שבדיה מול כל העולם - יהירות או אדישות כלפי הקשישים?
הקורונה מטלטלת את שבדיה - האם המודל השבדי להימנע מסגר, נכון? איך מסבירים בממשל השבדי את מספר המתים הגבוה? (בגלל שהם מודדים הכי טוב ואמין מכולם) ואיך זה שאצלם מתים יותר מנורבגיה? (סתם, עניין של מזל)
עדכוני שבדיה: כרגע הוכרז על 1,033 נפטרים. המדיניות פה בשבדיה מרתקת ומבלבלת, כי היא מדגישה את המתח הערכי שהשבדים חיים בו גם בשגרה.
המתח הבולט ביותר הוא בין השאיפה לצניעות, ללא-להתבלט ולא לחשוב שאתה יותר טוב מכל אחד אחר, לבין האמונה העמוקה של שבדיה שבאמת, היא הדבר הכי טוב בעולם. קראתי הבוקר הצהרות מדהימות של האפידמיולוג הראשי של שבדיה. אנדרס טגנל נשאל למה התמותה בשבדיה גבוהה משמעותית ביחס לשאר המדינה ואמר שזה בגלל שלשבדיה יש את שיטת המדידה הכי אמינה בעולם. "קשה לדמיין", הוא אומר, שיטה יותר טובה משלנו, והמסקנה היא שכל שאר המדינות לוקות בהערכת-חסר.
לחברה השבדית יש גאווה עצומה במערכות שלה. לפעמים בצדק, לפעמים לא. בכל התנסות שלי עם מערכת ממשלתית פה, המשפט שאני שומעת הכי הרבה הוא "But in Sweden we do it like this". זו כמובן אמירה מכלילה אבל ההתרשמות הגורפת שלי היא שהם גאים ומלאי אמון במדיניות שלהם בכמעט כל התחומים. לכן, עם כל הרצון להצטנע וחלילה לא להתנשא בפומבי על אחרים – התפיסה העמוקה היא שאצלנו פשוט יותר טוב. אור לגויים. אז למה המדיניות שלנו מניבה יותר מתים? כי גם כלי המדידה שלנו הכי טובים.
מה כל כך טוב בהם? בשבדיה לכל אזרח ותושב יש "מספר אישי". זו מערכת די פשוטה בסך הכל, אבל המספר אישי הזה קשור להכל, וכמעט בלתי אפשרי לקבל שירותים בשבדיה בלי מספר אישי. כמדינה שגם שואפת להיות "נקיה" מכסף מזומן, חייבים בה חשבון בנק וכרטיס אשראי שכמובן תלויים כמעט לחלוטין במספר אישי. כשאתם עושים הזמנה מהסופר בארץ אתם לא צריכים להקליד מספר תעודת זהות, ואפשר להיות חברי מועדון בחנויות ובתי עסק גם אם נותנים פרטים כמו טלפון או כתובת מייל. פה, הכל-הכל-הכל מסתמך על מספר אישי. אני יודעת כי לקח להם המון זמן לאשר את בקשת האשרה שלי (סיפור לפעם אחרת) וראיתי בכמה צמתים נתקעתי.
ההתנהלות עם מספרים אישיים מאפשרת מעקב הדוק של הרשויות אחרי האזרחים ואפשר לנטר בקלות כל פעילות של הפרט. שבדיה עושה השוואות מדוקדקות בין מספר הנפטרים הכללי למספר הנפטרים נשאי הקורונה, בודקת את הרקע הרפואי גם של נשאי הקורונה ומספקת מספר סופי. אני לא מומחית בסטטיסטיקות של מוות, אבל גם אני ההדיוטה יכולה להעריך בזהירות שלא מדובר בגאונות מיוחדת, ויותר מזה, שיש לשיטה שני חורים משמעותיים: הראשון והברור – עשרות או מאות אלפי שוהים בלתי חוקיים שאין להם מספר אישי, ושחלקם חיים בקהילות מהגרים שיותר מועדות-הדבקה; והשני – דווקא בדרך השבדית קל יותר לקחת מישהו שנפטר מקורונה ולטעון שהוא בכלל נפטר מזקנה ומחלות רקע ושהקורונה לא נתנה את "מכת המוות". ממה שראיתי, המתנגדים למדיניות הממשלה טוענים בתוקף שהדיוק שבשיטה השבדית מאפשר לממשלה לשחק עם המספרים ולנפות החוצה חלק מהנפטרים.
