למה מניית שיאומי מזנקת ב-11%?
מניות שיאומי (Xiaomi) XIAOMI CORP ADR קפצו היום בהונג קונג ב-12.5%, וממשיכות כעת בוול סטריט (סימול:XIACY). אבל אם אתם חושבים על משהו שקרה בתחום הסלולר תחשבו שוב. הסיפור הוא בכלל תחום הרכב החשמלי. מה שקרה הוא דליפת תמונות של העיצוב של תוכניות הרכב החשמלי של החברה, מה שעשוי להפוך למכונית החשמלית הראשונה של החברה. התמונות דלפו לרשת החברתית הסינית Weibo.
התמונות אמנם לא דלפו היום אלא במהלך הימים האחרונים אבל המסחר במניות החברה לא התקיים השבוע כי בורסת הונג קונג הייתה סגורה לרגל ראש השנה הסיני. היום עם חידוש המסחר בהונג קונג - המניה זינקה וזה ממשיך גם כעת בוול סטריט.
עם זאת, לדברי החברה, התמונות שהודלפו מגיעות מספק של החברה ובחברה אומרים שמדובר רק על "עיצובים מוקדמים" של מכונית ולא אב טיפוס סופי.
ואם אתם שואלים את עצמכם מה הקשר בין חברת הסמארטפונים, הטלוויזיות ושאר מוצרי האלקטרוניקה שלה, לתחום כלי הרכב החשמליים, אז נזכיר שבשת 2021 שיאומי הודיעה שהיא מעוניינת להכניס לתחום ה-EV (כלי רכב חשמליים) ואף ציינה שהיא מתכננת להשיק את כלי הרכב הראשון שלה במחצית הראשונה של 2024.
בכל מקרה, הזינוק במניה מקפיץ אותה בחזרה לרמות שבהן היא נסחרה בסוף חודש יולי ולפני כן בחודש אפריל האחרון. מחיר של 8.55 דולר למניה.
שיאומי רוצה לשחזר את הצלחתה בשוק הסמארטפונים ולעשות את אותו הדבר בתעשיית הרכב. אז כן, זה הגיוני אם מתחשבים בכך שהיא יכולה להשתמש בטכנולוגיה, בתוכנה ובבסיס הלקוחות הקיימים שלה כשהיא נכנסת גם לתחום ה-EV, אבל היא תצטרך להוציא הרבה מאוד כסף בדרך, וזה אתגר כמובן. לא בטוח שהיא תצליח, אומרים אנליסטים. אם היא תצליח כמובן, זה עשוי להיות רווחי עבורה.
- אפל חוזרת להוביל בסין: מכירות האייפון קפצו ב-15%
- בעקבות המכסים: האם אנחנו לקראת זינוק במחירי הסמטארפונים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שיאומי דיווחה ברבעון השלישי שהשקעותיה ב-EV הובילו לזינוק גדול בהוצאות המחקר והפיתוח, שהורידו על הרווחים. נכון לעכשיו בשוק מצפים שההוצאות האלה רק ילכו ויעלו בשנה-שנתיים הקרובות. מעבר לכך - שיאומי לא לבד, אפילו בסין. יש לה מתחרות שנמצאות בשלבים מתקדמים יותר ואף מוכרות מכוניות כבר עכשיו, כמו NIO INC . ו- XPENG , LI AUTO INC וגם הן עדיין מתקשות להרוויח. מעל כולן נמצאות טסלה TESLA INC ו BYD COMPANY LTD ADR.
טסלה אגב, נאלצה רק לאחרונה להוריד את המחירים שלה בסין. כלומר, אם שיאומי תנסה להתחרות בנתח השוק הזה היא תיכנס לתחרות ישירה מול טסלה. אז התחום תחרותי, והשאלה היא האם שיאומי תוכל להביא משהו חדש ולתפוס נתח שוק משלה.
אם כבר הזכרנו את טסלה, אז היא קופצת היום ב-9% אחרי שהחברה עקפה את התחזיות. טסלה רשמה הכנסות של 24.32 מיליארד דולר, מעל הצפי ל-24.16 מיליארד. בשורה התחתונה היא רשמה רווח מתואם של 1.19 דולר למניה, מעל הצפי ל-1.13 דולר למניה. מנגד - תזרים המזומנים החופשי הסתכם ל-1.42 מיליארד דולר כשהצפי היה ל-3.13 מיליארד; החברה ממשיכה לצפות צמיחה של 50% גם בשנה הקרובה (לדוחות טסלה לחצו כאן)
- אירוע נדיר: ברקשייר האת'וויי קיבלה המלצת מכירה
- פיטורי ענק באמזון: 30,000 עובדים הולכים הביתה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- 10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
מה צפוי לשיאומי בדוחות הקרובים?
