P&G: "יש ברשת פרסום מיותר שמעצבן צרכנים ומבזבז לנו כסף"
הנתון חסר התקדים הזה, שגם גדל בקצב צמיחה מהיר לדברי החברה, מכסה כ-50% מאוכלוסיית העולם המרושתת. הצעד הבא לעתיד, מבחינת פריצ'רד, הוא דרישה לעבודה משולבת ושקיפות גבוהה יותר בין פלטפורמות כגון פייסבוק, אמזון וגוגל כדי לעזור למפרסמים לדעת מתי הם מגיעים שוב לאותו הלקוח שבו כבר פגשו בפלטפורמה אחרת.
יתרונות הגודל של תאגיד מוצרי הצריכה וההון שבקופתה מאפשרים לה להשקיע בהיבטים הטכנולוגיים שמציבים אותה בעמדה זו. החברה מחזיקה בבעלותה 180 מיזמי סטארט אפ שעוזרים לה להיות בחוד החנית של החדשנות השיווקית. "במאגר הנתונים של החברה ישנם כלי דאטה שבעזרתם ניתן להשוות ולהתאים דאטה לפרופיל של צרכן שרוכש באמצעות זהות אנונימית" אומרים בחברה ומוסיפים עוד, כי ברשותם מידע אישי שאותו הצרכנים הסכימו לשתף מיוזמתם באפליקציות כגון זו של Olay המיועדת לתכשירי פנים ומעודדת צרכנים לצלם סלפי ולשתף את החברה במידע על הדרכים בהן הם משתמשים במוצרי טיפוח.
מקטינים תקציב - מדייקים פרסום - צומחים
לדברי פריצ'רד "מסד הנתונים של P&G מאפשר לה לדבוק ברכש מדיה פרוגרמטי ודרכו לטרגט את הקהל הנכון מבלי להעיק עם פרסום בתדירות מוגזמת". המידע הזה, הוא הוסיף, עוזר ל-P&G גם בפרסום בטלוויזיה. כך לדוגמא, מותג הכביסה Tide, מהמפרסמים הגדולים בפורטפוליו, מצא שהוא מפרסם לאותו משק בית אמריקאי כ-22 פעמים בחודש, נתון שדחף את החברה לדייק את הפרסום כדי להגיע לתוצאות אפקטיביות יותר. בהקשר זה, סין היא השוק המשוכלל ביותר של P&G בעולם, עם נתח שעומד על 80% רכש מדיה בצורה פרוגרמטית.
"אנחנו ממציאים מחדש את המדיה כשאנחנו נעים מהפגזת המאסות בפרסום מיותר לחשיפה גבוהה בדיוק של אחד על אחד באמצעות דאטה, אנליטיקס וטכנולוגיה"' אמר מנהל המותג בכנס שנערך בפלורידה לפני מספר ימים. בשנה שעברה דיווחה P&G, החברה הקטינה את "הבזבוז" בתקציב הדיגיטל ב-30% ומנגד הגדילה את היקף החשיפה לקהלים ב-50%.
מאגר הנתונים העצום על הלקוחות מאפשר לחברה להתקדם מפרסום לקהל גנרי, כללי לפרסום לקהלים נכונים וחכמים יותר. לדוגמא, מותג טיפוח הפנים Olay טירגט קהלים אלו, בהיקף של כ-65 מיליון אנשים (בעיקר נשים), בעלי פוטנציאל גבוה לרכישה ושימוש במוצר, הרבה יותר מהגדרת הקהל הנשי תחת הכותרת הכללית של "נשים בגילאי 25-54". בחברה מדווחים עוד כי בשורה התחתונה תקציב הפרסום קוזז ב-10% ומנגד נרשמה עלייה של 20% במכירות.
- 1.הפרסומת עם בופון שלא ניתנת לדילוג (ל"ת)הזכורות והשנואות 07/10/2019 10:00הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמי הזיז את מדורת השבט שלי?
המהדורה המרכזית של חדשות 12 עדיין בראש, אבל ההתחזקות של ערוץ 14 היא כבר עובדה מוגמרת והמגמה ברורה; הפריים טיים עדיין בשליטת קשת אבל המגמה ניכרת לאורך כל לוח השידורים
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 12.4% רייטינג ו-305 אלף צופים, נתונים מעולים ששמו אותה בראש הדירוג של המהדורות המרכזיות בישראל, אבל אין בכך שום דבר חדש, מה שכן הולך ומשתנה זו התחרות, היות וגם אמש, חדשות 14 התקרבו מאד למקום הראשון והיוו תחרות של ממש למדורת השבט של העשורים האחרונים, ועמדה על 9.2% רייטינג ו-2424 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שעמדה על 5.2% רייטינג ו-135 אלף צופים ומצליחה להתייצב על מעל מאה אלף צופים בשיגרה, ואילו בסוף, היתה המהדורה של כאן11, שעצם קיומה נמצא במחלוקת, אבל כך או כך, היא אינה אלטרנטיבה אמיתית מבחינת רייטינג, ועומדת על 98 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
גם באייטם רייטינג פשוט, חשוב להזכיר שעם או בלי קשר למגמות הצפייה או למסע הדה-לגיטמציה, מספר עיתונאים בכירים בערוץ 14 אוימו לאחרונה והחשוד במעשים נעצר.
פריים טיים
לעמוד בראש הפריים עם תכנית דוברת ערבית זה הישג יוצא דופן, וכך עשתה "נוטוק" של רועי עידן, שעמדה על רייטינג של 12.7% רייטינג ו-302 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 10 % רייטינג ו-256 אלף צופים, ואילו במקום השלישי
היתה "הפטריוטים", ועם חזרתו של ינון מגל עמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 260 אלף צופים. למרות שהעונה נפתחה בסערה, "בואו לאכול איתי" של כאן11 סגרה את הרשימה עם 4.7% רייטינג ו-106 אלף צופים.
תכניות הבוקר והצהריים
מבחינת
שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.7% ו-84 אלף צופים, במקום השני היה ערוץ 14, כשמהדורת "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, היתה במקום השני מבחינת רייטינג, עם 2.5% רייטינג ו-47 אלף צופים. "העולם הבוקר" של רשת
סגרה את הרשימה, עם 1.7% רייטינג ו-37 אלף צופים.
- הפריים טיים בשליטת קשת, והפעם עם "ארץ נהדרת"
- 5 עובדות על איך מודדים את הרייטינג וכמה הוא שווה לערוצי החדשות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה היה בראש ועמד על רייטינג של 2.8% ו-67 אלף צופים, ואילו אחריו היתה "על הבוקר" של ערוץ 14 עם 2% רייטינג, ו-42 אלף צופים. את הרשימה
סגר "על הבוקר" ברשת, עם 1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
