סגירה מעורבת בוול סטריט: אמזון עלתה ב-1%, הבנקים ירדו עד 4%
יום המסחר בוול סטריט נסגר במגמה מעורבת, כאשר הורגש שוני רב בין הסקטורים השונים. נציין כי התנודתיות בימים הקרובים עשויה להיות לעלות בימים הקרובים במקביל לירידה הצפויה בנזילות בשוק (כפי שהסברנו אמש בביזפורטל).
מדדים בוול סטריט
S&P 500 0.13%
דאו ג'ונס 0.16%
נאסד"ק -0.21%
מאקרו
עדות פאואל: היום התחדשה עדותו בת היומיים של יו"ר הפד' ג'רום פאואל, בפני ועדת השירותים הפיננסים של בית הנבחרים בנושא חוסן הכלכלה האמריקאית. אתמול, בנאומו בפני ועדת הבנקאות התריע פאוואל כי עדיין קיימת "אי ודאות משמעותית" בנוגע לקצב ההתאוששות של כלכלת ארה"ב והוסיף כי עסקים קטנים, ובעלי הכנסה נמוכה עדיין נמצאים בסיכון גבוה, באופן אשר עשוי להרחיב את אי השוויון הכלכלי הקיים.
בתשובותיו לסנאטורים לחץ פאואל בעדינות על הקונגרס לעשות יותר כדי לעזור לכלכלה להתאושש, כאשר כמה מהערותיו יצרו עצבנות זמנית בשוק, בשעה שהמשקיעים מנסים לנתח את דבריו באמצע אווירה אופטימית שסוחפת את וול סטריט הערב (לכתבה המלאה).
- אמזון לעניים? החברה משיקה את Amazon Bazaar לשווקים המתפתחים
- אמזון חותמת על עסקה של 38 מיליארד דולר עם OpenAI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע, חשש מפני התפרצות שנייה בסין: אתמול, בוטלו יותר מ-60% מהטיסות המסחריות בבייג'ינג, על רקע החשש מהתפרצות גל שני של נגיף הקורנה. בנוסף, הודיעו הרשויות בעיר על ביטול בתי הספר, השהיית תוכניות היציאה ההדרגתית, והקשחת המגבלות על ריחוק חברתי.
מניות במרכז
מניית ענקית התוכנה אורקל (סימול: ORCL) ירדה ב-5.3% לאחר שהחברה דיווחה על ירידה של 4% בהכנסות לכ-10.4 מיליארד דולר, לצד רווח של 1.2 דולר למנייה. צפי האנליסטים היה להכנסות של 10.6 מיליארד דולר של 1.16 דולר למניה.
מניית חברת נורווג'יאן קרוז (סימול: NCLH) נפלה ב-8.4% לאחר שדיווחה כי תמשיך להשבית את ספינותיה לפחות עד סוף ספטמבר, מתוך החשש להתפשטות נגיף הקורונה בספינות.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- איבדו עשרות אחוזים: הביטקוין נפל - וחברות אוצר הקריפטו צנחו
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
מניית ענקית התקשורת AT&T (סימול: T) ירדה ב-1.6% לאחר שהודיעה לאיגוד העובדים שלה כי בכוונתה לקצץ ביותר מ-3,400 משרות טכנאים ופקידים במהלך השבועות הקרובים. כמו כן, היא מתכננת לסגור מעל ל-250 חנויות, דבר שיוביל לפיטורים נוספים של עוד כ-1,300 עובדים.
מניית חברת Chembio (סימול: CEMI) צנחה ב-60% על רקע דיווחים לא רשמיים לפיהם ה-FDA ביטל את האישור לביצוע בדיקות הקורונה של החברה בגלל חוסר אמינות של הבדיקה.
מניית רשת Target (סימול: TGT) יורדת ב-0.2% לאחר שהודיעה כי תעלה את שכר המינימום של עובדי החנויות, ההפצה והמטה ל-15 דולר, על רקע ההתאוששות בתחום הקמעונאות,. המהלך אמור להשפיע על קרוב ל-275,000 עובדים ברחבי ארה"ב.
בגזרת הישראליות, מניית חברת התרופות קמהדע הישראלית (סימול: KMDA) ירדה ב-1% לאחר שדיווחה על התקדמות בפיתוח הנוגדן מבוסס פלסמה אנושית לטיפול במחלת הקורונה. המוצר זמין לטיפול חמלה בישראל והחברה מצפה להתחיל בניסוי קליני ברבעון השלישי. עם זאת, כדאי לשים לב שאין עדיין כל ודאות לגבי יעילות הטיפול (לכתבה המלאה).
