דחב"ש נגד דורי: היחצן תובע 200 אלף ש' מבעלי 'המזבלה' בגלל סרטון שפגע בפרטיותו
תחילת המקרה שנמצא כעת בדרכו לבית המשפט הוא ב"ביקור בית" שערכה קבוצת המחאה "באים לבנקאים" שבראשה עומד עורך דין ברק כהן לזמיר דחב"ש. דחב"ש נבחר כמטרה על ידי הקבוצה מתוקף היותו יועץ התקשורת של בנק הפועלים - אחד מהגופים הבנקאיים שכנגדם יוצאת קבוצת המחאה שנוהגת להפתיע את בכירי הבנקים במפגשים אישיים ברחוב או בביתם, וכן להסריט את מהלכיה וביקוריה השונים בשטח.
בכתב התביעה של דחב"ש כנגד בן ישראל נכתב כי "בתאריך ה-7 במאי בשעה 19:30 לערך הגיעו כהן ואנשים נוספים לביתו של התובע (דחב"ש), באותה עת שהו בדירה, לבד מן התובע, גם ילדיו הקטנים. במהלך האירוע החזיק כהן בידיו מגה-פון, בו עשה שימוש כדי לפנות לתובע בצעקות רמות, וכל זאת אגב דברי הסתה והשמצה....בין היתר צעק כהן כי הוא (דח"ש) משת"פ של גנבים; כי הוא מכסה את התחת המטונף של הגנבים הבנקאים; כי הוא מנקה את התחת של ציון הגנב (קינן, מנכ"ל בנק הפועלים); כי הוא פחדן אשר מתחבא מתחת למיטה ועוד".
דחב"ש ובאי כוחו מציינים אמירות אלו כ"לשון הרע, ברורה מפורשת וחמורה". האירוע כולו צולם על ידי כהן ואנשיו והועבר לאחר מכן לדורי בן ישראל מאתר המזבלה. חלקו של דורי במקרה מתחיל עם פרסום הסרטון באתר. בסרטון מופיעים דירתו של דחב"ש, ביתו הפרטי, מספר הדירה, צילומים של דלת הכניסה ועוד, כאשר לטענתו איש היח"צ מדובר בפגיעה בפרטיות.
- בגלל התמונה הזאת: ניצב ב"מנאייכ" זומן לחקירה במשטרה
- ברק כהן ואחרים הורשעו בפגיעה בפרטיות של מנכ"לית לאומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ב-10 במאי פורסם הסרטון באתר המזבלה ואז פנה דחב"ש וכן עורך דינו לבן ישראל בבקשה שיסיר את הסרטון מהאתר. בתביעה נכתב כי זה סירב לכל בבוטות ובהתרסה "הגם שהוא יודע כי מדובר בלשון הרע ופגיעה בפרטיות". עם זאת, בן ישראל נענה לבסוף לבקשת דחב"ש והסיר את הסרטון. אך בכך לא תם העניין. לאחר מייל שקיבל בן ישראל מעורך דינו של דחב"ש הוא החליט להחזירו לאוויר לאחר שציין כי "הסרתי את הסרטון בבוקר והחזרתי אותו לאוויר לאחר מכתב האיום (כביכול של בא כוחו של דחב"ש)".
לדרישה נוספת של דחב"ש כי יסיר את הסרטון צהאתר סירב בן ישראל ובמענה למכתב של עורך דינו של דחב"ש הגיב במילים: "מעניין לי ת'תחת המכתב הזה" - כך בכתב התביעה.
לאחר שהסרטון הושב לאוויר התערבה פייסבוק ישראל בעניין ולמעשה מחקה אותו משרתיה כך שהצפייה בו לא התאפשרה יותר. על כך כתב בן ישראל במזבלה: "לא מן הנמנע שדחב"ש פנה כגולש מן המניין לנציגות פייסבוק וביקש את הסרת הסרטון, לאור כך שמוצגת בו כתובת מגוריו. כאמור פגיעה בפרטיותם של אנשים מנוגדת לתקנון השימו של הרשת החברתית". כך לדברי בן ישראל באתר המזבלה. יש לציין כי דחב"ש ומשרדו שלום תל אביב מייצגים ומייעצים תקשורתית לפייסבוק ישראל. כשבוע לאחר הסרטון הראשון צולם סרטון נוסף של הקבוצה בראשות עו"ד כהן - באים לבנקאים - וגם סרטון זה הועלה לאתר המזבלה.
