סימביו
צילום: יחצ סימביו

סימביו הישראלית גייסה 20 מיליון דולר

החברה, פועלת בתחום אוטומציית ניהול ערוצי מכירה דיגיטליים למותגים הודיעה על השלמת סיבב גיוס B; בגיוס השתתפו המשקיעים אודי אנג'ל, Vertex Ventures, יובל טל (מייסד Payoneer) ומשקיעים חדשים כריס נורת' (לשעבר Amazon MD) וג'ף וייסר (לשעבר Shopify CMO)
סתיו קורן |

סימביו (Cymbio) הפועלת בתחום אוטומציית ניהול ערוצי מכירה דיגיטליים למותגים, הודיעה היום על השלמת סבב גיוס B בסך 20 מיליון דולר בהובלת Corner Ventures, ובהשתתפות המשקיעים הקיימים אודי אנג'ל, Vertex Ventures, יובל טל (מייסד Payoneer) ומשקיעים חדשים כריס נורת' (לשעבר Amazon MD) וג'ף וייסר (לשעבר Shopify CMO).

 

הגידול במכירות בעולם הדיגיטלי, העלייה החדה בכמות המרקטפלייסים שנפתחו בשנים האחרונות וכמות המכירות להן אחראים מרקטפלייסים, הובילו להתפתחותה של קטגוריה חדשה בעולם הקמעונאות - מכירות במרקטפלייס ודרופשיפ. מותגים מוכרים את מוצריהם דרך מרקטפלייסים של חנויות כל-בו וקמעונאים גדולים וקטנים כאחד, כאשר צרכן רוכש מוצר, המותג (ולא החנות) מקבל את ההזמנה אליו ושולח את המוצר ישירות לצרכן. זוהי דרך חדשנית להגיע למספר רב של לקוחות, אך ההזדמנות הזו מגיעה עם אתגרים ודורשת יכולות טכנולוגיות ותפעוליות 

 

סימביו הוקמה כדי לעזור למותגים להתגבר על האתגרים הללו ביעילות ולחבר אותם עם כל הקמעונאים וערוצי המכירה. טכנולוגיית החברה מאפשרת למותגים את היכולת לנהל ערוצים דיגיטליים ותומכת בכל המערכות, הפרוטוקולים והספקים ומאפשרת להם להתחיל למכור באלפי שווקים דיגיטליים (marketplaces). 

 

״סימביו מחברת בין מותגים וחנויות ומאפשרת למותגים להגדיל מכירות בעולם הדיגיטלי. הטכנולוגיה שלנו מפשטת תהליכים מורכבים על ידי שימוש באוטומציה ומאפשרת למותגים להוציא לפועל החלטות שבעבר היו לוקחות חודשים, במספר לחיצות כפתור״, אמר רועי אבידור, מייסד משותף ומנכ"ל סימביו שהוקמה יחד עם מור לביא וגלעד צירקל. "אנו נרגשים לעבוד עם כל כך הרבה אנשים פורצי דרך מהתעשייה. ביחד נמשיך במסע שלנו ליצירת עולם של מסחר דיגיטלי מחובר, המאפשר לכל חברה לעבוד ולשתף פעולה עם כל חברה אחרת, ללא מגבלות טכניות  ותפעוליות. הגיוס הנוכחי, יאפשר לנו לתמוך בצמיחה אותנו אנחנו חווים ויסייע לנו בפיתוח של כלים נוספים שיאפשרו למותגים המשך צמיחה בעולם הדיגיטלי שמתפתח כל הזמן״

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האקר סייבר האקרים פריצה מחשבים הייטק אבטחת מידע
צילום: Istock

האקרים מצפון קוריאה השתמשו ב-ChatGPT לייצור תעודת זהות מזויפת

חוקרי סייבר בדרום קוריאה חשפו כי האקרים מצפון קוריאה ניצלו את ChatGPT להפקת מסמכים מזויפים לצורכי פישינג והציגו באיזו קלות ניתן לעקוף מנגנוני הגנה בבינה מלאכותית ולבצע מתקפות ריגול דיגיטליות

אדיר בן עמי |

חוקרי אבטחת מידע דרום קוריאניים חשפו השבוע מקרה בו קבוצת האקרים צפון קוריאנית השתמשה ב-ChatGPT ליצירת תעודת זהות צבאית מזויפת. המסמך המזויף שימש במסגרת התקפת סייבר שכוונה נגד יעדים בדרום קוריאה. המקרה מצטרף למגמה גוברת של שימוש בכלי בינה מלאכותית לפעילות ריגול.


