נטפליקס: האם מסלול המנויים מבוסס הפרסומות יתברר כמהלך מנצח?
שבוע עמוס אירועים חשובים צפוי בוול סטריט. אלו יתחלקו בין אירועי מאקרו (נתון ה-PCE מדד האינפלציה המעודף על הפד', נתוני התוצר ונתוני PMI) לבין עונת הדוחות שמעלה הילוך. ביום שלישי הקרוב לאחר המסחר, תדווח חברת נטפליקס NETFLIX על תוצאות הרבעון הרביעי ושנת 2023 כולה.
מנוי מבוסס פרסומות - מהלך מנצח?
מה שיתפוס את עיקר תשומת הלב בדוחות החברה הוא השאלה האם המהלך של מנויים עם פרסומות מצליח לייצר לחברה אפיק רווחים חדש. מדיווחים ראשוניים של החברה נראה שהמהלך תפס בגדול. החודש אמרה אמי ריינהרד, נשיאת מחלקת הפרסומות בנטפליקס, שהחברה גייסה 23 מיליון מנויים למסלול החדש, לעומת 15 מיליון חודשיים קודם לכן. אם הצמיחה נמשכה בקצב דומה הרי שלחברה כבר יש כ-30 מיליון מנויים במסלול הפרסומות. נראה אם כן שמדובר במהלך מוצלח. השאלה הגדולה תהיה האם מדובר במנויים חדשים או שנוצרת קניבליזציה של המסלולים הוותיקים בתשלום מלא. עוד בשורות טובות לנטפליקס ברבעון הנוכחי הוא סיום שביתת התסריטאים שהביאה לעיכובים ביציאת סדרות וסרטים חדשים בשנת 2023.
תחזיות האנליסטים
האנליסטים מעריכים שהחברה הוסיפה 8.8 מיליון מנויים משלמים ברבעון הרביעי, נתון דומה לרבעון הקודם. אם תחזיתם תתגשם אז הגידול החצי שנתי יעמוד על 17.5 מיליון מנויים, נתון אליו נטפליקס לא הגיעה מאז המחצית הראשונה של שנת 2020. אז, בעיצומה של מגיפת הקורונה, אנשים נשארו בבתים ורבים התחברו לנטפליקס או לשירותי סטרימינג אחרים. מה שאמור לסייע לעלייה במספר המנויים הוא הקמפיין המתמשך של החברה נגד שיתוף סיסמאות שעדיין לא הושלם. האפקט של הקמפיין הזה אמור להיחלש בשנת 2024.
עוד סבורים האנליסטים שההכנסות צמחו בשנת 2023 בכ-6% וצפויים לצמוח ב-14% בשנת 2024 וב-11% בשנת 2025. הצמיחה הצפויה אמורה לנבוע משילוב מסלול הפרסומות ומקמפיין חסימת שיתוף הסיסמאות. יהיה מעניין לראות האם תחזית החברה תהיה דומה לתחזיות האנליסטים.
- אמזון עקפה את הציפיות - המניה מזנקת ב-9%
- לקראת דוחות מאנדיי - למה מצפים האנליסטים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סך הכל ממוצע ציפיות האנליסטים עומד על רווח למניה של 2.22 דולר לעומת 0.12 ברבעון המקביל והכנסות של 8.71 מיליארד דולר לעומת 7.85 מיליארד ברבעון המקביל.
נזכיר, שדוחות הרבעון שלישי היו חזקים, וכללו הודעה על העלאת מחירים למנויים. מאז דוחות הרבעון השלישי זינקה מניית נטפליקס ב-40%. האם מדובר באופטימיות מוגזמת? לאחרונה ספגה החברה הורדת דירוג מאנליסט בנק סיטי ג'ייסון באזינט שמדרג את החברה בנייטרלי לאחר העליות האחרונות. לדבריו ציפיות השוק מהחברה לקראת 2024 ו-2025 מוגזמות.
מצד שני האנליסט של אופנהיימר מתלהב מהמסלול מבוסס הפרסומות והקפיץ את מחיר היעד למניה ל-600 דולר (לעומת 482.95 דולר בסוף יום המסחר האחרון). לדברי ג'ייסון הלפסטיין יש "הרבה מקום לצמיחת מנויים בשנת 2024" הוא סבור שהחברה תדווח על צמיחה של 10 מיליון מנויים – הרבה מעל ממוצע תחזיות האנליסטים. בוולס פרגו אופטימיים אף יותר וסבורים שמספר המנויים צמח ב-10.4 מיליון. גם בבנק אוף אמריקה חיוביים ביחס לחברה לקראת הדוחות והאנליסטית ג'סיקה רייף ארליך העלתה את מחיר היעד ל-585 דולר למניה, בדו"ח שכותרתו: "נטפליקס ניצחה את מלחמת הסטרימינג".
- טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
מחיר היעד הממוצע של האנליסטים הוא 489.53, רק מעט מעל המחיר הנוכחי. הסיבה היא שהרבה מהאנליסטים לא עדכנו את מחיר היעד לאחר העליות החזקות ברבעון האחרון. 11 אנליסטים ממליצים על המניה בקניה חזקה, 14 נוספים בקניה, 14 ממליצים בהחזק, אנליסט אחד ממליץ על החברה בתשואת חסר ואחד ממליץ למכור.
התחרות תתגבר?
נטפליקס היא ללא ספק מובילת שוק הסטרימינג בפער ניכר, כדברי רייף ארליך. את הרבעון השלישי סיימה החברה עם 247 מיליון מנויים משלמים – יותר מפי 2 מהמתחרה הגדולה ביותר, דיסני. מבחינת זמן צפייה היא מפגרת אחרי יוטיוב של גוגל שתופסת 9% מכלל שעות הצפייה בארצות הברית (אך על פי רוב לא מדובר במנויים משלמים). נטפליקס עם מעט פחות, 7.4% מזמן הצפיה, אך הרבה מעל אמזון פריים (3.4%) ודיסני (1.9%).
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

מצרים מפחיתה ריבית בפעם החמישית השנה: האינפלציה בירידה
האינפלציה במצרים 12.3%, הריבית על הלוואות כ-20%
הבנק המרכזי של מצרים הודיע על הפחתת ריבית חמישית בשנת 2025, לאחר שהאינפלציה הפתיעה כלפי מטה ואפשרה למעשה מדיניות מוניטרית מקלה יותר. הריבית על פיקדונות ירדה ב-100 נקודות בסיס לרמה של 18%, והריבית על הלוואות ירדה באותו שיעור ל-21%.
המהלך, של הבנק המרכזי שיצר הפתעה בקרב חלק מהכלכלנים, משקף את ניסיונה של קהיר לאזן בין הורדת עלויות המימון של המדינה והמערכת הבנקאית לבין שמירה על יציבות מחירים. למרות שהאינפלציה עדיין נמצאת ברמה דו-ספרתית, ההאטה האחרונה בקצב עליית המחירים מאפשרת לבנק המרכזי להמשיך בהדרגתיות במסלול ההורדות.
אינפלציה נמוכה מהצפוי
הגורם המרכזי שהביא להורדת הריבית הנוספת הוא ירידת האינפלציה הכללית ל-12.3% בנובמבר, נתון מפתיע לנוכח קיצוץ בסובסידיות הדלק שנעשה כחלק מרפורמות בתמיכת קרן המטבע. הבנק המרכזי ציין כי עדיין קיים לחץ מתמשך באינפלציה שאינה מזון, כמו עלויות שירותים וסחורות שאינן בסיסיות, וכן מתיחות גיאופוליטית עולמית כגורמי סיכון. המסר הוא שהקיצוץ מהווה התאמה זהירה לנתונים ולא שינוי מהותי במדיניות.
נזכיר כי בתחילת 2024, מצרים העלתה את הריבית לשיא והפחיתה את ערך המטבע בכ-40%. צעדים אלו היו חלק מתיקון רחב שנועד לייצב את שוק המטבע, לצמצם עיוותים ולאפשר כניסת מימון חיצוני. במקביל, מצרים קיבלה חבילת תמיכה גלובלית בהיקף של כ-57 מיליארד דולר כדי להתמודד עם לחצים חריפים כמו מחסור במטבע זר ותשלומי ריבית כבדים על התקציב. כל שינוי בריבית נבחן גם דרך הפריזמה של שירות החוב: ריבית גבוהה מדי מכבידה על המדינה, אך ריבית נמוכה מדי עלולה לפגוע ביכולת למשוך הון זר.
- לאומי מספק מימון של 1.7 מיליארד לקיסטון בריבית טובה וזה עדיין מעל ריבית המשכנתא שלכם
- טראמפ: אם השווקים חזקים יו״ר הפד צריך להוריד ריבית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המטרה: אטרקטיביות למשקיעים זרים
מאז תחילת 2025, מצרים מבצעת הורדה הדרגתית בריבית תוך שמירה על פער מספיק גדול כדי להישאר אטרקטיבית למשקיעים זרים באפיקי חוב מקומיים. זהו איזון מורכב: הורדת הריבית מקלה על התקציב ועל פעילות עסקית, אך אם היא מהירה מדי, עלולה להתחדש לחץ על המטבע ועל האינפלציה.
