סימביו הישראלית גייסה 20 מיליון דולר
סימביו (Cymbio) הפועלת בתחום אוטומציית ניהול ערוצי מכירה דיגיטליים למותגים, הודיעה היום על השלמת סבב גיוס B בסך 20 מיליון דולר בהובלת Corner Ventures, ובהשתתפות המשקיעים הקיימים אודי אנג'ל, Vertex Ventures, יובל טל (מייסד Payoneer) ומשקיעים חדשים כריס נורת' (לשעבר Amazon MD) וג'ף וייסר (לשעבר Shopify CMO).
הגידול במכירות בעולם הדיגיטלי, העלייה החדה בכמות המרקטפלייסים שנפתחו בשנים האחרונות וכמות המכירות להן אחראים מרקטפלייסים, הובילו להתפתחותה של קטגוריה חדשה בעולם הקמעונאות - מכירות במרקטפלייס ודרופשיפ. מותגים מוכרים את מוצריהם דרך מרקטפלייסים של חנויות כל-בו וקמעונאים גדולים וקטנים כאחד, כאשר צרכן רוכש מוצר, המותג (ולא החנות) מקבל את ההזמנה אליו ושולח את המוצר ישירות לצרכן. זוהי דרך חדשנית להגיע למספר רב של לקוחות, אך ההזדמנות הזו מגיעה עם אתגרים ודורשת יכולות טכנולוגיות ותפעוליות
סימביו הוקמה כדי לעזור למותגים להתגבר על האתגרים הללו ביעילות ולחבר אותם עם כל הקמעונאים וערוצי המכירה. טכנולוגיית החברה מאפשרת למותגים את היכולת לנהל ערוצים דיגיטליים ותומכת בכל המערכות, הפרוטוקולים והספקים ומאפשרת להם להתחיל למכור באלפי שווקים דיגיטליים (marketplaces).
״סימביו מחברת בין מותגים וחנויות ומאפשרת למותגים להגדיל מכירות בעולם הדיגיטלי. הטכנולוגיה שלנו מפשטת תהליכים מורכבים על ידי שימוש באוטומציה ומאפשרת למותגים להוציא לפועל החלטות שבעבר היו לוקחות חודשים, במספר לחיצות כפתור״, אמר רועי אבידור, מייסד משותף ומנכ"ל סימביו שהוקמה יחד עם מור לביא וגלעד צירקל. "אנו נרגשים לעבוד עם כל כך הרבה אנשים פורצי דרך מהתעשייה. ביחד נמשיך במסע שלנו ליצירת עולם של מסחר דיגיטלי מחובר, המאפשר לכל חברה לעבוד ולשתף פעולה עם כל חברה אחרת, ללא מגבלות טכניות ותפעוליות. הגיוס הנוכחי, יאפשר לנו לתמוך בצמיחה אותנו אנחנו חווים ויסייע לנו בפיתוח של כלים נוספים שיאפשרו למותגים המשך צמיחה בעולם הדיגיטלי שמתפתח כל הזמן״
- התפוצצות הבועה: טיפלתי תפטר 120 עובדים, אחרי שווי של 8.3 מיליארד דולר
- חברת Imagen גייסה 30 מיליון דולר לאוטומציה עבור צלמים מקצועיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עיבוד תמונה דרך CHATGPTבזמן שמצמצתם: OpenAI שידרגה את יכולות עיבוד התמונה והמדעים של ChatGPT
החברה משיקה מנוע חדש ומהיר פי ארבעה ליצירה ועריכת תמונות בתוך ChatGPT, ובמקביל חושפת מדד חדש להערכת יכולות מחקר מדעי של בינה מלאכותית; המירוץ הבלתי פוסק לעליונות הטכנולוגית אינו עוצר ומתקיים מול גוגל, xAI ושחקניות נוספות
OpenAI ממשיכה להאיץ את קצב הפיתוח של ChatGPT ומכריזה על שדרוג משמעותי ליכולות יצירת התמונות של הצ’טבוט, לצד מהלך אסטרטגי רחב יותר שנועד להדגיש את יתרונותיה גם בזירה המדעית. העדכון החדש, שנחשף השבוע, נועד להפוך את יצירת התמונות למהירה, מדויקת ושימושית
יותר – הן עבור משתמשים פרטיים והן עבור שימושים מקצועיים – ומצטרף לשורת צעדים שמטרתם לבצר את מעמד ChatGPT כ”אפליקציית הכול־באחד” בעולם הבינה המלאכותית.
הגרסה החדשה של ChatGPT Images מאפשרת יצירה ועריכה של תמונות במהירות הגבוהה עד פי ארבעה מזו של
המודל הקודם, תוך שמירה עקבית על פרטים חזותיים מורכבים. OpenAI מדגישה כי המערכת החדשה יודעת לעקוב טוב יותר אחר תאורה, קומפוזיציה, מראה הדמויות ופרטים קטנים גם לאחר סדרה של עריכות חוזרות – נקודת תורפה מוכרת בדורות קודמים של מחוללי תמונות מבוססי AI.
עריכת תמונות מדויקת ושימושית יותר
מעבר לשיפור בביצועים, המודל החדש מרחיב משמעותית את אפשרויות העריכה. משתמשים יכולים להעלות תמונה קיימת ולבצע בה שינויים ממוקדים, כמו שינוי סגנון מצילום פוטוריאליסטי לאיור בצבעי מים, הוספת אלמנטים חדשים או
התאמת פרטים לבקשה ספציפית, מבלי “לאבד” את הזהות המקורית של התמונה. לדברי OpenAI, מדובר בצעד קריטי להפיכת הכלי לאמין עבור מעצבים, יוצרי תוכן, אנשי שיווק ואף משתמשים ארגוניים.
