אלה אלקלעי
צילום: אילן בשור
דעה

למה יהיה יותר גרוע לפני שיהיה יותר טוב?

בהסתברות גבוהה יהיה יותר רע לפני שיהיה יותר טוב. אבל, בהינתן מהלך התפשטות הקורונה בסין, קצב ההידבקות במערב והתגובות המערכתיות, סביר מאוד להניח שהטוב נמצא מעבר לפינה
אלה אלקלעי | (15)

למה יהיה יותר גרוע לפני שיהיה יותר טוב? הסיבה העיקרית היא פאניקה והיותה יותר מדבקת מכל וירוס מוכר. ככל שמספר הנדבקים בעולם המערבי יגדל, ככל שהשווקים ירדו, כך תגדל הפאניקה, לכן סביר להניח ששיא המשבר עדיין לפנינו.

* נכון ל-9 במרץ, 2020.

לכל דבר יש סיבות

יש שתי סיבות בגללן מספר הנדבקים המדווחים במערב צפוי לגדול באופן משמעותי – זמינות הבדיקה וההתפשטות הטבעית של הווירוס.

יש מספר סיבות בגללן מספר הנדבקים במערב עשוי להיות נמוך מאשר בסין: צפיפות האוכלוסייה, הגיינה וזמינותה ומזג האוויר.

יש מספר סיבות בגללן הדרמה במערב תהיה גדולה יותר: כל מקרה ידווח, התקשורת תהיה אקטיבית בהזנת הפאניקה, התגובה שלנו למקרי חולי ותמותה במערב דרמטית יותר, ערכות הבדיקה יהיו זמינות יותר ושכיחות יותר.

יש להוסיף לכך את שטף אזהרות הרווח שצפויות להציף את המדיה בשבוע הקרוב, על רקע ההאטה שכבר חווינו אותה ברבעון הראשון. יחד עם זאת, אפשר להניח שככל שירבו ערכות הבדיקה ומספר הנבדקים, יחס התמותה ילך ויפחת ובכך ימתן את הפאניקה בשווקים.

חלחול לכלכלה

ההשפעות על תעשיית התיירות והתעופה הן ברורות. מנגד ישנן השפעות צפויות על תעשיית ה-e-commerce, סטרימינג וידאו קונפרנסינג, מדפסות תלת מימד וכו'.

במערב יש הרבה יותר מקצועות שניתן כיום לעשות בעבודה מהבית או מחוץ למשרד, השפעה שצפויה למתן את הפגיעה הכלכלית במערב ואולי אפילו להאיץ תהליכים שמתפתחים בהדרגה בעשור האחרון: החזרת הייצור לארה"ב, הרחבת האוטומציה, חיזוק המסחר האלקטרוני, החלשות תעשיות האנרגיה הפוסילית, ביזור תעשיית הבידור, קפיצת מדרגה ביכולת התגובה של תעשיית הבריאות לצד החלשות מדאיגה במערכות הבריאות ונגישותן בארה"ב.

הפגיעה בנפט מפחיתה את הפגיעה בתעופה ובתעשייה באופן כללי ובעיקר יש לה השלכות פוליטיות מורכבות במערכת היחסים פוטין-טראמפ. למשבר עשויות להיות השלכות פוליטיות משמעותיות בהינתן התזמון בתוך מערכת הבחירות האמריקאית ויש ניצנים להשפעה פוליטית שאנו עשויים לראות גם בישראל.

הורדת הריבית בארה"ב, חבילת סיוע של 8 מיליארד דולר למערכות הבריאות בארה"ב וחבילת סיוע של 50 מיליארד דולר להפסקת התפשטות המחלה וטיפול בחולות ובחולים במדינות מתפתחות הם הניצנים הראשונים של הנחישות של המוסדות הגלובליים לטפל באופן אחראי במשבר ובשיקום הכלכלה לאחריו.

מה יהיה?

בהסתברות גבוהה יהיה יותר רע לפני שיהיה יותר טוב אבל, בהינתן מהלך המחלה בסין, קצב ההידבקות במערב והתגובות המערכתיות, סביר מאוד להניח שהטוב מעבר לפינה.

קיראו עוד ב"ניתוחים ודעות"

>>>הציבור מפסיד המון כסף, אבל ממש עכשיו נולדים המיליונרים החדשים

>>>ארה"ב היא הברבור השחור הבא

>>>בסיומו של מחזור הירידות, נהיה במקום טוב יותר מאשר בתחילת המשבר

>>>כשתגובת השווקים כל כך אלימה, התגובה למעלה תהיה קיצונית

הכותבת, הינה אלה אלקלעי, יו"ר IBI קרנות נאמנות.

