"טסלה מובילה את המרוץ הטכנולוגי, בסוף יהיו 2 מתחרות בשוק"
כנראה שאם יש מניה שהשוק חלוק לגביה, היא מניית טסלה (TSLA). מצד אחד הצד השורי טוען שמדובר בחברה בעלת ידע עצום לא רק ברכבים חשמליים, אלא גם בשלל נושאים נוספים, במיוחד בתחום הסוללות. מנגד, הדוביים על המניה אומרים, כי לאור ההכנסות הזעומות של החברה, שכרגע נשענת בעיקר על סובסידיות ממשלתיות וקניית מכסות זיהום מחברות רכב מזהמות, הופכות את השווי למנופח לגמרי.
מה שבטוח הוא שההצלחה של החברה של אילון מאסק, הולידה גל חיקויים של יצרנים מקוריים שרוצים להפוך לטסלה הבאה. מצד שני, ההצלחה עוררה את התיאבון של ענקיות הרכב, שהחלו שופכות עשרות מיליארדים כדי להדביק את הפערים ולנגוס עמוק במה שנחשב לעתיד של הסקטור, עם ההתגברות במעבר לטכנולוגיות בנות קיימא.
לטענת פיטר ראולינסון, המנכ"ל של חברת הרכב החשמלי היוקרתי, לוסיד מוטורס – עוד אחת שרוצה להיות טסלה רק במחירים של פי 3 – שהודיעה בסופ"ש האחרון כי תתמזג עם הספאק CCIV ב-23 ביולי, להפיכתה של טסלה לחברת הרכב בעלת שווי השוק הגבוה בעולם, יש סיבה אחת ויחידה: היא מובילה במירוץ הטכנולוגי של הרכבים החשמליים.
ראולינסון חשף בתקשורת האמריקאית, שלוסיד, שטרם סיפקה אפילו רכב אחד ונמצאת בשלבים ראשוניים של ייצור, כבר עם הזמנות של למעלה מ-10,000 רכבים ומשקיעה כסף בהגדלת יכולת הייצור ושרטט לאן הולך השוק.
- נייקי עולה 2%, אינטל יורדת 3% ומהי המגמה בחוזים?
- התמ״ג עלה 4.3% בניגוד לציפיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"בסוף, הטכנולוגיה תנצח וחסרה ההכרה כי אכן מדובר במרוץ טכנולוגי. כרגע יש רק מתמודדת אחת בתחום הזה וזו טסלה. בגלל זה החברה מובילה בשווי השוק, בגלל זה היא נמצאת בפוזיציה שהיא נמצאת בה", אמר ראולינסון והוסיף כי "יש לנו טכנולוגיה ברמה עולמית ואנחנו מאיימים להפוך את המרוץ הזה לדו ראשי".
בכל מקרה, בין אם החזון הוורוד של ראולינסון – או של עשרות מתחריו – יישא פרי, עדיין יש לו הרבה גשרים לחצות עד שיוכיח בכלל שיש היתכנות כלכלית ארוכת טווח לחברה, או שבדומה ללורדסטאון (ROAD), החברה תגלה שיש פער עצום בין להקים חברת רכב, לבין הסקיילינג, שהוא יקר להחריד ודורש לא מעט כסף בקופה ולא פחות חשוב, צבר הזמנות עקבי לאורך שנים.
השוק מצפה לדוח המסירות של טסלה
כבכל רבעון, טסלה עומדת להודיע כמה רכבים מסרה ברבעון השני של השנה. בניגוד לרבעונים אחרים, ישנם כמה דברים שהפרסום יעיד עליהם, בין היתר איך החברה מתמודדת עם המחסור בשבבים העולמי – מה שגרם לה להעלות את המחירים כבר 5 פעמים בחודשים האחרונים – אבל גם מה מצבה בסין, השוק הכי משמעותי עבורה כרגע, שבו היא סובלת בשל ליקוים שגרמו לחברה לעשות ריקול לקרוב ל-300 אלף רכבים לעדכון תוכנה וחומרה.
- טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
- עלייתה ונפילתה של חלוצת הרובוטיקה הצרכנית והצבאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
לפי הקונצנזוס החברה מסרה 201 אלף רכבים במהלך רבעון, אך להערכת דן אייבס מוודבוש – אנליסט שורי ידוע על המניה – ייתכן שזה גם יהיה יותר. "200 אלף זה קו ששורטט בחול, אבל הוא כנראה יהיה מוטה מעלה בשל ביקושים גבוהים באירופה ובסין", אמר אייבס ונתן מחיר יעד של 1,000 דולר למניה שמהווים כמעט 45% אפסייד על מחיר השוק של 690 דולר למניה.
