הכירו את Smoyz: "בהתחלה ההורים שלי חשבו שאני הולכת לשחק בפייסבוק"
השבוע במדור "השחקנים החדשים" שמכיר לכם את השוק הצעיר והבועט שמתפתח במקביל לתעשייה הוותיקה, אנחנו עושים לכם היכרות עם בוטיק הקריאייטיב - סוכנות הניו מדיה
.
תעודת הזהות של המשרד
סוכנות הניו מדיה שהוקמה לפני 6 שנים מונה כיום 8 אנשים וממוקמת בלופט נאה בקומה ה-6 של בניין עסקים בדרום העיר. לצד הבעלים והמייסדת יעל רנה-אסף נמצאים גם לירון בשן, מנהלת התפעול, עדי אדלסבורג המעצבת, עדי סגל תקציבאית הדיגיטל, מיכל חנן מנהלת הלקוחות של VAVAVOOM, טל דגני המפיקה, עידן וקנין התקציבאי ושרון לבנדה המשמשת גם כן כתקציבאית. על לקוחות הסוכנות נמנים 'חברת החשמל', 'נוברטיס', קבוצת 'ידיעות אחרונות', 'האגיס', 'קוטקס', 'קלינקס', 'קרולינה למקה', 'הודיס' ועוד.
מי הבוס
סוכנות הניו מדיה הוקמה בשלהי 2007 על ידי יעל רנה-אסף, שפרשה בגיל 26 מסוכנות המיתוג של ברוך נאה לאחר שנה של עבודה, שהייתה עבורה ההתנסות הראשונה בענף. היא למדה מנהל עסקים במרכז הבין תחומי עם התמחות בשיווק, ונכנסה לעולם הפרסום כשבמקביל הייתה דמות מוכרת בסצינת חיי הלילה בתל אביב. עכברי הלילה הוותיקים יוכלו לזהות אותה כמי שהייתה סלקטורית ויחצנית של ה'פרדריקה', ה'גלינה', ה'גוסיפ' ועוד. לאחר שמשפחתה פונתה מימית, היא העתיקה את מגוריה לאנגליה בה רנה-אסף גדלה עד לגיל 12, אז המשפחה שבה ארצה.
לדבריה "אצל ברוך (נאה, מ"ב) נחשפתי, מעבר לקריאייטיב ברנדינג, שהוא מאוד מעניין, לכל מה שקשור לאסטרטגיות פרסום ואסטרטגיית מוצר. ברוך לקח אותי כתקציבאית אבל אצלו זה היה שונה, כי שם תקציבאית עושה הרבה דברים מעבר להגדרת התפקיד הבסיסית, וזה גם לימד אותי הרבה על איך לבנות את SMOYZ. הייתי יושבת בפגישות כתקציבאית ורואה מה קורה במשרדי פרסום, מה קורה עם הלקוח, כיצד מנוהלים הקמפיינים ועוד".
-למה לקום לעזוב את השוק הממוסד, את המשרד המוביל בארץ ולעבוד לבד?
"כבר אז ידעתי שתהיה לי סוכנות קריאייטיב בוטיק לניו מדיה, וידעתי גם בדיוק לאן אני רוצה להגיע. 2007 הייתה שנת הפריצה של פייסבוק והייתי שם ממש על ההתחלה, כשזיהיתי את הפוטנציאל של הרשת החברתית. זה קרה מכיוון שהכרתי את פייסבוק בפן העסקי שלו, מבחינת יחסי ציבור לתחום חיי הלילה. ראיתי את הפוטנציאל של איך לגעת בצרכן בדרך הכי אינטימית שיש, כשזה לא בא על חשבון כמות, וזה מה שרציתי לבוטיק הקריאייטיב שלי - להביא מותג למצב שהוא נוגע אינטימית בצרכן שלו".
-בגיל 26 את צעירה יחסית לגיל שבו פרסומאים יוצאים לעצמאות, ובנוסף את הולכת לשוק שלא ידעו עליו הרבה בזמנו. זה לא מפחיד? לא שואלים אותך בדרך מה את עושה?
