טאואר בפתיחת המסחר בנאסדק
צילום: Nasdaq MarketSite
דוחות

טאואר מכה בשורה העליונה; תחזית טובה להמשך

השוק צפוי להתלהב מהתחזית למכירות של 345 מיליון דולר ברבעון הראשון השנה לעומת צפי אנליסטים ל-330 מיליון דולר בלבד
נתנאל אריאל | (8)
נושאים בכתבה טאואר

חברת טאואר 2.7%  (סימול: TSEM) מדווחת על רווח נקי חשבונאי של 28 סנט למניה ורווח Non GAAP של 34 סנט למניה, לעומת צפי האנליסטים לרווח של 33 סנט למניה. בשורה העליונה החברה מדווחת על הכנסות של 345 מיליון דולר לעומת צפי ל-340.9 מיליון דולר. 

תחזית מכירות

טאואר מספקת תחזית מכירות לרבעון הראשון של שנת 2021 בסך 345 מיליון דולר, עם טווח תחזית של 5% כלפי מעלה או מטה, המשקפת 15% צמיחה לעומת הרבעון הראשון של 2020 וצמיחה אורגנית של 20%, וצופה צמיחה במכירות בכל אחד מהרבעונים הבאים של שנת 2021. התחזית לרבעון הראשון עולה משמעותית על צפי האנליסטים להכנסות של 330 מיליון דולר. 

הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של 2020 הסתכם ב-33 מיליון דולר, עלייה של 14 מיליון דולר בהשוואה ל-19 מיליון דולר ברבעון הקודם וברבעון הרביעי של 2019. הרווח הנקי ברבעון הרביעי של 2020 הסתכם ב-31 מיליון דולר - 28 סנט למניה, בהשוואה לרווח נקי בסך 15 מיליון דולר, המייצג רווח בסיסי ומדולל למניה של 14 סנט ברבעון הקודם ובהשוואה ל-21 מיליון דולר, המייצג רווח בסיסי ומדולל למניה של 19 סנט ברבעון המקביל אשתקד.

EBITDA ברבעון הרביעי של 2020 הסתכמה ב-96 מיליון דולר, עליה של 17 מיליון דולר בהשוואה ל-79 מיליון דולר ברבעון הקודם, ועליה של 21 מיליון דולר בהשוואה ל-75 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2019.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הרביעי של 2020 הסתכם ב-73 מיליון דולר. במהלך הרבעון הרביעי של 2020 השקיעה החברה ברכוש קבוע סך של 64 מיליון דולר, הכולל תשלומים עבור הרחבת כושר הייצור במפעל החברה ביפן המייצר בטכנולוגיית ה-300 מ"מ. בנוסף, ברבעון הרביעי של 2020 פרעה החברה חובות בסך של 8 מיליון דולר.

בראייה שנתית, הרווח למניה ירד ביחס לשנה שעברה ועמד על 94 סנט למניה, לעומת רווח למניה של 1 דולר בשנת 2019. ההכנסות בשנת 2020 הסתכמו בכ-1.27 מיליארד דולר, לעומת כ-1.23 מיליארד דולר בשנה שעברה. מדובר בצמיחה של 3% במכירות לעומת שנת 2019, אך בירידה של 6% ברווח למניה.

באמצעות צמיחה במכירות וצעדי התייעלות שבהם נקטה החברה במהלך השנה החברה פיצתה על חלק מהשפעת הירידה במכירות לפנסוניק (הנובעת מתנאי ההסכם המחייב בין החברות) על הרווח הגולמי והתפעולי. לפרטים על העסקה המדוברת והשפעתה על החברה - לחצו כאן.

קיראו עוד ב"גלובל"

  

ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר סמיקונדקטור, אמר על רקע פרסום התוצאות: "אנו מתחילים את שנת 2021 ממקום נהדר, אחרי שהודענו על מכירות בסך 345 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2020, המשקפות צמיחה אורגנית של 20% לעומת מכירות הרבעון השלישי של 2020. אנו צופים עליה במכירות בכל אחד מהרבעונים הבאים של 2021. תחזיות הלקוחות שאנו רואים, מצביעות על צמיחה בשנת 2021 לעומת 2020 בכל אחת מהיחידות העסקיות של החברה, ולפיכך אנו חשים ביטחון בכך שבשנת 2021 כולה נשיג שיא מכירות בתולדות החברה".

