סימביו הישראלית גייסה 20 מיליון דולר
סימביו (Cymbio) הפועלת בתחום אוטומציית ניהול ערוצי מכירה דיגיטליים למותגים, הודיעה היום על השלמת סבב גיוס B בסך 20 מיליון דולר בהובלת Corner Ventures, ובהשתתפות המשקיעים הקיימים אודי אנג'ל, Vertex Ventures, יובל טל (מייסד Payoneer) ומשקיעים חדשים כריס נורת' (לשעבר Amazon MD) וג'ף וייסר (לשעבר Shopify CMO).
הגידול במכירות בעולם הדיגיטלי, העלייה החדה בכמות המרקטפלייסים שנפתחו בשנים האחרונות וכמות המכירות להן אחראים מרקטפלייסים, הובילו להתפתחותה של קטגוריה חדשה בעולם הקמעונאות - מכירות במרקטפלייס ודרופשיפ. מותגים מוכרים את מוצריהם דרך מרקטפלייסים של חנויות כל-בו וקמעונאים גדולים וקטנים כאחד, כאשר צרכן רוכש מוצר, המותג (ולא החנות) מקבל את ההזמנה אליו ושולח את המוצר ישירות לצרכן. זוהי דרך חדשנית להגיע למספר רב של לקוחות, אך ההזדמנות הזו מגיעה עם אתגרים ודורשת יכולות טכנולוגיות ותפעוליות
סימביו הוקמה כדי לעזור למותגים להתגבר על האתגרים הללו ביעילות ולחבר אותם עם כל הקמעונאים וערוצי המכירה. טכנולוגיית החברה מאפשרת למותגים את היכולת לנהל ערוצים דיגיטליים ותומכת בכל המערכות, הפרוטוקולים והספקים ומאפשרת להם להתחיל למכור באלפי שווקים דיגיטליים (marketplaces).
״סימביו מחברת בין מותגים וחנויות ומאפשרת למותגים להגדיל מכירות בעולם הדיגיטלי. הטכנולוגיה שלנו מפשטת תהליכים מורכבים על ידי שימוש באוטומציה ומאפשרת למותגים להוציא לפועל החלטות שבעבר היו לוקחות חודשים, במספר לחיצות כפתור״, אמר רועי אבידור, מייסד משותף ומנכ"ל סימביו שהוקמה יחד עם מור לביא וגלעד צירקל. "אנו נרגשים לעבוד עם כל כך הרבה אנשים פורצי דרך מהתעשייה. ביחד נמשיך במסע שלנו ליצירת עולם של מסחר דיגיטלי מחובר, המאפשר לכל חברה לעבוד ולשתף פעולה עם כל חברה אחרת, ללא מגבלות טכניות ותפעוליות. הגיוס הנוכחי, יאפשר לנו לתמוך בצמיחה אותנו אנחנו חווים ויסייע לנו בפיתוח של כלים נוספים שיאפשרו למותגים המשך צמיחה בעולם הדיגיטלי שמתפתח כל הזמן״
- התפוצצות הבועה: טיפלתי תפטר 120 עובדים, אחרי שווי של 8.3 מיליארד דולר
- חברת Imagen גייסה 30 מיליון דולר לאוטומציה עבור צלמים מקצועיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
AI שעון חול (גרוק)הקץ של האינטרנט כפי שהכרנו: איך הבינה המלאכותית עלולה לחסל את הרשת העולמית
האם האינטרנט שפרץ בשנות התשעים וחיבר מיליארדי אנשים לרשת גלובלית של מידע, תקשורת ומסחר נמצא בסכנת הכחדה? פרופסור משה ורדי, מדען מחשב בכיר מאוניברסיטת רייס מביע דאגה לגורלה של התשתית הדיגיטלית: "כל המערכת האקולוגית של האינטרנט בנויה על כך שאנשים מבקרים באתרים"
הכול התחיל ב-1989 במעבדות CERN בשוויץ. טים ברנרס-לי, פיזיקאי בריטי צנוע, המציא משהו שישנה את העולם לנצח - את הרשת העולמית, ה-World Wide Web. אבל הפריצה האמיתית התחילה רק באמצע שנות התשעים, כשהדפדפן Mosaic שוחרר ב-1993 והאינטרנט הפך לזמין מסחרית ב-1995. תוך שנים ספורות, מיליארדי בני אדם חיברו את עצמם לרשת גלובלית של מידע, תקשורת ומסחר. זו הייתה מהפכת התקשורת הגדולה ביותר מאז המצאת הדפוס.
ביום שני זה קורה: הוועידה הכלכלית של ביזפורטל.