"זה היה מוזר להורים שלי, שחשבו שאני הולכת לשחק בפייסבוק. אבל היה לי המון בטחון ידעתי מה אני רוצה ולאן אני רוצה להגיע וידעתי שכל תחום העיתצוב והפלייר, ומה שנראה כמו מיליון דולר זה המקום שלי, ואם לא מנסים לא יודעים לעולם".
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
-היו רגעים של בוא נחזור לאחור ונוותר על זה?
"יש רגעים שכסוכנות בוטיק אתה לוקח את הלקוחות שלך כאילו אתה חלק מהם. כל לקוח פה אתה לוקח ללב, וזה כמו עוד משפחה, וזה משהו שלפעמים יכול להיות קצת יותר קשה מעוד עבודה טכנית אבל אני בחרתי את זה".
נקודת המפנה עבור החברה הצעירה, ומה שהזניק אותה בין לילה לתודעה בישראל, ואף להכרה בינלאומית, היה המהלך עבור קלינקס בדצמבר 2011. בזמן שמהלכים שיווקיים של חברות ישראליות בפייסבוק הסתכמו בתחרויות לייקים, SMOYZ וחוגלה קימברלי העלו את הרף ויצאו לסיבוב מוצלח במחוזות ה-RAK: Random acts of kindness.
רנה-אסף לא שוכחת לתת את הקרדיט לערן שיאון, מי שהיה בזמנו מנהל הדיגיטל בחוגלה וכיום בקימברלי קלרק שהגיע אליה עם הרעיון. הביצוע, ההפקה והשיווק נעשה ב-SMOYZ. המהלך שיצא לדרכו בשיאו של החורף זיהה סטטוסים של אנשים חולים ומצוננים בפייסבוק. תוך שעתיים מהעלאת הפוסט גולשים אלו קיבלו לבתיהם ערכת קלינקס מלאה שכללה גם שוקולד וכרבולית בחסות המותג. המהלך זכה לעשרות כתבות מסביב לעולם ואף נבחר למהלך הדיגיטל המצטיין באתר הפרסום Ads of the world.
"המרכיב שהיה חשוב לנו היה הדרך בה הגענו אליהם" כך מסבירה רנה-אסף. "יש קו דק בין מה שנחשב אינטימי לפלישה לפרטיות, ומותג צריך לדעת את זה - עד איפה מותר לו. זה היה קמפיין קטן עם אפס מדיה וזו ללא ספק נקודת המפנה של SMOYZ".
-איך ההצלחה של מהלך קלינקס שינתה ל-SMOYZ את המסלול?
"הנסיון המוצלח עם קלינקס הביא אותנו לפיתוח מתודיקה שבה אנחנו עושים מהלך ובאמצעותו נוגעים באופן אינטימי ייחודי במספר מסוים של אנשים, וזה יכול להיות אדם אחד או 50. מהפעילות הזו אנחנו יוצרים נכס שיכול להיות גם סרטון ו/או פרסומת ניו מדיה, ואותו אנחנו מפיצים בכל הנכסים שאנחנו מכירים: רשתות חברתיות, רשתות של אנשים שאנחנו עובדים איתם ועוד".
במבט לעתיד היא אומרת: "ב-2014 דברים כאלו כבר יגיעו לטלוויזיה, למותגים כבר יש אומץ לשים את כל התקציב וכל הביצים במהלכים שכאלו שלמעשה יגובו במדיה הקונבנציונאלית". לדבריה "באנגליה עושים את זה כבר שנה וחצי ומשוגעים על זה, ובאמריקה אוהבים את זה בגרסה הקיטשית. הצרכן הישראלי לעומת זה הוא קצת יותר מתוחכם, ולכן צריך לזהות בדיוק מי הצרכן שלנו, מי קהל היעד, ואיך ניגע בו וככה נראה גם הקמפיין".
