צרכנים מעדיפים חברות שלא מפחדות לקחת עמדה
צילום: iStock

P&G: "יש ברשת פרסום מיותר שמעצבן צרכנים ומבזבז לנו כסף"

מארק פריצ'רד, מנהל המותג הראשי של תאגיד הענק מדבר ללא מעצורים. החברה חשפה כי היא מחזיקה ב-1.5 מיליארד פרופילים של צרכנים שאספה בעצמה בעזרת כלי דאטה
משה בנימין | (1)
למארק פריצ'רד, מנהל המותג הראשי של P&G, יש את הפריבילגיה לומר דברים שרבים רק חושבים אך לא מעזים כנגד הפלטפורמות הגדולות בעולם. פריצ'רד שמנהל תקציב פרסום שנתי של 6.75 מיליארד דולר (הגדול בעולם) "לא דופק חשבון" לגוגל, פייסבוק ואמזון ויודע שהן משוועות למאות המיליונים שבידיו.  בכנס השיווק של איגוד הפרסום האמריקאי (ANA), פריצ'רד, שהיה מהראשונים והבכירים ביותר שיצאו נגד חוסר השקיפות של הפרסום הדיגיטלי ציין כי P&G חשפה את  הבזבוז הרב של כסף בפרסום דיגיטלי, שאינו מושקע נכון. פריצ'רד גם דרש מגופי המדיה והפלטפורמות "לעשות עבודה טובה יותר" בניטור התכנים ולסנן תוכן לא ראוי של הסתה לשנאה ועוד, וכן לעבוד בשקיפות גבוהה יותר כדי "לעצור פרסום מיותר ומוגזם שרק מעצבן את הצרכנים ומבזבז לנו את הכסף", לדבריו.  בהתייחס לפלטפורמות הענק שמחזיקות ביותר משני שליש מהפרסום הדיגיטלי הגלובלי אמר פריצ'רד כי, "נראה שהגנים הסגורים יישארו סגורים, אז אנחנו לוקחים את זה על עצמנו". ב"לקחת", מנהל המותג של תאגיד מוצרי הצריכה הגדול בעולם, התכוון להשקעה העצומה של החברה בפיתוח יכולות דאטה עצמאיות, בלתי תלויות בפלטפורמה כזו או אחרת. "ל-P&G יש כעת דאטה של 1.5 מיליארד פרופילים בעולם", אמר פריצ'רד. הנתון חסר התקדים הזה, שגם גדל בקצב צמיחה מהיר לדברי החברה, מכסה כ-50% מאוכלוסיית העולם המרושתת. הצעד הבא לעתיד, מבחינת פריצ'רד, הוא דרישה לעבודה משולבת ושקיפות גבוהה יותר בין פלטפורמות כגון פייסבוק, אמזון וגוגל כדי לעזור למפרסמים לדעת מתי הם מגיעים שוב לאותו הלקוח שבו כבר פגשו בפלטפורמה אחרת.  יתרונות הגודל של תאגיד מוצרי הצריכה וההון שבקופתה מאפשרים לה להשקיע בהיבטים הטכנולוגיים שמציבים אותה בעמדה זו. החברה מחזיקה בבעלותה 180 מיזמי סטארט אפ שעוזרים לה להיות בחוד החנית של החדשנות השיווקית. "במאגר הנתונים של החברה ישנם כלי דאטה שבעזרתם ניתן להשוות ולהתאים דאטה לפרופיל של צרכן שרוכש באמצעות זהות אנונימית" אומרים בחברה ומוסיפים עוד, כי ברשותם מידע אישי שאותו הצרכנים הסכימו לשתף מיוזמתם באפליקציות כגון זו של Olay המיועדת לתכשירי פנים ומעודדת צרכנים לצלם סלפי ולשתף את החברה במידע על הדרכים בהן הם משתמשים במוצרי טיפוח.  מקטינים תקציב - מדייקים פרסום - צומחים לדברי פריצ'רד "מסד הנתונים של P&G מאפשר לה לדבוק ברכש מדיה פרוגרמטי ודרכו לטרגט את הקהל הנכון מבלי להעיק עם פרסום בתדירות מוגזמת". המידע הזה, הוא הוסיף, עוזר ל-P&G גם בפרסום בטלוויזיה. כך לדוגמא, מותג הכביסה Tide, מהמפרסמים הגדולים בפורטפוליו, מצא שהוא מפרסם לאותו משק בית אמריקאי כ-22 פעמים בחודש, נתון שדחף את החברה לדייק את הפרסום כדי להגיע לתוצאות אפקטיביות יותר. בהקשר זה, סין היא השוק המשוכלל ביותר של P&G בעולם, עם נתח שעומד על 80% רכש מדיה בצורה פרוגרמטית. "אנחנו ממציאים מחדש את המדיה כשאנחנו נעים מהפגזת המאסות בפרסום מיותר לחשיפה גבוהה בדיוק של אחד על אחד באמצעות דאטה, אנליטיקס וטכנולוגיה"' אמר מנהל המותג בכנס שנערך בפלורידה לפני מספר ימים. בשנה שעברה דיווחה P&G, החברה הקטינה את "הבזבוז" בתקציב הדיגיטל ב-30% ומנגד הגדילה את היקף החשיפה לקהלים ב-50%. מאגר הנתונים העצום על הלקוחות מאפשר לחברה להתקדם מפרסום לקהל גנרי, כללי לפרסום לקהלים נכונים וחכמים יותר. לדוגמא, מותג טיפוח הפנים Olay טירגט קהלים אלו, בהיקף של כ-65 מיליון אנשים (בעיקר נשים), בעלי פוטנציאל גבוה לרכישה ושימוש במוצר, הרבה יותר מהגדרת הקהל הנשי תחת הכותרת הכללית של "נשים בגילאי 25-54". בחברה מדווחים עוד כי בשורה התחתונה תקציב הפרסום קוזז ב-10% ומנגד נרשמה עלייה של 20% במכירות.   

