הזמנה ביטחונית נוספת לגילת: 11 מ' דולר מחברת מל"טים
חברת הלווינים ממשיכה להגדיל את פעילות המגזר הביטחוני שאוגדה תחת חטיבה אחת רק בחודש שעבר; אתמול דיווחה על חוזה בהיקף של 23 מיליון דולר
חברת הציוד הלוויני גילת גילת 0% מדווחת על הזמנה נוספת בתחופ הביטחוני, הפעם בהיקף של כ-11 מיליון דולר מחברת מל"טים בארה"ב עבור טרמינלי DKET 3420. מדובר בטרמינלים ניידים שמאפשרים גמישות, התרחבות לפי צורך, קישוריות חזקה ויציבה, ושליטה תפעולית לתמיכה בפעילות מבצעית. התחנות צפויות להימסר בהמשך השנה.
"חתימת חוזה זה משקפת את התפקיד המרכזי של Gilat Defense באספקת פתרונות תקשורת לוויינית מתקדמים ליישומים ביטחוניים ברחבי העולם", אמר גלעד לנדסברג, נשיא Gilat
Defense. "חטיבת הביטחון החדשה של גילת צועדת בביטחון לעבר השגת יעדיה, תוך עמידה ואף התעלות על הדרישות הגבוהות של לקוחותינו הביטחוניים ברחבי העולם. הזכייה בחוזה זה משקפת את המומנטום החיובי שבו אנו נמצאים".
"אנו גאים לזכות בהזמנה משמעותית
זו, הממחישה את האמון בטכנולוגיה שלנו ואת המחויבות שלנו לספק פתרונות תקשורת לוויינית קריטיים ללקוחות הביטחוניים שלנו", אמרה ניקול רובינסון, נשיאת Gilat .DataPath "טרמינלי ה-DKET שלנו הם עתירי ביצועים, ומספקים מענה לצרכים המשתנים של לקוחותינו בתחום הביטחון,
ומבטיחים שיש לרשותם את הקישוריות הנדרשת להצלחה במשימות תקשורת קריטיות".
גילת משקיעה רבות בחודשים האחרונים בפעילות הבטחונית שלה כשהמהלך הגדול היה הקמת חטיבה ייעודית שתכלול את חברות הבת DataPath, Gilat Wavestream ופעילויות נוספות.
ב-2023 ההכנסות של גילת בתחום הבטחוני הסתכמו רק ב-20 מיליון דולר מתוך 266 מיליון דולר בסך הכל. DataPath שנרכשה לקראת סוף 2023 הכניסה 50 מיליון דולר ב-2024 ובסך הכל התחום הבטחוני הכניס לה 98 מיליון דולר בשנה הזו. אם מנטרלים את הפעילות של DataPath רואים שהתחום
הבטחוני של גילת צמח אורגנית מ-20 מיליון דולר ל-48 מיליון דולר, מעל פי 2. בשיחה עם ביזפורטל, מנכ"ל החברה עדי צפדיה המשיך להביע אופטימיות לגבי התחום כשאמר ש"ההכנסות הביטחוניות
יוכפלו תוך 4 שנים".
- מנכ"ל גילת: "החטיבה הביטחונית תכפיל את עצמה בתוך שלוש שנים"
- גילת: הזמנה של 7 מיליון דולר ממשרד ההגנה האמריקאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אתמול דיווחה גילת על חוזה בטחוני בסך 23 מיליון דולר עם משרד ההגנה האמריקאי, לפיו גילת תספק למשרד ההגנה יחידות תקשורת לווינית ניידות לתקופה של עד 5 שנים.
בנוסף, לפני כחודש וחצי גילת גם דיווחה על השקעה בתחום הבטחוני - גילת השקיעה כ-3.5 מיליון דולר בסבב סיד של סטארטאפ לאיתור רחפנים, ובשיחה עם ביזפורטל צפדיה אמר כי "אנחנו
לא מחפשים לעשות סיבוב על ההשקעה הזאת, יש כאן סינרגיה אמיתית".
