נטפליקס
צילום: יחצ
לקראת הדוחות

נטפליקס: האם מסלול המנויים מבוסס הפרסומות יתברר כמהלך מנצח?

ידיעות ראשוניות מטעם החברה מצביעות על הצלחה אפשרית של המסלול מבוסס הפרסומות, אבל האם זה יבוא על חשבון המנויים המשלמים תשלום מלא? מה צופים האנליסטים לקראת דוחות החברה שיפורסמו השבוע?
גיא טל |

שבוע עמוס אירועים חשובים צפוי בוול סטריט. אלו יתחלקו בין אירועי מאקרו (נתון ה-PCE מדד האינפלציה המעודף על הפד', נתוני התוצר ונתוני PMI) לבין עונת הדוחות שמעלה הילוך. ביום שלישי הקרוב לאחר המסחר, תדווח חברת נטפליקס  NETFLIX על תוצאות הרבעון הרביעי ושנת 2023 כולה.

 

מנוי מבוסס פרסומות - מהלך מנצח?

מה שיתפוס את עיקר תשומת הלב בדוחות החברה הוא השאלה האם המהלך של מנויים עם פרסומות מצליח לייצר לחברה אפיק רווחים חדש. מדיווחים ראשוניים של החברה נראה שהמהלך תפס בגדול. החודש אמרה אמי ריינהרד, נשיאת מחלקת הפרסומות בנטפליקס, שהחברה גייסה 23 מיליון מנויים למסלול החדש, לעומת 15 מיליון חודשיים קודם לכן. אם הצמיחה נמשכה בקצב דומה הרי שלחברה כבר יש כ-30 מיליון מנויים במסלול הפרסומות. נראה אם כן שמדובר במהלך מוצלח. השאלה הגדולה תהיה האם מדובר במנויים חדשים או שנוצרת קניבליזציה של המסלולים הוותיקים בתשלום מלא. עוד בשורות טובות לנטפליקס ברבעון הנוכחי הוא סיום שביתת התסריטאים שהביאה לעיכובים ביציאת סדרות וסרטים חדשים בשנת 2023.

 

תחזיות האנליסטים

האנליסטים מעריכים שהחברה הוסיפה 8.8 מיליון מנויים משלמים ברבעון הרביעי, נתון דומה לרבעון הקודם. אם תחזיתם תתגשם אז הגידול החצי שנתי יעמוד על 17.5 מיליון מנויים, נתון אליו נטפליקס לא הגיעה מאז המחצית הראשונה של שנת 2020. אז, בעיצומה של מגיפת הקורונה, אנשים נשארו בבתים ורבים התחברו לנטפליקס או לשירותי סטרימינג אחרים. מה שאמור לסייע לעלייה במספר המנויים הוא הקמפיין המתמשך של החברה נגד שיתוף סיסמאות שעדיין לא הושלם. האפקט של הקמפיין הזה אמור להיחלש בשנת 2024.

עוד סבורים האנליסטים שההכנסות צמחו בשנת 2023 בכ-6% וצפויים לצמוח ב-14% בשנת 2024 וב-11% בשנת 2025. הצמיחה הצפויה אמורה לנבוע משילוב מסלול הפרסומות ומקמפיין חסימת שיתוף הסיסמאות. יהיה מעניין לראות האם תחזית החברה תהיה דומה לתחזיות האנליסטים.

סך הכל ממוצע ציפיות האנליסטים עומד על רווח למניה של 2.22 דולר לעומת 0.12 ברבעון המקביל והכנסות של 8.71 מיליארד דולר לעומת 7.85 מיליארד ברבעון המקביל. 

 

נזכיר, שדוחות הרבעון שלישי היו חזקים, וכללו הודעה על העלאת מחירים למנויים. מאז דוחות הרבעון השלישי זינקה מניית נטפליקס ב-40%. האם מדובר באופטימיות מוגזמת? לאחרונה ספגה החברה הורדת דירוג מאנליסט בנק סיטי ג'ייסון באזינט שמדרג את החברה בנייטרלי לאחר העליות האחרונות. לדבריו ציפיות השוק מהחברה לקראת 2024 ו-2025 מוגזמות.

