זמיר דחב"ש. באים לבנקאים
צילום: יח"צ

דחב"ש נגד דורי: היחצן תובע 200 אלף ש' מבעלי 'המזבלה' בגלל סרטון שפגע בפרטיותו

בעלי משרד היח"צ 'שלום תל אביב' שמטפל בבנק הפועלים, הוסרט בהפגנה רועשת מתחת לביתו, ותובע את דורי בן ישראל והמזבלה על פרסום הסרטון
משה בנימין | (13)

יועץ התקשורת זמיר דחב"ש לא עובר בשתיקה ולא מוכן לוותר על הסרטון שבו הוא צולם והועלה לאתר המזבלה על ידי דורי בן ישראל. דחב"ש שצולם במסגרת הפגנה רועשת שהתקיימה תחת ביתו על ידי קבוצת באים לבנקאים שבראשה עומד עורך הדין ברק כהן תובע את בן ישראל על סך 200 אלף שקלים לאחר שזה פרסם את הסרטון באתר המזבלה שבבעלותו.

תחילת המקרה שנמצא כעת בדרכו לבית המשפט הוא ב"ביקור בית" שערכה קבוצת המחאה "באים לבנקאים" שבראשה עומד עורך דין ברק כהן לזמיר דחב"ש. דחב"ש נבחר כמטרה על ידי הקבוצה מתוקף היותו יועץ התקשורת של בנק הפועלים - אחד מהגופים הבנקאיים שכנגדם יוצאת קבוצת המחאה שנוהגת להפתיע את בכירי הבנקים במפגשים אישיים ברחוב או בביתם, וכן להסריט את מהלכיה וביקוריה השונים בשטח.

בכתב התביעה של דחב"ש כנגד בן ישראל נכתב כי "בתאריך ה-7 במאי בשעה 19:30 לערך הגיעו כהן ואנשים נוספים לביתו של התובע (דחב"ש), באותה עת שהו בדירה, לבד מן התובע, גם ילדיו הקטנים. במהלך האירוע החזיק כהן בידיו מגה-פון, בו עשה שימוש כדי לפנות לתובע בצעקות רמות, וכל זאת אגב דברי הסתה והשמצה....בין היתר צעק כהן כי הוא (דח"ש) משת"פ של גנבים; כי הוא מכסה את התחת המטונף של הגנבים הבנקאים; כי הוא מנקה את התחת של ציון הגנב (קינן, מנכ"ל בנק הפועלים); כי הוא פחדן אשר מתחבא מתחת למיטה ועוד". 

דחב"ש ובאי כוחו מציינים אמירות אלו כ"לשון הרע, ברורה מפורשת וחמורה". האירוע כולו צולם על ידי כהן ואנשיו והועבר לאחר מכן לדורי בן ישראל מאתר המזבלה. חלקו של דורי במקרה מתחיל עם פרסום הסרטון באתר. בסרטון מופיעים דירתו של דחב"ש, ביתו הפרטי, מספר הדירה, צילומים של דלת הכניסה ועוד, כאשר לטענתו איש היח"צ מדובר בפגיעה בפרטיות. 

ב-10 במאי פורסם הסרטון באתר המזבלה ואז פנה דחב"ש וכן עורך דינו לבן ישראל בבקשה שיסיר את הסרטון מהאתר. בתביעה נכתב כי זה סירב לכל בבוטות ובהתרסה "הגם שהוא יודע כי מדובר בלשון הרע ופגיעה בפרטיות". עם זאת, בן ישראל נענה לבסוף לבקשת דחב"ש והסיר את הסרטון. אך בכך לא תם העניין. לאחר מייל שקיבל בן ישראל מעורך דינו של דחב"ש הוא החליט להחזירו לאוויר לאחר שציין כי "הסרתי את הסרטון בבוקר והחזרתי אותו לאוויר לאחר מכתב האיום (כביכול של בא כוחו של דחב"ש)". 

לדרישה נוספת של דחב"ש כי יסיר את הסרטון צהאתר סירב בן ישראל ובמענה למכתב של עורך דינו של דחב"ש הגיב במילים: "מעניין לי ת'תחת המכתב הזה" - כך בכתב התביעה.

לאחר שהסרטון הושב לאוויר התערבה פייסבוק ישראל בעניין ולמעשה מחקה אותו משרתיה כך שהצפייה בו לא התאפשרה יותר. על כך כתב בן ישראל במזבלה: "לא מן הנמנע שדחב"ש פנה כגולש מן המניין לנציגות פייסבוק וביקש את הסרת הסרטון, לאור כך שמוצגת בו כתובת מגוריו. כאמור פגיעה בפרטיותם של אנשים מנוגדת לתקנון השימו של הרשת החברתית". כך לדברי בן ישראל באתר המזבלה. יש לציין כי דחב"ש ומשרדו שלום תל אביב מייצגים ומייעצים תקשורתית לפייסבוק ישראל. כשבוע לאחר הסרטון הראשון צולם סרטון נוסף של הקבוצה בראשות עו"ד כהן - באים לבנקאים - וגם סרטון זה הועלה לאתר המזבלה.  

