רותם סלע בקמפיין לקסטרו
צילום: דודי חסון

קסטרו מתאוששת - זינוק של 190% ברווח הנקי - 33 מיליון שקל

החברה מדווחת על ירידה של 38% בהכנסות הרבעון השני של 2020 כנגד זינוק ברווח הנקי, בעיקר הודות לקיצוץ בהוצאות התפעול
ערן סוקול | (5)

רשת האופנה קסטרו 1.3%   מדווחת על ירידה של 38% בהכנסות הרבעון השני של 2020 ועל זינוק של 190% ברווח הנקי לרמה של 33 מיליון שקל, בעיקר הודות לקיצוץ הוצאות התפעול. זאת, למרות משבר הקורונה.

הכנסות קסטרו הסתכמו בכ-281.3 מיליון שקל ברבעון השני של 2020, ירידה של כ-38% לעומת הכנסות של כ-454.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בהכנסות מיוחסת בעיקר להשפעת תקופת הדממת פעילות הקבוצה בחודש אפריל ובחלק מהחנויות גם לאחר מכן.

בשורה התחתונה הציגה הקבוצה רווח של 32.9 מיליון שקל, זינוק של כ-192% לעומת רווח של 11.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

הוצאות המכירה והשיווק של קסטרו, הסתכמו בכ-101 מיליון שקל (35.9% מההכנסות), ירידה של כ-55% ביחס לכ-224.4 מיליון שקל (49.4% מההכנסות) ברבעון המקביל. הירידה בהוצאות התפעול מיוחסת בעיקר להדממת הפעילות החל מהמחצית השניה של חודש מרץ עקב משבר הקורונה וכן מתוכנית התייעלות תפעולית שיישמה הקבוצה כחלק מהתמודדותה עם השלכות משבר. בנוסף, ברבעון המקביל נרשמו הוצאות בגין פעילות קרולינה למקה בארה"ב, אשר אינן קיימות בתקופה הנוכחית. 

רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס: "קבוצת קסטרו הודיס (קסטרו, הודיס, קרולינה למקה, אורבניקה, טופטן, איב רושה, קיקו מילנו) מציגה דוח מצוין לרבעון השני לשנת 2020. תוצאות אלה מעידות כי פעולות הקבוצה להשבחת הצעת הערך והמוצר שננקטו באופן מקיף ורוחבי בכל מותגי הקבוצה במהלך השנה האחרונה, נושאות פרי ומאפשרות לקבוצה להתמודד היטב עם משבר הקורונה.

"על אף משבר הקורונה ותקופת סגירת מרכזי הקניות, קבוצת קסטרו מציגה עלייה במכירות החנויות הזהות ברבעון ה-2 במגזר ההלבשה של כ-7%, במגזר אביזרי האופנה בישראל בשיעור של כ-23% ובמגזר הקוסמטיקה בשיעור של כ-50%. מצבה הפיננסי של הקבוצה איתן ויאפשר לה להתמודד עם אי הוודאות השוררת במשק".

 

רוטר הוסיף כי, "הקבוצה יישמה בהצלחה את תוכנית ההתייעלות שלה אשר מבטיחה את יכולתה הפיננסית והתפעולית להתמודד עם השלכות המשבר בהמשך השנה. התוצאות מביאות לידי ביטוי את הצלחתם של המהלכים הרבים שהקבוצה נקטה בהם בשנתיים האחרונות, במטרה להשביח את המוצר ואת הצעת הערך ללקוח בכל מגזרי הפעילות, הלבשת אופנה, אביזרי אופנה וקוסמטיקה. אנו רואים אינדיקציות רבות להצלחת מהלכים אלה ומאמינים שהם ימשיכו להבטיח את צמיחתה הרווחית של החברה.

