בגלל 'צוק איתן': החינוכית לא שידרה בערוץ 2 - והפסידה לפחות חצי מיליון ש'
ערוצי השידור השונים הפסידו עשרות מיליוני שקלים מאז החלה המתיחות באזורנו לפני יותר מחודש, ו
לאייס נודע כי הטלוויזיה החינוכית הפסידה בשבועיים האחרונים לפחות חצי מיליון שקלים מהיעדר פרסום בערוץ 2, וזאת לאחר שלא שידרה דקה אחת מאז החל המבצע ביום שלישי לפני שבועיים.
הטלוויזיה החינוכית מקבלת 14 שעות ו-15 דקות בשבוע בשידורי ערוץ 2, כאשר רצועת השידור היוקרתית ביותר שלה היא בין 17:30 ל-18:00. רצועה זו גם זוכה לנתוני צפייה גבוהים של כ-8%, וחושפים את תכני החינוכית שמשודרים 24 שעות ביממה בערוץ 23 ובאתר החינוכית.
ואולם, בשל האירועים והמעבר של הערוצים למתכונת של אולפנים פתוחים, נלקחו מהחינוכית כל רצועות השידור, ובסיכום שבועיים היא לא שידרה דבר, מתוך 28.5 שעות שידור. על פי חוק, הפרסום ברצועות החינוכית בערוץ 2 לא יהיו גדולים מ-10% מנפח השידור, מה שאומר שהחינוכית הפסידה כ-28 דקות פרסום.
- ניר צוק מתקרב לרשת 13; ומי יהיה המנכ"ל החדש?
- אחרי סאגת קובלנץ: התאגיד בחר בגולן יוכפז למנכ"ל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ואולם, ישנה סוגיה נוספת לאי שידור התכנית: כל התכניות ברצועת 17:30 מצולמות מראש בשעות הצהריים, כאשר המשמעות היא תשלום למגישים, לעובדי ההפקה, מוניות עבור מרואיינים ועוד. ואולם, תכניות אלו לא משודרות בסופו של דבר, וזאת לאחר שזמן השידור נלקח מהחינוכית זמן קצר לפני השידור. בשל האופי האקטואלי של התכניות, לא ניתן לשים את התכנית "על המדף", כך שאי שידורם לא רק גורם נזק כספי מהיעדר דקות הפרסום, אלא שהחינוכית משלמת לחברות ההפקה עבור תכניות שלא עלו לשידור בסופו של דבר.
מתוך תקציב החינוכית, ההכנסה מפרסום מהווה כ-10 מיליון שקלים בשנה על פי הערכה. שבועיים של אפס דקות פרסום מהווה הפסד הכנסה של כ-400 אלף שקלים לפחות. על כך יש להוסיף צילומים של מספר תכניות, בהן למשל עושים סדר, שכל אחת מהן עולה לחינוכית כמה עשרות אלפי שקלים.
לאייס נודע כי בחינוכית מתכוונים לפנות היום (יום ג') לרשות השנייה בבקשה לבחון אפשרות למתן פיצוי מסוים על ההפסדים הכבדים בשל האירועים הביטחוניים. מחר אמורה הייתה גם להתקיים ישיבה ברשות, בהשתתפות מנכ"ל החינוכית אלדד קובלנץ, בה אמורים היו גם לדון בנושא זה, אולם היא בוטלה בשל גיוסו של מנכ"ל הרשות שי באב"ד למילואים בצו 8.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
