פרשת שרון פרי: מה לעשות אם תמונת העירום שלי הופצה?
כנראה שלבקש מקהל הגולשים להפסיק לצלם עצמם בעירום כשהם שומרים את התמונות בסמאטפונים שלהם, יהיה קצת יומרני, אבל מה אפשר לעשות כאשר התמונות הללו כבר זולגות הלאה לגורמים שלא היינו רוצים שייחשפו אליהם, כפי שקרה אתמול למגישת הספורט של ערוץ 1, שרון פרי?
אז עוד לפני כן, חשוב לזכור: ראשית, אל תוותרו על האבטחה הבסיסית ביותר של המכשיר שלכם. יש אבטחת קוד וטביעת אצבעות, שעקיפה שלהן קשה מאד עד בלתי אפשרית, כמעט. מבחינה חוקית, גם אסור לפתוח את האבטחה הזאת, דבר שמהווה הפרה של הפרטיות.
אגב, החוק בישראל לגבי שמירת על פרטיות וסודיות דורש מבעל התמונות לעמוד בפרמטרים של שמירה על פרטיות. כלומר, אם אין אמצעי הגנה למכשיר, אז משפטית יש לבעל המכשיר והחומרים הפרטיים אחריות תורמת.

לצד האבטחה הבסיסית של המכשיר, ישנן אפליקציות להורדה כגון אנטי וירוס מורחב Avast, שמאפשרות לקבוע איזה אפליקציות ושירותים יהיו חסומים על ידי סיסמה, כגון גלריות תמונות, וואטסאפ, סמס ותכתובות אי-מייל. זו בדיוק הנקודה לציין כי לצד המבוכה שבחשיפת תמונות אישיות אינטימיות, יש לא מעט בעלי סלולר שמחזיקים במכשיר שלהם סודות מסחריים שדליפה שלהם עשויה להוביל לנזק כלכלי אדיר לאיש ולגורמים רבים.
אלה היו צעדי מניעה. אבל אם כבר דילגנו על פרט זה, והגיע מצב בו מכשיר סלולרי התגלגל לידינו, צריך לדעת שאסור לחדור אליו ולפגוע בפרטיות בעליו. אני יכול להעלות בדעתי מקרה אחד שהדבר הזה אפשרי - כאשר ניכנס לרשימת אנשי הקשר בכדי לנסות לאתר את בעלי המכשיר, ואז אף מדובר במטרה ראויה. אבל כל פעולה אחרת של חיטוט במכשיר היא בניגוד לחוק הגנת הפרטיות, ומדובר בעבירה פלילית.
אם אתה הגורם הנפגע והתמונות שלך הופצו לכל עבר, אפשר לפנות לפלטפורמות בהן מתבצעת ההפצה, כגון רשתות חברתיות, ולדרוש מהן לעצור את הדבר ככל שהן יכולות לעשות כן. מבחינת הפצה בוואטסאפ, כלי ההפצה המשמעותי ביותר הקיים, אין הרבה מה לעשות עם זה, וזאת משום שמדובר באפליקציה מאובטחת לגמרי, ככה שרק התערבות ישירה שלה עשויה להגביל במקצת את ההפצה, אבל ככל שהזמן עובר והתפוצה רחבה, אפשרות זו הולכת וקטנה.
ופה יש כוכבית קטנה, שעשויה לתרום במקצת להפחתת ההפצה, אבל צריך לקחת אותה בערבון מוגבל. לגבי קבוצות בוואטאספ ישנה אפשרות כלשהי להגביל את הנזק. אם מדובר בקבוצות של תלמידי בית ספר וישנו הורה מפקח בקבוצה, אז הוא יכול גם באמצעים חינוכיים להודיע שאם התקבלו תמונות מסוג כזה או כזה, אין להפיצן. אם תמונה כזו תעלה בקבוצה, יש אפשרות למחוק אותה ולדעת מי הגורם המפיץ באותו רגע. ועדיין, מדובר בניסיון כמעט חסר תוחלת לכבות את השריפה.
ולצד כל אלה, יש גם את האפיק המשפטי. חלה עלינו החובה לא לפרוץ למידע של אחרים, ואם כבר קיבלנו מידע כזה, אז לדעת כיצד לנהוג בו. אם מדובר במידע שהגיע ממקור פומבי שלא חשוד בהפרה, אז אין בעיה. דוגמא? אם מדובר בתמונה של דוגמנית מוכרת שהצטלמה לפלייבוי, אז אין בעיה בהמשך הפצת התמונה. אבל אם יש חשד לעבירה פלילית, אז כמובן שכאן המקרה שונה – ואסורה ההפצה של החומרים, גם כאנשים פרטיים.
ואם כבר התמונה שלנו הופצה, מה צריך לעשות? יש לפנות למשטרה שתפתח בחקירה, ובמקביל לעתור לבית המשפט בבקשה לצו מניעה וצו איסור פרסום, כלפי כל גורם שמהווה פלטפורמה להפצה, כולל רשתות חברתיות וגם אנשים פרטיים.
ומה עלינו כאזרחים לעשות כאשר כבר קיבלנו תמונה אינטימית של אדם, במה שנראה לנו שהושג בעורמה? פה צריך לעבור מסר שהוא הרבה מעבר לאספקטים המשפטיים והפרטיים, ומדובר במסר חינוכי: חיה ותן לחיות. אם יש משהו שעלול לפגוע במישהו אחר ואין לך ידיעה אם זה ברשותו או לא, אז הימנע מהפצת החומר ואל תהיה חלק ממסלול הנזק. ככה תתרום את תרומתך לעצירת ההפצה, וגם לא תיקח על עצמך סיכון להיות חשוף להליך פלילי או אזרחי.
עו"ד יריב קדם הוא הבעלים של משרד עורכי דין ונוטריון לענייני אפליקציות וסטארט אפים טכנולוגיים
- 3.הגר 18/11/2017 17:55הגב לתגובה זומה קורה אם ידוע לי הבן אשם ש*המשיך* להפיצ ויש ביידי את כל התמונות השתלשלות הוואצאפ
- 2.ירון 19/09/2016 12:46הגב לתגובה זוגם אם מדובר בדוגמנית שהצטלמה לפלייבוי, אסור להעביר את התמונה הלאה בלי לקבל רשות מבעל זכויות היוצרים. נכון, אפשר לטעון לשימוש הוגן בזכות היוצרים אך מבחינה פורמאלית גם כאן מדובר בהפרה. חוץ מפתרונות אבטחה ולקוות לרצון טוב של הציבור, אין מה לעשות.
- 1.יוסי גניש 19/09/2016 06:04הגב לתגובה זונניח שראו את החזה של שרון פרי אז מה? נערות כמוה ויפות ממנה משתזפות בחזה ערום יום יום בשפת הים אז למה לעשות מזה ביג דיל? אם היא לא היתה מרעישה עולמות יכול להיות שזה היה עובר בשקט ותוך יום יומיים מי היה זוכר שראה את השדיים היפים של שרון פרי?! תודה יוסי גניש
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.25% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
