משרדי באידו
צילום: ויקיפדיה/simone.brunozzi

באידו הסינית עוקפת את הצפיות - המניה עולה ב-4% למרות המצב בסין

ענקית החיפוש הסינית מציגה תוצאות חזקות - ההכנסות ממגזרים כמו מכירות בענן ועסקי הבינה המלאכותית עמדו על 6.8 מיליארד יואן, עלייה של 12% לעומת השנה הקודמת
אדיר בן עמי |

ענקית החיפוש הסינית באידו BAIDU.COM ,דיווחה על תוצאותיה לרבעון יוני ועקפה את ציפיות האנליסטים, למרות מצב הכלכלה בסין. החברה רשמה רווח למניה של 22.55 יואן (3.09 דולר) על הכנסות של 34.1 מיליארד יואן (4.7 מיליארד דולר), בעוד צפי האנליסטים היה לרווח למניה של 16.8 יואן על הכנסות של 33.3 מיליארד יואן.

בשונה מחברות סיניות אחרות שלא פרסמו תחזית להמשך בעקבות החשש מהאטה כלכלית בסין וראו את המניה שלהם מדשדשת למרות שדיווחו על תוצאות טובות, באידו ידועה כחברה שלא מספקת תחזיות להמשך והמניה הגיבה בעליות לדוחות. מה שככל הנראה סייע למניית באידו היא החשיפה שלה לבינה מלאכותית והעובדה כי עקפה את הציפיות בפער. הרווח למניה היה 34% יותר מהצפי. 

"באידו האיצה את צמיחת ההכנסות והרווחים, המונעות על ידי הביצועים האיתנים של עסקי השיווק המקוון והמנוף התפעולי", אמר מנכ"ל החברה רובין לי. "הבינה המלאכותית ומודלי שפה גדולים מחזיקים ביכולות גדולות לעשות שינוי משמעותי בתעשיות רבות, מה שפותח בפנינו הזדמנויות רבות". 

ענקית החיפוש המכונה גם גוגל הסינית, מתמקדת בעיקר בחיפוש ופרסום מקוון אך יש לה מגזרים העוסקים במוניות אוטונומיות, טכנולוגיות ענן ובינה מלאכותית. החברה השיקה השנה גם את המתחרה שלה ל-ChatGPT שנקרא Ernie Bot. בעוד חברות סיניות אחרות גם הן התמקדו בבינה מלאכותית, הפלטפורמה של באידו מראה על פוטנציאל התרחבות גדול יותר. שירות המוניות האוטונומי של החברה שנקרא Apollo Go הציג צמיחה יציבה עם 714 אלף נסיעות ברבעון השני, עלייה של 149% לעומת השנה שעברה.

ההכנסות ממגזרים כמו מכירות בענן ועסקי הבינה המלאכותית עמדו על 6.8 מיליארד יואן, עלייה של 12% לעומת השנה הקודמת. גם עסקי הליבה של החברה - שירותי החיפוש והפרסום הציגו עלייה של 15% מהשנה שעברה ל-19.6 מיליארד יואן, מה שמציג חוסן מסוים בקרב המפרסמים בסין. זהו נתון מעניין כי סין מתמודדת עם האטה כלכלית שלרוב פוגעת קודם כל בעסקי הפרסום.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בריינסוויי
צילום: יח"צ

FDA אישרה קסדה ביתית לטיפול בדיכאון – מה זה אומר לשוק?

מכשיר ה-tDCS של Flow  יושק בארה"ב ב-2026 במחיר 500 דולר; האם בריינסווי הישראלית עלולה להיפגע?



רן קידר |

רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) העניקה אישור ראשון מסוגו למכשיר ביתי לטיפול בדיכאון מג'ורי (MDD). מדובר בקסדת ה-FL-100 של חברת Flow השוודית, המבוססת על גירוי חשמלי מוחי מסוג tDCS (Transcranial Direct Current Stimulation). האישור, דרך מסלול Pre-Market Approval (PMA) המחמיר, מאפשר שימוש ביתי תחת פיקוח רפואי מרחוק. Flow מתכננת השקה מסחרית בארה"ב במחצית השנייה של 2026, במחיר של כ-500 דולר - דומה למחיר באירופה, שם המכשיר זמין מאז 2020.

ה-FL-100 שוקל 150 גרם, קל יותר מאוזניות אלחוטיות סטנדרטיות, ומספק גירוי חשמלי בעוצמה נמוכה של 2 מיליאמפר דרך אלקטרודות על המצח. הטיפול נמשך 30 דקות, חמש פעמים בשבוע, ומכוון לאזור הקדם-מצחי (DLPFC) האחראי לוויסות מצב רוח. הנתונים הקליניים, המבוססים על ניסוי פאזה 2 עם 174 משתתפים ב-2024, הראו ירידה של 40% בתסמיני הדיכאון בקבוצת הטיפול לעומת 22% בקבוצת הדמה, לאחר ארבעה שבועות. מטא-אנליזה מ-2025 של 25 מחקרים (n=1,200) אישרה יעילות tDCS כטיפול עזר.

