סימביו
צילום: יחצ סימביו

סימביו הישראלית גייסה 20 מיליון דולר

החברה, פועלת בתחום אוטומציית ניהול ערוצי מכירה דיגיטליים למותגים הודיעה על השלמת סיבב גיוס B; בגיוס השתתפו המשקיעים אודי אנג'ל, Vertex Ventures, יובל טל (מייסד Payoneer) ומשקיעים חדשים כריס נורת' (לשעבר Amazon MD) וג'ף וייסר (לשעבר Shopify CMO)
סתיו קורן |

סימביו (Cymbio) הפועלת בתחום אוטומציית ניהול ערוצי מכירה דיגיטליים למותגים, הודיעה היום על השלמת סבב גיוס B בסך 20 מיליון דולר בהובלת Corner Ventures, ובהשתתפות המשקיעים הקיימים אודי אנג'ל, Vertex Ventures, יובל טל (מייסד Payoneer) ומשקיעים חדשים כריס נורת' (לשעבר Amazon MD) וג'ף וייסר (לשעבר Shopify CMO).

 

הגידול במכירות בעולם הדיגיטלי, העלייה החדה בכמות המרקטפלייסים שנפתחו בשנים האחרונות וכמות המכירות להן אחראים מרקטפלייסים, הובילו להתפתחותה של קטגוריה חדשה בעולם הקמעונאות - מכירות במרקטפלייס ודרופשיפ. מותגים מוכרים את מוצריהם דרך מרקטפלייסים של חנויות כל-בו וקמעונאים גדולים וקטנים כאחד, כאשר צרכן רוכש מוצר, המותג (ולא החנות) מקבל את ההזמנה אליו ושולח את המוצר ישירות לצרכן. זוהי דרך חדשנית להגיע למספר רב של לקוחות, אך ההזדמנות הזו מגיעה עם אתגרים ודורשת יכולות טכנולוגיות ותפעוליות 

 

סימביו הוקמה כדי לעזור למותגים להתגבר על האתגרים הללו ביעילות ולחבר אותם עם כל הקמעונאים וערוצי המכירה. טכנולוגיית החברה מאפשרת למותגים את היכולת לנהל ערוצים דיגיטליים ותומכת בכל המערכות, הפרוטוקולים והספקים ומאפשרת להם להתחיל למכור באלפי שווקים דיגיטליים (marketplaces). 

 

״סימביו מחברת בין מותגים וחנויות ומאפשרת למותגים להגדיל מכירות בעולם הדיגיטלי. הטכנולוגיה שלנו מפשטת תהליכים מורכבים על ידי שימוש באוטומציה ומאפשרת למותגים להוציא לפועל החלטות שבעבר היו לוקחות חודשים, במספר לחיצות כפתור״, אמר רועי אבידור, מייסד משותף ומנכ"ל סימביו שהוקמה יחד עם מור לביא וגלעד צירקל. "אנו נרגשים לעבוד עם כל כך הרבה אנשים פורצי דרך מהתעשייה. ביחד נמשיך במסע שלנו ליצירת עולם של מסחר דיגיטלי מחובר, המאפשר לכל חברה לעבוד ולשתף פעולה עם כל חברה אחרת, ללא מגבלות טכניות  ותפעוליות. הגיוס הנוכחי, יאפשר לנו לתמוך בצמיחה אותנו אנחנו חווים ויסייע לנו בפיתוח של כלים נוספים שיאפשרו למותגים המשך צמיחה בעולם הדיגיטלי שמתפתח כל הזמן״

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
עובדים בהייטק ערב
צילום: דאלי

מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה

ההייטק הישראלי צומח בלי לגייס עובדים - ה-AI החליף את הג'וניורים ומה השלב הבא?, על התחומים הצומחים ועל התחומים שנמצאים בסיכון

אדיר בן עמי |

ההייטק לא קורס - הוא פשוט כבר לא צריך אתכם

בחודשים האחרונים מתרבים הדיווחים על התקררות בשוק העבודה בהייטק המקומי. מדברים על קיפאון, מדברים אפילו על ירידה בכמות העובדים. אין ירידה בכמות העובדים. התמונה אומנם מורכבת, אבל אין דרמה אמיתית. ההייטק הישראלי לא נמצא בנסיגה, אלא בעיצומו של שינוי מבני עמוק, שמתרחש במקביל בכל מוקדי הטכנולוגיה בעולם.

נכון לסוף 2025, מספר המועסקים בהייטק בישראל נע סביב 410 אלף עובדים - רמה דומה מאוד לשנה הקודמת, ואף עלייה צנועה. זו אינה ירידה, אלא האטה בקצב הצמיחה. האטה שמגיעה לאחר יותר מעשור של גידול מהיר שנתפס כמובן מאליו. במובן הזה, הנתון החריג אינו ירידה במספר העובדים, אלא העובדה שההייטק כבר לא מגדיל מצבת כוח אדם בקצב משמעותי מאוד כפי שהורגלנו בעבר.

הגורם המרכזי לשינוי אינו משבר כלכלי, אלא חדירה מואצת של כלי בינה מלאכותית לתהליכי עבודה. על פי הערכות גורמים בתעשייה, בין 7,000 ל-10,000 משרות - בעיקר משרות ג'וניור ותפקידי ביניים, הוחלפו או צומצמו באמצעות אוטומציה ו-AI. משימות שבעבר דרשו צוותים של מפתחים צעירים מבוצעות כיום באמצעות קוד גנרטיבי, מערכות אוטומטיות וכלי פיתוח חכמים.

