טאואר בפתיחת המסחר בנאסדק
צילום: Nasdaq MarketSite
דוחות

טאואר מכה בשורה העליונה; תחזית טובה להמשך

השוק צפוי להתלהב מהתחזית למכירות של 345 מיליון דולר ברבעון הראשון השנה לעומת צפי אנליסטים ל-330 מיליון דולר בלבד
נתנאל אריאל | (8)
נושאים בכתבה טאואר

חברת טאואר -1.74%  (סימול: TSEM) מדווחת על רווח נקי חשבונאי של 28 סנט למניה ורווח Non GAAP של 34 סנט למניה, לעומת צפי האנליסטים לרווח של 33 סנט למניה. בשורה העליונה החברה מדווחת על הכנסות של 345 מיליון דולר לעומת צפי ל-340.9 מיליון דולר. 

תחזית מכירות

טאואר מספקת תחזית מכירות לרבעון הראשון של שנת 2021 בסך 345 מיליון דולר, עם טווח תחזית של 5% כלפי מעלה או מטה, המשקפת 15% צמיחה לעומת הרבעון הראשון של 2020 וצמיחה אורגנית של 20%, וצופה צמיחה במכירות בכל אחד מהרבעונים הבאים של שנת 2021. התחזית לרבעון הראשון עולה משמעותית על צפי האנליסטים להכנסות של 330 מיליון דולר. 

הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של 2020 הסתכם ב-33 מיליון דולר, עלייה של 14 מיליון דולר בהשוואה ל-19 מיליון דולר ברבעון הקודם וברבעון הרביעי של 2019. הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2020 הסתכם ב-31 מיליון דולר - 28 סנט למניה, בהשוואה לרווח נקי בסך 15 מיליון דולר, המייצג רווח בסיסי ומדולל למניה של 14 סנט ברבעון הקודם ובהשוואה ל-21 מיליון דולר, המייצג רווח בסיסי ומדולל למניה של 19 סנט ברבעון המקביל אשתקד.

EBITDA ברבעון הרביעי של 2020 הסתכמה ב-96 מיליון דולר, עליה של 17 מיליון דולר בהשוואה ל-79 מיליון דולר ברבעון הקודם, ועליה של 21 מיליון דולר בהשוואה ל-75 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2019.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הרביעי של 2020 הסתכם ב-73 מיליון דולר. במהלך הרבעון הרביעי של 2020 השקיעה החברה ברכוש קבוע סך של 64 מיליון דולר, הכולל תשלומים עבור הרחבת כושר הייצור במפעל החברה ביפן המייצר בטכנולוגיית ה-300 מ"מ. בנוסף, ברבעון הרביעי של 2020 פרעה החברה חובות בסך של 8 מיליון דולר.

בראייה שנתית, הרווח למניה ירד ביחס לשנה שעברה ועמד על 94 סנט למניה, לעומת רווח למניה של 1 דולר בשנת 2019. ההכנסות בשנת 2020 הסתכמו בכ-1.27 מיליארד דולר, לעומת כ-1.23 מיליארד דולר בשנה שעברה. מדובר בצמיחה של 3% במכירות לעומת שנת 2019, אך בירידה של 6% ברווח למניה.

באמצעות צמיחה במכירות וצעדי התייעלות שבהם נקטה החברה במהלך השנה החברה פיצתה על חלק מהשפעת הירידה במכירות לפנסוניק (הנובעת מתנאי ההסכם המחייב בין החברות) על הרווח הגולמי והתפעולי. לפרטים על העסקה המדוברת והשפעתה על החברה - לחצו כאן.

קיראו עוד ב"גלובל"

  

ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר סמיקונדקטור, אמר על רקע פרסום התוצאות: "אנו מתחילים את שנת 2021 ממקום נהדר, אחרי שהודענו על מכירות בסך 345 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2020, המשקפות צמיחה אורגנית של 20% לעומת מכירות הרבעון השלישי של 2020. אנו צופים עליה במכירות בכל אחד מהרבעונים הבאים של 2021. תחזיות הלקוחות שאנו רואים, מצביעות על צמיחה בשנת 2021 לעומת 2020 בכל אחת מהיחידות העסקיות של החברה, ולפיכך אנו חשים ביטחון בכך שבשנת 2021 כולה נשיג שיא מכירות בתולדות החברה".

 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אני התותים פוטים עולים ים (ל"ת)
    טומר 17/02/2021 16:21
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    תיקנו טאואר אני בפוטים (ל"ת)
    רני 17/02/2021 15:50
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    יוסי 17/02/2021 14:30
    הגב לתגובה זו
    אם לא הייתה עולה ככ הרבה בחודשים האחרונים כנראה שהמניה היתה מתפוצצת היום אבל עכשיו י אפשר לדעת איך המניה תגיב ...כנראה היו שידעו שזה מה שיקרה והרמו אותה..קנה בשמועה מכור בידיעה?
  • 3.
    מניית העם טאואר 17/02/2021 14:22
    הגב לתגובה זו
    מניה עם עתיד אבל אי סי אל מנצחת
  • גיל 18/02/2021 02:11
    הגב לתגובה זו
    למה לא לתת שער בדולרים? היא קרובה לשיא.
  • 2.
    אריה 17/02/2021 14:15
    הגב לתגובה זו
    מצדיע לראסל
  • 1.
    דן 17/02/2021 14:14
    הגב לתגובה זו
    הביצועים של טאואר סבירים אבל ההתלהבות מהמניה נובעת מחצאי שמועות על אפשרות מכירתה.ענף השבבים בוער והמחירים גואים.בינתיים הכל שמועות.
  • גיל 18/02/2021 02:12
    הגב לתגובה זו
    מדבריך אפשר לחשוב שהיא נסירת במכפיל של טסלה. צפי רווח למנייה ל 2021 1.4 דולר. המניה במכפיל סביר של 22.לא זולה ולא יקרה.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.