הדבר השני אותו היא מציינת הוא "ה-Brand theatre שזה בעצם תאטרון רחוב של מותג, או לדוגמא הקמפיין המפורסם של Add more drama (מהלך של משרד הפרסום הבלגי Duval Guillaume, מ"ב). לקחת מהלך ולעשות אותו ברחוב מול האנשים בלייב - זה תופס אותך ואתה רוצה להסתכל עליה - זה לא עובר לידך כמו משהו ספאמי".
במסגרת זו הפיק SMOYZ את מהלך קטלוג נעלי הנשים לרשת ALDO. רעיון שענה על בריף שביקש לקדם את הקטלוג החדש שהרשת ביקשה להפיץ. כמו מהלך קלינקס גם הפעילות של ALDO סוקרה במקומות רבים מסביב לעולם כמו 'יאהו' ו'משאבל' והוסיפה ל-SMOYZ עוד כמה נקודות זכות בשוק.
-איך מביאים לקוח כמו קלינקס לחברה שבקושי מכירים
"מעולם לא עשיתי פנייה יזומה ללקוח כדי לגייס תקציב. שירה אלצ'ולר, מנהלת המותג ("האגדית" היא מציינת, מ"ב) בזמנו של קלינקס, וערן שיאון, מנהל הדיגיטל, התקשרו אליי ובאו עם הרעיון. ההצלחה שלנו בביצוע הקמפיין גרמה לכך שהם חזרו אלינו ואז גם נתנו לנו לבוא עם רעיון משלנו. ההצלחה שהייתה מעבר למתוכנן גרמה לכך שבמהלך הבא הם כבר נתנו לנו להביא את הרעיון".
המהלך הבא: הנסיעה הראשונה שלי
-יש כבר הרגשה של דריכה על יבלות של אחרים של הפרעה לגדולים?
"כן, וזה לא מפריע לי"
-יש ריקושטים?
"לא נכנסת לזה"
-יש הצעות רכישה?
"כן, מצד משרדי פרסום וחברות אחרות, והתשובה היא עוד לא כי אנחנו עדיין גדלים, אבל זה יכול לקרות מתישהו".
-מי הלקוח שהכי מתאים לבוא לעבוד עם SMOYZ?
"לקוח שמתאים לנו, זה לקוח שרוצה להעביר מסר לצרכנים אבל רוצה באמת שיקשיבו ורצה באמת לגעת בהם, לא לקוח שרוצה לזרוק כסף על מהלך שבסופו יגידו לו שיש לו 7.2 מיליון חשיפות בפייסבוק והוא לא יידע מה לעשות עם זה".
-איך מתמחרים את מה שאתם עושים, כשאין את מנגנון העמלות הנהוג בענף?
"העבודה מבוססת על הרעיון, אבל הבסיס שלו יכול לבוא גם ממני וגם מצורך של לקוח. הביצוע וההוצאה לפועל היא לא עניין של "עוד" חברת הפקה, אלא מהות העבודה עצמה. הכותרת של הרעיון היא ההתחלה ומשם לוקחים את זה קדימה. המחיר לבסוף מבוסס על היקף העבודה, הרעיונאות, הקריאייטיב, ההפקה וכל שאר הדברים".
-יש לזה מדד אמפירי?
"קודם כל שקיפות - זה הדבר שאני מאמינה בו מבחינת התמחור. שעות העבודה, ההפקה והרעיונאות. טיב הרעיון מבוסס על טיב הקבלות האחרונות שלך לפי תיק העבודות שאתה מציג ללקוח".
-מה החזון, לאן זה הולך?
"לקחת את הפרסום החדש, את אותן נגיעות אינטימיות, החוצה מהניו מדיה אל העולם הקונבנציונלי, אפילו לתחנות אוטובוס של ג'יי סי דקו ולטלוויזיה כמובן וכו'. בעוד 5 שנים אני רוצה שאת הכל יעשו כך מהניו מדיה לקונבנציונלי. אני לא פוסלת גם חבירה למשרד פרסום גדול אבל כגרע אני נהנית מהצמיחה".