- אזורים דרשה פטור מפיצוי בשל הקורונה, ונדחתה
- הקורונה היא אירוע מסכל? קניון TLV נגד חברת התכשיטים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסיפור הזה של מספר אישי מגלם עוד מתח: המתח בין מעקב הדוק של הרשויות אחרי האזרחים לבין היותה של שבדיה חלוצת זכויות אדם ואזרח. אחד הדגלים שמונפים פה בהקשר של מדיניות קורונה (ושכמובן – רבים מהמקומיים גאים בו) הוא דגל החופש וזכויות הפרט. למה להגביל את הציבור בכוח אם אפשר לתת בו אמון, הם אומרים; צריך לתת לציבור הנחיות ולסמוך עליו שהוא יתנהל בשכל ישר.
רק בשבוע שעבר אמר ראש ממשלת שבדיה, סטפן לופבן שאמנם המסעדות הורשו להמשיך לעבוד, אבל הוא מצטער שלא היתה אכיפה בנושא הצפיפות וחושב שצריך לסגור בתי עסק שיפרו את ההנחיות. ככל שאני מצליחה למצוא על זה מידע באתרי החדשות, אף בית עסק לא נסגר עדיין, אם כי יש גיוס של פקחים.
זה מדהים כי זו מדינה שמעורבת בצורה כל כך עמוקה בחיים של התושבים – וכתושבת-חוץ זה מורגש במיוחד – אבל דווקא במאבק מול נגיף בינלאומי היא מאוד זהירה. השבוע קראתי עיתונאי בעיתון מיינסטרים טוען בתוקף שאם במהלך המאבק בקורונה שבדיה תיישם צעדים כמו ניטור טלפוני של אזרחים, הגבלות בתנועה וכו' – היא אולי תנצח את הקורונה אבל המחיר יהיה מותה של הדמוקרטיה וכל מה שהאדם השיג במאה ה-20. לא פחות. "האם", הוא שאל, "אנחנו מוכנים להקריב את כל הערכים שלנו בשביל להציל חיים"?
- מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
- על ניהול סיכונים: איך נזהה את הקרנף האפור?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
מתח שלישי שאי אפשר להתעלם ממנו טמון בשאלה הגדולה שעומדת בלב הוויכוח השבדי על הקורונה: האם שבדיה מוכנה בכזו קלות לחזות במותם של מאות מזקניה, בשם ערכים של חופש וכלכלה? האם חלוצת זכויות האדם והאזרח לא נזעקת להגן על חיי אזרחיה, כן, גם במחיר של משבר כלכלי? אני לא רוצה ליפול לפופוליזם, אבל בהחלט ראוי להזכיר שהמדינה הזו היא נערת הפוסטר של ההגירה לאירופה. היא פתחה את שעריה והסכימה לשלם הון תועפות עבור מהגרים מכל רחבי העולם השלישי, פליטים ושאינם פליטים. רק בשבוע שעבר פורסם שנוספה לשבדיה שכבה חדשה של מבקשי מקלט: תושבים שזכו לאשרת עבודה ושהיה, ועכשיו העבודה בוטלה מי יודע לכמה זמן והם רוצים להישאר בשבדיה (מי לא, הרי). בממשלה כבר אמרו שהחוק לא הולך להשתנות, אבל משום מה קשה לי לראות את השבדים מחזירים הביתה אלפי אנשים רק בגלל שהם פוטרו שלא באשמתם. צריך להזכיר פה ששבדיה היא גם חלוצת זכויות העובד ופגיעה בעובדים היא פגיעה בקודש הקודשים של התפיסה הכלכלית השבדית.
כל הדברים האלה מולידים, כמובן, קונספירציות טעונות במיוחד: שבדיה רוקנה את הקופה שלה על המהגרים, ועכשיו נוח לה להיפטר מהזקנים כדי שלא ימשיכו לשאוב תקציבים ופנסיות. הרי השבדים יודעים היטב מה קורה בעולם, טוענים הטוענים; הם יודעים מה אחוזי התמותה הצפויה, במיוחד בקרב אוכלוסיה מבוגרת, ופשוט לא חושבים שזה נורא כל-כך. המדינה שהביאה לפה מיליון פליטים כבר לא מסוגלת או רוצה לממן את אנשיה שלה. קשה לי להאמין לקונספירציה, אבל הסנטימנט ברור לי. טגנל בעצמו מודה שבנורבגיה אכן יש אחוזי תמותה נמוכים יותר (גם בניכוי כל ההתאמות הנדרשות מבחינת גודל אוכלוסיה וכו'), וזה – ציטוט – "חוסר מזל".