מנגד בקרדיט סוויס, מעניקים למניה מחיר יעד של 800 דולר והמלצת החזק, אבל אומרים כי לא בטוח שהחברה תגיע ל-200 אלף. "הציפייה שלנו היא שטסלה תצטרך חודש שיא עם 115 אלף מסירות בחודש יוני כדי להגיע ליעד, מה שבהחלט ייתכן כי החברה נוהגת למסור את מרבית הרכבים שלה בחודש האחרון שלפני תום הרבעון", כתב האנליסט דן לוי מקרדיט.
כאמור, טסלה חווה חודשים קשים בסין. למרות שישנה עלייה של בין 170 ל-200% במסירות של אפריל ומאי ביחס לאשתקד, בשל תקלות שהובילו ללא מעט תאונות, בשל האצה פתאומית של הרכבים. החברה מכרה בסין בחודשים אלה 34 אלף רכבים, למרות שייצרה יותר וייצאה את חלקם לאירופה.
- 9.אבי 06/09/2021 10:45הגב לתגובה זואת זה אי אפשר לתקן בשדרוג גרסת תוכנה
- 8.ירמיהו 02/07/2021 19:06הגב לתגובה זובוא נקווה שאויביו לא יחסלו אותו
- 7.בסוף זה יהיה רק מימן (ל"ת)דוד 01/07/2021 20:52הגב לתגובה זו
- 6.איל 01/07/2021 18:03הגב לתגובה זוהשוק הסיני אבוד להם כי הסינים מאד לאומנים ויעדיפו חברות מקומיות כמו ניאו מי שעוקב אחרי ניאו רואה שמדובר בחברה מאד איכותית שמקדימה בחיישנים ומצלמות את טסלה שנות דור , והתחייבה לסוללה עם טווח של 1000 קילומטר ב 2022 מציע לצפות בקרוב ב power day של החברה המדהימה הזאת למי שאוהב מספרים נספרשפורשה מוכרת כמו טסלה ומרוויחה פי ששה ... ןאי אפשר לשכוח את פולקווגן ומרצדס שסוגרות על טסלה באירופה , וגם Gm Ford באמריקה מתקדמות מהר אז לטסלה היה יתרון סוללות בשוק אבל יש עשרות חברות שעוסקות בפיתוח סוללות עדיפות בהרבה ( qs למשל ) אני גם מאד אוהב את מודל חבילת הנסועה שניאו פיתחה ומאפשר יצירת תזרים הכנסות נהדר לניאו מי שעומד בראש החברה - אילון מאסק - משחק את הגאון המטורף עם חלליות מתפוצצות וביטקוינים , גם לא סיבה גדולה לאושר... הדבר שאולי יציל את טסלה הוא נושא טגירת האנרגיה אבל גם שם התחרות מאד קשה ימים ידברו
- 5.רונן 01/07/2021 15:36הגב לתגובה זוכל מה שנדרש מטסלה היה להוסיף צילצול כאשר מתחבר או מתנתק האוטופיילוט והיא עשתה זאת "דרך האויר"
- 4.יהווית 01/07/2021 13:35הגב לתגובה זוכולם בורחים
- 3.mgm 01/07/2021 01:59הגב לתגובה זוI look at it it like this if I want to buy a car today will I buy Tesla or Audi BMW GM and so and so Tesla does not have any more the edge it had 2 3 years ago the valuation of Tesla to me should be much lower
- 2.ארז מה עם השורט על טסלה??? (ל"ת)דובון 30/06/2021 23:06הגב לתגובה זו
- 1.יוני 30/06/2021 21:26הגב לתגובה זושיחררו עידכון תוכנה OTA אחרי יום שהוסיף צפצוף למערכת כמו שדרשו ברשויות ונסגר כל סיפור ה"ריקול המטורף ל 300 אלף רכבים" שתפס כ"כ הרבה כותרות שיקריות בכתבות התקיפה הקבועות נגד טסלה.
- איל 01/07/2021 18:09הגב לתגובה זוהסינים לא רוצים את טסלה בשוק המקומי והם מאד לאומנים, חוץ מזה שניאו עדיפה על טסלה ... גם באירופה טסלה היא כמו ג'וק עבור פולקסווגן ומרצדס והפער נסגר היתרון של טסלה מצטמצם ונעלם
- החליפו סוללה בעדכון דרך האינטרנט. יא נעל. (ל"ת)היבואן 01/07/2021 12:22הגב לתגובה זו
- א 01/07/2021 08:11הגב לתגובה זוכמה שיותר כתבות שיקריות אני רואה אני מגדיל פוזיציה…
- כן ברור, החליפו סוללה מתלקחת דרך האינטרנט (ל"ת)עוד נעל. פחח 01/07/2021 00:57הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