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    הפרסומת עם בופון שלא ניתנת לדילוג (ל"ת)
    הזכורות והשנואות 07/10/2019 10:00
    הגב לתגובה זו
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו

הכוכב הבא לאירוויזיון בראש לוח השידורים

מוצאי שבת היתה בסימן קשת, ששלטה בלוח השידורים עם פער עצום במהדורה המרכזית ובפריים טיים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 18% רייטינג ו-475 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. חדשות 14 היו במקום השני עם 6.1% ו-174 אלף צופים. שתי המהדורות הנוספות גם הן מרוויחות צופים בעקבות ההיעדרות של 14 משידורי שבת, וחדשות 13, עמדה על 5.5% רייטינג ו-142 אלף צופים ואילו המהדורה של כאן11, עמדה על 116 אלף צופים ו-5.3% רייטינג.


פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירווזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 18.6% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 8.9% רייטינג ו-224 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 8.5%, אך עם יותר מספר צופים מאשר המקום השני, עם 233 אלף צופים. במקום האחרון היה הפרק המסיים של הסדרה התיעודית על ואנונו, עם נתון מכובד של 5.5% רייטינג ו-119 אלף צופים.

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 3.4% רייטינג ו-91 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-4.1% רייטינג ו-121 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-33 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-7.4% רייטינג ו-215 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 2.1% ו-57 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 11% רייטינג ו-276 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם נתונים דומים למדי, 10.9% ו-309 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 4.6% רייטיג ו-128 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.5% ו-95 אלף צופים. 

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, "אברי ושרקי" היו בראש, עם 7.3% רייטינג ו-168 אלף צופים, שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של היה במקום השני, עם 4.6% ו-117 אלף צופים, ואילו במקום האחרון היו חדשות הלילה עם שרה ב"ק, של ערוץ 14, עם 3.2% ו-81 אלף צופים.