הטענה הקבועה שלי ביחס לשבדיה (ובכלל) היא שיש קשר הדוק בין מדיניות לבין תרבות, ערכים ואתוסים. משבר תמיד מוליד הקצנה מסויימת של האופי הלאומי ודורש מחברה להכריע בין ערכי היסוד שלה; בשבדיה, ההכרעה הזו מעניינת במיוחד. בהצלחה להם
- 24.שוודיה או שבדיה? בכל מקרה, היה נעים להכיר... (ל"ת)לירון 20/04/2020 10:49הגב לתגובה זו
- 23.א 19/04/2020 11:59הגב לתגובה זולמשל המשפט למות על קידוש השם נחשב לחיובי, גיבורי מצדה שהתאבדו על קידוש השם.
- 22.בשבדיה כבר 1386 מתים, בישראל 142, ושם עוד התחילו מאוחר (ל"ת)חני 17/04/2020 13:31הגב לתגובה זו
- 21.מוטי אברך 16/04/2020 09:51הגב לתגובה זויש בממשלת נתניהו שר לאזרחים ותיקים ..נכון ? היכן הגברת .. גמליאל .שר בממשלת נתניהו - אחראית על האזרחים הותיקים .? לאן היא נעלמה ...האם היא תקועה בחו"ל חלילה ..? נושאי הדיור המוגן וב האבות ללא אבא ואמא ...ממשלת נתניהו זרקה אותנו לכלבים בושה !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! מעל 40 נפטרו בגלל ניהול כושל של המשבר ממשלת נתניהו דברה
- 20.יוסי 15/04/2020 17:43הגב לתגובה זווהיום מתחרטת עד עמקי נשמתה. וזה היה ברור כמו שאנגליה הבינה גם הם הבינו, הבעיה עם הוירוס הזה שרואים את התוצאות רק שבועים אחרי. נצח במונחים של העולם היום. מישהו מלמד אותו שוב איך לחשוב לטווח רחוק
- 19.דירה=קורת גג 15/04/2020 17:40הגב לתגובה זודירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
- 18.תתעדכנו 15/04/2020 16:30הגב לתגובה זובמהירות הגיעו כעת בשבדיה ל200 מתים ביום!
- 17.אבי 15/04/2020 15:12הגב לתגובה זועד לסוף שנות החמישים השבדים עיקרו אנשים בעלי הפרעות נפשיות, בעלי פיגור שכלי, הומוסקסואלים כדי להשביח את הגזע. השבדים. הם אף פעם לא לקחו שום אחריות היסטורית ובמקום זאת הם מחונכים להאמין שהם עם אציל שעשה רק טוב. כמובן אי אפשר לשכוח שבמלחמת העולם השנייה הם טענו לניטרליות אבל בפועל תמכו ועזרו להיטלר. הם ממשיכים כהרגלם ומנקים את שבדיה מזקניה.
- 16.היחידים השפויים (ל"ת)אורי 15/04/2020 13:59הגב לתגובה זו
- 15.אני 15/04/2020 13:45הגב לתגובה זומסתכלים על טובת הכלל, לא כולאים מיליונים כדי להציל כמה מאות שלרובם גם כך תוחלת חיים נמוכה.
- בוודאי. למה שלא להיפטר מהזקנים ומהמהגרים החולים? (ל"ת)טובת הכלל 17/04/2020 20:53הגב לתגובה זו
- 14.עוד סיבה 15/04/2020 12:23הגב לתגובה זוושידחפו לעצמם את פרסי נובל
- 13.כל הערבים עברו לשבדיה. ביטוח לאומי חינם. מלא שבדיות. אח (ל"ת)מוחמד 15/04/2020 08:01הגב לתגובה זו
- 12.אפי דמיולוג 15/04/2020 08:00הגב לתגובה זוהמודל של שבדיה הוא הדרך הנכונה.מספר המתים בכל העולם יהיה זהה .הוירוס לא מבדיל מדינות.פשוט אצלם באמת בודקים ומנטרים נכון את החולים והנדבקים.אצלם פשוט זה יגמר מהר יותר.
