דחב"ש נגד דורי: היחצן תובע 200 אלף ש' מבעלי 'המזבלה' בגלל סרטון שפגע בפרטיותו
תחילת המקרה שנמצא כעת בדרכו לבית המשפט הוא ב"ביקור בית" שערכה קבוצת המחאה "באים לבנקאים" שבראשה עומד עורך דין ברק כהן לזמיר דחב"ש. דחב"ש נבחר כמטרה על ידי הקבוצה מתוקף היותו יועץ התקשורת של בנק הפועלים - אחד מהגופים הבנקאיים שכנגדם יוצאת קבוצת המחאה שנוהגת להפתיע את בכירי הבנקים במפגשים אישיים ברחוב או בביתם, וכן להסריט את מהלכיה וביקוריה השונים בשטח.
בכתב התביעה של דחב"ש כנגד בן ישראל נכתב כי "בתאריך ה-7 במאי בשעה 19:30 לערך הגיעו כהן ואנשים נוספים לביתו של התובע (דחב"ש), באותה עת שהו בדירה, לבד מן התובע, גם ילדיו הקטנים. במהלך האירוע החזיק כהן בידיו מגה-פון, בו עשה שימוש כדי לפנות לתובע בצעקות רמות, וכל זאת אגב דברי הסתה והשמצה....בין היתר צעק כהן כי הוא (דח"ש) משת"פ של גנבים; כי הוא מכסה את התחת המטונף של הגנבים הבנקאים; כי הוא מנקה את התחת של ציון הגנב (קינן, מנכ"ל בנק הפועלים); כי הוא פחדן אשר מתחבא מתחת למיטה ועוד".
דחב"ש ובאי כוחו מציינים אמירות אלו כ"לשון הרע, ברורה מפורשת וחמורה". האירוע כולו צולם על ידי כהן ואנשיו והועבר לאחר מכן לדורי בן ישראל מאתר המזבלה. חלקו של דורי במקרה מתחיל עם פרסום הסרטון באתר. בסרטון מופיעים דירתו של דחב"ש, ביתו הפרטי, מספר הדירה, צילומים של דלת הכניסה ועוד, כאשר לטענתו איש היח"צ מדובר בפגיעה בפרטיות.
- בגלל התמונה הזאת: ניצב ב"מנאייכ" זומן לחקירה במשטרה
- ברק כהן ואחרים הורשעו בפגיעה בפרטיות של מנכ"לית לאומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ב-10 במאי פורסם הסרטון באתר המזבלה ואז פנה דחב"ש וכן עורך דינו לבן ישראל בבקשה שיסיר את הסרטון מהאתר. בתביעה נכתב כי זה סירב לכל בבוטות ובהתרסה "הגם שהוא יודע כי מדובר בלשון הרע ופגיעה בפרטיות". עם זאת, בן ישראל נענה לבסוף לבקשת דחב"ש והסיר את הסרטון. אך בכך לא תם העניין. לאחר מייל שקיבל בן ישראל מעורך דינו של דחב"ש הוא החליט להחזירו לאוויר לאחר שציין כי "הסרתי את הסרטון בבוקר והחזרתי אותו לאוויר לאחר מכתב האיום (כביכול של בא כוחו של דחב"ש)".
לדרישה נוספת של דחב"ש כי יסיר את הסרטון צהאתר סירב בן ישראל ובמענה למכתב של עורך דינו של דחב"ש הגיב במילים: "מעניין לי ת'תחת המכתב הזה" - כך בכתב התביעה.
לאחר שהסרטון הושב לאוויר התערבה פייסבוק ישראל בעניין ולמעשה מחקה אותו משרתיה כך שהצפייה בו לא התאפשרה יותר. על כך כתב בן ישראל במזבלה: "לא מן הנמנע שדחב"ש פנה כגולש מן המניין לנציגות פייסבוק וביקש את הסרת הסרטון, לאור כך שמוצגת בו כתובת מגוריו. כאמור פגיעה בפרטיותם של אנשים מנוגדת לתקנון השימו של הרשת החברתית". כך לדברי בן ישראל באתר המזבלה. יש לציין כי דחב"ש ומשרדו שלום תל אביב מייצגים ומייעצים תקשורתית לפייסבוק ישראל. כשבוע לאחר הסרטון הראשון צולם סרטון נוסף של הקבוצה בראשות עו"ד כהן - באים לבנקאים - וגם סרטון זה הועלה לאתר המזבלה.
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
כאמור, בגין דברים אלו, יועץ התקשורת דחב"ש תובע מבן ישראל סך של 100 אלף שקלים בגין פרסום לשון הרע ו-100 אלף שקלים נוספים בגין פגיעה בפרטיותו.