מניית גילת נסחרת לפי שווי של 1.22 מיליארד שקל אחרי ירידה של 5.9% מתחילת השנה ושל 1% בשנה האחרונה.
- 1.אנונימי 09/04/2025 19:54הגב לתגובה זויקח שנה אולי שנתיים גג...לגזור ולשמור

הציבור מטומטם, אז הציבור משלם - 0.8% על פוליסת חיסכון שקלית של חברות הביטוח
אם חשבנו שהעושק של חברות הביטוח בפוליסות החיסכון מסתיים במסלולים על ה-S&P שם הם כנראה ניצלו את הנהירה הציבורית לאפיקים האלה, התבדינו. גם באפיק השמרני ביותר - הפוליסה השקלית הדפוס הזה ממשיך. זה אמור להיות מסלול סולידי שנותן לחוסכים יציבות, נזילות וביטחון, אבל בפועל הוא מכרה זהב בשביל חברות הביטוח ותשואת זבל לחוסכים. מדובר במוצר שמנוהלים בו למעלה משני מיליארד שקל מכספי הציבור, עם דמי ניהול שמגיעים עד ל-0.8% בשנה על השקעות שאין בהן כמעט ניהול ויש להם תחליפים באפס דמי ניהול - קרנות כספיות הן בדמי ניהול של כ-0.15%-0.2% והן מוצר עדיף שמספק תשואה טובה יותר, ופיקדונות בנקים עם אפס דמי ניהול ומק"מים גם עם אפס דמי ניהול, אך עם עמלת קנייה ומכירה (של 0.05% עד 0.1%). כל המוצרים האחרים נתנו בנטו יותר במבט לאחור ועם עלויות נמוכות יותר. איך אתם הייתם קוראים לזה? ניצול, עושק, שוד, אולי אפילו גניבה?
צריך להגיד שזה חוקי. חברות הביטוח פועלות בהתאם לחוק, אם החוק מאפשר אז הן נכנסות לשם, אבל שלא יתפלאו אחר כך שהן בהדרגה הופכות לשנואות - הבנקים "זכו בצדק" בטייטל של הגופים השנואים במדינה, אבל חברות הביטוח מתקרבות לשם בצעדי ענק עם ביטוחים יקרים, דמי ניהול מופרזים וניצול של חוסר הידע של הציבור. לא הוגן ולא הגון, אבל טוב לכיס - חברות הביטוח בשנת שיא ברווחים וזה מתבטא בזינוק במניות בבורסה.
ובחזרה למוצר השקלי. מוצר פשוט עם הרבה תחליפים. פוליסת חיסכון שקלית היא הפוליסה הסולידית ביותר, אמורה להניב תשואה חסרת סיכון. הסיכון מגיע ממקור אחר לגמרי - מדמי הניהול.
במרכז התמונה נמצאת הראל, היא מנהלת כ-727 מיליון שקל במסלול השקלִי וגובה עליו 0.76% דמי ניהול. מדובר בכ-5.5 מיליון שקל שנגבים מדי שנה מהחוסכים על השקעה שהניבה 4.5% בשנה האחרונה, מתחת לתשואה של קרנות הכספיות, רק שבקרנות הכספיות זה הנטו. בפוליסה צריך לתת 0.76% להראל וזה משאיר סדר גודל של 3.75%.
- הקרן המכניסה ביותר בישראל - הנה הסיבה (השלילית) שאף אחד לא עוזב אותה
- תביעת הדיבה של היזם נדחתה: הדיירים זעמו - ובצדק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל הפוליסות חיסכון הן בסביבה דומה של תשואה נטו - מתחת למכשירים האחרים, הראל היא לא היחידה, אבל היא הגדולה ביותר.
