נתיב פלוס - קחו נוסעים ותקבלו נתיב מיוחד, האם זה יעזור?

נתיב פלוס - הרפורמה של משרד התחבורה לעידוד תחבורה שיתופית יוצאת לדרך; איפה יהיו נתיבים מיוחדים, האם זה ישפר את העומס בכבישים, ומה יהיה גובה הקנס לנהגים שייסעו בנתיב שלא מיועד להם? 
עמית בר | (5)

משרד התחבורה משיק השבוע תוכנית להקלה בפקקים. מדובר על רפורמה בשם "נתיב פלוס" שתגידר מסלול בנתיבי איילון ובכביש החוף לנתיבי תחבורה ציבורית וגם לרכבים  עם 2 או 3 נוסעים ומעלה.

המטרה - לעודד נסיעה שיתופית של מספר אנשים, הקטנת כלי הרכב הנוסעים ובהתאמה  הקטנת עומסי התנועה. מספר הנוסעים הממוצע ברכב עומד כיום על פי נתוני האוצר על 1.2, ואם התפוסה תגדל ל-1.4, בעיית הגודש תקטן משמעותית - אלא שלעלות ל-1.4 זה לא פשוט.

איך ואיפה זה יעבוד?

במקטע של כביש 2 ממחלף נתניה ועד מחלף גלילות. הנתיב הימני לכיוון צפון שהיה פתוח לכולם הוסב כשנדרש שבאוטו יהיו לפחות 2 נוסעים (כולל הנהג).  לכיוון דרום תותר נסיעת תחבורה ציבורית בלבד.

בכביש 20 צפונה (איילון צפון), ממבוא איילון ועד מחלף חיל השריון יכללו  כ-2 ק"מ לתחבורה ציבורית ולרכבים עם לפחות 3 נוסעים ברכב.

נסיעה ב"נתיב פלוס" ללא מספר נוסעים מתאים תגרור קנס בגובה של 500 שקל.  המשטרה תציב שוטרים (על אופנועים) שיבדקו בשוטף את הנתיבים האלו ויתנו דוחות למפרים את החוק.

כביש אגרה - יש תמורה לאגרה?

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    לשאלה הנשאלת בכותרת התשובה היא: לא. (ל"ת)
    דני 06/10/2019 02:27
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    שלמה 04/10/2019 01:50
    הגב לתגובה זו
    כשיאפשרו לאנשים לעשות שיטוף של נסיעות תמורת תשלום דרך אפליקציה כל שהיא , מבטיח לכם שהגודש ירד דרמטית. אבל זה יפגע קשות בתחבורה הציבורית וליכן זה יפול
  • 3.
    אין פתרון זה הכל בולשיט (ל"ת)
    אריאל 04/10/2019 01:45
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אפק 03/10/2019 18:13
    הגב לתגובה זו
    תחתית מתחת לכל גוש דן כולל רחובות נס ציונה ראשון בת ים תל אביב רמת גן פתח תקוה רעננה כפר סבא זה מה שיציל את המדינה וזה שטח קטן לעומת הערים הגדולות בחול
  • 1.
    שאול 03/10/2019 16:49
    הגב לתגובה זו
    24 שעות?? כולל סופשבוע?
ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל. 


ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.