P&G: "יש ברשת פרסום מיותר שמעצבן צרכנים ומבזבז לנו כסף"
הנתון חסר התקדים הזה, שגם גדל בקצב צמיחה מהיר לדברי החברה, מכסה כ-50% מאוכלוסיית העולם המרושתת. הצעד הבא לעתיד, מבחינת פריצ'רד, הוא דרישה לעבודה משולבת ושקיפות גבוהה יותר בין פלטפורמות כגון פייסבוק, אמזון וגוגל כדי לעזור למפרסמים לדעת מתי הם מגיעים שוב לאותו הלקוח שבו כבר פגשו בפלטפורמה אחרת.
יתרונות הגודל של תאגיד מוצרי הצריכה וההון שבקופתה מאפשרים לה להשקיע בהיבטים הטכנולוגיים שמציבים אותה בעמדה זו. החברה מחזיקה בבעלותה 180 מיזמי סטארט אפ שעוזרים לה להיות בחוד החנית של החדשנות השיווקית. "במאגר הנתונים של החברה ישנם כלי דאטה שבעזרתם ניתן להשוות ולהתאים דאטה לפרופיל של צרכן שרוכש באמצעות זהות אנונימית" אומרים בחברה ומוסיפים עוד, כי ברשותם מידע אישי שאותו הצרכנים הסכימו לשתף מיוזמתם באפליקציות כגון זו של Olay המיועדת לתכשירי פנים ומעודדת צרכנים לצלם סלפי ולשתף את החברה במידע על הדרכים בהן הם משתמשים במוצרי טיפוח.
מקטינים תקציב - מדייקים פרסום - צומחים
לדברי פריצ'רד "מסד הנתונים של P&G מאפשר לה לדבוק ברכש מדיה פרוגרמטי ודרכו לטרגט את הקהל הנכון מבלי להעיק עם פרסום בתדירות מוגזמת". המידע הזה, הוא הוסיף, עוזר ל-P&G גם בפרסום בטלוויזיה. כך לדוגמא, מותג הכביסה Tide, מהמפרסמים הגדולים בפורטפוליו, מצא שהוא מפרסם לאותו משק בית אמריקאי כ-22 פעמים בחודש, נתון שדחף את החברה לדייק את הפרסום כדי להגיע לתוצאות אפקטיביות יותר. בהקשר זה, סין היא השוק המשוכלל ביותר של P&G בעולם, עם נתח שעומד על 80% רכש מדיה בצורה פרוגרמטית.
"אנחנו ממציאים מחדש את המדיה כשאנחנו נעים מהפגזת המאסות בפרסום מיותר לחשיפה גבוהה בדיוק של אחד על אחד באמצעות דאטה, אנליטיקס וטכנולוגיה"' אמר מנהל המותג בכנס שנערך בפלורידה לפני מספר ימים. בשנה שעברה דיווחה P&G, החברה הקטינה את "הבזבוז" בתקציב הדיגיטל ב-30% ומנגד הגדילה את היקף החשיפה לקהלים ב-50%.
מאגר הנתונים העצום על הלקוחות מאפשר לחברה להתקדם מפרסום לקהל גנרי, כללי לפרסום לקהלים נכונים וחכמים יותר. לדוגמא, מותג טיפוח הפנים Olay טירגט קהלים אלו, בהיקף של כ-65 מיליון אנשים (בעיקר נשים), בעלי פוטנציאל גבוה לרכישה ושימוש במוצר, הרבה יותר מהגדרת הקהל הנשי תחת הכותרת הכללית של "נשים בגילאי 25-54". בחברה מדווחים עוד כי בשורה התחתונה תקציב הפרסום קוזז ב-10% ומנגד נרשמה עלייה של 20% במכירות.
- 1.הפרסומת עם בופון שלא ניתנת לדילוג (ל"ת)הזכורות והשנואות 07/10/2019 10:00הגב לתגובה זו
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
