הכל בכאילו: עבדנו חודש על הדואר ולא ידענו שעובדים עלינו
מכירים את זה ששחקן כדורגל עורך חימום, כדי להכנס למשחק אבל המאמן שלו כבר עשה שלושה חילופים (המקסימום שניתן להחליף במשחק לא כולל גביע הטוטו) והוא ממשיך להתחמם סתם? אז מכרזים בענף הפרסום של גופים ממשלתיים.
חודש שלם עבדנו על המכרז ולא ידענו שעובדים עלינו. חודש שלם עשינו מתיחות והיינו הנמתחים. קפצנו בין רעיון אחד לאחר, רצנו למחקרים וניתוחים, חיממנו את שרירי הפרזנטציה וכשהרגשנו כבר שאנחנו מוכנים השופט שרק לסיום. בכדורגל כמו בענף שלנו עושים הכל כדי בשביל לתת וולה לזכות בתקציב חדש. אם רק היינו יודעים שזה בכאילו.
אימת תנאי הסף: קראו עוד באייס על מכרזי החברות הממשלתיות
האם מכרזי החברות הממשלתיות מנוגדים לחוק חובת מכרזים? קראו עוד באייס
איכשהו, נהיה פה דפוס מסוים של גופים ממשלתיים להזמין משרדים למכרזים ואז באופן מפתיע להשאר במשרד שעד היום עבדו איתו. הרשות הלאומית למלחמה באלכוהול וסמים עשתה מכרז ונשארה במקאן, רשות הטבע הגנים עשתה מכרז ונשארה בגיתם, הטוטו נשאר, הדואר נשארו וגם אני נשארתי, אבל עם השאלות. למה? למה זה היה טוב? לרגע אני לא אומר שהמשרדים שהזכרתי לא ראוים ללקוחות האלו או לאחרים או רומז שהם עושים עבודה לא טובה. להפך, אני מהמפרגנים לקולגות שלי. כולם משרדים מצוינים. אבל למה משרדים צריכים להוציא עשרות אלפי שקלים על מכרז מול גוף שמראש, לכאורה כמובן, יודע שהוא לא מתכוון לעזוב את המשרד שלו? למה לבקש הצעות מסחריות? למה לבקש מצגות אסטרטגיות ומחקרים? למה לבקש כיווני קריאייטיב ושפות מיתוגיות אם אין שום כוונה לעשות בהן שימוש?
הרגשתי מנוצל. האם מישהו חושב על הכסף שאנחנו מוציאים? על שעות העבודה המבוזבזות? על התסכול של העובדים מול האכזבה? יש כאלו שיבואו ויגידו, "הם מחויבים לעשות מכרז", ויש אותי שיבוא ויגיד- אז??? מי שמחויב במכרז לא מחויב באתיקה? בהוגנות? ביושרה? אם אתם יודעים שאתם לא מתכוונים לעזוב, מה רע בלבקש 10 עבודות קריאטיביות מכל משרד במייל ולסגור את זה? ואם כבר עבדו בשבילכם, למה לא נראה הוגן לשלם לגוף שעשה עבודה רצינית ומעמיקה?
איזו סיבה הגיונית יש שגוף ממשלתי יקבל עבודות מחקר וניתוח בעשרות אלפי שקלים בחינם? אין סוף רעיונות קריאטיבים ושעות עבודה כאילו כלום.. בספר שמואל ב' כתוב
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות...
"יקומו נא הנערים וישחקו לפנינו..", אבל לנערים האלה יש עסק להחזיק, לנערים האלה יש משפחות, הנערים האלה כבר פחות בעניין של משחקים ובידור.
מקרה אחד יכול לקרות, אפילו שניים ברצף, אבל זה מעבר לזה והגיע הזמן שמישהו יגיד את זה, יש כאן דפוס שחוזר על עצמו והוא רע לכולנו. היום לי ומחר לכל משרד. אני עדיין משאיר את הפתח לצירוף מקרים נדיר ושבכל המקרים, המשרד שנתן שירות לאותם גופים היה באמת גם הכי טוב במכרז ושהחיים הם כמו גביע הטוטו ויש עוד חילוף, אני נכנס בדקה 88, הכדור מגיע אלי, אני עובר שחקן לימין החזקה שלי ונותן פצצה לחיבורים ורץ לחגוג עם הקהל.
*** הכותב, טל פרלמוטר, הוא מאנשי הקריאייטיב הוותיקים בענף הפרסום הישראלי ושותף במשרד הפרסום שמעוני פינקלשטיין פרלמוטר
- 27.רונה 26/08/2018 16:10הגב לתגובה זוצודק וזאת התנהלות דוחה ולגמרי ישחקו הנערים לפני. מצד שני זה רוב העובדים/עבדים במשרדים מקבלים שכר גלובאלי על עבודה מסביב לשעון. אז לפחות המשרד לא מפסיד כסף על השחיקה שלהם.
