מבזקי שיווק: נירלט מציעה לצבוע את הבית באיטרנט

וגם... תמי 4 משווקת מטהר צבעוני. קלוגס עולה בקמפיין אינטרנט לחג. קדם אירוויזיון 2006 ישודר מחר בחי באורנג'. ישראכרט תפרסם את MORE. אתר GetIT יפרסם פרבוקציה. תנובה מטיסה קצבים. קו אופ י-ם תנפיק תווים ושיריונית חסם מעצבת עם פסים
שי פאוזנר |

* חברת הצבעים נירלט מעלה בימים אלה באתר האינטרנט של החברה שירות חדשני לחובבי הצביעה: אפליקציה המאפשרת צביעה וירטואלית של חדרך. בחברה אומרים, כי השירות הינו חידוש ברמה עולמית, המאפשר לגולשים לעלות לאתר תמונות של חדר אשר צילמו באופן עצמאי ולבצע ניסיונות לבחירת הגוונים המתאימים כדי לעצב את החדר שברצונם לצבוע על גבי מסך המחשב. מהלך שיווקי נוסף אותו מבצעת החברה בימים אלה הוא פתיחתו של המרכז לעיצוב בצבע, מרכז ראשון מסוגו בישראל בפרט ובעולם בכלל. בהקמת המרכז הושקעו מיליון וחצי שקלים.

* תמי 4 החלה בימים אלה לשווק מטהר מים חדש "תמי 4 צבעוני". זהו מטהר מים המותקן מתחת לכיור, כולל סנן חדש יחודי ומשווק במגוון של שישה צבעים במטרה להתאימו לצבע המטבח והכיור. לבן, כחול, צהוב, אדום, כסוף, ירוק. פיתוח המתקן בשיתוף חברה אמריקנית נמשך כ-3 שנים והחברה השקיעה כ-2 מיליון שקל. בפיתוח מטהר המים החדש שמו דגש מיוחד על העיצוב , הצבעוניות וההתאמה לצרכי המטבח.

* לרגל פורים, עלתה חברת "קלוגס", יצרנית דגני הילדים פרוסטיס, בקמפיין ייחודי באינטרנט בו יוכלו הגולשים לחפש בתחפושות את טוני הנמר, הדמות המייצגת את דגני פרוסטיס, להשתתף בחידון ולזכות באלפי פרסים מדליקים. הקמפיין כולל מיני אתר באינטרנט. הקמפיין יכלול באנרים שיפורסמו באתרים פופולריים לילדים, ערוץ 6, ג'טיקס, גופ, טיפו ונענע) וימשך 8 ימים, החל מתאריך 13/3 ועד 21/3.

* קדם אירוויזיון 2006 ישודר מחר בשידור חי ובלעדי ב-oboxlive, פורטל הדור השלישי של orange. בנוסף, ניתן יהיה לצפות במסגרת הפורטל בחזרות ובהתרחשויות מאחורי הקלעים, כמו גם ברגעים הגדולים של תחרויות האירוויזיון הקודמות ובכללם הביצוע של שירי מימון לשיר "השקט שנשאר".orange, בשיתוף בלעדי עם הערוץ הראשון, תשדר מחר בשידור חי את קדם האירוויזיון. לקוחות orange יוכלו לצפות בטקס בהנחייתן של יעל בר זוהר ועדן הראל, ב-oboxlive - פורטל הדור השלישי של orange.

* ישראכרט יוצאת בקמפיין חדש ל-more - כרטיס אשראי חוץ בנקאי המאפשר לראשונה גם תשלום באמצעות המחאה. חיים קרופסקי, מנכ"ל תשלובת ישראכרט, אמר היום: "כרטיס more המונפק ישירות על ידי ישראכרט ומעניק מסגרת אשראי חוץ בנקאי ללקוחות כל הבנקים. בנוסף אנו מציעים חידושב תשלום החיוב גם באמצעות המחאה". בנוסף, מציעה ישראכרט ללקוחות more עד 50 ימי אשראי ללא ריבית ומסגרת אשראי של עד 45 אלף שקל. הקמפיין ב-15 במארס, באמצעות משרד הפרסום

שלמור-אבנון-עמיחי בהשקעה של כ-850 אלף דולר.