קבוצת האקרים הידועה בשם "קימסוקי" יצרה מסמך מזויף של תעודת זהות צבאית דרום קוריאנית. המסמך היה אמור להפוך הודעת פישינג לאמינה יותר. ההודעה הכילה קישור לתוכנה זדונית המסוגלת לחלץ מידע ממחשבי הקורבנות. זו אינה הפעם הראשונה שצפון קוריאה עושה שימוש בבינה מלאכותית למטרות כאלה. באוגוסט דיווחה חברת אנתרופיק כי האקרים צפון־קוריאנים השתמשו בכלי Claude Code כדי להתחזות לעובדי טכנולוגיה ולהתקבל לעבודה בחברות אמריקניות, שם ביצעו משימות טכניות לאחר שהתקבלו.


OpenAI מסרה בפברואר כי חסמה חשבונות חשודים של גורמים מצפון קוריאה. לפי החברה, המשתמשים יצרו קורות חיים ומכתבי פנייה מזויפים כדי לגייס עובדים למיזמים שלהם. במקרה האחרון כוונו ההתקפות לעיתונאים, חוקרים ופעילי זכויות אדם העוסקים בנושאי צפון קוריאה. ייתכן שהנפגעים נבחרו בשל עיסוקם בפרסום מידע על המשטר.


הממשל האמריקני טוען כי צפון קוריאה משתמשת בהתקפות סייבר, בגניבת מטבעות דיגיטליים ובשירותי קבלנות טכנולוגית כדי לאסוף מידע ולממן את תוכניותיה, לרבות פיתוח נשק גרעיני, ובכך לעקוף סנקציות.


במהלך המחקר, החוקרים ביצעו ניסוי כדי להבין איך נוצר המסמך המזויף. כאשר ביקשו מ-ChatGPT ליצור תעודת זהות ממשלתית - פעולה הנחשבת בלתי חוקית בדרום קוריאה - המערכת סירבה לבקשה. אולם כשהם שינו מעט את אופן ניסוח הבקשה, המערכת הסכימה ליצור את המסמך הרצוי. הממצא מעלה חששות לגבי הקלות שבה ניתן לעקוף מנגנוני הבטיחות של כלי בינה מלאכותית ולנצל אותם למטרות זדוניות. זה מדגים פער בין המדיניות המוצהרת של חברות הטכנולוגיה לבין היכולת הפרקטית לאכוף אותה.

בינה מלאכותית
צילום: טוויטר

הנחת הענק חושפת: מהפכת ה-AI עומדת להוזיל דרמטית את שירותי התוכנה

הממשל האמריקאי קיבל 70% הנחה על שירותי AI - והשאלה החשובה היא מתי גם אנחנו נזכה למחירים האמיתיים של הטכנולוגיה שעלות ייצורה כמעט אפסית

מנדי הניג |
נושאים בכתבה בינה מלאכותית

חברת ServiceNow הודיעה לאחרונה על הסכם חסר תקדים עם הממשל הפדרלי האמריקאי: הנחה של עד 70% על חבילת שירותי AI מתקדמים. ההסכם, שנחתם עד ספטמבר 2028, הוא חלק ממאמץ רחב של ממשל טראמפ לשלב טכנולוגיות בינה מלאכותית בכל זרועות הממשל. אבל מעבר לחדשות העסקיות, ההסכם חושף עובדה מטרידה: העלות האמיתית של שירותי AI נמוכה בהרבה ממה שרוב הלקוחות משלמים עליהם כיום.

השאלה המתבקשת היא פשוטה - אם הממשל האמריקאי מצליח לקבל את אותם שירותים מתקדמים במחיר של כמעט חינם, למה עסקים ומשתמשים פרטיים ממשיכים לשלם מאות ואלפי דולרים למשתמש?

מאחורי הקלעים של עסקת הענק

ServiceNow, ענקית האוטומציה האמריקאית שכבר משרתת 75% מהמשרדים הפדרליים, לא סתם מציעה הנחה אקראית. מדובר במהלך אסטרטגי שנועד להטמיע את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר של החברה - אלו המבוססות על AI עמוק בלב הממשל האמריקאי. ההסכם נחתם דרך ה-GSA, מנהל השירותים הכלליים של ארה"ב, ומבטיח לחברה נוכחות דומיננטית במערכות הממשלתיות לשנים הבאות.

החברה מעריכה ששילוב הטכנולוגיות שלה יכול להעלות את היעילות הממשלתית ב-30% בתחומים כמו טיפול בתקלות IT, אוטומציה של תהליכים ביורוקרטיים וניהול משאבים. במילים אחרות, הממשל מצפה לקבל יותר תפוקה עם פחות עובדים ובעלות נמוכה משמעותית.

ביל מקדרמוט, מנכ"ל ServiceNow, הבהיר שההנחות נועדו לאפשר את האימוץ המהיר של המוצרים המתקדמים ביותר של החברה - אלה שמשלבים בינה מלאכותית מתקדמת. החברה מוכנה להפסיד כסף בטווח הקצר כדי להפוך לתשתית הבסיסית של הממשל האמריקאי, מה שיבטיח לה יתרון אסטרטגי לשנים קדימה.


לא רק ServiceNow - כל הענקיות במרוץ