מדייונד מקבלת את אישור ה-FDA לשיווק תרופה לטיפול בכוויות בארה"ב
חברת מדיוונד מדווחת על קבלת אישור של מינהל המזון והתרופות האמריקאי (ה-FDA) לשיווק NexoBrid, פיתוח של החברה אשר משמש כאלטרנטיבה לא כירורגית לטיפול בכוויות קשות. הפיתוח מסיר רקמות פגועות אצל מבוגרים עם כוויות תרמיות בעובי חלקי עד מלא. החברה תקבל תשלום אבן דרך בסך 7.5 מיליון דולר מהשותפה המסחרית שלה בארה"ב - Vericel. התרופה צפויה להיות זמינה בצורה מסחרית בארה"ב ברבעון השני של השנה הקרובה.
רק לפני כשבועיים החברה הכריזה על קבלת אישור זהה בהודו ומאז המניה הספיקה לטפס במעל ל-50%. למרות העלייה בזמן האחרון המניה עדיין נמצאת בירידה של כ-20% מתחילת השנה ושוויה עומד על 77.6 מיליון דולר.
עופר גונן, מנכ"ל החברה, אמר עם שחרור ההודעה: "אנו נרגשים ושמחים שה-FDA אישר את NexoBrid כאלטרנטיבה חדשנית, לא-כירורגית, לטיפול בכוויות קשות. אישור ה-FDA בארה"ב מאשר את הטכנולוגיה האנזימתית שלנו, ומהווה ביטוי ליכולות הייחודיות של החברה. מדיוונד תמשיך לקדם את התכניות האסטרטגיות שלה לפיתוח פתרונות חדשניים לטיפול בכוויות, בפצעים ובתיקון רקמות. אנו מצפים לשנה חדשה מרגשת ופורייה".
חוץ מארה"ב והודו, התרופה של החברה מאושר לשימוש ברחבי 42 מדינות, בהן האיחוד האירופי, יפן ועוד. לשותפה של מדיוונד - VERICEL CORPROATION יש רישיון בלעדי למסחור התרופה בצפון אמריקה. . הטכנולוגיה של מדיוונד מבוססת על אנזימים המופקים מגזע צמח האננס בתהליך פרמצבטי מורכב וייחודי. התרופה מאפשרת להסיר את הרקמות שנפגעו במהירות לאחר טיפול בודד בתרופה למשך כארבע שעות במיטת החולה, ללא ניתוח וללא פגיעה ברקמות בריאות, כפי שנבדק והוכח קלינית.
- פלסאנמור קיבלה אישור FDA לשיווק האולטרסאונד הביתי בארה"ב
- תרופת ההרזיה של נובו אושרה כמתאימה גם לכבד שומני - המניה מזנקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האישור של התרופה על ידי ה-FDA היה מותנה במחקרים קליניים מקיפיים אשר בסופו של דבר התגלה כי המחקר עמד בהצלחה ביעד הניסוי העיקרי שלו עם שכיחות הסרה מלאה של הרקמה הפגועה בלפחות 95% מהמקרים בהשוואה לג'ל פלסבו. כמו כן, הוא עמד בכל יעדי הניסוי המשניים, לרבות משך זמן קצר יותר להסרת הרקמות הפגועות, ירידה בשיעור הניתוחים להסרת הרקמה הפגועות וירידה באובדן דם - בהשוואה לטיפולים הכירורגים והלא-כירורגים הנהוגים, עם תוצאות ברמת מובהקות סטטיסטית גבוהה.
- 1.סמי 30/12/2022 08:34הגב לתגובה זולפני שנים המניה נמכרה ב10$ עם חלום שהתממש היום אבל הכסף מאז נעלם..
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
