מאיר שמיר מוותר על תפרון: לא ישתתף בהשקעה של משפחת ליברמן בחברה
תפרון תבצע הקצאה פרטית של מניות: משפחת ליברמן תעלה להחזקה של 60% ואילו מבטח שמיר תרד ל-7%
חברת תפרון 0.3% חתמה על הסכם השקעה עם משפחת ליברמן - תזרים 5 מיליון דולר לחברה בדרך של הקצאה פרטית חריגה של מניות. משפחת ליברמן תעלה מהחזקה של 32% היום ל-60% ואילו מבטח שמיר -1.87% של מאיר שמיר המחזיקה היום ב-11% תדולל ל-7%.
תפרון, בניהולו של גיל שמעון, עוסקת בעיצוב, ייצור ושיווק מוצרי הלבשה תחתונה ובגדי ספורט. מצב החברה אינו מזהיר נוכח התחרות הקשה בתחום. את תשעת החודשים הראשונים של 2014 סיימה עם הכנסות של 68.1 מיליון דולר והפסד של 1 מיליון דולר, בהמשך להפסד של 3.4 מיליון דולר בשנת 2013 כולה.
כך הודיעה החברה בחודש נובמבר האחרון: "ההנהלה מעריכה כי הסיכוי שהחברה תעמוד בשנה הקרובה באמות המידה הפיננסיות המתוקנות הינו מעל 50% אולם אין ודאות לכך".
סגירת ההסכם ההשקעה כפופה להגעה להסכמות עם הבנקים המממנים של החברה שמתבקשים לאשר ארגון מחדש של ההלוואות לזמן ארוך והגדלת מסגרות האשראי של החברה לצורכי הון חוזר..
- ליברמן קורא למוסדיים להשקיע בהייטק הישראלי: האם זה מהלך נכון?
- ממאבק פוליטי - למלחמת הישרדות: מה נשאר מהקרב בין הפועל ת"א לבית"ר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גיל שמעון מנכ"ל תפרון: "הנהלת החברה השקיעה מאמץ רב בשכנוע משפחת ליברמן לבצע את ההשקעה ולהגדיל משמעותית את החזקתה בחברה. השקעה זו היא הכרחית ומשמעותית בייצוב מצבה הפיננסי של החברה, שיפור איתנותה והסרת חסמי צמיחה העומדים בדרכה, ליישום תוכניתה העסקית. צעד זה יסייע משמעותית לחברה לבסס את מערכות יחסיה עם לקוחותיה הקיימים ולשמש כצעד פותח דלתות אצל לקוחות חדשים ושותפים עסקיים פוטנציאלים".
ארנון טיברג יו"ר הדירקטוריון: "זוהי השקעה חיונית לחברה בעת הזו. אני רואה בהשקעת משפחת ליברמן הבעת אמון בהנהלת החברה. השקעת משפחת ליברמן היא השקעה של משקיע אסטרטגי לטווח הארוך ואני מודה למשפחת ליברמן על הסכמתה לבצע השקעה זו. אין ספק, שהשקעה זו תסייע לחברה במימוש תכניותיה. פעולות אלו ואחרות יסייעו להחזיר את תפרון לדרך המלך בו צעדה בעבר וזאת בהתאם לאסטרטגיה העסקית אותה מתווה דירקטוריון החברה ומממשת הנהלתה".
משפחת ליברמן משקיעה בתפרון מתום שנת 2010 באמצעות חברת האחזקות lamour שפעילה בשוק הטקסטיל משנת 1952 בתחומי הגרבים, ספורט והלבשה תחתונה. lamour והיא אחת מחמשת השחקנים הגלובלים הגדולים בתחום ביגוד ספורט בסיסי.
- מטריקס חתמה על חוזה AI בעשרות מיליוני דולרים עם מדינה זרה
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
תפרון פעולת בתחום ההלבשה ללקוחות בארה"ב ובאירופה. תפרון מתמקדת בפיתוח, ייצור, שיווק ומכירה של הלבשה תחתונה והלבשת ספורט בשיטת האל-תפר. העיצוב הפיתוח והייצור נעשים בעיקר בישראל, בירדן ובמזרח הרחוק.
מכירת המוצרים המוגמרים מתבצעת בעיקר בארה"ב ובאירופה. בין לקוחות החברה ניתן למצוא את החברות הבינלאומיות: Victoria's Secret, Wal-Mart, Calvin Klein, GAP Patagonia, Adidas, JCP.
האתגרים הקשים של תפרון:
1 - תלות בלקוח בודד: רשת Victoria’s Secret היא הלקוח העיקרי של החברה עם שיעור של 44.3% מכלל המכירות.
