אבי צבי
צילום: ינאי יחיאל

המשבר בשוק הטלוויזיה: 'רשת' תוציא את עובדיה לחופשה כפויה של יומיים

רוב עובדי 'רשת', כ-170 במספר, ייצאו לחופשה השבוע בימים ד' ו-ה', וזאת בשל ההפסדים שספגה הזכיינית מאז החלה ההתדרדרות במצב הביטחוני
אלכסנדר כץ | (2)
נושאים בכתבה אבי צבי רשת

זכיינית ערוץ 2 רשת החליטה להוציא כ-170 מבין עובדיה לחופשה כפויה של בת יומיים, וזאת בשל המצב הכלכלי בשוק הטלוויזיה מאז חטיפת הנערים, ובעיקר מאז החל מבצע צוק איתן לפני כשבועיים.

בהודעה ששלחה הנהלת הזכיינית לעובדים, נכתב: "לאור המצב, הנהלת 'רשת' קיבלה החלטה על יציאה מרוכזת לחופשה. בשלב זה מדובר על ידי רביעי וחמישי הקרובים, בהם לא תתקיים עבודה שוטפת ברשת וכל זאת מתוך מטרה של חיסכון בעלויות ולהימנע מצעדים קשים יותר בהמשך (כגון הקפאת משכורות וקיצוצים). עובדים חיוניים ימשיכו בעבודתם".

לדבריו, "אנו תקווה כי מהלכים אליו לא יחריפו ולא יפגעו בהמשך דרכנו כחברה מובילה. בהזדמנות זו אנו רוצים להודות לכולכם על העבודה המאומצת בשבועות האחרונים ועל הפעילות בתנאי האי ודאות אשר מייצרת לכולנו תקופה מאתגרת ומורכבת".

כפי שפורסם באייס, רק בשבוע הראשון למלחמה, הפסידו קשת, רשת, ערוץ 10 וערוץ 9 כ-20 מיליון שקלים עם הירידה החדה בפרסום בטלוויזיה, הורדת קמפיינים, והעלויות הגבוהות של הפקת משדרי חדשות לאורך שעות ארוכות. על פי נתוני יפעת בקרת פרסום, הפרסום בשבוע הראשון של הלחימה נחתך ב-50%.

ביום חמישי האחרון נפגשו מנכ"ל קשת אבי ניר, המנכ"ל הנכנס של ערוץ 10 יוסי ורשבסקי, מנכ"ל חדשות 2 אבי וייס, מנכ"ל חדשות 10 גולן יוכפז, ומנכ"לית ערוץ 9 עו"ד ויקטוריה גורדין, כדי לגבש עמדה לגבי דרכי הפיצוי האפשריות מצידו של משרד התקשורת. בהמשך נשלח מכתב לשר התקשורת בו ציינו הגורמים כי מדובר בעסק שנמצא על סף קריסה אם הממשלה לא תעזור לגופי השידור השונים.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    בקשו סיוע ממדינת קטאר שתומכת גם בחמאס (ל"ת)
    פטריוט 22/07/2014 02:23
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    21/07/2014 13:26
    הגב לתגובה זו
    מדינה במלחמה, אנשים מתים והם שולחים עובדים הביתה בלי משכורת כדי לחסוך עוד כמה שקלים לחזירים. עם אלה מעסיקים מי צריך אוייבים
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

שירות דיגיטלי (X)שירות דיגיטלי (X)
ראש בראש

הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?

חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין

יוסי ישראל |

סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?

סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?

בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.

הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת


הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?

מור

מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.