פרט נוסף שראוי להזכיר בחזית שנפתחה בין דחב"ש לבן ישראל היא העובדה שמזה חודשים רבים, בן ישראל מבקר באופן עקבי את התנהלותה של פייסבוק ישראל על גבי אתרו. הביקורת נוגעת בין השאר לשירות וליחס אותו מעניקה פייסבוק ישראל לבעלי העסקים הקטנים שמפרסמים ברשת החברתית, לעובדה שישנם קשיי נגישות לנציגי פייסבוק בישראל וכן לעובדה שפייסבוק העולמית אינה עושה דיו כדי לבלום ו/או למגר את העמודים הבינלאומיים שתוקפים את מדינת ישראל.
בן ישראל אמר לאייס: "ביום שהסרטון עלה לאוויר, מר דחב"ש פנה אליי והשיחה עימו התנהלה באופן מנומס. לבקשתו, הסרטון הוסר מהאתר ולאחר מכן עלה שוב בדרך של הטמעת סרטון שעלה לפייסבוק. לאחר מכן הסרטון עצמו הוסר על ידי פייסבוק ולא היה ניתן לצפייה יותר. לצערי דחב"ש מנסה ללכוד 2 דורי במכה אחת כשהוא נלחם בי. אני חושב שהוא יגלה בקרוב שאני ציפור כבדה מאוד וכשאני נופל מהעץ אני עלול למחוץ הרבה דברים בדרך".
- 11.כל הכבוד לשומרי הסף. תודה!! (ל"ת)מ.ב 13/02/2016 17:24הגב לתגובה זו
- 10.המזבלה כשמה כן היא - ערימת זבל (ל"ת)מקווה שיחטפו ובגדול 04/06/2015 19:19הגב לתגובה זו
- 9.מצחיק פה המזבלה מטקבקת לעצמה (ל"ת)עומרי 04/06/2015 15:52הגב לתגובה זו
- 8.הגיע הזמן שמישהו יוריד את האף לדורי (ל"ת)עוד אחד שעף על עצמו 04/06/2015 15:51הגב לתגובה זו
- 7.דחבש צאי מהארון אישה קטנה! (ל"ת)דחבשית 03/06/2015 20:40הגב לתגובה זו
- חוה 07/11/2016 19:09הגב לתגובה זותתבייש.
- 6.אילן החכם 03/06/2015 20:26הגב לתגובה זוראשית- דחב"ש הוא דמות ציבורית. לפי "עניין לציבורי" להבדיל מ"עיניין לציבור". לא הייתה חשיפה של בני משפחתו - ילדיו אינם דמות ציבורית. הכל חוקי וכל דברי הלעג במקומם. דחב"ש תתבייש לך! ועכשיו לטעות, התביעה הענקית מחזקת את המסרים של ברק כהן שהבנקאים בטוחים כי בהפחדות ובאיומים אפשר לרסן מחאה חוקית ולגיטימית. הסכום הנקוב בטביעה חופר את הבור תחת הגזל הבנקאי, מזל שלחבר'ה מ"באים לבנקאים" יש ביצים מטיטניום. היצח"ן מתגלה שוב כמי שמנסה להסית את האש מהקבוצה הגזלנית אל האפיזודה שמתרחשת מתחת לבית שלו. יחצ"ן = ליצן. אין שליטה במסרים, אין שינויי מסרים. הוא עוד יגמור כמו רני רהב. חוק ראשון ביחסי ציבור- השם הכי חשוב שיח"צן צריך לחזק הוא השם שלו, עצמו.
- 5.עוז 03/06/2015 20:25הגב לתגובה זואור השמש שיחשוף את פרצופם האמיתי לעולם. כולל לעצמם ולבני משפחתם.
- 4.ינון 03/06/2015 20:02הגב לתגובה זואתה חי בסרט. נגמרו הזמנים שהבלוג שלך מעניין מישהו בתעשיה.
- הוא כבר מזמן איבד את זה (ל"ת)עומרי 04/06/2015 15:53הגב לתגובה זו
- 3.שי 03/06/2015 19:54הגב לתגובה זושיתבע את פייסבוק על כך שאצלם פורסם הסרטון לפני
- 2.האוליגרכים ומשרתיהם מתחילים להרגיש את הסוף (ל"ת)די לדיקטטורת ההון 03/06/2015 18:20הגב לתגובה זו
- 1.תובע מחוזי 03/06/2015 18:18הגב לתגובה זואבל אני בטוח שרק טוב יצא מתביעה הזו. זה win win קלאסי. החבר'ה שם באמת נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, בהחלטות בית המשפט שעוד נשמע עליהן ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות באושים בסופו של דבר.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