המערכת החדשה שיפרה גם את היכולת לשלב טקסט בתוך תמונות, כולל יצירת אינפוגרפיקות מורכבות וטקסטים ארוכים יחסית, וכן בהתמודדות עם סצנות מרובות דמויות, תחום שבו מודלים קודמים נטו להיכשל. כחלק מהשדרוג, OpenAI משיקה אזור ייעודי ליצירת תמונות בתוך אפליקציית ChatGPT ובאתר, ולא רק כחלק משיחה עם הצ’טבוט.
- אמזון בוחנת השקעה של כ־10 מיליארד דולר ב־OpenAI
- OpenAI משיקה את GPT-5.2 - בניסיון לחדש את ההובלה במרוץ ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחרות גוברת ולחץ פנימי
המהלך מגיע על רקע תחרות הולכת ומחריפה. גוגל השיקה לאחרונה את ג'מיני 3, מודל מתקדם במיוחד, ובתוכו
מחולל תמונות פופולרי ומוצלח (Nano Banana). במקביל, Grok של xAI, החברה של אילון מאסק, מציע אף הוא יכולות דומות. על פי דיווחים, מנכ״ל OpenAI סם אלטמן אף הכריז על “קוד אדום” פנימי לאחר השקת Gemini 3, וקרא להאצה מיידית בשיפור ChatGPT.
עובדי Dux, צילום: מעין רחימהDux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
החברה פיתחה מערכת המתמודדת עם אתגר מהירות התקיפות של ימינו, על ידי זיהוי וניתוח של חולשות שתוקף יכול לנצל בפועל, ופותרת אותן לפני שתקיפה יוצאת לפועל: "הבנו שאפשר לנצל את זה שיש היום מכונות שיכולות לחשוב כמו בן אדם ולתת פיתרון שונה ממה שהיה עד היום"
Dux, חברת סייבר ישראלית שפיתחה פלטפורמה מבוססת אייג'נטים לניהול איומים, ופותרת בדיוק את אתגר זה, נחשפת היום עם גיוס סיד בהיקף של 9 מ' דולר, בהובלת Redpoint, TLV Partners וMaple Capital ובהשתתפות של אנג׳לים מחברות מובילות בתעשייה, ביניהן CrowdStrike, Okta, ו-Armis. לפי החברה, היא מביאה לעולם הגנת הסייבר יכולת שוברת שוויון לניהול איומים המבוסס על אייג'נטים.
החברה נוסדה על ידי אור לטוביץ, עמית ניר, ונדב גבע, כולם בוגרי תוכנית תלפיות של צה"ל. במהלך שירותם, הובילו פרויקטים משמעותיים ורחבי היקף של סייבר התקפי והגנתי ויוזמות AI שונות עבור משרד ראש הממשלה ויחידת 8200. עבור פועלם, זכו בפרסי בטחון ישראל ופרס רוה״מ, כאשר הפרויקטים שהובילו מוטמעים כיום כמערכות תפעוליות שנמצאות בשימוש ברמה הלאומית. Dux הוקמה כדי לסייע לצוותי האבטחה בארגונים להבין מה תוקפים יכולים לנצל נגדם בעולם האמיתי ולא פחות חשוב, מה לא ניתן לניצול ובעיקר מבזבז לצוותים זמן יקר, ולתקן את החולשה עוד לפני שהיא נוצלה.
גיוס הסיד המשמעותי יסייע לחברה להרחיב את צוות המחקר והפיתוח שלה בתל אביב, להגדיל את פעילות ה-go-to-market שלה בארצות הברית, ולהאיץ את היכולות מבוססות האייג׳נטים של הפלטפורמה שפיתחה בתחומים של ניתוח ניצול חולשות, טיוב כלי ההגנה הקיימים בארגון, וניהול איומים באופן שוטף.
תקיפות סייבר-ריגול שבוצעה על ידי סוכן AI
כבר הרבה זמן שארגונים מתקשים עם הגדילה המשמעותית בכמות הנכסים, הסורקים השונים, והחולשות, הרבה מעבר למה שצוותי האבטחה יכולים בפועל לנטר. האלמנט המאתגר ביותר כיום, שהשתנה דרמטית בשנים האחרונות, הוא המהירות שבה תקיפות סייבר יוצאות לפועל באמצעות AI. לפי דוח של Mandiant, תוך שנתיים, הזמן הממוצע לניצול חולשה על ידי תוקף צנח מ-32 יום ל-5 ימים בלבד. בנוסף, מוקדם יותר השנה Anthropic תיעדה את תקיפת הסייבר-ריגול הראשונה בעולם שבוצעה לגמרי על ידי סוכני AI, לא רק בשלב התכנון וההכוונה, אלא גם בשלב ביצוע התקיפה, באופן אוטונומי.
- "המשמעות הכי חשובה של AI היא במודל התמחור של משרדי עורכי דין"
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"התקיפות האלו לא מחכות לתהליכי תיקון תקופתיים של צוותים שונים בארגון", אמר אור לטוביץ, שותף מייסד ומנכ"ל Dux. "צוותי האבטחה צריכים כלים לניתוח מה שבאמת בר ניצול במערכות החברה, לצד יכולות פרקטיות להפחית את האיום בצורה אפקטיבית, ובמהירות תגובה שהתקיפות המודרניות דורשות".
