עוד רבעון חיובי לשופרסל: ההכנסות עלו ב-12.9% והרווח זינק ב-146%

ההכנסות עלו ל-2.892 מיליארד שקל והרווח הסתכם ב-59 מיליון שקל
אריאל אטיאס |

רשת הקמעונאות הגדולה בישראל שופרסל שהשיקה השנה את רשת הסופרים "יש" מדווחת היום על עלייה של 12.9% בהכנסות הרבעון השלישי של 2008 ועל זינוק בשיעור של 146% ברווח.

השורה העליונה בדוחות של שופרסל, ההכנסות ממגזר הקמעונאות וממגזר הנדל"ן המניב, הסתכמה ברבעון השלישי ב-2.892 מיליארד שקל, גידול של 12.9%, בהשוואה ל-2.561 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה מדווחת חברה הבת של אידיבי פיתוח, המשמשת כזרוע ההחזקות של נוחי דנקנר, על רווח הנקי בסך 59 מיליון שקל, בהשוואה ל-24 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. גידול של כ-.146%. הרווח הנקי למניה (בת 0.1 שקל ערך נקוב) של החברה, בסיסי ומדולל, ברבעון השלישי היה 0.28 שקל, בהשוואה לרווח נקי בסיסי ומדולל של 0.12 שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

החברה דיווחה על דיבידנד נוסף (השלישי השנה) בסך 108 מיליון שקלים, או 50 אגורות למניה.

גיל דטנר אנליסט מבית ההשקעות אקסלנס, אומר בתגובה לדוחות, כי "מדובר בדוחות חזקים, שמראים צמיחה חזקה ברווח הנקי, דיבידנד נוסף, ושיפור בנתח שוק.ההכנסות היו טובות במעט מהצפי שלנו, כאשר הרווח התפעולי היה לפי הצפי שלנו, ושיעור הרווחיות התפעולית הייתה 5.1%, בהשוואה ל-4.8% ברבעון המקביל שנה שעברה".

"למרות זאת הרווח הנקי היה נמוך מהציפיות שלנו בעקבות להוצאות מימון ומס גדולות מהצפוי. אנו חוזים כי הוצאות המימון יתייצבו בעקבות ציפיות נמוכות יותר לאינפלציה בשנה הקרובה", אמר דטנר.

השקת "פורמט יש" תרמה להכנסות

מכירות מגזר הקמעונאות ברבעון השלישי של שנת 2008 הסתכמו ב-2.878 מיליארד שקל, בהשוואה ל-2.542 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. גידול של 13.2%. הגידול במכירות בחנויות זהות אשר פעלו באופן מלא ברבעון זה וברבעון המקביל אשתקד הינו 12.4%. הגידול במכירות נבע בין היתר מעליית מחירי המכירה כתוצאה מייקור המוצרים ע"י הספקים, מהשקת פורמט חדש, "פורמט יש" ומגידול במצבת החנויות בחברה. המכירות למ"ר בחנויות החברה ברבעון השלישי של שנת 2008 היו 5,619 שקל, בהשוואה ל-4,981 שקל ברבעון המקביל אשתקד. גידול של 12.8.

בהסתכלות על הכנסות ממגזר הנדל"ן נראית ירידה בשיעור של 26.3%. ההכנסות הסתכמו ב-14 מיליון שקל בהשוואה ל-19 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, דבר המהווה קיטון של 26.3% שנבע בעיקר כתוצאה ממכירת נכסי נדל"ן להשקעה.

הרווח הגולמי במגזר הקמעונאות ובמגזר הנדל"ן המניב בחברה ברבעון השלישי בשנת 2008 הסתכם ב-773 מיליון שקל, בהשוואה ל-683 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. גידול של 90 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי ברבעון השלישי השנה היה 26.7% בדומה לרבעון המקביל אשתקד

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.

עדי נובעדי נוב
הוועידה הכלכלית

מנכל"ית בססח: "כמעט כל חברה במשק מתפקדת כבנק קטן בעל כורחה"

עדי נוב, מנכ"לית בססח בוועידה הכלכלית של ביזפורטל מדברת על תנאי התשלום במשק אבל אופטימית על העתיד: המחצית השנייה של 2026 תהיה תקופה של פריצה קדימה וצמיחה, וכעת זה הזמן לניהול סיכונים נכון על מנת להגיע אליה מוכנים ולנצל אותה

זיו וולף |
נושאים בכתבה ביטוח

חברת הביטוח בססח מתמקדת באחד הנושאים שהפכו להיות מורכבים ומעניינים מאוד בשנים האחרונות: ביטוחי סחר חוץ. עדי נוב, מנכ"לית בססח, מסבירה מדוע ניהול נכון של אשראי מסחרי הוא אחד המנועים הקריטיים לצמיחת החברות בישראל, במיוחד בתקופה של חוסר ודאות גיאופוליטית וכלכלית.

"בססח הוקמה על ידי המדינה בשנות החמישים במטרה ברורה לתמוך ביצוא הישראלי, וממשיכה לשאת ייעוד זה עד היום. למרות שחלפו כמה עשורים מאז, המודל הבסיסי לא השתנה. החברה מבטחת את האשראי שחברות מעניקות ללקוחות שלהן, בארץ ובעיקר בחו"ל. מחצית מפעילותה מתמקדת ביצואנים ישראלים שפועלים מול רוכשים מעבר לים" מספרת נוב.

לדבריה, החוב של הלקוחות הוא אחד הנכסים הפחות מובנים אך המשמעותיים ביותר במאזני החברות. "כאשר עסקה מתבצעת בתנאי תשלום שוטף פלוס, הלקוח למעשה מקבל אשראי מהספק בלי משכנתא, בלי חתימה ובלי ריבית. במילים אחרות, כמעט כל חברה במשק מתפקדת כבנק קטן בעל כורחה. בססח נכנסת לתמונה ומספקת רשת ביטחון: אם לקוח פושט רגל, נקלע לקשיים או שמתחולל אירוע מדיני שמונע ממנו להעביר את התשלום, החברה משלמת במקום החייב".

"בעשור האחרון יש חמש מדינות בעולם שבהן פשוט לא נשאר מטבע חוץ, ולכן היצואנים הישראלים לא קיבלו תשלום, למרות רצון טוב של החייבים. במקרה כזה הביטוח של בססח הוא ההבדל בין הפסד מוחלט לבין קבלת רוב הכסף. מעבר להגנה עצמה, המנגנון מאפשר לחברות לחדד את הפוקוס העסקי שלהן. כשלקוח חדש מגיע, לא תמיד ברור אם הוא באמת זקוק למוצר או לחילופין פשוט מחפש אשראי. לבססח יש היכולת לזהות זאת".

ספרי על השינויים באקלים העסקי בשנים האחרונות

"העולם העסקי נמצא בתקופה מורכבת: אי וודאות ביטחונית, ריבית שנותרה גבוהה יותר מהציפיות והאטה בצריכה הפרטית. כל אלה מקשים על מנהלים להחליט האם לגייס הון, להגדיל מלאים או להשקיע בציוד חדש. מצד שני, דווקא תקופת חוסר הוודאות מייצרת הזדמנויות. מי שמבצע היום החלטות אמיצות יכול להגיע מוכן לצמיחה שצפויה במחצית השנייה של 2026".