-יש אסטרטגיית צמיחה?
"אני יכולה לומר שאין צעד לא מתוכנן, ואין צעד שקרה ב"אופס". כמו שידעתי לפני 5 שנים איפה אני רוצה להיות היום, אני גם יודעת איפה אני אהיה בעוד 5 שנים. חשוב לי להישאר חברה יעילה שעובדת עם מספר קטן של אנשים. אנחנו כאילו ארגון ירוק מבחינה אסטרטגית עסקית. אם אני אביא לכאן 20 איש - יהיה להם מה לעשות אבל יש משהו מדויק ונכון במספר האנשים הקטן שעושים כאן את העבודה".
עד היום את אומרת שפנו אלייך - יש רגע שבו חושפים שיניים ומושכים לקוחות של אחרים?
כן, הרגע הזה הגיע ואפשר להגיד שההתחלה שלו היא בראיון כאן. גולדה מאיר אמרה פעם "אל תהיה כל כך צנוע, אתה לא כזה טוב" - אנחנו טובים ועשינו דברים ללקוחות גדולים והגיע הזמן לצאת עם זה קצת החוצה".
*אתם חושבים שאתם "שחקנים חדשים" ומעוניינים להשתתף במדור. פנו אלינו, אנחנו כאן בשביל זה: [email protected]
- 7.תקציב 17/06/2014 12:51הגב לתגובה זוסטודיו בינוני ומטה.. מייצר חומרים חובבניים בשיטות חובבניות..
- 6.אריאל 25/03/2014 10:43הגב לתגובה זואפילו בכתבות שמופיעות כאן באייס רואים את ההבדל בין אלו שלוקחים סיכון ומנסים לעשות משהו חדש (ואין הרבה כאלו), לבין אלו (כמו בכתבה הזאת) שעושים את מה שעוד אלף משרדים אחרים עושים ולכן לעולם לא באמת יצליחו.
- 5.אהבתי...פרשה בגיל 26 (ל"ת)מנחם 25/03/2014 09:19הגב לתגובה זו
- 4.צ'רלס 24/03/2014 17:51הגב לתגובה זול-SMOYZ, ל-PELEPE ולעוד 50 'משרדי ניו מדיה' שעושים את אותו הדבר. הברירה הטבעית תחסל גם אותם
- 3.סמויזיות מהממות ומוכשרות! (ל"ת)יעל 24/03/2014 17:14הגב לתגובה זו
- גם מיכאל מפרגן (ל"ת)לגמרי 24/03/2014 17:51הגב לתגובה זו
- 2.24/03/2014 15:52הגב לתגובה זועכשיו בטח תגיע חבורה של טוקבקיסטים עלובים שישמיצו, יסבירו למה החברה הזאת לא שווה כלום ולמה הם מיושנים/חובבנים/לא עשו שום דבר (מחק את המיותר). בזמן שכל אותם משועממים משמיצים בעילום שם תשב לה הבחורה הצעירה (שאותה אני לא מכיר) במשרד היפה שלה, עם הלקוחות המוצלחים שלה ועם העובדים שלה ותצחק על כל העולם. ותגובה למר פיהוקי (מגיב 1) - כנראה שלפחות בחוגלה קימברלי מכירים אותם ואם היא מצליחה לשלם משכורות ל-8 אנשים אז כנראה שיש עוד כמה שמכירים אותם. מי מכיר אותך???
- סטודיו פיהוקי 25/06/2014 11:24הגב לתגובה זועכשיו בטח תגיע בעלת הסטודיו שהיא בעצמה כתבה את התגובה הזו ותערים עלינו בכך שניגשה לטוקבק בלשון זכר... ותשב לה הבחורה הצעירה והכה מוצלחת במשרד המהמם שלה בזמן שהיא מדביקה , גוזרת ומעתיקה בשביל חוגלה קימברלי...