בדקנו את כל הגופים -התשואה הממוצעת בפוליסות השקליות עומדת על כ-4.5% ברוטו לשנה ואם ננכה מזה את דמי הניהול - שנעים סביב 0.7%-0.8% - נשאר עם תשואה של כ-3.7% בנטו. הפיקדונות בתקופה הזו הניבו מעל 4% (ועד 4.4%), הקרנות הכספיות כ-4.5%.
חוץ מהראל שהיא הגדולה ביותר, יש פוליסה למגדל שגובה דמי ניהול של 0.78%, הפניקס 0.74%, ו-כלל עם 0.72%.

מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
אוגווינד מציגה תוכנית אסטרטגית חדשה שמטרתה לעבור משלב הפיתוח לשלב המסחרי של טכנולוגיית ה-AirBattery ולהתרחב לתחומי אגירת אנרגיה נוספים באירופה ובישראל, אבל בין השורות החברה מכינה את הקרקע לגיוס הון
חברת אוגווינד אוגווינד 0% עדכנה כי דירקטוריון החברה אישר תוכנית אסטרטגית רחבה שמטרתה למקד את פעילותה סביב המעבר ליישום מסחרי של טכנולוגיית AirBattery, וליצור בסיס כלכלי יציב באמצעות כניסה לתחומי אגירת אנרגיה משלימים וייזום פרויקטים באירופה ובישראל.
עד כה התמקדה החברה בשני מסלולים עיקריים: פעילות התייעלות אנרגטית (AirSmart), שהניבה את ההכנסות בפועל, ופעילות אגירת אנרגיה (AirBattery), שעדיין נמצאה בשלב הפיתוח וההוכחה הטכנולוגית. במחצית 2025 הודיעה החברה כי היא מצמצמת את פעילות ההתייעלות ומעבירה את עיקר המשאבים לפיתוח והשבחה של ה-AirBattery. ההכנסות של החברה היו זניחות ביחס להוצאות המו"פ שלה, כאשר בחצי השנה הראשונה של 2025 רשמה החברה הכנסות של 6.25 מיליון שקל עם רווח גולמי של 1.72 מיליון שקל, בעוד הוצאות המו"פ עמדו על 3.3 מיליון שקל.כעת, החברה מנסה להציג אסטרטגיה חדשה עם מעבר משלב המו"פ לשלב המסחור, תוך כוונה להקים מתקנים מסחריים בפועל ולגייס שותפים אסטרטגיים לצורך יישום הטכנולוגיה בקנה מידה רחב.
החברה עדכנה לפני כחודש על חתימת מזכר הבנות עם שותף אנרגיה בינלאומי בבריטניה לבחינת הקמת מתקן ראשון מסוגו (FOAK), שיחובר לנקרת מלח בקיבולת אגירה של עד 1 ג׳יגה־ואט־שעה. בדיקת ההיתכנות צפויה להסתיים עד סוף הרבעון הראשון של 2026, ובמקרה של הצלחה, הצדדים יתקדמו להסכם מחייב. לפי המזכר , אוגווינד תישא בעלויות התכנון וההקמה ותהיה זכאית ל־80% מהרווחים בשנה הראשונה של הפרויקט – שיעור שיצטמצם בהדרגה ל־50% מהשנה הרביעית ואילך. הפרויקט מיועד לעמוד בתנאי הסף של תוכנית LDES הבריטית, המעודדת פרויקטי אגירה ארוכי טווח (מעל 50MW ולפחות 8 שעות אגירה), מה שעשוי לפתוח דלת לתמיכה ממשלתית עתידית.
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- אוגווינד משחקת עם המשקיעים - מחביאה הודעה שלילית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף לתחום ה־AirBattery, החברה מתכננת כניסה לשוק (Battery Energy Storage System) אגירת אנרגיה בסוללות ליתיום המשולבת במתקנים פוטו־וולטאיים באירופה, וכן ייזום והקמה של פרויקטים בישראל בשיתוף שחקנים מקומיים.
לפי החברה, מרבית ההשקעות בפרויקטים החדשים יתבססו על מימון בנקאי בשווקי היעד ובשיתוף גופים מוסדיים ישראליים.