דוחות

מקדונלד'ס עקפה את הציפיות - למה היא יורדת ב-2%?

החברה דיווחה על רווח מתואם של 3.23 דולר למניה, מעל תחזיות וול סטריט שעמדו על 3.21 דולר, והכנסות של 6.87 מיליארד דולר, גבוהות מהתחזיות שעמדו על 6.82 מיליארד דולר
אדיר בן עמי | (1)

ענקית ההמבורגרים מקדונלד'ס MCDONALDS הציגה היום תוצאות מעורבות לרבעון השלישי של 2024 ונפלה ב-2.3% במסחר מוקדם ל-289.99 דולר, על רקע נתוני מכירות גלובליות מאכזבים. החברה דיווחה על רווח מתואם של 3.23 דולר למניה, מעל תחזיות וול סטריט שעמדו על 3.21 דולר, והכנסות של 6.87 מיליארד דולר, גבוהות מהתחזיות שעמדו על 6.82 מיליארד דולר. עם זאת, המכירות בחנויות זהות ברחבי העולם ירדו ב-1.5%, ירידה חדה יותר מהצפי לירידה של 0.6%.

בשוק האמריקאי, החברה רשמה עלייה צנועה של 0.3% במכירות בחנויות זהות, המשקפת הוצאה גבוהה יותר לעסקה אך ירידה במספר הלקוחות. כריס קמפצ'ינסקי, מנכ"ל החברה, הדגיש את המחויבות להציע "חוויה יוצאת דופן עם ערך יומיומי פשוט ומחירים ברי השגה שהצרכנים שלנו יכולים לסמוך עליהם".

האתגרים הנוכחיים של מקדונלדס מגיעים על רקע התמודדות עם התפרצות חיידקי E. coli שקושרה להמבורגר Quarter Pounder של החברה, אירוע שהוביל לירידה של כ-7% במניה בשבוע האחרון. עם זאת, החברה הודיעה אתמול כי תחדש את מכירת המוצר לאחר שמשרד החקלאות של קולורדו קבע כי קציצות הבשר לא היו מקור הזיהום.

לפני ההתפרצות, החברה נהנתה ממומנטום חיובי בזכות מספר יוזמות שיווקיות מוצלחות, כולל שיתוף פעולה עם Crocs במסגרת ארוחות הילדים Happy Meal, השקת הChicken Big Mac, ואפילו הופעות של הדמות גרימס במשחקי בייסבול של קבוצת המטס.

גורם משמעותי בהצלחת החברה היה השקת ארוחות הערך החדשות ביוני האחרון, הכוללות המבורגר McDouble או McChicken, צ'יפס קטן, נאגטס ושתייה קלה ב-5 דולר (או 6 דולר באזורים מסוימים). הצלחת המבצע הובילה את הזכיינים להאריך אותו עד דצמבר ברוב השווקים בארה"ב.

האנליסטים בוול סטריט נותרים אופטימיים לגבי עתיד החברה, כאשר ג'ון טאואר מסיטי העלה את מחיר היעד ל-317 דולר למניה. עם זאת, חששות לגבי מגמות שליליות בהוצאות הצרכנים הגלובליות ועליות מחירים ממשיכות להשפיע על הערכות השוק.

בוול-סטריט מעריכים כי הירידה במניה בעקבות אירוע ה-E. coli מהווה הזדמנות כניסה אטרקטיבית למשקיעים, במיוחד לאור התגובה המהירה של החברה למשבר והמוניטין החזק שלה בתעשיית המזון המהיר.

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    לרון 29/10/2024 14:34
    הגב לתגובה זו
    MCD PZZA DPZ כבר מזמן אינן מניות צמיחה אלה מניות ערך והמשקיע בהן עושה זאת להשגת סולידיות יחסית ודיבידנד
אנטליה טורקיה (AI)אנטליה טורקיה (AI)

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון

אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה;  מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים;  1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג

עמית בר |
נושאים בכתבה תיירות טורקיה

ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.

המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.

וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים. 

המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות

הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.

אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.