שיאומי צפויה לדווח על תוצאותיה לרבעון הקרוב ולשנת 2022 כולה לקראת סוף חודש מרץ. האנליסטים צופים שהיא תדווח על רווח של 9 סנט הונג קונג (1.15 סנט אמריקאי) למניה על הכנסות של 84.2 מיליארד דולר הונג קונג (10.75 מיליארד דולר ארה"ב)
החברה נסחרת לפי שווי של 333 מיליארד דולר הונג קונג, שהם 42.5 מיליארד דולר ארה"ב, וזאת אחרי שזינקה היום ב-12.5%. אתמול היא נסחרה לפי שווי של 38 מיליארד דולר ארה"ב.
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותסעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם
האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים
סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו
באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.
האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.
הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק
הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.
הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים
פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.
- הבורסה בסעודיה מזנקת: ייתכן ויוסרו המגבלות על בעלות המניות במדינה
- בלקסטון ובלקרוק מתחרות על ה-AI הסעודי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב
הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.
וורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיותאירוע נדיר: ברקשייר האת'וויי קיבלה המלצת מכירה
מניית ברקשייר האת'וויי Berkshire Hathaway Inc -0.82% יורדת בכמעט 1% לאחר שאנליסט וותיק הוריד את הדירוג שלה למכירה. זה אירוע נדיר שמעורר שאלות רציניות על עתידה של האימפריה של וורן באפט. מאיר שילדס מבנק KBW, שמתמחה בחברות ביטוח, הוריד את הדירוג של ברקשייר מ"ביצועים בהתאם לשוק" ל"ביצועים נמוכים מהשוק" והוריד את מחיר היעד ל-700,000 דולר מ-740,000 דולר למניית מסוג A.
זה לא משהו שקורה בכל יום בוול סטריט. ברקשייר של באפט נחשבת לאחת המניות הכי מכובדות בשוק, וכמעט אף אנליסט לא מעז להוציא עליה המלצת מכירה. מתוך שבעה אנליסטים שמכסים את החברה לפי, רק שילדס ממליץ למכור. ארבעה ממליצים להחזיק ושניים ממליצים לקנות. שילדס מסביר שהוא רואה בעיות בכל מקום. הוא כותב שהרבה דברים מתפתחים בכיוון הלא נכון עבור ברקשייר. הבעיות כוללות את השיא הצפוי של מרווחי הביטוח ב-GEICO, ירידה בתעריפי ביטוח אסונות רכוש, ירידת הריביות לטווח הקצר, לחץ על רכבות בגלל מכסים, והסיכון שהקרדיטים המיסויים לאנרגיה מתחדשת ייעלמו.
GEICO היא חברת הביטוח הגדולה של ברקשייר, וברבעונים האחרונים היא הראתה שולי רווח יוצאי דופן של מעל 15%. זה הרבה מעל הרמה הרגילה של כ-5%. שילדס חושש שמרווחים כאלה לא יכולים להימשך לנצח, והחברה עומדת להתמודד עם תקופה שבה הרווחים יורדים לרמות נורמליות יותר. בתחום ביטוח הרכוש, שילדס מסביר שיש מצב של חדשות טובות וחדשות רעות. הפעילות הקלה של סופות הוריקן השנה משפרת את התוצאות לטווח הקרוב, אבל לוחצת על התמחור של ביטוח אסונות רכוש. כשיש פחות אסונות, חברות הביטוח מתחילות להוריד מחירים כדי למשוך לקוחות, מה שפוגע ברווחיות לטווח הארוך.
ירידת הריביות לטווח הקצר מדאיגה אותו במיוחד כי ברקשייר יושבת על יותר מ-300 מיליארד דולר במזומן ובניירות ערך שווי מזומן. רוב הכסף הזה מושקע באגרות חוב ממשלתיות אמריקאיות לטווח קצר, ואם הריביות יורדות, הכנסות ההשקעה של החברה צפויות לרדת באופן משמעותי. מדיניות הממשל החדש של טראמפ גם מדאיגה את האנליסט. החוק הגדול והיפה של טראמפ מאיץ את הפסקת הקרדיטים המיסויים לפרויקטי אנרגיה נקייה. זה פוגע ב-Berkshire Hathaway Energy, שמשקיעה מיליארדים בפרויקטי אנרגיה מתחדשת. הקרדיטים המיסויים האלה היו מקור הכנסה חשוב לחטיבה הזו.
- השותף של באפט לא האמין בזהב. היום הוא היה אוכל את הכובע
- וורן באפט מלמד אתכם מתי לממש מניות והדבר הכי חשוב בהשקעות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בעיית הירושה
שילדס מעלה גם את בעיית הירושה ההיסטורית הייחודית של ברקשייר. האנליסט מתכוון לעובדה שבאפט הודיע שהוא יפרוש מתפקיד המנכ"ל בסוף 2025 וישאר רק כיו"ר. זה יוצר אי וודאות לגבי מי ינהל את החברה ואיך הדבר ישפיע על הביצועים.
