טור// 15% גידול בדיגיטל? אפילו יותר מזה, אבל יש סכנות
דו"ח יפעת המתפרסם היום לא מחדש הרבה. הוא מגלה לנו את מה שאינטואיטיבית כבר ידענו. המפרסמים רוצים לדעת. הם רוצים לדעת כמה עולה להם להגיע בדיוק לצרכן שלהם, עם המסר המתאים לו, בזמן המדויק לו.
לכן ערוצי המדיה המדידים פחות, כגון עיתונות ושילוט חוצות בירידה. לכן הרדיו שומר על מיקומו ואף גדל קצת, מאחר ומי שפיצח את הדרך לעשות רדיו נכון מצליח לראות את המכירות, והטלוויזיה, פחות או יותר שומרת על כוחה כערוץ מיתוגי. אין מה להתווכח עם עובדות, במדינה קטנה היכולת להגיע למסה גדולה במינימום זמן, עדיין אטרקטיבית במונחים של כיסוי. נסו לעשות זאת בארצות הברית. זה בלתי אפשרי.
** מצבנו מעולם לא היה רע יותר - לחצו לעוגת הפרסום שהתפרסמה היום
צריך להגיד גם שהרבה פעמים ראינו השנה קמפיינים בטלוויזיה שהפנו לדיגיטל להמשך צריכת התוכן של הקמפיין. בשפה המקצועית זה נקרא seamless campaign. לא עוד אותו קמפיין באדפטציה למסכים. אלא קמפיין קוהרנטי המתחיל בערוץ אחד וממשיך לערוץ שני. אינטגרלי.
מה שמוביל אותנו לשיחה האמיתית בתוך הדו"ח הזה. 15% גידול לדיגיטל - יש האומרים שהגידול גבוה יותר. אני יודע שהוא גבוה יותר בוודאות, כי הרי לא ניתן למדוד בדיוק את הערוצים הפרוגרמטיים, בין אם הם מבוססי דאטה חיצונית או דאטה הנוצרת בנכסי המפרסם. העקרון ברור, אפשר לדעת!
שני אתגרים, ואני אומר סכנות, יש בפרסום הפרוגרמטי ומבוסס הדאטה: הראשון - כמות המידע עצומה. איך מתרגמים מידע לידע. לאקשן אייטמס ברמת הערוצים, המסרים ושעות הפרסום הנדרשות?
השני - עקרון הצמצום. אם בתכנון המדיה המסורתי עלינו להגדיר במפורש את קהל היעד על מנת למקד את המסר האחד המשותף לכולם ועל ידי כך לצמצם את ה-waste, עכשיו אנו יכולים להתאים מסרים שונים לקהלים שונים. זה עובד נהדר ברמת אפקטיביות החשיפה אבל הסכנה כאן, שבתהליך האופטימיזציה נמצא את עצמנו מפרסמים רק לקהל שמגיב לנו כלומר לאותם אנשים והתוצאה תהיה שלאורך זמן נאבד קהלים שלא הגיבו בעבר אך כן עלולים להגיב בעתיד, ולכן במובני ROI נשתפר מאוד אך במובני מכירות כנראה לאורך זמן המפרסם יאבד לקוחות.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
לכן, ואני מודע לאירוניה. דווקא עכשיו פרסום בטלוויזיה מאוד חשוב על מנת לשפר את הפרסום הדיגיטלי. טוב, אולי זה לא אירוני.
- 5.כמו עמיתו ממקאן... (ל"ת)הגנב מבגדד... 04/01/2017 12:21הגב לתגובה זו
- 4.מצחיק 03/01/2017 18:42הגב לתגובה זוזה עוד דרך לקחת כסף מהלקוח בלי שהלקוח יבין מה עושים עם הכסף . נכון ששמחון אלוף - אלוף בלקחת כסף מאיפה שרק אפשר . פרוגרמטי זה השקר הכי גדול של תעשיית הדיגיטל בארץ . TMF שמים כסף איפה שהם מקבלים עמלות הכי גבוהות ואיפה שנמצאים החברים של שמחון . ברגע שתהיה קניית מדיה אמיתית פרוגרמטית אז אפשר יהיה לדבר - עד אז כולם מזיינים את השכל . ILX לא עובד , ארטימדיה גם לא עובד . הכל שקר !
- אתה בור. אין עמלות בפרוגרמטי (ל"ת)אבירם 04/01/2017 19:21הגב לתגובה זו
- 3.שמחון חזר???? (ל"ת)ניבה 03/01/2017 17:05הגב לתגובה זו
- 2.שי 03/01/2017 10:08הגב לתגובה זושמחון בניגוד להרבה הרבה אחרים בעולם הדיגיטל הוא איש מקצוע עם יכולות מוכחות. יש מעטים אם בכלל שמתקרבים אליו בהבנה ובידע. ואני לא מדבר על חרטא תיאורטית וטרנדים של 2020 אלא על ניהול יומיומי של דיגיטל ותוצאות בשטח. שזה בדיוק מה שדיגיטל אמור להביא...
- פחחחחחחחח (ל"ת)ראול ולנברג 23/04/2018 17:39הגב לתגובה זו
- 1.משה ת. 02/01/2017 17:41הגב לתגובה זובמילים אחרות - תביאו לנו כסף למדיה שקל לנהל ומכניסה לנו עמלות יפות. אנחנו מודעים לאירוניה, אבל זה יעזור לנו עם כאב הראש שקשת ורשת עושים לנו :)
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