 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    אמיר 21/08/2020 09:48
    הגב לתגובה זו
    או במילים אחרות - עדיף להם לסגור את הפעילות
  • 3.
    זיו 20/08/2020 09:00
    הגב לתגובה זו
    לא שילמו לאף אחד וככה רשמו זינוק ברווח ענק !
  • 2.
    קסטרו 19/08/2020 15:04
    הגב לתגובה זו
    הרווח עלה כי אנשים לא הזמינו את הזבל מסין בגלל הקורונה וקנו בישראל זבל סיני יקר. הנתון גם מראה שסתם בוכים פה לאנשים יש כסף והרבה קונים הכל עובדה שאין מבצעים טובים ברשתות רק סמרטוטים שאין להם דורש במבצע. הבורסה משקפת מיתון כבד אבל לאנשים לא קרה כלום . בזבזו את ה 750 שח של ביבי על ביגוד מכוער
  • יקר (ל"ת)
    צודק בכל מילה 19/08/2020 16:26
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בכיינים 19/08/2020 14:24
    הגב לתגובה זו
    העיקר בכו כל היום בתקשורת ש"קשה להם"... זה שהם מרווחים פשוט בדיחה על חשבון כל הציבור.
בורסה, משקיעים (AI)בורסה, משקיעים (AI)

להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה

על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009

מנדי הניג |

הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P. 

בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר  מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.   

אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.  

השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.

כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד  "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?".  כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות. 

בורסה, משקיעים (AI)בורסה, משקיעים (AI)

להשקיע בבורסה במקום לקנות דירה - הצעירים משנים גישה

על הקשר בין בורסה למחירי הדירות, על הצעירים שעושים מכה בבורסה וחזרה למפולת של 2008-2009

מנדי הניג |

הגאות בבורסות בשנים האחרונות, במיוחד בוול סטריט, יצרו רווחים גבוהים למשקיעים, לרבות המוני משקיעים צעירים. זו תופעה עולמית, וזה גם בארץ - מאות אלפי ישראלים משקיעים ישירות במניות בבורסות, חלק גדול מהם צעירים. הם אגב, כמעט ולא משקיעים בארץ, בעיקר בוול סטריט. הצעירים האלו מכירים רק שוק עולה, הרווחים שלהם עצומים - דמיינו צעיר שנכנס לשוק לפני 5 שנים. סיכוי טוב שהוא הכפיל את כספו - זה מה שקרה בנאסד"ק וב-S&P. 

בפועל, רבים עשו הרבה יותר מהכפלת הכסף. אם הם הלכו על המניות הדומיננטיות ועל שבבים זה רווח של פי 3-4, אבל גם אם נסתפק בממוצע, זה רווח מרשים שיוצר  מגמה חדשה של הזרמת כספים לבורסה. ההזרמה השוטפת מגיעה גם מהסיפורים בשטח - כשאנשים רואים כמה הם יכלו להרוויח על אנבידיה, על מניות השבבים, על נטפליקס, על מניות הקוונטים ועוד מאות דוגמאות, הם מתפתים. אנחנו רוצים להרוויח, אנחנו גרידיים. הסיפורים האלו מגרים אותנו להזרים כספים. אף אחד לא זוכר את הכישלונות בדרך, זוכרים את המניות שעשות מאות אחוזים וזה מייצר הזרמה שוטפת גדולה לשווקים שבעצמה מייצרת עליות שערים.   

אותו צעיר שרואה שיש רווחים עצומים מגדיל באופן שוטף את ההשקעה במניות. זה מבחינתו הגיל שבו הוא צריך להשקיע כמה שיותר בבורסה, וזה נכון מבחינה תיאורטית.  

השאלה אם התיק שלו מפוזר או אם יש מרכיב אג"ח משמעותי, פחות רלבנטית לצעירים שחוסכים לזמן ארוך - אבל רוב הצעירים לא מבין את המשמעות של חיסכון לטווח ארוך. הם שקועים עד צוואר במניות, ולא מפנימים שהשוק גם יכול לרדת חזק, אחרת חלקם היו אולי מגוונים את התיק. נזכיר כי זה בסדר גמור ואפילו נכון להשקיע במניות בשיעור מאוד גבוה, אבל כל עוד יודעים שבדרך יהיו ירידות. הטווח הארוך מאפשר למשקיעים צעירים להגיע לתיקון באם תהיה מפולת, ולכן מבחינה תיאורטית הם צריכים להיות במרכיב גדול של מניות.

כמה מבין המשקיעים הצעירים מבין את זה? כמה מהם לא ישנה את תיק ההשקעות כשתגיע קריסה ויגיד  "מה זה משנה אני חוסך ל-30 שנים?".  כנראה שהרוב יממש. טבע האדם הוא גרידיות בעליות ופחד גדול בירידות.