- אנטון 24/03/2014 17:53הגב לתגובה זו6000 שקל בחודש זה לא משכורת
- מוישה זוכמיר 24/03/2014 18:53איפה עובדים בשביל 6 ברוטו? אני בסוכנות קקמייקה כזאת ועושה 5. טוב נו העיקר שלפחות אני אומר שאני עובד בפרסום...
- גברת צימוקי 24/03/2014 16:35הגב לתגובה זואיך אתה מעז לחוות דעה מניסיון על תחום כ"כ נפלא שבו כל פיה קסומה ומוכשרת שאתמול הפליצה קמפיין לנייר טואלט מקימה לעצמה סוכנות קסומה ומוכשרת שבה כל העובדים נהנים משעות עבודה סבירות ושכר נאה ואחר כך בכלל לא נראים כמו העתק קסום של המתחרים הקסומים שלהם!!! תתבייש!1!!!
- 1.מר פיהוקי 24/03/2014 14:57הגב לתגובה זועוד סוכנות שרק המקים ואמא שלו מכירים. ומניסיון בעבודה בכאלו- כולן אותו חרא ועם התנהלות חובבנית ביותר.
- תעשה smoyz בגוגל ואז תדבר (ל"ת)24/03/2014 18:16הגב לתגובה זו
- חח אתה ממש העמיר פלג של עולם הפרסום (ל"ת)חובב 24/03/2014 15:38הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.

בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
טבלת רייטינג מעודכנת, המספרים, השינויים וכמה אנשים צופים בגיא פינס?
הנתונים מראים שליטה כמעט אבסולוטית, לכל הפחות במה שנוגע למקום הראשון ברצועות המשמעותיות ביותר בטלוויזיה, מהדורת החדשות המרכזיות והפריים טיים, כולן, בשליטת קשת. ובכלל - קשת היא מונופול לא מוצהר. מונופול מול המפרסמים שאת השאריות מעבירים לערוצים אחרים.
המהדורה המובילה היא של קשת 12 עם 15.9% ברייטינג ו-394 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 7.9% ו-218 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 5.2% ו-121 אלף צופים וכאן 11, שחזרה למימדים "רגילים", עם 2.6% ו-68 אלף צופים. חדשות 12 היא התוכנית הכי נצפית בכלל - בקרב כל הסגמנטים, גם מול תוכניות הבידור והפריים טיים.
פריים טיים
גם בפריים טיים קשת הובילה, עם "נוטוק" המקורית שעמדה על 14.8% רייטינג ו-338 אלף צופים. אחריה היה, איך לא, ריאליטי אוכל, כש-"משחקי השף" הגיעו למקום השני עם 10.4% ו-237 אלף צופים, ובמקום השלישי היו הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 8.9% ויותר צופים מהמקום השני, עם 241 אלף צופים. את הרשימה סגרה "זמן אמת" התיעודית של כאן 11, עם 4.4% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב
תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.5% ו-73 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים ואילו רשת סגרה את הרשימה עם 1.7% ו-34 אלף צופים.
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהדורות המוקדמות לאורך אחר
הצוהריים ושעות הערב המוקדמות מובילה עדיין קשת 12 כאשר המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו מובילה עם 10.2% ברייטינג ו-236 אלף צופים. אחריה שש עם עודד בן עמי עם 7.1% רייטינג ו-173 אלף צופים. המהדורות הנוספות של שעה שבע בערב הן שבע עם שלזינגר וברדוגו ב-14 עם
6.2% ו-160 אלף צופים ואזור בחירה של רביב דרוקר וברוך קרא בפער משמעותי עם 4.5% ו-115 אלף צופים. רפי רשף בחמש אחר הצוהריים מוביל עם 6.6% ו-156 אלף צופים בעוד שמעון ריקלין בשעה שש בערוץ 14 עם 5.3% ו-133 אלף צופים ומוריה וברקו ב-13 עם רייטינג של 3.6% ו-84 אלף
צופים.
