עוד רבעון חיובי לשופרסל: ההכנסות עלו ב-12.9% והרווח זינק ב-146%
רשת הקמעונאות הגדולה בישראל שופרסל שהשיקה השנה את רשת הסופרים "יש" מדווחת היום על עלייה של 12.9% בהכנסות הרבעון השלישי של 2008 ועל זינוק בשיעור של 146% ברווח.
השורה העליונה בדוחות של שופרסל, ההכנסות ממגזר הקמעונאות וממגזר הנדל"ן המניב, הסתכמה ברבעון השלישי ב-2.892 מיליארד שקל, גידול של 12.9%, בהשוואה ל-2.561 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה מדווחת חברה הבת של אידיבי פיתוח, המשמשת כזרוע ההחזקות של נוחי דנקנר, על רווח הנקי בסך 59 מיליון שקל, בהשוואה ל-24 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. גידול של כ-.146%. הרווח הנקי למניה (בת 0.1 שקל ערך נקוב) של החברה, בסיסי ומדולל, ברבעון השלישי היה 0.28 שקל, בהשוואה לרווח נקי בסיסי ומדולל של 0.12 שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
החברה דיווחה על דיבידנד נוסף (השלישי השנה) בסך 108 מיליון שקלים, או 50 אגורות למניה.
גיל דטנר אנליסט מבית ההשקעות אקסלנס, אומר בתגובה לדוחות, כי "מדובר בדוחות חזקים, שמראים צמיחה חזקה ברווח הנקי, דיבידנד נוסף, ושיפור בנתח שוק.ההכנסות היו טובות במעט מהצפי שלנו, כאשר הרווח התפעולי היה לפי הצפי שלנו, ושיעור הרווחיות התפעולית הייתה 5.1%, בהשוואה ל-4.8% ברבעון המקביל שנה שעברה".
"למרות זאת הרווח הנקי היה נמוך מהציפיות שלנו בעקבות להוצאות מימון ומס גדולות מהצפוי. אנו חוזים כי הוצאות המימון יתייצבו בעקבות ציפיות נמוכות יותר לאינפלציה בשנה הקרובה", אמר דטנר.
השקת "פורמט יש" תרמה להכנסות
מכירות מגזר הקמעונאות ברבעון השלישי של שנת 2008 הסתכמו ב-2.878 מיליארד שקל, בהשוואה ל-2.542 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. גידול של 13.2%. הגידול במכירות בחנויות זהות אשר פעלו באופן מלא ברבעון זה וברבעון המקביל אשתקד הינו 12.4%. הגידול במכירות נבע בין היתר מעליית מחירי המכירה כתוצאה מייקור המוצרים ע"י הספקים, מהשקת פורמט חדש, "פורמט יש" ומגידול במצבת החנויות בחברה. המכירות למ"ר בחנויות החברה ברבעון השלישי של שנת 2008 היו 5,619 שקל, בהשוואה ל-4,981 שקל ברבעון המקביל אשתקד. גידול של 12.8.
בהסתכלות על הכנסות ממגזר הנדל"ן נראית ירידה בשיעור של 26.3%. ההכנסות הסתכמו ב-14 מיליון שקל בהשוואה ל-19 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, דבר המהווה קיטון של 26.3% שנבע בעיקר כתוצאה ממכירת נכסי נדל"ן להשקעה.
הרווח הגולמי במגזר הקמעונאות ובמגזר הנדל"ן המניב בחברה ברבעון השלישי בשנת 2008 הסתכם ב-773 מיליון שקל, בהשוואה ל-683 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. גידול של 90 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי ברבעון השלישי השנה היה 26.7% בדומה לרבעון המקביל אשתקד
סך הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה, כלליות ואחרות בחברה ברבעון השלישי בשנת 2008 הסתכמו ב-626 מיליון שקל בהשוואה ל-564 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור ההוצאות מסך ההכנסות היה 21.6% בהשוואה ל-22.0% ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהוצאות נבע בעיקר מעליית שכר המינימום, מייקור תעריפי חברת החשמל, מהשקת פורמט "יש" מתוספת סניפים ומעליית מדד המחירים לצרכן. הקיטון בשיעור ההוצאות נבע בעיקר מגידול בהכנסות.