האישור מגיע על רקע עלייה של 15% במקרי דיכאון מג'ורי בארה"ב בין 2020 ל-2025, עם 21 מיליון מבוגרים מושפעים (15.5% מהאוכלוסייה). נשים סובלות פי שתיים מגברים (10.3% לעומת 6.2%), ו-13.1% מבני 12 ומעלה דיווחו על תסמינים.

לפי נתוניהרשויות, תרופות נוגדות דיכאון, כמו SSRI, יעילות ב-50%-60% מהמקרים, אך 56% מהמטופלים מפסיקים את הטיפול הראשון תוך שישה חודשים עקב תופעות לוואי כמו עלייה במשקל (25%), הפרעות שינה (18%) והפחתת ליבידו (15%). tDCS מציע חלופה לא פולשנית, ללא תרופות, עם שיעור נשירה נמוך של 8% בניסויים.

Flow, שהוקמה ב-2016, גייסה 22 מיליון דולר עד 2024, וכעת בסבב גיוס נוסף של 30 מיליון דולר בהובלת Khosla Ventures. החברה מדווחת על 10,000 משתמשים באירופה, עם שיפור ממוצע של 35% בדירוג MADRS (מדד חומרת דיכאון) לאחר 10 שבועות. האישור כולל אפליקציה לניטור התקדמות, עם תזכורות ושילוב נתונים רפואיים. עם זאת, המכשיר דורש מרשם ואינו מיועד למצבים חריפים או כטיפול יחיד ללא פיקוח.

גיל שויד צק פוינט
צילום: תמר מצפי
הטור של גרינברג

מחפשים יציבות ושפיות? החברה שתמיד היתה שם בשביל זה

צ'ק פוינט הוותיקה לא מחלקת דיבידנד וקצב פעילות ה-M&A שלה אנמי לדעת מומחים, אבל המנכ"ל שהחליף את המייסד והגיוס שביצעה לראשונה עשויים להעיד על שינוי כיוון, ובכל מקרה עם כל החלומות שמסביב, כדאי להחזיק גם אחת כזאת. וגם: למה כדאי להשקיע בהודו ומה מחפשות הענקיות בחברות רובוטיקה



שלמה גרינברג |

25 שנים לקח למניית ענקית תשתיות הטכנולוגיה סיסקו (סימול:CSCO) לשבור את רמת המחיר אליו הגיעה ב-2000. סיסקו הייתה אחת מחברות הטכנולוגיה שהובילו את "בועת 2000", לצידן של מיקרוסופט, אינטל ודל, ולתקופה קצרה באותה חגיגה הפכה סיסקו לחברה המוערכת ביותר בתבל וזאת למרות הפסדים לא קטנים. 

סיסקו הייתה גם זו שזעקה "המלך הוא עירום" וסימנה את תחילת פקיעתה של הבועה הגדולה כשפרסמה את נתוניה  לשנת 1999 במרץ 2000, שהחרידו את המשקיעים לנוכח הערכת החברה דאז, והיא גם המניה הטכנולוגית האחרונה ששוברת את שיאי 2000. הסיבה לכך היא מנוע הצמיחה שנוסף לה כתוצאה ממיזוג הבינה המלאכותית שהחזירה למלכת הבועה את הכבוד הראוי לה. 

אגב, שווי החברה הגיע אז ליותר מ-500 מיליארד דולר ולאחר התפוצצות הבועה, בסוף 2002, איבדה סיסקו כ-90% מערכה והגיעה לשווי של כ-60 מיליארד דולר. 

"ברגע שמאבדים את אמון המשקיעים עקב מכירה כואבת במיוחד, זה יכול לקחת שנים עד שהמשקיעים יאמצו את אמון המניות מחדש", אמר מנהל ההשקעות של חברת ניהול ההשקעות המוסדית הגדולה ממסצ'וסטס, SLC Management. "אנלוגיה לכך תהיה שוק המניות היפני שלקח לו גם עשרות שנים להתאושש מהבועה שלו, בתחום הנדל"ן, בסוף שנות ה-80", הוסיף.

עם זאת, מבחינת ערך חברה, סיסקו עדיין רחוקה מהשיא דאז. שווי החברה כיום הוא "רק" 317 מיליארד. "התעוררותה המחודשת של המניה", סיכם המנהל מ-SLC, "היא דווקא סימן של ביטחון למשקיעים כי למרות שהם הפכו יותר לחברת 'שירותים' וכבר אינם נחשבים לחברת חדשנות, אפשר להניח שזה מה שהמשקיעים שלהם רצו לראות".