* אתר המכירות הפומביות באינטרנט, GetIT, של תפוז אנשים וג. יפית עולה בקמפיין פרובוקטיבי תחת הכותרת "קח אותי ב-99 ש"ח בלבד" הקמפיין עולה עצמאית ב-100 פני פרסום בבתי קפה של ל'עומק התודעה'. האתר יקדם את המכירות הפומביות המתבצעות דרכו במגוון מוצרים: מסכי פלאסמה, LCD, מחשבים, ציוד צילום, ריהוט ועוד רבים אחרים. זאת הפעם הראשונה שהאתר יוצא בקמפיין לקידום פעילותו בפלטפורמה זו.

* תשלובת בקר תנובה הטיסה משלחת של 14 קצבים ומנהלי מחלקות בשר מרשת הריבוע הכחול, לסיור השתלמות בנושא בשר בברלין. הסיור, אמרו בתנובה, נועד להעמיק את הידע המקצועי של הקצבים, התמחותם בנושא בשר בקר טרי והעשרתם בשיטות עבודה ומכירה הנהוגות בעולם המערבי, לטובת ציבור הלקוחות בישראל. הסיור, שימשך 5 ימים, יכלול בין היתר סיור בנקודות מכירה נבחרות בברלין תוך השמת דגש על מכר הבשר בקצביה ובשרות העצמי ארוחת ערב חגיגית במסעדה כשרה – באירוח בקר תנובה ולבסוף סיור תיירותי מודרך בברלין להנאת המשלחת.

* רשת "קו אופ ירושלים" זכתה במכרזי האוניברסיטה העברית, עיריית ירושלים וביה"ח הדסה לאספקת תווי שי לעובדים. שווי תווי הקנייה לחגים שיחולקו לעובדי המוסדות הנ"ל כ-20 מיליון שקל. הרשת מונה 29 סניפים בירושלים והסביבה, ראשל"צ, נתניה ואשדוד.

* שריונית חסם משיקה בימים אלה סדרת דלתות בטחון חדשה ומעוצבת, המשלבת בין העוצמה של דלת הבטחון עם עיצוב קלאסי של חיפוי עץ (פורניר) בשילוב פסי נירוסטה אופנתיים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פיטורים
צילום: copilot

גל הפיטורין מתגבר והולך ומגיע עד עובדי המדינה

אנחנו עדים לפיטורין במגזר הטק כבר מספר חודשים, ובכל זאת ההודעה של פייבר על חזרה לפורמט של סטארט-אפ ועל פיטורין של 250 עובדים היא דרמטית, ואליה מצטרפת הודעה של זיפריקרוטר, שסוגרת את מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל; בנוסף, גם המגזר הציבורי מתחיל להתערער, כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, אותת על פיטורין צפויים של כ-20,000 עובדי מדינה (שליש מעובדי המטה)

רן קידר |
נושאים בכתבה פיטורים AI

לאחרונה, כמעט ולא היה יום שבו לא היתה כותרת אחת לפחות על פיטורין בחברה גדולה. רשימת השמות אינסופית וכוללת את אינטל (שנמצאת גם ככה במהלכי ייעול דרמטיים), מיקרוסופט, אמזון, גוגל, סיילספורס, והנה אתמול פייבר, חברה ציבורית שנסחרת בוול סטריט, הודיעה על מהלך דרמטי שבו היא מפטרת שליש מכח האדם, כ-250 עובדים, וחוזרת לפורמט של סטארטפ. לרוב, השוק אוהב לשמוע על הודעות פיטורין, שממוסגרות בשיח על ייעול ועל שינוי יעדים. אבל כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, מדבר על כשליש מעובדי המטה של המדינה ש-"יוחלפו" על ידי הבינה המלאכותית, התופעה חורגת מגבולות המגזר הפרטי ובבירור היא קיימת בשוק העבודה כולו, והמגמה ברורה: פחות עובדים, יותר AI. 