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- הכוכב הבא בראש הפריים טיים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
כאמור, בגין דברים אלו, יועץ התקשורת דחב"ש תובע מבן ישראל סך של 100 אלף שקלים בגין פרסום לשון הרע ו-100 אלף שקלים נוספים בגין פגיעה בפרטיותו.
פרט נוסף שראוי להזכיר בחזית שנפתחה בין דחב"ש לבן ישראל היא העובדה שמזה חודשים רבים, בן ישראל מבקר באופן עקבי את התנהלותה של פייסבוק ישראל על גבי אתרו. הביקורת נוגעת בין השאר לשירות וליחס אותו מעניקה פייסבוק ישראל לבעלי העסקים הקטנים שמפרסמים ברשת החברתית, לעובדה שישנם קשיי נגישות לנציגי פייסבוק בישראל וכן לעובדה שפייסבוק העולמית אינה עושה דיו כדי לבלום ו/או למגר את העמודים הבינלאומיים שתוקפים את מדינת ישראל.
בן ישראל אמר לאייס: "ביום שהסרטון עלה לאוויר, מר דחב"ש פנה אליי והשיחה עימו התנהלה באופן מנומס. לבקשתו, הסרטון הוסר מהאתר ולאחר מכן עלה שוב בדרך של הטמעת סרטון שעלה לפייסבוק. לאחר מכן הסרטון עצמו הוסר על ידי פייסבוק ולא היה ניתן לצפייה יותר. לצערי דחב"ש מנסה ללכוד 2 דורי במכה אחת כשהוא נלחם בי. אני חושב שהוא יגלה בקרוב שאני ציפור כבדה מאוד וכשאני נופל מהעץ אני עלול למחוץ הרבה דברים בדרך".
- 11.כל הכבוד לשומרי הסף. תודה!! (ל"ת)מ.ב 13/02/2016 17:24הגב לתגובה זו
- 10.המזבלה כשמה כן היא - ערימת זבל (ל"ת)מקווה שיחטפו ובגדול 04/06/2015 19:19הגב לתגובה זו
- 9.מצחיק פה המזבלה מטקבקת לעצמה (ל"ת)עומרי 04/06/2015 15:52הגב לתגובה זו
- 8.הגיע הזמן שמישהו יוריד את האף לדורי (ל"ת)עוד אחד שעף על עצמו 04/06/2015 15:51הגב לתגובה זו
- 7.דחבש צאי מהארון אישה קטנה! (ל"ת)דחבשית 03/06/2015 20:40הגב לתגובה זו
- חוה 07/11/2016 19:09הגב לתגובה זותתבייש.
- 6.אילן החכם 03/06/2015 20:26הגב לתגובה זוראשית- דחב"ש הוא דמות ציבורית. לפי "עניין לציבורי" להבדיל מ"עיניין לציבור". לא הייתה חשיפה של בני משפחתו - ילדיו אינם דמות ציבורית. הכל חוקי וכל דברי הלעג במקומם. דחב"ש תתבייש לך! ועכשיו לטעות, התביעה הענקית מחזקת את המסרים של ברק כהן שהבנקאים בטוחים כי בהפחדות ובאיומים אפשר לרסן מחאה חוקית ולגיטימית. הסכום הנקוב בטביעה חופר את הבור תחת הגזל הבנקאי, מזל שלחבר'ה מ"באים לבנקאים" יש ביצים מטיטניום. היצח"ן מתגלה שוב כמי שמנסה להסית את האש מהקבוצה הגזלנית אל האפיזודה שמתרחשת מתחת לבית שלו. יחצ"ן = ליצן. אין שליטה במסרים, אין שינויי מסרים. הוא עוד יגמור כמו רני רהב. חוק ראשון ביחסי ציבור- השם הכי חשוב שיח"צן צריך לחזק הוא השם שלו, עצמו.