- 11.דירה=קורת גג 15/04/2020 06:27הגב לתגובה זודירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
- 10.הולנדי 15/04/2020 00:21הגב לתגובה זולמה לדבר על שבדיה ולא הולנד?
- זה כי 15/04/2020 16:28הגב לתגובה זוובהולנד ישנה התייצבות
- הולנדי 15/04/2020 18:30הולנד 28000 נדבקים 3100 מתים רק 250 החלימו שבדיה : פחות מ-12000 נדבקים פחות מ1500 מתים ו 380 החלימו, איזה התיצבות יש בהולנד בדיוק? למה לא דיברו על הולנד כשהיתה "במגמת עליה" כל הנתונים האלה ובהולנד יש אותם חוקים הסגר שיש לנו פה בארץ זה סתם עוד כתבה מקושקשת
- 9.כל האידאולוגיות זמנן קצוב. וגם האידאולוגיות האירופ 14/04/2020 19:00הגב לתגובה זוכל האידאולוגיות זמנן קצוב. וגם האידאולוגיות האירופיות המוזרות הללו שגורמות למדינה למסור את עצמה לעם אחר. ולהכניס רוצחים לכלא ל - 25 שנים מכסימום, כאשר לאסיר יש מפתח לתא שלו ועוד ועוד. כל אלה עומדים עכשיו למבחן. אני שמח שאני חי במדינה שפויה וחופשית.
- אליענה קוסיה 17/04/2020 07:35הגב לתגובה זולך תקרא על ויאטנאם, על התזונה וההיגיינה בויאטנאם לפני שאתה רץ לכתוב שטויות שמסכנות את הציבור.
- 8.דאג קולינס 14/04/2020 18:46הגב לתגובה זובעתונות השבדית באנגלית הדיווחים שונים מאשר בכתבה.
- 7.הציבור לא מטומטם 14/04/2020 18:21הגב לתגובה זוהציבור לא מטומטם
- 6.שלמה 14/04/2020 17:52הגב לתגובה זורק עם ישראל רחמנים בני רחמנים ובגלל זה אצלנו יש פחות מתים יחסית למספר החולים
- 5.מה המסקנה הסופית???? (ל"ת)יובי 14/04/2020 17:49הגב לתגובה זו
- אין כעמך ישראל (ל"ת)שלמה 14/04/2020 18:15הגב לתגובה זו
- 4.שלי מאזל 14/04/2020 17:49הגב לתגובה זורק בסיום המשבר נדע באם שבדיה הייתה הכי נכונה בניהול המשבר או הייתה גיא ההריגה
- 3.שלומי 14/04/2020 17:32הגב לתגובה זואם שבדיה מוכנה להקריב אלפים מאזרחיה זו זכותה. אבל העולם לא יכול לשחק באש. אי אפשר לדעת מה יקרה אם יתנו לוירוס להשתולל בכל העולם. לומר שמיליונים ימותו זה לא הגזמה. אבל מה יקרה אם נגלה ששיחקנו במשחק שאסור לשחק בו ושאיבדו שליטה על דבר בסיסי והוא הביטחון שברגע שאדם יוצא החוצה הוא יכול להיות בטוח שהוא לא מתגרה במוות
- 2.ישראל 14/04/2020 17:30הגב לתגובה זויהיה מאד מעניין לבדוק שוב את התוצאות לאחר ההתגברות על הקורונה
- 1.גליל 14/04/2020 17:00הגב לתגובה זובסוף מה שמשאיר את האנשים בבית זה הפחד ולא החלטות ממשלה. ככל שימותו יותר השיתוק בכלכלה יגבר.
 שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)
שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה
בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.
לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.
לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבון הציבור.
היסטוריה
היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.
דלק מערכות רכב
דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.
ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.
 שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)
שמואל וענת חרלפ (עיבוד גרוק)מדוע התרומה הפילנטרופית הגדולה ביותר הגיעה מיבואן מכוניות?
יבואני הרכב גרפו רווחים עודפים על חשבון הציבור - קבע מבקר המדינה, אז עכשיו הם "קצת" חוזרים לציבור בדרך של תרומה
בשבועות האחרונים התפתח מעל "דפי ביזפורטל", וויכוח על רמת הרווחיות של יבוא כלי רכב, אז הנה אזרוק מעט משלי לדיון.