 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    אני התותים פוטים עולים ים (ל"ת)
    טומר 17/02/2021 16:21
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    תיקנו טאואר אני בפוטים (ל"ת)
    רני 17/02/2021 15:50
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    יוסי 17/02/2021 14:30
    הגב לתגובה זו
    אם לא הייתה עולה ככ הרבה בחודשים האחרונים כנראה שהמניה היתה מתפוצצת היום אבל עכשיו י אפשר לדעת איך המניה תגיב ...כנראה היו שידעו שזה מה שיקרה והרמו אותה..קנה בשמועה מכור בידיעה?
  • 3.
    מניית העם טאואר 17/02/2021 14:22
    הגב לתגובה זו
    מניה עם עתיד אבל אי סי אל מנצחת
  • גיל 18/02/2021 02:11
    הגב לתגובה זו
    למה לא לתת שער בדולרים? היא קרובה לשיא.
  • 2.
    אריה 17/02/2021 14:15
    הגב לתגובה זו
    מצדיע לראסל
  • 1.
    דן 17/02/2021 14:14
    הגב לתגובה זו
    הביצועים של טאואר סבירים אבל ההתלהבות מהמניה נובעת מחצאי שמועות על אפשרות מכירתה.ענף השבבים בוער והמחירים גואים.בינתיים הכל שמועות.
  • גיל 18/02/2021 02:12
    הגב לתגובה זו
    מדבריך אפשר לחשוב שהיא נסירת במכפיל של טסלה. צפי רווח למנייה ל 2021 1.4 דולר. המניה במכפיל סביר של 22.לא זולה ולא יקרה.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

אסיה בורסות (גרוק)אסיה בורסות (גרוק)

ירידות חדות באסיה בעקבות וול סטריט; הדולר קופץ

אחרי יום שנפתח חיובי ונסגר שלילי בוול סטריט, האווירה השלילית מגיעה גם לשווקים במזרח שנסחרים בירידות; ההשפעה מורגשת גם בדולר שמתחזק גם מול השקל; החוזים מתקנים מעט מהירידות של אתמול ועולים עד 0.3%, ומה עם שוק הקריפטו?

תמיר חכמוף |

המסחר באסיה נפתח הבוקר בירידות חדות, כשהשוק האזורי מהדהד את המהפך בוול סטריט ואת השינוי החד במניות ה-AI. אחרי תחילת מסחר חיובית בארה״ב, אחרי דוחות אנבידיה שהכו את התחזיות, המשקיעים קיבלו בסוף את התסריט הפחות אופטימי: מניות הטכנולוגיה איבדו גובה במהירות, תקוות להורדת ריבית בדצמבר כמעט התפוגגו, והסנטימנט הגלובלי התהפך. הנתונים החזקים משוק העבודה בארה״ב דחפו את הצפי להפחתת ריבית לינאור במקרה הטוב, והמעבר החד במדדים, מעלייה של 2% לירידות של 2%, יצר אפקט שלילי שהגיע ישירות לאסיה.

הירידות בוול סטריט מובילות את הדולר להתחזק, והוא נסחר הבוקר סביב 3.28 שקל לדולר,עלייה של כ-0.8%.

המסחר באסיה

יפן בולטת בירידות, עם נפילה של 2.4% בניקיי בהובלת קריסה של מעל 10% בסופטבנק, וירידות כבדות באדוונטסט, טוקיו אלקטרון ולייזרטק. במקביל, נתוני אינפלציה גבוהים מהצפוי חיזקו את ההערכות כי ה-BoJ מתקרב להעלאת ריבית נוספת, תרחיש שמוסיף לחץ על שוק כבר לחוץ. 

בדרום קוריאה התמונה הייתה אף קיצונית יותר: הקוספי נפל ביותר מ-3.5%, כשהסנטימנט כלפי מניות שבבים, במיוחד סמסונג ו-SK הייניקס, מתהפך עם ירידות של 4% עד 9%.

בהונג קונג, גם נרשמות ירידות כאשר ההאנג סנג צלל כ-1.6% בפתיחה עם מכות כואבות לבעלת הבית של ה-AI הסיני, באידו, לצד שיאומי וטנסנט. גם מניות הרכב החשמלי ספגו לחץ נוסף, כש-BYD, נייו ולי אוטו איבדו גובה.