אל החדשות על פייבר ועל העתיד התעסוקתי שלה בישראל הצטרפה הבוקר חברה נוספת, כש-ZipRecruiter הודיעה על סגירת מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל, בדרך לפיטורי כל עובדי הסניף המקומי, כ-65 במספר, ימים ספורים לפני החגים. 

מנכ"ל פייבר, מיכה קאופמן, הגדיר את המהלך כ-"איתחול כואב" והדגיש כי הפיטורים נוגעים לכל המחלקות, וכי ההחלטה היא אחת הקשות שקיבל עד כה. הסיבה המרכזית הוגדרה כך: טכנולוגיות AI כבר מסוגלות לבצע חלק גדול מהשירותים שבעבר שווקו בפלטפורמת הפרילנסרים של פייבר, ופוגעות ישירות במודל העסקי שלה קאופמן לא לבד, כמובן, ולצד ההצהרה שלו, ניתן לראות גם הצהרות עם טון אחר, כפי ששמענו לאחרונה ממנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף, שהתגאה בפני משקיעים בכך שהחליף 4,000 עובדים בסוכני AI, וכך התייעל וצמצם את מחלקת התמיכה שלו מ-9,000 ל-5,000 בלבד. 

כמובן, שהגורם המרכזי הוא יכולותיה של הבינה המלאכותית וכמובן שהמגמה אינה ייחודית לישראל. בארה"ב פוטרו מאז תחילת השנה מעל 800 אלף עובדים, כשענפי הטכנולוגיה, הקמעונאות והייצור הם הנפגעים העיקריים. ענקיות כמו מיקרוסופט, אמזון, מטא ו־סיילספורס קיצצו אלפי משרות תוך כדי השקעה מסיבית במערכות AI. גם מגזרי שירות הלקוחות והפיננסים נפגעים, כאשר בנקים וחברות ביטוח מחליפים עובדים במערכות אוטומטיות. מגמות דומות ניכרות גם באוסטרליה ובאירופה, שם ממשלות מטמיעות מערכות AI לטיפול בפניות אזרחים ובניהול מערכות חירום.

הבשורה הדרמטית מגיעה לא רק מהמגזר העסקי אלא גם מהמגזר הציבורי. בארה"ב, הקמת ה-DOGE (המחלקה ליעילות ממשלתית) הובילה לירידה דרמטית במספר עובדי המדינה, בעיקר בתחומי מטה ושירות. בחודש מרץ 2025 לבדו הוכרזו פיטורים בהיקף של כ־275 אלף עובדים פדרליים. במנהל השירותים הממשלתיים (GSA) הוחל בצ’טבוט בשם GSAi שמבצע משימות עבור כ־1,500 עובדים, צעד שהוביל לצמצומים חדים במשרות מנהלתיות. במשרד לענייני ותיקים נרשמה תוכנית רחבה לקיצוץ כ-83 אלף משרות, שבסופו של דבר הוקטנה ל-30 אלף לאחר שילוב פרישות טבעיות והתפטרויות. וכך, הסקטור הציבורי האמריקאי גם הוא חלק מהמגמה של פיטורין והתייעלות. 

משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף
ועידת התשתיות

מנכ״ל משרד התחבורה על איך משיגים תקציבים מהאוצר, רכבים אוטונומיים ואובר

משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים

מנדי הניג |

משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".

בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, הוא לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.

אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק גם רכבים ללא נהג. בן זקן מגלה שמשרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את הרכב האוטונומי שלהם כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם בדרך פה. בן-זקן אומר שהם חידשו את הקשרים מול החברה והם מנסים למצוא את הנוסחה שתאפשר את ההפעלה בישראל בלי לפגוע בנהגי המוניות.


לצפיה בועידה - 



ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה

איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה

האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.

לא נתקעת בפקקים?