תגובות לכתבה(15):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    יעקב 10/03/2020 11:26
    הגב לתגובה זו
    בטווח הקצר נתחיל להרגיש את האבטלה, נשמע על פשיטות רגל, וכמובן ענף התיירות יחטוף מכה קשה , ובחלקו יעלם..כמו חברות קרוז..
  • 11.
    גונן 10/03/2020 09:43
    הגב לתגובה זו
    הנסדק ירד הרבה הרבה יותר מ2%
  • 10.
    f 10/03/2020 08:58
    הגב לתגובה זו
    חס וחלילה שיוציאו את הכסף. ממה הם יחיו?....
  • 9.
    עופר 10/03/2020 08:51
    הגב לתגובה זו
    עד סוף אפרילהשוק יתקן בחזרה כמעטמאת כל הירידות.
  • 8.
    Ofshul 10/03/2020 08:42
    הגב לתגובה זו
    אל תיהיו טיפשים ואל תקשיבו ל״מומחים״.אנחנו בסוף הגל. כנסו פנימה כי תצטערו על זה מאוד.חג פורים שמח !!!
  • נדב 10/03/2020 10:06
    הגב לתגובה זו
    למי שמחפש רווחים קצרי מועד של ימים או במקרה הטוב שעות....אולי זה נכון להיכנס. לא להתפתות ..הרי לאורך מגמה יש גלים יורדים טיולים אבל לדעתי הכיוון הוא חזק למטה לתקן את כל הסייקל מ 2008. בקיצור היו חכמים ויותר מכך אורך רוח למי שמחפש את התיקונים למעלה כדי לקחת שורטים. מניסיון...אתם תמצאו את עצמכם נשחטים בשוק יורד למרות שקניתם פוטים.
  • 7.
    yoka 10/03/2020 08:42
    הגב לתגובה זו
    האם זה טוב או רע ...?
  • 6.
    ארוכה הדרך מטה .... 09/03/2020 22:21
    הגב לתגובה זו
    עוד 50% למטה אפשר יהיה לבחון את הטענה בשנית ... בינתיים אפשר לעקוב בחיוך מבחוץ ... (זוהי דעתי האישית ולא המלצה !!! )
  • אתה ככה מ2009 ולכן לא מרוויח (ל"ת)
    כרמי 10/03/2020 09:42
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    הורדת הריבית בארה"ב כבר ממוטטת שם את הבנקים (ל"ת)
    מספיק לחרטט 09/03/2020 21:24
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מיקו 09/03/2020 21:18
    הגב לתגובה זו
    אבל האשמה האמיתית היא בכם המוסדיים והחברות מינפתם עצמכם לדעת העלתם מחירים לרמה הזויה המהפכה החברתית לא דידגה לכם אז הקטנתם אריזות בחודש האחרון אתם מזינים את השכל לא למכור כי הציבור מפסיד מסתבר שהציבור יותר חכם מכולכם אתם עוד תתגבר על למחירים הנוכחים שהציבור יצא בהם כי שהמעוף יגיע ל700 תוך 3חודשים בכל השני כולכם כנראה תלכו הביתה כי העסק שלכם יסגר מחוסר מימון
  • מיקו די לקשקש (ל"ת)
    חרטטן 10/03/2020 06:57
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    פיני 09/03/2020 18:48
    הגב לתגובה זו
    חלק מהמניות הגיעו למחירים ראויים להשקעה.אם הבהלה תרגע השווקים יפתיעו לטובה.
  • 2.
    אבי 09/03/2020 18:37
    הגב לתגובה זו
    הכותרת נכונה, הבעיה שהפינה נמצאת במרחק של 2 - 3 רבעונים...
  • 1.
    במקרה הפחות טוב יהיה הרבה יותר גרוע . (ל"ת)
    זה במקרה הטוב . 09/03/2020 18:32
    הגב לתגובה זו
רכב מעופף (XPENG)רכב מעופף (XPENG)

מכונית שהיא גם מסוק - כמה זה יעלה ומתי זה ייצא לשוק?

XPeng הסינית מתקדמת בפיתוח פלטפורמה של רכב שבפנים חונה מסוק=רחפן מתקבל שיכול להטיס אתכם במשך 20-30 דקות; ההשקה בסין ב-2026

עופר הבר |
נושאים בכתבה רכבים מעופפים

המותג הסיני XPeng שואף לנער את שוק הרכב עם השקת המכונית המעופפת הראשונה שלו, שעל פי התוכניות תהיה מוכנה לצרכן, בשנת 2026. "נושאת המטוסים היבשתית״(Land Aircraft Carrier) LACשל  Xpeng Aeroht בולטת כנקודת שיא, מסמנת פרק חדש בנוף התעופה של סין ומציעה פרספקטיבה סינית על פיתוח תחבורתי, מסרה החברה בהצהרה על השקת המכונית המעופפת. 

בגרסה הראשונה שלה, היא לא תיראה כמו המכוניות מ"בחזרה לעתיד", אלא תהיה למעשה רחפן גדול שניתן להוביל בטנדר. רחפן הנוסעים עם עיצוב בעל שישה רוטורים וזרועות מתקפלות לאחסון. כלי הטיס מתגאה גם בתא טייס פנורמי של 270 מעלות עם מקומות ישיבה לשניים ומבנה סיבי פחמן להקלת המשקל.

כלי הטייס ערך את הופעת הבכורה שלו בטיסה ציבורית בתערוכת האוויר של סין בסוף השנה שעברה שהתקיימה בעיר ג'וחאי בנובמבר האחרון, ולאחר מכן את הופעת הבכורה הבינלאומית שלו חודשים לאחר מכן, בינואר 2025, בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס.

הרחפן, בנוי מסיבי פחמן קלים וכולל נוף רחב מתא הטייס. נהגים, או טייסים, יכולים פשוט לחנות את רכב השישה-גלגלים באתר ההמראה, לנתק את הרחפן בלחיצת כפתור ולעלות עליו כשהרכב נשאר בחנייה. משם, הם יכולים לנווט את שאר המסע שלהם באוויר, לקצר את זמן הנסיעה ולשפר את הגישה לאזורים מרוחקים.

פתרון המכונית המעופפת עם המודול הכפול של XPeng, ייקרא ״נושאת המטוסים היבשתית״ - LAC. התמחור בשוק הביתיבסין יהיה מתחת ל-300,000 דולר אמריקאי, כך לדברי וואנג טאן, מייסד שותף וסגן נשיא XPeng Aeroht.