פרטנר: הרווח זינק ב-25% ל-185 מיליון שקל ברבעון

הכנסות החברה עלו בשיעור מתון למדי של 3.4% ברבעון הראשון והסתכמו ב-1.26 מיליארד שקל, רווחי ה-EBITDA עלו ב-8.9% ועמדו על 400 מיליון שקל
חזי שטרנליכט |

חברת התקשורת הסלולרית פרטנר, בעלת מותג "אורנג'" מדווחת על התוצאות שלה לרבעון הראשון בשנת 2005. הרווח של החברה זינק ברבעון ב-25% ביחס למקביל והסתכם ב-185 מיליון שקל. אך בשורה העליונה עלו הכנסות החברה בשיעור מתון למדי של 3.4% ברבעון הראשון והן הסתכמו ב-1.26 מיליארד שקל, רווחי ה-EBITDA עלו ב-8.9% ועמדו על 400 מיליון שקל. נתח השוק של פרטנר נותר בהיקף של 32% ברבעון זה כפי שהיה במקביל. שיעור הנטישה גבר ל-3.9% מול 3.3% בעת המקבילה. גם ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי המשיכה להשחק והיא נחלשה ל-157 שקל, ירידה של 6.5% ביחס לעת המקבילה. עלות רכישת מנוי צומצמה ב-14.2% ל-229 שקל. כן הודיעה פרטנר כי השלימה ברבעון הנפקה של אגרות חוב לציבור בישראל בסך של 2 מיליארד שקל, אשר נחשבת להנפקת האג"ח התאגידית הגדולה ביותר בישראל מאז ומעולם, ולאחר תום הרבעון חתמה על הסכם מימון בנקאי חדש וגמיש, ורכשה כ-33.3 מיליון ממניותיה המוחזקות על ידי בעלי המניות המייסדים הישראליים. בהתייחסו לתוצאות, אמר עמיקם כהן, מנכ"ל פרטנר: "ברבעון הראשון של שנת 2005 המשכנו לשפר את הביצועים הפיננסיים והתפעוליים שלנו, כפועל יוצא של האיכות המצוינת של הרשת שלנו, שירות הלקוחות המעולה שלנו, ושאיפתנו הבלתי מתפשרת להצעת פתרונות חדשניים בתחומי קול, תוכן ומידע (Data). בסיס המנויים שלנו המשיך לגדול, ויותר מ-20,000 מנויים כבר נהנים מהמגוון הרחב של שירותי הדור השלישי המוצעים על גבי הרשת שלנו. הנפקת האג"ח התאגידית של פרטנר אשר הושלמה בסוף הרבעון משקפת אף היא את רמת האימון של הציבור ותמיכתו בחברה, והצלחתנו הנמשכת בשוק בישראל." הכנסות משירותי מידע ותוכן ברבעון הראשון של 2005 היוו 7.5% מסך ההכנסות, עליה מ-6.8% מההכנסות ברבעון הראשון של שנת 2004, ומ-7.2% מההכנסות ברבעון הרביעי של 2004, כשעיקר הגידול נובע משירותי מידע ותוכן אשר אינם מיסרונים (SMS). בהשוואה לרבעון הראשון של 2004, הכנסות משירותי מידע ותוכן אשר אינם מיסרונים עלו ב-20.6% ברבעון הראשון של 2005. הוצאות המימון ברבעון הראשון של 2005 הסתכמו ב-50.9 מיליון שקל (11.7 מיליון דולר), והם מהווים ירידה חדה בשיעור של 41.6% מול הוצאות של 87 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2004. בהשוואה לרבעון הרביעי של 2004, הוצאות המימון ירדו ב-19.9% מ-63.5 מיליון שקל. הירידה בהוצאות המימון בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד נבעה בעיקר מהוצאות נמוכות יותר בגין הפרשים בשערי החליפין ורמות נמוכות יותר של חוב לבנקים. הירידה בהוצאות המימון בהשוואה לרבעון הרביעי של 2004 נבעה מהוצאות נמוכות יותר בגין הפרשים בשערי החליפין. ברבעון הראשון של שנת 2005 גדל הרווח התפעולי בשיעור מתון של 0.6% ל-236.8 מיליון שקל (או 54.3 מיליון דולר), לעומת 235.5 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2004. החברה רשמה EBITDA רבעוני של 400.6 מיליון שקל (91.9 מיליון דולר) בהשוואה ל-EBITDA של 367.8 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2004, עליה של 8.9%. ה-EBITDA ברבעון הראשון היה גבוה ב-2.0% מאשר ברבעון הרביעי של 2004, שבו היה ה-EBITDA שהם 392.7 מיליון שקל. ה-EBITDA של הרבעון הראשון של 2005 כאחוז מההכנסות עלה ל-31.8%, מ-30.2% ברבעון הראשון של 2004 ו-29.8% ברבעון הרביעי של 2004.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה