טאואר
צילום: טאואר

טאואר מאריכה את ההסכם עם פנסוניק, ההכנסות ייחתכו

חברת השבבים מאריכה את סכם השותפות עם פנסוניק בשלוש שנים נוספות עד 2022. הוסכם על מבנה תמחור חדש שיוריד 20 מיליון דולר מההכנסות ברבעון
גיא עיני | (2)

טאואר -4.64% הודיעה היום על חתימה והארכת הסכם השותפות עם פנסוניק בשלוש שנים נוספות עד 2022. כחלק מההסכם, פנסוניק תמשיך לרכוש מוצרים עבור עסקי המוליכים למחצה שלה משלושת מתקני הייצור של TPSCo ביפן.

השותפות ב-TPSCo מורכבת מפנסוניק כיצרנית של מערכות אנלוגיות וטאואר-ג'אז כיצרנית בטכנולוגיות אנלוגיות. כמות המוצרים אותם תייצר פנסוניק במתקני החברה צפויה להישאר ברמה זהה, עם מבנה תמחור חדש שיביא לירידה במכירות של כ-20 מיליון דולר ברבעון - מדובר על ירידה של  80 מיליון דולר בשנה - כ-20% מהיקף ההכנסות של השותפות.

"פנסוניק הוא לקוח עיקרי שבחמש שנים אחרונות המכירות אליו היו 400 מיליון דולר בשנה, ולפי טבלת המחירים החדשה תהיה ירידה של 20%. ניצולת הייצור הנוכחי במפעלים ביפן עומד על כ-50%, אנו מתכננים להגדיל את ניצולת הייצור -80% תוך שנתיים שלוש ובכך לכפות על הפער שנוצר", אמר אורן שירזי, סמנכ"ל כספים בטאואר ל-Bizportal.

שירזי אומר כי אין קשר בין הזהרת הרווח שפרסמה סמסונג לירידת המחיר בעסקה עם פנסוניק. הירידה הייתה ידועה מראש בחוזה המקורי ב-2014, בעת רכישת המפעלים מפנסוניק זה היה בהסכם שהם יכסו את העלויות לחמש שנים, עכשיו שהחוזה נגמר אין להם סיבה לכסות את העליות שוב.

מטאואר נמסר כי היא צופה כי ההשפעה השלילית על ההכנסות ועל שיעורי הרווחיות של החברה תנוטרל בסיוע התייעלות במתקני הייצור. כמו כן במקביל המיזם המשותף יגדיל את מכירותיו לצד שלישי הכוללות, בעיקר מוצרי בתחום 300 מ"מ המתקדמת המתאפיינת ברווחיות גבוהה.

"פנסוניק הוא לקוח עיקרי שבחמש שנים אחרונות המכירות אליו היו 400 מיליון דולר בשנה, ולפי טבלת המחירים החדשה תהיה ירידה של 20%. ניצולת הייצור הנוכחי במפעלים ביפן עומד על כ-50%, אנו מתכננים להגדיל את ניצולת הייצור ל-80% תוך שנתיים שלוש ובכך לכפות על הפער שנוצר", מסביר שירזי.

"במהלך חמש השנים האחרונות המשכנו לצמוח, הן ביכולות הטכנולוגיות והן בהיבט העסקי, יחד עם פנסוניק כשותפים. בסיס העובדים שלנו ב-TPSCo הוא בעל רמת מומחיות טכנית גבוהה ביותר וביצועים תפעוליים מעולים, התקשרנו עם למעלה מ-180 לקוחות שהחלו לייצר במתקני הייצור ביפן מאז החלה השותפות ואנו רושמים כעת עלייה משמעותית בניצולת הייצור בפלטפורמות ה-300 מ"מ השונות. השותפות מהווה משוואה מנצחת עבור כל המעורבים בה – טאואר-ג'אז, פנסוניק, TPSCo וכמובן בסיס הלקוחות החשוב שלנו", אמר מנכ"ל טאואר-ג'אז, ראסל אלוואנגר.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ספרטקוס 26/03/2019 11:53
    הגב לתגובה זו
    זו הודעה מצוינת, בארה"ב יקבלו אותה בהתלהבות
  • על מה ? על fab filler - מוצרים ברווח אפסי (ל"ת)
    תלמד מילה FAB FILLER 26/03/2019 16:03
    הגב לתגובה זו
סייברוואן יעקב טננבוים
צילום: איציק בירן, צילום מסך אתר יוניקורן טכנולוגיות
הלך הכסף

100 אלף שקלים הפכו לעשרות שקלים - סייברוואן עושקת את המשקיעים

אחרי שנפלה 90% בבורסה בת"א, סייברוואן נרשמה בוול סטריט - מי שציפה לעדנה קיבל ירידה של 99% נוספים; סייברוואן היא תרגיל פיננסי שעושק משקיעים - בדרך יש מרוויחים

רן קידר |
נושאים בכתבה סייברוואן

חלום גדול - הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה  - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה - הפסדים ושריפת מזומנים - שוב הנפקה. המעגל הזה קיים בעשרות רבות של חברות גם בבורסה בת"א וגם בוול סטריט. חברות בלי הצדקה כלכלית רוכבות על חלום ומגייסות כסף. הכסף נגמר, מנסים לנפח שוב את החלום ומגייסים שוב, והכסף שוב נגמר וחוזר חלילה. אחד המקרים המכוערים ביותר הוא של סייברוואן. חברת טכנולוגיה שהכניסה את המילה "סייבר" לשם שלה וחשבה שהיא עומדת לכבוש את העולם.

סייברוואן פיתחה מערכות שיגרמו לנהג ברכב להיות  קשוב לכביש ולאירועים ולא להיות מוסח לטלפון הנייד. היא הנפיקה בגל של 2021 לפי שווי של כ-110 מיליון שקל וגייסה ממשקיעים כ-26 מיליון שקל. 

הכסף ירד לטמיון. אבל היא גייסה שוב ואז התברר לה שהמשחק בת"א נגמר. די, המשקיעים כאן כבר לא ייתנו אמון בהנהלה ובחזון של האיש שהוביל אותה בתחילת הדרך - יעקב טננבאום. אז מה עושים? משכפלים את המקרה לוול סטריט. כן, פראיירים יש גם בוול סטריט, אפילו יותר. וכך הצליחה סייברוואן לעשות את מה שעשתה למשקיעם המקומיים גם למשקיעים בוול סטריט. 

בשורה התחתונה אחרי הפסד של כמעט 90% בת"א, היא יצרה הפסד של 99% בוול סטריט. מי שהשקיע בה בהנפקה הפסיד 99.9% מכספו. תזכורת לסיכון הגדול של השקעה בהנפקה - המקום בו המנפיק יודע הרבה יותר טוב מהרוכש על החברה הנמכרת.      

סייברוואן הפכה 100 אלף שקלים של השקעה לעשרות שקלים בודדים. סייברוואן הפסידה מאז הקמתה 186.7 מיליון שקל:


מניות עולות – קרדיט: AIמניות עולות – קרדיט: AI

אפקט ינואר על המבחן: המניות הקטנות מדשדשות, הריבית לא משתפת פעולה

דצמבר מתקרב לסיום עם ירידות יומיות במדדים ועם פער ברור בין מניות גדולות לקטנות. אפקט ינואר עדיין נמצא על השולחן, אבל נראה שהוא רחוק מלהיות מובן מאליו

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה אפקט ינואר מניות


אמצע דצמבר, ושוב חוזרות השאלות הקבועות על אפקט ינואר. ביום המסחר האחרון המדדים המובילים ירדו, אבל כשמסתכלים על כל השנה התמונה עדיין חיובית. הפער הזה משאיר את המשקיעים עם אותה שאלה מוכרת: האם תחילת השנה תצליח לתת דחיפה נוספת לשוק, או שהפעם העונתיות לא באמת תעבוד.

אפקט ינואר הוא שם לתופעה די מוכרת בשוק ההון. בתחילת השנה יש לא פעם נטייה לעליות, ובעיקר במניות הקטנות. ההסבר המרכזי הוא טכני. לקראת סוף השנה משקיעים מוכרים מניות בהפסד לצורכי מס, ואחרי תחילת ינואר חלק מהכסף חוזר לשוק, לפעמים לאותן מניות שנמכרו קודם. עם הזמן הדפוס הזה הפך לפחות יציב. יש יותר מודעות, יותר מסחר ממוחשב, והריבית והמאקרו יכולים לבטל עונתיות די מהר. לכן, גם כשהשיח סביב אפקט ינואר חוזר בכל שנה, השוק בפועל לא תמיד משתף פעולה.


השנה נראית טובה, אבל לא בכל מקום

כשמסתכלים על המספרים של השנה הנוכחית רואים תמונה לא אחידה. מדד S&P 500 עלה מאז תחילת השנה בכ-16%, הנאסד״ק הוסיף קצת יותר מ-20%, ואילו מדד ראסל 2000, שמייצג מניות קטנות, עלה בכ-14.5%. כלומר, השוק עלה בצורה ברורה, אבל עיקר הכוח הגיע מהמדדים הגדולים, ולא מהמניות הקטנות שקשורות יותר לאפקט ינואר הקלאסי.

התמונה הזו חשובה, כי לא פעם אפקט ינואר מגיע אחרי תקופה שבה המניות הקטנות נשארו מאחור. השנה, לפחות עד כה, הפער הזה לא נסגר, וההובלה נשארה אצל החברות הגדולות והמבוססות יותר.