- 26.מאור 26/08/2018 09:56הגב לתגובה זואם לקוח משלם דמי טיפול מסויימים בשך 3-5 שנים למשרד פרסום/מדיה, יציאה מלכרז, גם בידיעה שאותו משרד יזכה, תגרום להפחתה בריטיינרים ובדמי ניהול, השגה של עסקאות "כדאיות" יותר ללקוח ועוד... בסוף זה הכל עלות תועלת, ולא של משרדי הפרסום
- 25.אין עבודות חינם 26/08/2018 00:34הגב לתגובה זואין הצדקה לעבוד בחינם, גם אם זה למכרז. יש מקומות (בחו״ל בחו״ל:) שמשלמים על לקבל הצעת מחיר, אז בטח ובטח שעל עבודה למכרז.
- 24.שרלוק ה 25/08/2018 16:17הגב לתגובה זורק מראות איזו תעשיה מגעילה היא תעשיית הפרסום. בנאדם מדבר על מכה ידועה שכל משרד עבר/יעבור וכולם עסוקים בלהכניס אחד לשני בקטנות כאילו מתחכמות. תעשיה של אנשים קטנים. לכן גם הלקוחות שלכם מתייחסים אליכם ככה.
- 23.בז'יז'ינה 25/08/2018 00:45הגב לתגובה זוהכותב הוא מאנשי הקריאייטיב הנאיביים בענף הפרסום הישראלי. תעשה פגישות עסקיות. קריאייטיב לא באמת מביא לקוחות למשרד
- אופורטוניסט שחפש כותרת (ל"ת)הוא לא נאיבי בכלל 29/08/2018 11:19הגב לתגובה זו
- 22.אלי 24/08/2018 12:38הגב לתגובה זולפחות בראשונה מבין הדוגמאות על "נשארו" הוא טועה. בכל היתר - הוא מתבכיין. ולעניין השחיתות שבולטת בין השורות..נו, באמת.....את זה אפשר ל'רמוז' על 103% ממה שקורה במגזר הציבור. לא רק בפרסוםי...ואתם יודעים מה, גם במכרזים של המגזר הפרטי ממש לא חסר..
- 21.עכברוש 23/08/2018 18:23הגב לתגובה זוזה קיים במכרזים של גופים גדולים וקטנים שמחוייבים לצאת למכרזים. חייבים לתקן את העוולה הזאת.
- 20.חברה של שרה נתניהו 23/08/2018 12:48הגב לתגובה זוטל.. אחלה מאמר. אני מאוהבת!!!
- 19.רחלי 23/08/2018 12:45הגב לתגובה זותעשיית הפרסום חייבת לעצור את התופעה! טוב שיש מי שאומר את האמת! ריספקט!!!!
- 18.בכור ושושי 23/08/2018 09:20הגב לתגובה זואם הכותב מותיקי ענף הפרסום איך זה שהוא לא מודע לתופעה ומגיב כמו ילדה עם קוקיות שקיבלה מחזור?
- 17.ג׳יזס 22/08/2018 21:51הגב לתגובה זוכאילו פעם ראשונה שומע על מכרזים.
- 16.סמנכ"לית שיווק 22/08/2018 21:51הגב לתגובה זומבטיחה להחזיר פידבק על איכות העבודה.
- טל פרלמוטר 22/08/2018 23:28הגב לתגובה זותודה על ההצעה. איך זה קשור למה שכתבתי? את מוזמנת מתי שבא לך לקפה איתי.
- גבר, הרימו לך להנחתה 23/08/2018 15:33לך עם זה עד הסוף. בוא נראה אם יש לך קייס
- 15.לאמשנה 22/08/2018 21:50הגב לתגובה זואז יש לי משרד פרסום כבר 3 שנים. לא עושה מכרזים, לא עושה מבחנים ולא משקיע שקל שלא חוזר אלי ב100%. אז נכון פיספסתי כמה לקוחות, אבל בגדול הכל אש. עובדים, המשרד גדל, החיים יפים. מי שמבקש ממך לעשות מכרז בחינם, יתייחס אלייך אחכ בהתאם. גם אם זכית. כן, כן.
- 14.קיקי 22/08/2018 21:11הגב לתגובה זוהמשרדים מנוצלים ונאלצים להתרפס בפני הלקוחות, הסמנכ״לים נאלצים לטחון את עצמם ואת העובדים. הבאסה היא ווייב שמרחף בכל המשרדים. שלום ולא להתראות!