מוזמנים לשמוע את המנהלים הבכירים במשק, לקבל תובנות על השקעות, להבין את השפעות ה-AI על חברות והאם זה הזמן לצמצם פוזיציה במניות? וגם - לראות ולקבל את הדירוג של ביזפורטל למניות פיננסיות (הדירוג לחברות התשתיות שיצרנו לקראת הועידה הקודמת שהתמקדה בתשתיות ייצר תשואה עודפת) - להרשמה
שלושים שנה חלפו, ובנובמבר 2022 החלה מהפכה נוספת - OpenAI שחררה את ChatGPT לעולם, ופתאום, מה שאלן טיורינג הגדיר ב-1950 כסימן ההיכר האולטימטיבי של אינטליגנציה - היכולת ליצור טקסט איכותי בשפה טבעית - הפך לזמין לכל אחד עם חיבור לאינטרנט. אבל כאן מתחיל הסיפור המטריד שמעלה פרופסור משה י. ורדי, מדען מחשב בכיר מאוניברסיטת רייס, במאמר מרתק שפורסם בכתב העת היוקרתי Communications of the ACM.
"אני תוהה," כותב ורדי בנימה שמסתירה חרדה, "אם מהפכת ה-AI הגנרטיבי תבלע בסופו של דבר את מהפכת הרשת". זו לא סתם תהייה פילוסופית. ורדי מציג טיעון מפורט ומנומק לכך שהטכנולוגיה החדשה ביותר שלנו עלולה להרוס את התשתית הדיגיטלית שעליה נשען העולם המודרני.
- "ברגע שהרובוט יוכל לקפוץ בלילה ולצנתר במקומי אני הראשון להסכים"
- סקר ההייטק: 37% מהעובדים המנוסים חוששים לעידם המקצועי בגלל ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המידע רוצה להיות חופשי
כדי להבין את העומק של הבעיה, ורדי מביא דוגמה פשוט. הוא מציין כי בעבר מקליד בגוגל 'איך לאזן גלגלים ברכב?' וגוגל הייתה שולחת אותו לעמוד אינטרנט על איזון גלגלים. היום הוא שואל צ'אטבוט את אותה השאלה בדיוק ומקבל תשובה מפורטת, בלי לבקר בשום עמוד אינטרנט. לכאורה, זה נשמע מושלם - יעילות, נוחות, חיסכון בזמן. אבל ורדי מזכיר לנו משהו שקל לשכוח: כל המערכת האקולוגית של האינטרנט בנויה על כך שאנשים מבקרים באתרים. כבר ב-2018 הוא הצביע על הבעייתיות - "Information wants to be free", המידע רוצה להיות חופשי. הסלוגן הזה, שנולד הוביל למודל העסקי שמניע את גוגל ואת רוב האינטרנט - פרסום.
השותפים בקרן אנטרה קפיטל. (צילום יחצ)Entrée Capital מגייסת 300 מיליון דולר לקרנות חדשות שמתמקדות ב-AI, דיפ-טק וקריפטו
הגיוס הנוכחי מביא את סך הנכסים המנוהלים של Entrée למיליארד וחצי דולר
Entrée Capital, קרן הון סיכון גלובלית מובילה, הודיעה היום על שתי קרנות חדשות בסך של 300 מיליון דולר, מה שמביא את הנכסים המנוהלים של החברה ל - 1.5 מיליארד דולר. הגיוס החדש מחזק עוד יותר את המשימה ארוכת השנים של הקרן לתמוך ביזמים יוצאי דופן שבונים את הבלתי אפשרי, ואת מחויבותה לישראל בתקופה של שינוי מואץ בנוף הטכנולוגי העולמי.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הקרנות החדשות יושקעו בעיקר בשלבי פרה-סיד, סיד וסבבי A, ומחזקות את המיקוד של Entrée Capital בישראל וביזמים ישראלים בעולם, תוך המשך השקעה בצוותים גם בבריטניה, אירופה וארצות הברית.
אבי אייל, שותף מייסד, אמר: "הריכוז הייחודי של כשרונות טכנולוגיים, מצוינות מחקרית והחוסן שהופגן בשעת מלחמה ממשיך להפוך את ישראל לאחד המרכזים החשובים בעולם לחדשנות פורצת דרך. עם הקרנות החדשות, Entrée Capital שואפת להיות השותפה הנבחרת של היזמים שמעצבים את עתיד הבינה המלאכותית, התוכנה, תשתיות הקריפטו, טכנולוגיות דיפטק מתקדמות, טכנולוגיות ביטחוניות, והזדמנויות מיוחדות מחוץ לקופסה. מהימים הראשונים שלה, Entrée Capital האמינה בכוח של תמיכה בצוותי מייסדים".
- קינטיקה: קרן דיפנס־טק חדשה קמה בישראל
- מרלין ונצ'רס גייסה 75 מ' דולר להשקעה בחברות סייבר ישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנוכחות הגלובלית של Entrée Capital מהווה את אחד המאפיינים הייחודים שלה - ומספקת לחברות הפורטפוליו שלה תמיכה תפעולית עמוקה, קשרים מסחריים בינלאומיים וגישה מוקדמת לשווקים גלובליים. כחלק מגישה זו, Entrée Capital פיתחה גם כלי חדש ליזמים, פידבק אינטראקטיבי על מצגות למשקיעים, שמסייע לארגון, חידוד המסר והצגת המוצר במקצועיות.