מצד שני האנליסט של אופנהיימר מתלהב מהמסלול מבוסס הפרסומות והקפיץ את מחיר היעד למניה ל-600 דולר (לעומת 482.95 דולר בסוף יום המסחר האחרון). לדברי ג'ייסון הלפסטיין יש "הרבה מקום לצמיחת מנויים בשנת 2024" הוא סבור שהחברה תדווח על צמיחה של 10 מיליון מנויים – הרבה מעל ממוצע תחזיות האנליסטים. בוולס פרגו אופטימיים אף יותר וסבורים שמספר המנויים צמח ב-10.4 מיליון. גם בבנק אוף אמריקה חיוביים ביחס לחברה לקראת הדוחות והאנליסטית ג'סיקה רייף ארליך העלתה את מחיר היעד ל-585 דולר למניה, בדו"ח שכותרתו: "נטפליקס ניצחה את מלחמת הסטרימינג".

קיראו עוד ב"גלובל"

מחיר היעד הממוצע של האנליסטים הוא 489.53, רק מעט מעל המחיר הנוכחי. הסיבה היא שהרבה מהאנליסטים לא עדכנו את מחיר היעד לאחר העליות החזקות ברבעון האחרון. 11 אנליסטים ממליצים על המניה בקניה חזקה, 14 נוספים בקניה, 14 ממליצים בהחזק, אנליסט אחד ממליץ על החברה בתשואת חסר ואחד ממליץ למכור. 

 

התחרות תתגבר?

נטפליקס היא ללא ספק מובילת שוק הסטרימינג בפער ניכר, כדברי רייף ארליך. את הרבעון השלישי סיימה החברה עם 247 מיליון מנויים משלמים – יותר מפי 2 מהמתחרה הגדולה ביותר, דיסני. מבחינת זמן צפייה היא מפגרת אחרי יוטיוב של גוגל שתופסת 9% מכלל שעות הצפייה בארצות הברית (אך על פי רוב לא מדובר במנויים משלמים). נטפליקס עם מעט פחות, 7.4% מזמן הצפיה, אך הרבה מעל אמזון פריים (3.4%) ודיסני (1.9%).

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
טראמפ ופאוולטראמפ ופאוול

הריבית בארה״ב ירדה ב-0.25% – מה אמר פאוול במסיבת העיתונאים?

הפדרל ריזרב הפחית את הריבית ברבע אחוז לטווח של 4%-4.25% וצופה עוד 2 הורדות ריבית השנה. הבנק המרכזי ציין כי נוכח האינפלציה הגבוהה יפעל בזהירות ויבחן הפחתות נוספות לפי הנתונים

אדיר בן עמי |

בפעם הראשונה השנה ומאז חזרתו של טראמפ לבית הלבן, הריבית בארה״ב ירדה ב-0.25%. החלטת הפדרל ריזרב התקבלה כצפוי לאחר תקופה ארוכה של סימנים להאטה בשוק העבודה והיחלשות בלחצי האינפלציה. מדובר במהלך שנועד להמריץ את הצמיחה ולתמוך בתעסוקה, ומסמן שינוי כיוון מובהק אחרי חודשים של ריבית יציבה ברמות גבוהות. כעת נותר לראות מה פאוול יגיד במסיבת העיתונאים.


הפדרל ריזרב הוריד את הריבית לראשונה מזה תשעה חודשים, אך שמר על גישה זהירה כאשר הפחית אותה ברבע אחוז בלבד. בתום ישיבת מדיניות בת יומיים קבעה ועדת השוק הפתוח של הבנק המרכזי יעד ריבית חדש בטווח של 4%-4.25%, בהתאם לציפיות המשקיעים. עוד לפני ההחלטה העריך שוק החוזים על הריבית בסבירות של 96% שהפד יבחר בהפחתה צנועה זו.


עם זאת, אתגר האינפלציה ממשיך להעיב על קובעי המדיניות. מדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט טיפס כמעט באחוז שלם מעל יעד האינפלציה של 2% שנקבע על ידי הבנק, מה שמעיד כי לחצי המחירים טרם שככו. הפד הדגיש כי ימשיך לעקוב מקרוב אחר הנתונים הכלכליים וכי המשך הורדות ריבית יישקלו בזהירות, בהתאם להתפתחויות בשוק העבודה וברמות המחירים.


בהודעתו ציין הפדרל ריזרב כי זוהי הפחתת הריבית הראשונה לשנת 2025, וכי התחזית החציונית מצביעה על הורדה כוללת של כ-0.5% נוספים עד סוף השנה. עם זאת, לא כולם שותפים לקצב הזה: המושל מירן הצביע בעד הפחתה חדה יותר של חצי אחוז כבר בהחלטה הנוכחית, בעוד שישה בכירים סבורים שלא תהיינה עוד הורדות במהלך השנה ותשעה בכירים מעריכים שתי הפחתות נוספות. עוד הדגיש הבנק כי הסיכונים להיחלשות בשוק העבודה גברו, מה שמעיד על שינוי דגש במדיניות – ממאבק באינפלציה להגנה על התעסוקה והצמיחה.


