
צילום: שלומי יוסף
המוסדיים ניצלו מהפסד של 50% במובילאיי; למה הם לא השקיעו במניה ולמה סביר שהם גם לא ישקיעו בקרוב
סכום זניח השקיעו המוסדיים במובילאיי. מגדל היחיד שהשקיע סכום יחסית משמעותי - כ-70 מיליון שקל; מה יגרום למוסדיים להיכנס למניה?
רגע לפני דוחות מובילאיי שיתפרסמו היום וצפויים להצביע על הכנסות של 424.8 מיליון דולר (ירידה של 6.5% לעומת הרבעון המקביל) לצד רווח של 7 סנט למניה על בסיס Non-GAAP, נראה שגם אם התוצאות יהיו טובות המוסדיים הישראלים לא ישנו את עמדתם על מניית החברה - היא מסוכנת מדי. תחום ה-EV רחוק מהבשלה (עוד על כך כאן) ונראה שהתחרות מתעצמת ככל שמתקדמים לקראת פיתוחים חדשים בתחום.
ההנפקה הישראלית הגדולה אי פעם
מובילאיי מובילאיי של פרופ' אמנון שעשוע מחזיקה בשני תארים מרשימים - הראשון הוא החברה הישראלית שנרכשה בסכום הגבוה ביותר אי פעם, אחרי שנרכשה על ידי אינטל INTEL CORPORATION ב-15 מיליארד דולר ב-2017, והשני הוא החברה הישראלית שהונפקה לפי השווי הגבוה ביותר, אחרי שהונפקה מחדש כספין אוף מאינטל לפי שווי של 16.7 מיליארד דולר ב-2022. אין המון חברות ישראליות שמונפקות בשווים של מיליארדי דולרים, אבל כשיש כאלה הגופים המוסדיים בד"כ מחזיקים אותן, אם כי זה לא תמיד מתברר כמהלך חכם - קחו את סולאראדג' סולאראדג' כדוגמא, החברה הונפקה לפי שווי של 780 מיליון דולר ובשיא הגיעה לשווי של מעל 20 מיליארד דולר, אך מאז היא נפלה ואיתה גם חלק מהגופים המוסדיים שהשקיעו בה.
המוסדיים לא נוגעים במובילאיי
למרות ההישגים של מובילאיי נראה שהגופים המוסדיים כמעט ולא נוגעים בה, כך עולה מנתוני פרודאטה קפיטל.


הרכבים האוטונומיים מתעכבים - מניית מובילאיי צוללת
מוביאליי היא שחקן מרכזי בשוק הרכב ובתחום הרכבים האוטונומיים, ושני התחומים האלה נתונים תחת לחץ בתקופה האחרונה. מוקדם יותר החודש מניית מובילאיי ירדה על רקע אזהרת הכנסות של היצרנית הגדולה של כריות אוויר וחגורות בטיחות Autoliv שאמרה שהיא צופה כעת צמיחה אורגנית במכירות לשנה כולה של 2%, ירידה מ-5% קודם לכן. החברה מספקת ציוד לכל רחבי תעשיית הרכב, מגזר שנפגע קשה מבעיות שרשרת האספקה, האטה במכירות EV והמשך העלויות הגבוהות. החולשה הזו בשוק הרכב גרמה למובילאיי להוציא בעצמה אזהרת רווח חמורה כבר בתחילת השנה. מובילאיי אמרה אז שהיא צופה צופה שההכנסות יהיו בטווח של בין 1.83-1.96 מיליארד דולר לעומת צפי האנליסטים להכנסות שעמד אז על 2.58 מיליארד דולר (היום הוא עומד על 1.87 מיליארד דולר). הסיבה לאזהרת הרווח אז לפי מובילאיי הייתה הצפי שלקוחות יבטלו הזמנות תוך כדי שהם ינצלו את המלאים הקיימים שלהן - שרשראות האספקה שהתאוששו לאחרונה הביאו להצטברות של מלאים אצל יצרניות