סימביו
צילום: יחצ סימביו

סימביו הישראלית גייסה 20 מיליון דולר

החברה, פועלת בתחום אוטומציית ניהול ערוצי מכירה דיגיטליים למותגים הודיעה על השלמת סיבב גיוס B; בגיוס השתתפו המשקיעים אודי אנג'ל, Vertex Ventures, יובל טל (מייסד Payoneer) ומשקיעים חדשים כריס נורת' (לשעבר Amazon MD) וג'ף וייסר (לשעבר Shopify CMO)
סתיו קורן |

סימביו (Cymbio) הפועלת בתחום אוטומציית ניהול ערוצי מכירה דיגיטליים למותגים, הודיעה היום על השלמת סבב גיוס B בסך 20 מיליון דולר בהובלת Corner Ventures, ובהשתתפות המשקיעים הקיימים אודי אנג'ל, Vertex Ventures, יובל טל (מייסד Payoneer) ומשקיעים חדשים כריס נורת' (לשעבר Amazon MD) וג'ף וייסר (לשעבר Shopify CMO).

 

הגידול במכירות בעולם הדיגיטלי, העלייה החדה בכמות המרקטפלייסים שנפתחו בשנים האחרונות וכמות המכירות להן אחראים מרקטפלייסים, הובילו להתפתחותה של קטגוריה חדשה בעולם הקמעונאות - מכירות במרקטפלייס ודרופשיפ. מותגים מוכרים את מוצריהם דרך מרקטפלייסים של חנויות כל-בו וקמעונאים גדולים וקטנים כאחד, כאשר צרכן רוכש מוצר, המותג (ולא החנות) מקבל את ההזמנה אליו ושולח את המוצר ישירות לצרכן. זוהי דרך חדשנית להגיע למספר רב של לקוחות, אך ההזדמנות הזו מגיעה עם אתגרים ודורשת יכולות טכנולוגיות ותפעוליות 

 

סימביו הוקמה כדי לעזור למותגים להתגבר על האתגרים הללו ביעילות ולחבר אותם עם כל הקמעונאים וערוצי המכירה. טכנולוגיית החברה מאפשרת למותגים את היכולת לנהל ערוצים דיגיטליים ותומכת בכל המערכות, הפרוטוקולים והספקים ומאפשרת להם להתחיל למכור באלפי שווקים דיגיטליים (marketplaces). 

 

״סימביו מחברת בין מותגים וחנויות ומאפשרת למותגים להגדיל מכירות בעולם הדיגיטלי. הטכנולוגיה שלנו מפשטת תהליכים מורכבים על ידי שימוש באוטומציה ומאפשרת למותגים להוציא לפועל החלטות שבעבר היו לוקחות חודשים, במספר לחיצות כפתור״, אמר רועי אבידור, מייסד משותף ומנכ"ל סימביו שהוקמה יחד עם מור לביא וגלעד צירקל. "אנו נרגשים לעבוד עם כל כך הרבה אנשים פורצי דרך מהתעשייה. ביחד נמשיך במסע שלנו ליצירת עולם של מסחר דיגיטלי מחובר, המאפשר לכל חברה לעבוד ולשתף פעולה עם כל חברה אחרת, ללא מגבלות טכניות  ותפעוליות. הגיוס הנוכחי, יאפשר לנו לתמוך בצמיחה אותנו אנחנו חווים ויסייע לנו בפיתוח של כלים נוספים שיאפשרו למותגים המשך צמיחה בעולם הדיגיטלי שמתפתח כל הזמן״

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
עבודה מרחוק הייטק (דאלי אי)עבודה מרחוק הייטק (דאלי אי)

חברות טכנולוגיה מאיצות את הבשלת האופציות - כדי לזכות בעובדים טובים

על המהלך של OpenAI, מה זו תקופת ההמתנה הראשונית והאם זו בשורה לעובדי ההייטק? 

מנדי הניג |
נושאים בכתבה עובדים אופציות

התחרות העזה על כישרונות מובילה חברות טכנולוגיה לשנות את חוקי המשחק בתגמול עובדים. OpenAI הודיעה לעובדיה על ביטול תקופת ההמתנה הראשונית (cliff) בהבשלת אופציות למניות - צעד שמצטרף למגמה רחבה בענף, שבו חברות כמו xAI ואנתרופיק כבר אימצו מדיניות דומה, אבל לא מדובר רק בחברות AI. זו מגמה שבינתיים על "אש קטנה", אבל דווקא עכשיו לאחר שהענקיות בחרו לאמץ אותה, זה יכול להיות מואץ לחברות נוספות.

מעכשיו, עובדים חדשים ב-OpenAI יוכלו לצבור אופציות ולממשן מיד עם כניסתם לחברה. עד כה נדרשו עובדים להמתין שישה חודשים לפני הבשלת האופציות הראשונות, לאחר שתקופה זו קוצרה באפריל משנה אחת. הסטנדרט בתעשייה הוא שנה אחת, אבל זה צפוי להשתנות ככל שהמלחמה על הכישרונות תגדל.  

מהי הבשלת אופציות?

הבשלה (vesting) היא מנגנון שבו אופציות למניות (שניתנות לעובדים במחיר מועדף) הופכות לזמינות למימוש לאורך זמן, לרוב ארבע שנים. תקופת ההמתנה הראשונית מבטיחה בדרך כלל 25% מהאופציות לאחר השלמתה (לרוב שנה, ירד כאמור לחצי שנה וכעת מהיום הראשון במספר חברות), ומטרתה לשמר עובדים. ביטול ההמתנה משמעותו הבשלה מיידית, לרוב רבעונית, כך שעובד מגיע ל-25% מהזכויות בתוך שנה במקום שנה וחצי. בשוק הסטארט-אפים, שבו 70% מהאופציות כפופות למנגנון הסטנדרטי, השינוי מפחית את הסיכון לעובדים: עזיבה מוקדמת מאפשרת שמירה על חלק מהאופציות במקום אובדן מלא. עבור החברה מדובר בוויתור על כלי שימור, אך מצד שני זה כלי גיוס נהדר. 

המהלך משקף את התחרות העזה על כישרונות, בעיקר בשוק הבינה המלאכותית. xAI של אילון מאסק קיצרה את תקופת ההמתנה לשישה חודשים בקיץ, במסגרת גיוס 500 מהנדסים חדשים לאחר השקעה של 6 מיליארד דולר. גוגל, באמצעות DeepMind, שמרה על הבשלה סטנדרטית אך הגדילה את חבילות האופציות ב-30%, עם שכר ממוצע של 450 אלף דולר בשנה למומחי AI. אנתרופיק, שגייסה 8 מיליארד דולר ב-2025, מציעה הבשלה מיידית לחוקרים בכירים עם דרישת שירות מינימלית של 18 חודשים.