- 5.עוז 03/06/2015 20:25הגב לתגובה זואור השמש שיחשוף את פרצופם האמיתי לעולם. כולל לעצמם ולבני משפחתם.
- 4.ינון 03/06/2015 20:02הגב לתגובה זואתה חי בסרט. נגמרו הזמנים שהבלוג שלך מעניין מישהו בתעשיה.
- הוא כבר מזמן איבד את זה (ל"ת)עומרי 04/06/2015 15:53הגב לתגובה זו
- 3.שי 03/06/2015 19:54הגב לתגובה זושיתבע את פייסבוק על כך שאצלם פורסם הסרטון לפני
- 2.האוליגרכים ומשרתיהם מתחילים להרגיש את הסוף (ל"ת)די לדיקטטורת ההון 03/06/2015 18:20הגב לתגובה זו
- 1.תובע מחוזי 03/06/2015 18:18הגב לתגובה זואבל אני בטוח שרק טוב יצא מתביעה הזו. זה win win קלאסי. החבר'ה שם באמת נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, בהחלטות בית המשפט שעוד נשמע עליהן ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות באושים בסופו של דבר.
הפטריוטים, ערוץ 14. קרדיט: אתר C14האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?
התחרות העזה בין מהדורות החדשות, הן מבחינת רייטינג והן מבחינת השקפת עולם ממשיכה להתבטא במשך כל רצועות היום; בפריים טיים הצפייה היתה יחסית מאוזנת
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 17% רייטינג ו-442 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.5% רייטינג ו-253 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.9% רייטינג ו-114 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 107 אלף צופים ו-4% רייטינג.
פריים טיים
תחרות בפריים טיים זה תמיד טוב, ואמש התחרות היתה יחסית מאוזנת, אם כי "נוטוק" של רועי עידן שמשודרת בקשת היתה בראש עם רייטינג של 12.9% רייטינג ו-337 אלף צופים, אבל הפער בינה ובין אלו שאחריה לא היה גדול, כפי שקורה בשידורי ריאליטי גדולים, ואחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, שהונחתה אתמול על ידי יותם זמרי, ועמדה על 8.2% רייטינג עם 233 אלף צופים. במקום השלישי היתה "משחקי השף" ריאליטי אוכל של רשת, שעמד על 8% רייטינג ו-213 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, ועמד על 6.7% רייטינג ו-162 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות
הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-100 אלף צופים, במקום השני חלקו ערוץ 13 ורשת, כשמהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עמדה על 2.6% רייטינג ו-48 אלף צופים ואילו העולם הבוקר הייתה עם רייטינג דומה ו-50 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.5% ו-60 אלף צופים, ואילו אחריו היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.8% רייטינג ו-37 אלף צופים. "על הבוקר" של ערוץ 14 היה אחרון עם 1.1% רייטינג, ו-28 אלף צופים.
- מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של עם בועז גולן היה בראש, עם 2.8% רייטינג ו-58 אלף צופים, אחריו היה 14 בצהריים של חדשות 12, שעמדה על 2.7% ו-66 אלף צופים, אחריה היה , ואת הרשימה סגרה רשת עם "הדוח היומי" שהיה עם 1.7% רייטינג
ו-36 אלף צופים בלבד.
גמר האח הגדול, מתוך השידור ברשת 135 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
הרפורמה של שר התקשורת שלמה קרעי למדידת הרייטינג נמצאת הרבה בכותרות ומרעישה בעיקר את העיתונאים ואנשי הברנז'ה. אז מה המשמעות של מדידת הרייטינג? כמה כסף הרייטינג שווה לערוצי הטלוויזיה? מה הבעייתיות בשיטה הנוכחית ומה מתכנן קרעי? 5 עובדות על שיטת הרייטינג בישראל.