הרכבים, ולהערכות החברה אז זה יגרום להן לבטל הזמנות קיימות. עם זאת, החברה צופה שהמלאים אצל יצרניות הרכב יחזרו לרמות נורמליות לקראת סוף השנה. גם ההתקדמות האיטית מהצפוי בפיתוח רכבים אוטונומיים פוגעת בחברה. הצפי בשוק עד לפני כמה שנים היה שהיום מכוניות אוטונומיות כבר יסתובבו בכבישים ברחבי העולם, אבל המצב עוד רחוק משם. לטסלה TESLA INC שנחשבת למובילה בתחום אומנם יש מערכת נהיגה אוטונמית משלה ברכבים, אבל זו מערכת מסוג Level 2 שמחייבת את הנהג עדיין לשבת בכיסא הנהג ולשים לב לנסיעה למקרה של תאונה או התנגשות. המערכות של מובילאיי שואפות לאפשר נהיגה אוטונומית מסוג Level 3 שיאפשרו לרכב להתמודד לבד עם מקרים בלתי צפויים ויאפשרו לנהג להתפנות לפעוות אחרות בזמן הנהיגה. גם חברות אחרות המפתחות טכנולגיה לנהיגה אוטונומית רואות את החולשה במניות שלהן - אינוויז אינוויז למשל המפתחת חיישני LiDAR לנהיגה אוטונומית הונפקה ב-2021 דרך מיזוג לספאק (הישראלית הראשונה שהונפקה כך) לפי שווי של 1.4 מיליארד דולר עם חלומות גדולים, אבל מאז המניה קרסה ב-92% והיא נסחרת היום לפי שווי של 132 מיליון דולר.למה לצפות בדוחות?
לצד החולשות בשוק הרכב ובשוק הרכב האוטונומי כאמור, מובילאיי תדווח היום על תוצאותיה לרבעון השני של השנה. האנליסטים צופים לה הכנסות של 424.8 מיליון דולר (ירידה של 6.5% לעומת הרבעון המקביל) לצד רווח של 7 סנט למניה על בסיס Non-GAAP והפסד של 14 סנט למניה על בסיס GAAP. לקראת הדוחות בג'יי פי מורגן הורידו את מחיר היעד שלהם למניה מ-38 דולר ל-24 דולר, מחיר יעד המשקף אפסייד של 14%.- 6.אבל השקיעו אצלי בסלינה! (ל"ת)06/08/2024 09:37הגב לתגובה זו
- 5.חיים 02/08/2024 10:29הגב לתגובה זויותר לא אשמע לרבנים ואתגייס לצה"ל
- 4.רם 02/08/2024 04:38הגב לתגובה זוזו התוצאה..שעשוע מתפזר להרבה חברות ובנקים. כתוצאה מזה הניהול כושל והן החברות והן הבנק מפסידים. חבל רק שהעובדים המוכשרים משלמים על זה באיבוד מקום העבודה בתקופה זו.
- 3.ציקו 01/08/2024 15:32הגב לתגובה זוהמוסדיים תפסו עמדה במניות הישראליות , הפסידו הון כסף לכל החוסכים , תבדקו בפנסיות
- 2.techist 01/08/2024 13:38הגב לתגובה זואם זה יימשך ככה, מדובר באלפי עובדים שעשויים להיות מפוטרים, חלקם מוכשרים ביותר שהאמינו בחברה ואף דחו הצעות מפתות יותר בעבר. חבל שמשרד התחבורה יושב בחיבוק ידיים ולא דוחף לקדם שימוש במוניות אוטונומיות, לפחות כאן בארץ. למה בוגדים ככה במנוע הצמיחה העיקרי של המדינה?
- אם שעשוע היה יהלום, רקב היתה כבר עושה זאת (ל"ת)ימני 03/08/2024 23:06הגב לתגובה זו
- ציקו 01/08/2024 15:33הגב לתגובה זוהיא תמשיך לרדת
- 1.שעשוע 01/08/2024 10:02הגב לתגובה זומשתעשע,אולי ע"ח המשקיעים???