שוק העבודה 

למרות סימנים ברורים להאטה בשוק העבודה, הפדרל ריזרב הותיר ללא שינוי את תחזיותיו לשיעור האבטלה לשנה הקרובה. לפי התחזית החציונית בעדכון האחרון של תחזיות המדיניות (SEP), שיעור האבטלה צפוי לעלות ל-4.5% עד סוף 2025 – בדיוק כפי שנקבע בתחזיות הקודמות.


אירופה
צילום: Christian Lue unsplash

הסנקציות המתוכננות של אירופה על ישראל: 227 מיליון אירו בשנה

ההחלטה להטיל מכסים גבוהים יותר על סחורות ישראליות צפויה לייקר את המוצרים ולפגוע בתחרותיות ותתמקד בעיקר בסקטורים שבהם לישראל יש יתרונות משמעותיים בשווקים האירופיים: פרי הדר, מוצרי גומי, כימיקלים וציוד תחבורה

אדיר בן עמי |

הנהגת האיחוד האירופי החליטה לפגוע בהסכמים המסחריים עם ישראל, צעד שיכול להכביד על הכלכלה הישראלית במאות מיליוני אירו מדי שנה. החלטה זו מגיעה לאחר לחצים פנימיים גוברים באירופה להחמיר את העמדה כלפי ישראל בעקבות המלחמה בעזה. במקום לפעול על מנת להפעיל לחצים על מדינות טרור כמו קטאר שמממנות את חמאס, נראה שבאירופה שכחו איך המלחמה הזו החלה מלכתחילה.


התוכנית האירופית צפויה לפגוע בכשליש מהיצוא הישראלי לאירופה, בהיקף של 5.8 מיליארד אירו בשנה. מדובר בסכום משמעותי, שבסופו של דבר יכביד על כלכלת ישראל ויגרום למחירי המוצרים הישראליים לעלות. האירופים מבטלים למעשה את ההנחות המכסיות שניתנו לישראל ומטילים עליה מכסים גבוהים יותר לפי כללי ארגון הסחר העולמי. המשמעות היא שהמוצרים הישראליים בחנויות האירופיות יעלו ב-227 מיליון אירו בשנה - כסף שיועבר ישר לרשויות המכס האירופיות. התחרותיות של החברות הישראליות תקבל מכה, כי הלקוחות יעדיפו מוצרים זולים יותר ממדינות אחרות.


הפגיעה תתמקד בעיקר בסקטורים שבהם לישראל יש יתרונות משמעותיים בשווקים האירופיים: פרי הדר, מוצרי גומי, כימיקלים וציוד תחבורה. מדובר בסחורות שישראל מספקת לעולם באיכות גבוהה ובמחיר תחרותי. החברות הפועלות בתחומים הללו התרגלו למשטר מסחר מועדף מזה שלושה עשורים, מאז החתימה על הסכמי הסחר עם האיחוד האירופי בשנות ה-90. עכשיו הן תצטרכנה לשלם מכס נוסף, צעד שייקר את המוצרים או יפגע ישירות ברווחיות.


ההליך צפוי לקחת חודשים

במקום לבטל את כל ההסכמים עם ישראל, האירופיים בוחרים לחתור תחת החלק המסחרי בלבד, תוך שמירה על תחומים אחרים כמו העברת כספים בין הבנקים ופעילות המכס השוטפת. המהלך נועד למעשה להציג עמדה פוליטית ברורה מבלי להרוס את כל המערכת הכלכלית בין הצדדים. ההליך הפנימי באירופה טרם הושלם. הצעת הנציבות האירופית דורשת את אישור רוב המדינות החברות, ובינתיים מדינות כמו גרמניה והולנד מביעות הסתייגויות בנוגע לעומק הצעדים. יתכן שההליך יימשך חודשים.


המהלך הזה הוא חלק מהמאבק הדיפלומטי הרחב יותר. מעבר לסנקציות הכלכליות, אירופה מתכננת להטיל סנקציות אישיות על שרים ישראליים נוספים, להקפיא תכניות סיוע לממשל הישראלי ולחזק את הסנקציות כלפי חמאס. המיעוט המוסלמי הקיצוני שכבר חדר למדינות באירופה, לוחץ על הממשלות ואלה, לא במפתיע, נכנעות תחת הלחץ.