תחנת רכבת ישראל
צילום: רכבת ישראל

אלו השינויים הצפויים בתנועת הרכבות החל מחודש ינואר 2019

בשל עבודות תשתית צפויים שינויים בקו רעננה-באר שבע, ובימי שישי - ייסגר מקטע תל אביב ההגנה-תל אביב סבידור מרכז. בין החלופות: הסעות בחינם
ערן סוקול | (1)

רכבת ישראל מודיעה היום (ב') כי בשל העבודות להסבת רשת המסילות להנעה חשמלית, ועבודות התשתית במקטע המסילה שבין תחנת תל אביב ההגנה לתחנת תל אביב סבידור מרכז, יחולו החל מיום ראשון ה-6 בינואר 2019 ועד הודעה חדשה, שינויים בתנועת הרכבות.

 

קו רעננה-באר שבע - ימים ראשון עד חמישי

החל מיום ראשון ה-6 בינואר 2019 ועד הודעה חדשה, בין השעות 04:00-21:00 (תשע בערב ועד ארבע לפנות בוקר), יחולו שינויים בתנועת הרכבות בקו 'רכבת הנגב', הקו המערבי (רעננה-באר שבע).

מכיוון דרום - הרכבות בקו זה תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת תל אביב ההגנה.

מכיוון צפון - הרכבות בקו זה תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת תל אביב סבידור מרכז.

נוסעים בקו הנגב המערבי המעוניינים להגיע צפונית לתחנת ההגנה, ודרומית לתחנת סבידור מרכז, יבצעו החלפת רכבות בתחנות אלה, וישתמשו בשירותי הקווים האחרים אשר יפעלו כסדרם.

הסעות ללא תשלום לנוסעי הרכבות המאוחרות בקו רעננה-באר שבע

בנוסף, רכבת ישראל תפעיל מערך היסעים, ללא תשלום, עבור נוסעי הרכבות המאוחרות בקו זה, אשר יפעל סמוך לחצות. מערך היסעים זה, בשני הכיוונים, יופעל במסלולים הבאים:

דרומה -  בין תחנות תל אביב סבידור מרכז לרשל"צ משה דיין.

צפונה - בין תחנות תל אביב ההגנה לרעננה מערב.

ברכבת ישראל מדגישים, כי ביתר שעות הפעילות בימי חול, תנועת הרכבות בקו 'רכבת הנגב', הקו המערבי (רעננה-באר שבע), כמו גם בקווים אחרים, תפעל כסדרה.

 

בימי שישי - ייסגר מקטע תל אביב ההגנה-תל אביב סבידור מרכז

החל מיום שישי ה-11 בינואר 2019, בשעה 00:01 (הלילה שבין חמישי לשישי), ועד לסיום השירות מידי יום שישי, ייסגר מקטע תל אביב ההגנה-תל אביב סבידור מרכז לתנועת רכבות, ויחולו השינויים הבאים:

מכיוון דרום - רכבות בכל הקווים (למעט קו רעננה-ב"ש) תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת לוד.

מכיוון צפון -  רכבות בכל הקווים תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת תל אביב סבידור מרכז.

רכבות בקו 'רכבת הנגב', הקו המערבי (רעננה- ב"ש) מדרום תחלנה ותסיימנה את נסיעתן בתחנת תל אביב ההגנה, ומצפון בתחנת תל אביב סבידור מרכז.

שאטלים ללא תשלום בימי שישי 

לרשות הנוסעים בימי שישי יעמדו מספר חלופות, בין היתר מערכי היסעים (שאטלים), ללא תשלום:

בין תחנות לוד - ת"א ההגנה – דרך השלום - ת"א סבידור מרכז, בשני הכיוונים.

בין תחנות ת"א סבידור מרכז - נתב"ג - מודיעין מרכז, בשני הכיוונים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בשורות טובות לשוחרי הרכבת החשמלית = העבודות מתקדמות (ל"ת)
    יעקב 24/12/2018 21:42
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.