מדי יום אנחנו מביאים בפניכם את נתוני הרייטינג. כולנו יודעים להבין מי מקום ראשון מי שני, מי לשמאל מי לימין, את מי אנחנו מעדיפים ואת מי לא. אבל איך מדידת הרייטינג עובדת, איך נקבעים המספרים שכל ערוץ חי על פיהם, צובר כוח מהם ומרוויח בעקבותיהם עשרות מיליוני שקלים? מדד הרייטינג מכיל בתוכו הרבה מאוד כוח ויכולת השפעה ולא פלא ששר התקשורת, שלמה קרעי, שם לעצמו למטרה לקדם חקיקה שתשנה את שיטת המדידה. אך לפי מבקריו, הרפורמה שלו באה להיטיב עם הערוצים שנוטים פחות לבקר את הממשלה ובעצם לקחת שיטה פגומה ובמקומה לשים שיטה מוטית. אז למה מדידת הרייטינג חשובה? הנה 5 עובדות על מדידת הרייטינג שינסו לענות על כך:
1 # איך בכלל נמדד הרייטינג בישראל
בישראל מופעלת מערכת מדידת הרייטינג על ידי "ועדת המדרוג", גוף המייצג את הערוצים, המפרסמים וחברות המדיה. המדידה מתבצעת באמצעות "מד רייטינג" או כפי שאנחנו מכירים בשמו הלועזי, הפיפל מיטר (People meter) והוא מותקן בכ-700 עד 800 מאות בתי אב בישראל המייצגים את כלל האוכלוסייה. המכשיר מזהה באיזה ערוץ צופים בכל רגע, ונתוני הצפייה נשלחים למרכז איסוף בזמן אמת שמפלחים את הנתונים ומפרסמים אותם מדי יום. הנתונים שנאספים משמשים להסקת תמונת צפייה כוללת: כלומר, מה אחוז הצופים בכלל האוכלוסייה שצפו בתוכנית מסוימת. חשוב להבין שמדובר במדגם סטטיסטי בלבד, ולכן תמיד יש טווח סטייה, גם אם קטן יחסית.
2 # איך נקבע הרייטינג ולמה המספרים לא תמיד אומרים הכול
הרייטינג נמדד באחוזים מתוך כלל משקי הבית בישראל. עם זאת, יש הבדל בין מספר הצופים בפועל לבין שיעור הצפייה היחסי. ייתכן מצב שבו ערוץ יקבל רייטינג גבוה יותר מערוץ אחר, אבל בפועל יהיו לו פחות צופים, אם סך הצפייה באותו ערב קטן יותר. כלומר, המדידה מתייחסת לשיעור מתוך כלל הצפייה באותו זמן, ולא למספר מוחלט של אנשים. ישנה גם ביקורת על כך שכמה מאות בתי אב בישראל לא יכולים לייצג את כלל הציבור, שכן מספיק צופה אחד כדי להקפיץ את הרייטינג של ערוץ מסוים. המדידה גם לא מתייחסת בכלל לצופי הטלוויזיה במגזר הערבי, אלא מפלחת רק צופים יהודים. כמו כן באפשרותם של אותם בתי אב לא להפעיל את ה-people meter בזמן הצפייה וכך היא לא מדווחת לוועדת המידרוג. סוגיה קריטית נוספת היא שהמד לא בודק צפייה בשירותי סטרימינג ו-VOD.
3 # רפורמת הרייטינג של השר שלמה קרעי
שר התקשורת, שלמה קרעי, מקדם רפורמה מקיפה
במדידת הרייטינג, שלדבריו נועדה להגביר את השקיפות ולשבור את המונופול של ועדת המדרוג. בפועל היא תבטל את ועדת המידרוג ותעביר לשר התקשורת את היכולת לקבוע את הרייטינג של הערוצים, מה שישים בידיו כוח עצום. הרעיון המרכזי הוא לאפשר כולל מדידה דיגיטלית של צפייה בסטרימינג
ובצפייה נדחית (VOD).
קרעי טוען שהוא בא להגביר את האמינות אך מצד שני רבים בתחום חשובים שאין מקום להתערבות פוליטת במדידת הרייטינג במיוחד כאשר לפוליטיקאים יש מה להרוויח מדיווח אוהד, וערוצי הטלוויזיה חוששים מהשלכות על חלוקת
תקציבי הפרסום אם יהיו כמה מקורות נתונים שונים.
- האם הפטריוטים היא התכנית היציבה ביותר בטלווזיה?
- מאסטר שף היא התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

