אאוטבריין
צילום: נועם גלאי
דוחות

אאוטבריין פספסה את צפי האנליסטים בהכנסות אך הכתה אותו ברווח

חברת הפרסום הדיגיטלי הישראלית הציגה ברבעון השני הכנסות של 214  מיליון דולר והפסד מתואם של 4 סנט למניה; צופה לסיים את הרבעון השלישי עם רווח גולמי (Ex-TAC) של 58-62 מיליון דולר

איתן גרסטנפלד | (1)

חברת הפרסום הדיגיטלי הישראלית אאוטבריין אאוטבריין פספסה את צפי האנליסטים בשורה העליונה אך הכתה אותו בשורה התחתונה עם הכנסות של 214.1 מיליון דולר והפסד מתואם של 4 סנט למניה ברבעון השני של השנה.

הכנסות החברה ברבעון השני של 2024 עמדו על 214.1 מיליון דולר, ירידה של 5% בהשוואה לכ-225.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד ומתחת לצפי האנליסטים להכנסות של כ-228.7 מיליון דולר.

בשורה התחתונה מדווחת החברה על הפסד נקי מתואם של 4 סנט למניה, בהשוואה להפסד של 9 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד, ומתחת לצפי האנליסטים להפסד של 6 סנט למניה.

את הרבעון השלישי  צופה החברה לסיים עם רווח גולמי (Ex-TAC) של 58-62 מיליון דולר

לצד EBITDA מתואם של 8-10.5 מיליון דולר. את השנה כולה היא צופה לסיים עם רווח גולמי של 238-248 מיליון דולר, ומעלה את את התחזית ה-EBITDA המתואם שלה ל-31.5-36 מיליון דולר.

קרדיט: נועם גלאי

דיוויד קוסטמן, מנכ"ל אאוטבריין: "אנחנו שבעי רצון מתוצאות הרבעון, שהן עדות לשיפורים במודל העסקי ולהתקדמות במוקדי הצמיחה שלנו. בנוסף, הודענו ב1 לאוגוסט כי אאוטבריין הגיעה להסכמות על מיזוג עם Teads, מובילה עולמית בתחום הוידאו, בעסקה טרנספורמטיבית שאנחנו מאמינים שתיצור את אחת הפלטפורמות הגדולות בעולם לפתרונות פרסום מקצה לקצה באינטרנט הפתוח. היכולות המשלימות של 2 החברות מאיצות את החזון שלנו להפוך לשותף הפרסומי המוביל של מותגים ולספק תוצאות על-פני היצע אדיר של ממשקי פרימיום ואתרי מדיה. אנחנו צופים שהעסקה הזו תייצר ערך רב ותשנה את הפרופיל הפיננסי שלנו".

רכישת Teads תמורת 1 מיליארד דולר

הדוחות היום מגיעים לאחר שבשבוע שעבר הודיעה החברה כי היא רוכשת ב-1 מיליארד דולר את חברת Teads שבבעלות חברת אלטיס שבשליטת איש העסקים פטריק דרהי. דיוויד קוסטמן, מנכ"ל אאוטבריין יעמוד בראש החברה הממוזגת, בזמן שהמנכ"לים של Teads, ברטרנד קסאדה וג'רמי ארדיטי, ישמשו כנשיאים משותפים של החברה.

העסקה', אשר צפויה להסגר ברבעון הראשון של 2025, מורכבת מתשלום במזומן של 725 מיליון דולר, 25 מיליון דולר בתשלום עתידי, 35 מיליון מניות אאוטבריין ו-105 מיליון דולר במניות להמרה במחיר של מעל 10 דולר. יחד החברות צפויות להציג בשנת 2024 רווח גולמי ​​של 660-680 מיליון דולר ו-EBITDA מתואם של 180-190 מיליון דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חן 08/08/2024 14:53
    הגב לתגובה זו
    אם טאבולה מסכימה לחברת ג'אנק כזו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיותמוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות

"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"

מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”

רן קידר |

הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי". 

לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית. 

הדיון מסתכל אחורה 

הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב". 

שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה. 

תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות” 

יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.” 

המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית 

הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות. 

בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”. 

אביגל שורק, קרדיט: החברהאביגל שורק, קרדיט: החברה

רבעון חזק לדלק US, רווח נקי של 178 מיליון דולר

שיפור במרווחי הזיקוק, תוכנית התייעלות ומענקים מהמשרד לאיכות הסביבה האמריקאי דחפו את החברה לרווח שיא; המניה עלתה ב-5.5%

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה דלק US

דלק ארה"ב US Delek US Holdings 5.66%  , פרסמה את הדוחות הרבעוניים בסוף השבוע האחרון והציגה רבעון יוצא דופן עם רווח נקי של 178 מיליון דולר (2.93 דולר למניה) ו-EBITDA מתואם של כ־760 מיליון דולר. גם ללא ההשפעה החד־פעמית של המענקים הרגולטוריים, החברה הציגה EBITDA מתואם של 319 מיליון דולר, רמה הגבוהה משמעותית ביחס לשנים קודמות.

החברה, שאין לה גרעין שליטה, מחזיקה בארבעה בתי זיקוק במדינות טקסס, לואיזיאנה וארקנסו, וכן ב-63% מחברת הבת דלק לוגיסטיקה (DKL), הפועלת בתחום תשתיות האנרגיה והובלת נפט, גז ומים.

מאז נכנס לתפקידו ביוני 2022, מוביל המנכ"ל אביגל שורק, שעובד בקבוצה למעלה מ-13 שנה (עם הפסקה קצרה בה שימש מנכ"ל אל על), תוכנית התייעלות רחבה (EOP) שהובילה לשיפור בתזרים המזומנים בקצב שנתי של כ-180 מיליון דולר. “ההתייעלות היא כבר לא פרויקט, אלא דרך חיים,” אמר שורק בשיחת המשקיעים. בעקבות הביצועים, עדכנה החברה כלפי מעלה את היעד השנתי של התוכנית ל-180 מיליון דולר לפחות, לעומת 130 מיליון דולר בתחזית הקודמת.

אחת התרומות המרכזיות לתוצאות האחרונות היא קבלת מענקים מהמשרד לאיכות הסביבה האמריקאי (EPA), במסגרת פטור לבתי זיקוק קטנים. לאחר שנים של דיונים, קיבלה החברה אישור רטרואקטיבי לשנים 2019-2024 בהיקף של 280 מיליון דולר, אשר נרשמו כהפחתה בעלות המכר. שורק ציין כי החברה צפויה לממש מענקים נוספים של כ-400 מיליון דולר נוספים במהלך חצי השנה הקרובה, ומעריכה שכל בתי הזיקוק שלה יעמדו בקריטריונים גם ב-2025.


במקביל, דלק לוגיסטיקה העלתה את תחזית ה־EBITDA השנתית שלה לטווח שבין 500-520 מיליון דולר, והיא צפויה לסיים את השנה בטווח העליון. שורק הוסיף כי נרשמת מגמת שיפור גם במגזר הסיטונאי בזכות חוזים חדשים והתייעלות בלוגיסטיקה.