- 13.ותחסוך מאתנו את המטפורות של הטריבונה. (ל"ת)תפסיק להתבכיין 22/08/2018 20:40הגב לתגובה זו
- טאדק 23/08/2018 08:55הגב לתגובה זווואו הוא באמת חייב להפסיק עם האנלוגיות של הכדורגל בכל אספקט בחיים
- 12.כמו האריאלי, השלמור אבנון, הפוגל (ל"ת)גם זה יעבור... 22/08/2018 19:21הגב לתגובה זו
- 11.לפעמים זה נכון אבל בפעם הזאת טעית! (ל"ת)דפי 22/08/2018 19:04הגב לתגובה זו
- 10.ומה דעתך על הקריאייטיב שנבחר? לא טובז? (ל"ת)גבריאל 22/08/2018 18:01הגב לתגובה זו
- טל פרלמוטר 22/08/2018 23:27הגב לתגובה זואין לע מושג מה נבחר וזה לא רלוונטי לטענות שלי. גליקמן משרד מצוין ואני מאמין שגם עשו עבודה טובה. אין לי עניין איתם. תקרא שוב מה כתבתי.
- 9.ערן 22/08/2018 17:55הגב לתגובה זו1. כך היה מאז ומעולם עם גופים ממשלתיים 2. גופים ממשלתיים מחויבים לצאת למכרז כל כמה שנים אבל אם הם מרוצים מהמשרד הנוכחי צריך לקרות משהו מאוד יוצא דופן כדי שהם יחליפו אותו. כנראה שלא עשיתם משהו מאוד יוצא דופן 3. בהנחה שאתם לא ילדים ולא תמימים ויודעים איך הדברים מתנהלים, למה בכלל ניגשתם למכרז? אני מכיר משרדים שבמשך שנים נמנעים מלגשת למכרזים של גופים ממשלתיים 4. באופן כללי גם במכרזים לגופים ממשלתיים וגם לגופים פרטיים המכרז אף פעם לא קובע הוא חלק מהתהליך שמתחיל לפני המכרז עצמו ומסתיים הרבה אחריו וכולל הפעלת קשרים, לחצים ולפעמים גם מעבר לזה. ככה ה קורה בכל מקום בעולם. אנחנו לא שונים
- 8.הפתרון ברור 22/08/2018 16:55הגב לתגובה זומראש משרדי הפרסום צריכים לדרוש כסף עבור השתתפות במכרז, יש איגוד חברות הפרסום לא?
- 7.אין ת׳ בטמטום 22/08/2018 16:44הגב לתגובה זולמה א-ת-ה מעביד את העובדים שלך על מכרזים? למה אתה משקיע זמן, שהוא כסף, של מקום העבודה שלך בעסק המכור והידוע מראש הזה? או שאתה טוען שרק הרגע גילית איך דברים עובדים? קח יוזמה, ולמרכז הבא אל תיכנס ואל תכניס את הצוות שלך, שקיבל מנת זלזול רצינית הרבה יותר ממך מאשר מהדואר-שממנו מלכתחילה לא היו לאף אחד ציפיות. תנחת לקרקע ותסיק מסקנות לפעם הבאה.
- 6.בוקר טוב אליהו, ברוך בואך למדינת המכרזים התפורים... (ל"ת)מוטי קפלן 22/08/2018 16:20הגב לתגובה זו
- 5.ביזיון (ל"ת)רפי פוני 22/08/2018 15:58הגב לתגובה זו
- 4.יאיר מלך (ל"ת)פיפי 22/08/2018 15:58הגב לתגובה זו
- 3.כל מילה בסלע 22/08/2018 15:51הגב לתגובה זואין לתאר איך כל מילה שכתבת פוגעת בול בתחושות של ענף הפרסום, איך יכול להיות שהמכרזים לגופים פרטיים וביחוד לגופים ממשלתים מתנהגים בזלזול כזה בעבודה של אנשים, בלילות בלי שינה , בעצבים, במתחים וזה עוד לפני שדיברנו על סכומי הכסף הענקים שיוצאים על כל מכרז ומכרז , ציטט את המקורות ואני אוסיף ואחזק ש גזל זה אחד החטאים הגבוהיים ביותר במקורתנו ומה שנעשה כאן על ידי הגופים הללו זה גזל לשמו , אני מציע לענף הפרסום להתאגד (זה נשמע כמו תחילתה של בדיחה אבל חייבים לנסות) חייבים להתאגד ולעצור את הטירוף הזה של המכרזים ללא תשלום למי שמתמודד או לפחות למי שהגיע לגמר . תנו לנו קצת כבוד.
- 2.ניסים 22/08/2018 15:49הגב לתגובה זוכשלתם במכרז אז הולכים לבכות בטורי דעה. קצת בגרות מקצועית לא תזיק.
- טל פרלמוטר 22/08/2018 16:43הגב לתגובה זותסביר בבקשה
- 1.קופי 22/08/2018 15:23הגב לתגובה זולא בחרו את המשרד שלכם... בוווו הוווו...
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה (נאסד"ק: TBLA) מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר Haaretz.com באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
