סימביו
צילום: יחצ סימביו

סימביו הישראלית גייסה 20 מיליון דולר

החברה, פועלת בתחום אוטומציית ניהול ערוצי מכירה דיגיטליים למותגים הודיעה על השלמת סיבב גיוס B; בגיוס השתתפו המשקיעים אודי אנג'ל, Vertex Ventures, יובל טל (מייסד Payoneer) ומשקיעים חדשים כריס נורת' (לשעבר Amazon MD) וג'ף וייסר (לשעבר Shopify CMO)
סתיו קורן |

סימביו (Cymbio) הפועלת בתחום אוטומציית ניהול ערוצי מכירה דיגיטליים למותגים, הודיעה היום על השלמת סבב גיוס B בסך 20 מיליון דולר בהובלת Corner Ventures, ובהשתתפות המשקיעים הקיימים אודי אנג'ל, Vertex Ventures, יובל טל (מייסד Payoneer) ומשקיעים חדשים כריס נורת' (לשעבר Amazon MD) וג'ף וייסר (לשעבר Shopify CMO).

 

הגידול במכירות בעולם הדיגיטלי, העלייה החדה בכמות המרקטפלייסים שנפתחו בשנים האחרונות וכמות המכירות להן אחראים מרקטפלייסים, הובילו להתפתחותה של קטגוריה חדשה בעולם הקמעונאות - מכירות במרקטפלייס ודרופשיפ. מותגים מוכרים את מוצריהם דרך מרקטפלייסים של חנויות כל-בו וקמעונאים גדולים וקטנים כאחד, כאשר צרכן רוכש מוצר, המותג (ולא החנות) מקבל את ההזמנה אליו ושולח את המוצר ישירות לצרכן. זוהי דרך חדשנית להגיע למספר רב של לקוחות, אך ההזדמנות הזו מגיעה עם אתגרים ודורשת יכולות טכנולוגיות ותפעוליות 

 

סימביו הוקמה כדי לעזור למותגים להתגבר על האתגרים הללו ביעילות ולחבר אותם עם כל הקמעונאים וערוצי המכירה. טכנולוגיית החברה מאפשרת למותגים את היכולת לנהל ערוצים דיגיטליים ותומכת בכל המערכות, הפרוטוקולים והספקים ומאפשרת להם להתחיל למכור באלפי שווקים דיגיטליים (marketplaces). 

 

״סימביו מחברת בין מותגים וחנויות ומאפשרת למותגים להגדיל מכירות בעולם הדיגיטלי. הטכנולוגיה שלנו מפשטת תהליכים מורכבים על ידי שימוש באוטומציה ומאפשרת למותגים להוציא לפועל החלטות שבעבר היו לוקחות חודשים, במספר לחיצות כפתור״, אמר רועי אבידור, מייסד משותף ומנכ"ל סימביו שהוקמה יחד עם מור לביא וגלעד צירקל. "אנו נרגשים לעבוד עם כל כך הרבה אנשים פורצי דרך מהתעשייה. ביחד נמשיך במסע שלנו ליצירת עולם של מסחר דיגיטלי מחובר, המאפשר לכל חברה לעבוד ולשתף פעולה עם כל חברה אחרת, ללא מגבלות טכניות  ותפעוליות. הגיוס הנוכחי, יאפשר לנו לתמוך בצמיחה אותנו אנחנו חווים ויסייע לנו בפיתוח של כלים נוספים שיאפשרו למותגים המשך צמיחה בעולם הדיגיטלי שמתפתח כל הזמן״

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, קרדיט: חנה טייבאלון סטופל, יו"ר רשות החדשנות, קרדיט: חנה טייב

ישראל עושה צעד אסטרטגי נוסף בדרך לביסוס מעמדה כמעצמת חדשנות בחלל

רשות החדשנות וסוכנות החלל בוחרות ב-Creation Space להקמת מעבדת מו"פ לאומית Access to Space בתקציב של 60 מלש"ח עם מענק ממשלתי של 40 מלש"ח

ליאור דנקנר |

סוכנות החלל הישראלית ורשות החדשנות יוצאות למהלך משותף להקמת מעבדת מחקר ופיתוח לאומית שנועדה לעשות סדר למי שרוצה לעבוד בחלל. במקום שכל חברה תמציא מחדש תהליך, תשתיות וקשרים לשיגור, המעבדה אמורה לרכז שירותי ניסוי, פיתוח ושיגור תחת מסגרת אחת. החברה שנבחרה להוביל את המיזם היא Creation Space, והתקציב הכולל עומד על 60 מליון שקל, כש-40 מליון שקל מתוכם מגיעים כמענק מאוגם ממשלתי.

המעבדה תפעל תחת המותג Access to Space ותוגדר כתשתית שמלווה חברות מהשלבים המוקדמים של פיתוח מטע"ד ועד הפעלה בחלל. במסגרת ההתחייבות בקול הקורא, המפעיל יעניק לחברות זכאיות הנחה של לפחות 35% ממחירי השוק בשירותים שקשורים לשיגור, ניסוי ופיתוח, ויאפשר שיגור והדגמה של לפחות 15 מטענים ניסיוניים בתוך שלוש השנים הראשונות לפעילות.


תשתית שמחברת בין מעבדה לחלל

Access to Space אמורה לספק מעטפת מקצה לקצה שכוללת תשתיות פיזיות, שירותים הנדסיים ומקצועיים, ליווי רגולטורי ותמיכה בתהליכי שיגור, תפעול ולוויינות. המטרה היא לגשר בין פיתוח במעבדה לבין הוכחת היתכנות בתנאי חלל, שלב שמוגדר בתעשייה כיקר, מורכב ומלא דרישות, והוא זה שמפיל או מעכב לא מעט חברות קטנות.

במודל העבודה, חברות יקבלו שירותי מו"פ מותאמים אישית שכוללים בדיקות, אינטגרציה, הכנה לשיגור ותמיכה בשלבי ההפעלה. לצד העבודה על כל פרויקט, הכוונה היא לבנות גם שגרה תפעולית של ניסויים והדגמות, כדי שהמערכת לא תישאר “יכולת על המדף” אלא תעבוד רציף ותייצר ניסיון מצטבר.


החלטת תל"מ והאיגום התקציבי

המהלך יוצא לדרך בהמשך להחלטת פורום תל"מ מיוני להקצות תקציב ייעודי לתשתית לאומית, תוך איגום משאבים ממשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה, רשות החדשנות, ות"ת, מפא"ת ומשרד האוצר. מבחינת המדינה, זה מבנה שמרכז כלים תקציביים ותפעוליים סביב יעד אחד, תשתית שמשרתת את האקוסיסטם המקומי ומקלה על כניסה של חברות צעירות לתחום.