2 - תחום פעילות תחרותי מאוד במיוחד מול מדינות שבהן עלויות הייצור נמוכות יותר.
- 2.PAN 18/02/2015 21:18הגב לתגובה זוחברה זו היתה צריכה להיות מכרה זהב
- 1.לאכים 18/02/2015 15:22הגב לתגובה זועןד כסף טוב אחרי כסף רע. אין תקומה לתפרון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה
תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת
עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי
הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%
נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח
פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.
ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה
לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים .
המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה
- כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות.
"הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.
אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה
"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".
- עמיר שיווק: ההכנסות ירדו ב-3%; הרווח הנקי זינק ל-13.5 מיליון שקל
- עמיר שיווק: הרווח הנקי זינק כמעט פי 7 ל-10.6 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?
"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".
אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳

ג'ין טכנולוגיות: "זה ה'מאני-טיים' של ה-AI" - הנפקה בנאסד"ק? "על השולחן"
אחרי ההסכם עם חברת החשמל ב-2.3 מיליון שקל, מנכ"ל ג'ין טכנולוגיות עודד טהורי מדבר על צבר ההזמנות שהכפיל את עצמו, המגעים עם משרדי ממשלה נוספים, הפיילוט עם קבוצת אדאני בהודו והאפשרות להנפקה מעבר לים, האם יצטרכו לגייס הון בשביל הצמיחה? "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה - זה מספיק לנו לפחות לשנתיים"
ג'ין טכנולוגיות (Jeen.ai), חברת הבינה המלאכותית שהוקמה מתוך חטיבת הדאטה של וואן טכנולוגיות והונפקה בבורסה במאי האחרון, מדווחת הבוקר על עסקה משמעותית עם חברת החשמל. במסגרת ההסכם, ג'ין תספק לחברת החשמל פתרונות AI בהיקף של כ-2.3 מיליון שקל לתקופה של שנתיים,
עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות.
על פניו, הסכום לא גדול במיוחד - כ-1.1 מיליון שקל לשנה אבל העובדה שמדובר בחברת החשמל, אחד הגופים הציבוריים המרכזיים במשק, זה מה שנותן לעסקה משמעות הרבה יותר גדולה. מעבר להכנסות הישירות, ההתקשרות יכולה להיות שער לכניסה לעוד ארגונים ממשלתיים ולתקציבים נרחבים בהרבה בהמשך.
בשיחה עם מנכ"ל החברה, עודד טהורי, ניסינו להבין איך העסקה משתלבת באסטרטגיה של ג'ין טכנולוגיות 10.69% הצעירה, הזכרנו לו את החזון שנתן לנו בתחילת הדרך כשאמר - "החזון שלנו הוא להיות חברה גלובלית גדולה ומשמעותית ב-GenAI" וניסנו להבין מה המצב של צבר ההזמנות, והאם יש לחברה מספיק משאבים להמשך הצמיחה - "יש לנו 40 מיליון שקל בקופה וזה יספיק לנו לפחות לשנתיים", הוא מרגיע. לגבי ההסכם החדש מוסיף טהורי: "אמנם זה POC, אבל התקציב יכול להיות ממומש גם בתוך שנה, כך שיש פוטנציאל להרחבה". לצד הפעילות מול חברת החשמל, לג'ין כבר יש דריסת רגל אצל לקוחות אסטרטגיים כמו מכבי שירותי בריאות והתעשייה האווירית, אבל העיניים מסתכלות גם החוצה - לשווקים הבינלאומיים, שם התחילה החברה פיילוט וחתמה בתחילת השנה על הסכם הפצה עם קבוצת אדאני ההודית, והפוטנציאל, לדבריו, גדול מאוד.
היום אתם מדווחים על חוזה עם חברת החשמל, מבחינת ההיקף זה נראה חוזה לא מאוד גדול שנתיים, 2.3 מיליון שקל יש כאן בסיס יותר רחב מזה?
- ג'ין טכנולוגיות: הקצאה פרטית בדיסקאונט של 31% בתמורה לכ-23 מיליון שקל
- ג'ין טכנולוגיות יוצאת לדרום אמריקה: הסכם הפצה עם שותף מקומי בברזיל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"נכון, מדובר בשלב א' של ההתקשרות. זו התחלת הדרך ולא סוף התהליך. זה שלב ראשון בהטמעת המערכת, לא פריסה מלאה לכלל החברה. המשמעות היא שההיקף יכול לגדול מאוד בהמשך".
אז בעצם מה זה כולל? זה סוג של POC או כבר הטמעה מלאה?