לפני מספר שבועות, כך דווח באמצעי תקשורת שונים, נרשמה התרומה הגדולה ביותר בתולדות הפילנטרופיה המקומית: ד״ר שמואל חרל״פ ואשתו, ענת חרל״פ, תרמו 180 מיליון דולר (כ-600 מיליון שקל) להשלמת הקמת מרכז רפואי במרכז הארץ. בעקבות התרומה רואיין הזוג במספר אמצעי תקשורת. אולם ככל שעקבתי, אף אחד מהם לא שאל מהיכן הגיע ממונם הרב. אחדים אמנם ציינו שד״ר חרל״פ עשה הון רב במימוש מניות מובילאיי, וכלכליסט דיווח שהתרומה ניתנה במניות אנבידיה, אותם קיבל חרל״פ בעסקת מלאנקוס, בעת שוויין היה נמוך בעשרות אחוזים, מערכן הנוכחי. אולם שאלת הבסיס לא נשאלה: מהיכן ההון הגדול של משפחת חרל״פ.
לא נשאלה, אולי, כי כולם יודעים את התשובה: הזוג חרל״פ הינם מבעלי המניות הגדולים בכלמוביל, יבואנית הרכב והמשאיות הגדולה במדינה. ואלה עסקים שבישראל אי אפשר להפסיד בהם כספים. אלו עסקים שמרוויחים באופן עודף על חשבון הציבור.
היסטוריה
היסטורית קשה להתווכח עם עובדות: יבואניות הרכב הוותיקות, מעל ל-10 חברות, הפועלות בשוק הישראלי במשך עשרות שנים, הפכו להיות חברות עם פעילויות נוספות. מרביתן חברות פרטיות שאינן חושפות דו״חות כספיים, ומרביתן גם אינן נזקקות לשוק ההון הציבורי, הפכו במהלך השנים לקבוצות עסקים, לעיתים מורכבות, שיכולתן להתרחב בעסקים במיליארדי שקלים, בישראל ומחוצה לה. זה נבע קודם כל מפעילותן ביבוא כלי רכב קלים ומשאיות, פעילות שהיתה בה רווחיות גבוהה ביותר, יצרה תזרים מזומנים חופשי ניכר, ופתחה בפני העוסקים בה צינורות אשראי מסוגים שונים. עובדה זו, של התרחבות ניכרת ללא הזדקקות להון ציבורי, מעידה על עוצמתן של יבואניות הרכב ועל הכסף הגדול בתחום. אולם בחינה של רווחיות יבוא רכב אפשר לבחון גם דרך קבוצות הנסחרות בבורסה.
דלק מערכות רכב
דוגמא בולטת היא דלק מערכות רכב, שבשליטת איש העסקים גיל אגמון, הבעלים של דלק מוטורס, יבואנית מאזדה, ב.מ.וו, פורד, ניאו ודונגפנג. ב-2015 הכנסות מגזר הרכב של הקבוצה עמדו על 2.9 מיליארד ש׳ (כל הנתונים הפיננסיים הינם מתוך הדו״חות, כלומר ללא מע״מ) והרווח המגזרי הסתכם ב-439 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 15%. ממרווח זה יש להוריד את הריבית ששילמה החברה, שהיתה בסכום מזערי בסך 22 מ׳ ש׳, כלומר עלות הריבית בתוצאות קבוצת הרכב היא שולית ואין הרבה מה להפחית.
ב-2022 דלק מערכות רכב כבר היתה קבוצה עסקים מגוונת, שרכשה את פעילות וורידיס, מהלך שמינף את הקבוצה וגרם להוצאות ריבית גבוהות. 2022 היתה שנה חריגה ברווחיות ענף הרכב, כתוצאה ממשבר הקורונה ובעקבותיו משבר הצ׳יפים בתעשיית הרכב ומחסור בכלי רכב ועליות מחירים: הכנסות מגזר הרכב של דלק מערכות רכב הסתכמו ב-3.9 מיליארד ש׳ והרווח המגזרי עמד על 992 מ׳ ש׳ מרווח בשיעור 25.6% ורווח ממוצע לכלי רכב כ-40,000 ש׳. באותה שנה דלק מערכות רכב שילמה ריבית בסך 253 מ׳ ש׳, רובה כתוצאה מפעילות שאינה אוטומוטיבית.

