתכנון העדשות, הינם הנתונים הסטטיסטיים שעל פיהם מייצרים את העדשות. בעזרת מכשיר I PROFILER PLUS אנו מודדים חלק מהנתונים האינדיבידואליים וממשיכים את הבדיקה, ואז המכשיר מוציא בר-קוד של מיפוי הקרנית, המועבר בין שאר הנתונים ליצרן העדשות. לאחר הבדיקה, מצולם הלקוח במכשיר R.V.T שדרכו מקבלים את יתרת הנתונים האינדיבידואליים להתאמת המולטיפוקל: זוית מנח המשקפיים על הפנים, מבנה וגודל אזור הקריאה הנדרש במשקפיים, ונתונים חשובים נוספים. כל אלה מועברים למכשיר הנקרא ISCRIPTION, המרכז את כל הנתונים מבדיקת העיניים ומעביר אותם ליצרן העדשות, כדי לייצר עדשה מדוייקת ללא עיוותים, ועם שדה ראייה נרחב ביותר לכל השימושים. זו הינה כיום הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בעולם, ואנחנו ב"וורובל אופטיק בוטיק" משתמשים בה להתאמת עדשות המולטיפוקל בצורה המושלמת ביותר".
כאשר לקוחות מתלבטים בבחירת סוג עדשות המולטיפוקל, גם לכך יש פתרון: על מנת לבדוק את צורכי הראייה והשימוש הנדרש במולטיפוקל, משתמשים בפיתוח החדשני וייחודי: תוכנת IDEMO של חברת צייס, העוזרת להחליט יחד עם הלקוח, מהי העדשה האופטימלית עבורו, וזאת לפי ניתוח דרישותיו, צורת החיים שלו והשימוש שלו בראייה.
חשוב ביותר לפנות אך ורק לאופטומטריסט, שהינו בעל ניסיון בהתאמת מולטיפוקל, כיון שמדובר במוצר המותאם לחלק חשוב בגופנו ובחיינו: לעיניים שלנו, ועל כן יש להקפיד על קבלת ייעוץ נכון אופטימלי.
"וורובל אופטיק בוטיק", דיזנגוף סנטר תל-אביב
לפרטים נוספים לחצו כאן: http://www.werubel.co.il/
צילום: יח"צמה משקיעים בשוק ההון יכולים ללמוד מהמפרסמים בגוגל אדס ואיך עקרונות השקעות הערך חזרו לעולם השיווק הדיגיטלי
בעולם שבו כל קליק שווה כסף, מומלץ להסתכל על עולם השיווק כהשקעה, לא כהוצאה
בעולם שבו כל קליק שווה כסף וכל שנייה של תשומת לב מתומחרת, יש טשטוש גבולות בין פרסום להשקעה. גיא אברמוב, מומחה לשיווק דיגיטלי עם ניסיון של למעלה מ-17 שנה בניהול קמפיינים בגוגל אדס, מציע דרך אחרת להסתכל על עולם השיווק - לא כהוצאה, אלא כהשקעה. בעידן של חוסר יציבות כלכלית, עליות ריבית ואי ודאות בשווקים, ייתכן שדווקא מפרסמים בפלטפורמה של גוגל אדס יכולים ללמד את המשקיעים שיעור חשוב על ניהול הון, משמעת וסבלנות.
שיווק דיגיטלי כהשקעה, לא כהוצאה
הגישה של אברמוב נולדה מתוך חיבור אינטואיטיבי בין שני עולמות שנראים במבט ראשון זרים זה לזה. מצד אחד ניהול תקציבי פרסום בגוגל, עולם של ניסוי וטעייה, מדדים משתנים בזמן אמת ותחרות אינסופית על תשומת לב. מצד שני עולם ההשקעות הקלאסי, שבו ערך נבנה לאורך שנים דרך החלטות שקולות ומבוססות נתונים.
לדבריו, “הטעות הנפוצה ביותר של בעלי עסקים היא שהם מתייחסים לפרסום כהוצאה מיידית, במקום לראות בו השקעה לטווח ארוך. כל שקל שמושקע נכון בקמפיין אפקטיבי פועל בדיוק כמו הון שמושקע במניה טובה והוא מייצר תשואה לאורך זמן”.
גיא אברמוב מסביר, כי ממש כפי שמשקיע בוחן את ביצועי התיק שלו בפרספקטיבה של שנים ולא של ימים, כך גם משווק חכם צריך לבחון את יעילות הקמפיינים שלו בפרקי זמן רחבים יותר. “מי שמסתכל על נתוני קליקים יומיים ומקבל החלטות רגשיות יגלה מהר מאוד שהכסף בורח לו בין האצבעות” הוא אומר. “אבל מי שמתייחס לגוגל אדס כמו משקיע שמתכנן קדימה יוצר מערכת יציבה וצומחת”.
- חברת A2Z והסטארט-אפ Pluro מציעים את הפתרון המלא להנגשת אתרים - איתור, תיקון וניטור במערכת אחת
- השילוש הקדוש של הצמיחה הדיגיטלית: נוכחות, נראות ואינטליגנציה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המכירה הפומבית של גוגל הינה מראה לשוק ההון
במרכז מערכת גוגל אדס עומדת מכירה פומבית בזמן אמת. מפרסמים מתחרים על מילות מפתח כאשר מחירי הקליקים והבידינג עצמו משתנים מדי רגע, והאלגוריתם מחליט מי יופיע ואיפה. זהו מנגנון שמזכיר באופן מפתיע את שוק המניות שהיא תחרות על נכסים בעלי ערך נתפס, מבוססת ביקוש, היצע וציפיות.