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

כאמור, בגין דברים אלו, יועץ התקשורת דחב"ש תובע מבן ישראל סך של 100 אלף שקלים בגין פרסום לשון הרע ו-100 אלף שקלים נוספים בגין פגיעה בפרטיותו. 

פרט נוסף שראוי להזכיר בחזית שנפתחה בין דחב"ש לבן ישראל היא העובדה שמזה חודשים רבים, בן ישראל מבקר באופן עקבי את התנהלותה של פייסבוק ישראל על גבי אתרו. הביקורת נוגעת בין השאר לשירות וליחס אותו מעניקה פייסבוק ישראל לבעלי העסקים הקטנים שמפרסמים ברשת החברתית, לעובדה שישנם קשיי נגישות לנציגי פייסבוק בישראל וכן לעובדה שפייסבוק העולמית אינה עושה דיו כדי לבלום ו/או למגר את העמודים הבינלאומיים שתוקפים את מדינת ישראל.   

בן ישראל אמר לאייס: "ביום שהסרטון עלה לאוויר, מר דחב"ש פנה אליי והשיחה עימו התנהלה באופן מנומס. לבקשתו, הסרטון הוסר מהאתר ולאחר מכן עלה שוב בדרך של הטמעת סרטון שעלה לפייסבוק. לאחר מכן הסרטון עצמו הוסר על ידי פייסבוק ולא היה ניתן לצפייה יותר. לצערי דחב"ש מנסה ללכוד 2 דורי במכה אחת כשהוא נלחם בי. אני חושב שהוא יגלה בקרוב שאני ציפור כבדה מאוד וכשאני נופל מהעץ אני עלול למחוץ הרבה דברים בדרך". 

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    כל הכבוד לשומרי הסף. תודה!! (ל"ת)
    מ.ב 13/02/2016 17:24
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    המזבלה כשמה כן היא - ערימת זבל (ל"ת)
    מקווה שיחטפו ובגדול 04/06/2015 19:19
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    מצחיק פה המזבלה מטקבקת לעצמה (ל"ת)
    עומרי 04/06/2015 15:52
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    הגיע הזמן שמישהו יוריד את האף לדורי (ל"ת)
    עוד אחד שעף על עצמו 04/06/2015 15:51
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    דחבש צאי מהארון אישה קטנה! (ל"ת)
    דחבשית 03/06/2015 20:40
    הגב לתגובה זו
  • חוה 07/11/2016 19:09
    הגב לתגובה זו
    תתבייש.
  • 6.
    אילן החכם 03/06/2015 20:26
    הגב לתגובה זו
    ראשית- דחב"ש הוא דמות ציבורית. לפי "עניין לציבורי" להבדיל מ"עיניין לציבור". לא הייתה חשיפה של בני משפחתו - ילדיו אינם דמות ציבורית. הכל חוקי וכל דברי הלעג במקומם. דחב"ש תתבייש לך! ועכשיו לטעות, התביעה הענקית מחזקת את המסרים של ברק כהן שהבנקאים בטוחים כי בהפחדות ובאיומים אפשר לרסן מחאה חוקית ולגיטימית. הסכום הנקוב בטביעה חופר את הבור תחת הגזל הבנקאי, מזל שלחבר'ה מ"באים לבנקאים" יש ביצים מטיטניום. היצח"ן מתגלה שוב כמי שמנסה להסית את האש מהקבוצה הגזלנית אל האפיזודה שמתרחשת מתחת לבית שלו. יחצ"ן = ליצן. אין שליטה במסרים, אין שינויי מסרים. הוא עוד יגמור כמו רני רהב. חוק ראשון ביחסי ציבור- השם הכי חשוב שיח"צן צריך לחזק הוא השם שלו, עצמו.
  • 5.
    עוז 03/06/2015 20:25
    הגב לתגובה זו
    אור השמש שיחשוף את פרצופם האמיתי לעולם. כולל לעצמם ולבני משפחתם.
  • 4.
    ינון 03/06/2015 20:02
    הגב לתגובה זו
    אתה חי בסרט. נגמרו הזמנים שהבלוג שלך מעניין מישהו בתעשיה.
  • הוא כבר מזמן איבד את זה (ל"ת)
    עומרי 04/06/2015 15:53
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    שי 03/06/2015 19:54
    הגב לתגובה זו
    שיתבע את פייסבוק על כך שאצלם פורסם הסרטון לפני
  • 2.
    האוליגרכים ומשרתיהם מתחילים להרגיש את הסוף (ל"ת)
    די לדיקטטורת ההון 03/06/2015 18:20
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תובע מחוזי 03/06/2015 18:18
    הגב לתגובה זו
    אבל אני בטוח שרק טוב יצא מתביעה הזו. זה win win קלאסי. החבר'ה שם באמת נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, בהחלטות בית המשפט שעוד נשמע עליהן ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות באושים בסופו של דבר.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 0.98%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״