חברות ענק כמו מיקרוסופט, גוגל, אמזון, סיילספורס ואחרות פיטרו עובדים לא בשל ירידה בפעילות, אלא כחלק מהתייעלות מבנית ומעבר למודלים המסתמכים על AI. גם בישראל, ההייטק לא צריך פחות עבודה - אלא פחות עובדים בתפקידים מסוימים. עם זאת, בהחלט יש "חשיבה מחדש" ושינוי מודל עסקי אמיתי בחברות תוכנה שמאוימות על ידי ה-AI. קל היום לפתח תוכנה ופתרון אפליקטיביים וזה מעמיד את החברות האלו בסיכון גדול ובאיום גדול. חברות כמו נייס, מאנדיי וויקס נפגעו בבורסה ואכזבו את המשקיעים בדוחות האחרונים, והשאלה מה יהיה קדימה. ההנהלות של החברות האלו מדברות על התעצמות והתחזקות, אבל וול סטריט סקפטית. 


ממספרים לערך

ההייטק עובר ממודל עתיר כוח אדם למודל עתיר תפוקה, שבו השאלה המרכזית אינה כמה עובדים יש לחברה, אלא כמה ערך מייצר כל עובד. מערכות אוטומציה ופלטפורמות פיתוח חכמות מאפשרים לצוותים קטנים לייצר תפוקות שבעבר דרשו מחלקות שלמות. משימות תכנות, בדיקות, תיעוד, אנליזה ואפילו ניהול תהליכים מבוצעות היום במהירות גבוהה פי כמה ובפחות ידיים. התוצאה: חברות ממשיכות לגדול בהכנסות, במוצר ובחדירה לשווקים, בלי להגדיל את מצבת כוח האדם בהתאם.

ארמיס מייסדים
צילום: ארמיס

המכירה של ארמיס מביאה את היקף האקזיטים בסייבר לכ-80 מיליארד דולר

חברת ServiceNow רוכשת את ארמיס ב-7.75 מיליארד דולר

רן קידר |
נושאים בכתבה ארמיס סייבר

חברת ServiceNow האמריקאית הודיעה על רכישת ארמיס הישראלית-אמריקאית בתמורה ל-7.75 מיליארד דולר במזומן, בעסקה שמסמנת אקזיט ענק לסייבר הישראלי. נזכיר שזו שנה מדהימה לסייבר - סייברארק נמכרה לפאלו אלטו בתמורה ל-25 מיליארד דולר, ויז נמכרה לגוגל ב-32 מיליארד דולר, ועכשיו ארמיס ב-7.75 מיליארד דולר, אם לוקחים גם את האקזיטים הנוספים בתחום מגיעים ךהיקף אקזיטים של כ-80 מיליארד דולר בשנה בסייבר.  

העסקה של ארמיס שתלויה באישורים רגולטוריים, צפויה להיסגר במחצית השנייה של 2026. ארמיס אמורה להשתלב בפלטפורמת ניהול השירותים של ServiceNow. כ-950 עובדי ארמיס יצטרפו לחברה הרוכשת, עם חבילת תגמול מצטברת של 500 מיליון דולר, הכוללת מענקי שימור ותמריצים.

ארמיס, שהוקמה ב-2015 על ידי יבגני דיברוב ונדיר יזרעאלי, בוגרי יחידת 8200, פיתחה פלטפורמה לזיהוי וניהול נכסים דיגיטליים ללא התקנת סוכנים. הטכנולוגיה מאפשרת מיפוי של מיליארדי מכשירים, כולל ציוד תעשייתי, מכשור רפואי ומערכות IoT, שקשה להגן עליהם בשיטות מסורתיות. כיום, ארמיס מנטרת מעל 6.5 מיליארד נכסים ומעבדת טריליוני אותות יומיים, עם הכנסות שנתיות חוזרות של כ-340 מיליון דולר וקצב צמיחה מעל 50%. החברה משרתת יותר מ-35% מחברות Fortune 100, כולל ענקיות כמו סמסונג וקוקה-קולה, שמשתמשות בפלטפורמה לזיהוי סיכונים בזמן אמת, כמו פרצות במכשירי OT שחשופים להתקפות תעשייתיות.

הרכישה משקפת מגמה רחבה בשוק הסייבר, שבו חברות גדולות מחפשות לשלב כלים פרואקטיביים להתמודד עם איומים הולכים וגוברים. בשנת 2025 לבדה, התרחשו מעל 3,000 מתקפות כופר גלובליות, עם נזק ממוצע של 4.5 מיליון דולר לאירוע. ServiceNow, ששוויה בשוק עומד על כ-179 מיליארד דולר, מרחיבה את פעילותה מניהול IT למערכות תפעוליות, כולל תשתיות קריטיות. השילוב עם ארמיס יאפשר יצירת "מגדל פיקוח" דיגיטלי מבוסס AI, שמזהה חריגות, מנתח איומים ומפעיל תגובות אוטומטיות. לדוגמה, במפעל ייצור, הפלטפורמה המשולבת תזהה מכונה פרוצה ותנתק אותה מיד, ללא התערבות אנושית, ותפחית זמן תגובה מימים לשניות.

קרן Insight Partners השקיעה בארמיס לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר ב-2019 , והשווי זינק פי שבע תוך פחות משבע שנים. רק בחודש שעבר, ארמיס גייסה 435 מיליון דולר בשווי 6.1 מיליארד דולר, והתכוננה להנפקה ציבורית ב-2027.

ארמיס בולטת במגזר הרפואי, וכבר מונעת התקפות על מכשירי MRI, ש-40% מהם חשופים לפרצות ישנות.


ארמיס מההתחלה ועד האקזיט

הקמה בשנת 2015