עוד ישראליות בולטות: אודיוקודס (סימול:AUDC) ירדה ב-4.5%, וויקס (סימול:WIX) עלתה ב-3%. סולאראדג' (סימול:SEDG) איבדה 5%.
גרופון (סימול:GRPN) נפלה הערב ביותר מ-20% לאחר שפרסמה הלילה את התוצאות הרבעוניות שלה. במסגרתן הציגה הפסדים החברה של 1.63 דולר למניה (non-gaap) לעומת התחזיות המוקדמות שצפו הפסדים של 2.01 דולר למניה.
חברת התרופות הדואלית פריגו (סימול:PRGO) דיווחה היום (ד') כי היא צפויה לרכוש כ-20% ממניותיה של חברת הקנאביס האמריקנית קזמירה (Kazmira), תמורת 50 מיליון דולר. במקביל, החברה גייסה כ-750 מיליון דולר באגרות חוב. מניית החברה מגיבה לאירועים ביממה האחרונה בעליות של 0.8% (לכתבה המלאה).
- 7.יואביק 17/06/2020 23:33הגב לתגובה זווזה יעלה המון למשקיעים בקרוב לדעתי בלבד
- 6.בעולם ותל אביב יורדת בכוונה (ל"ת)עליות 17/06/2020 21:03הגב לתגובה זו
- 5.יצחק בנון 17/06/2020 19:08הגב לתגובה זוירידות בפתח עד 3090 או 3100 יתנו לנו להרגיש מלחמה בין קונים למוכרים ..במידה ונרד אז ישמצב 3030 עד 3070 ואז משם נעלה חזרה.. בגלל הקרויזים שהוציאו עליהם שרק בספטמבר יתחילו ..לדעתי רק מעל 3130 הפקק ישתחרר ונלך לכיוון 3200 עד 3300..עד אז מבחינתי כל ירידה לצורך עליה ..ולגבי ירידות ממש עם תיקון פיבו זה יגיע רק שהנסדק יתן שיא חדש ..עד אז כל ירידה לצורך עליה .
- כל עליה לצורך קריסה (ל"ת)לבאבו 17/06/2020 22:29הגב לתגובה זו
- נדב 17/06/2020 21:13הגב לתגובה זולאיזה עוד שיא אתה מחכה....אנחנו כבר בפסגה כפולה שם....
- 4.. 17/06/2020 19:02הגב לתגובה זוארה"ב הוכיחה לעולם סופית שלגזענות אין מקום בחברה המודרנית ...אט אט מתחילה להתבהר לעולם עוצמתו של טראמפ ואיכותו כמנהיג משכמו ומעלה
- . 17/06/2020 22:12הגב לתגובה זוכ50.000 פסיכולוגים ופסיכיאטרים מארצות הברית חתומים על עצומה קשה ומיידית..דורשים להדיח לאלתר את הטראמפ. בכוונה לא אפרט נימוקייהם עקב צינעת הפרט. האיש בכל זאת עדיין נשיא ואף כאדם פרטי אי אפשר ולא רצוי לפרסם דעות כה קשות של מומחי על בני המקום.
- לבמבי 200 אתה רציני?הוכיחה סופית?משכמו ומעלה? (ל"ת)שולה 17/06/2020 21:54הגב לתגובה זו
- . 17/06/2020 22:37שונאים את הלבנים עד היום ולא נשכח לעולם את הרוע והעוול שגרמו לנו..גם היום אנו עדיין אזרחים סוג ב וכך גם השחורים שהם 43 מליון איש כאן.לא נשכח ולא נסלח.
- 3.ותיפול עליהם אי מטה ופחד ובי גדול זרועי יידמו כאבן (ל"ת)פרופ' איצ 200....>>> 17/06/2020 18:58הגב לתגובה זו
- 2.. 17/06/2020 16:33הגב לתגובה זומדאיג מאד לקרוא את דברי האיש שהכיר את כל הכפתורים והמנגינות בבית הלבן ובחדר הסגלגל..לא רק נושא בטחון העולם מוטל על הכף אלא נושאים רבים שהטראמפ שם עלייהם ידו וחירבש אותם. אנו בטוחים שהטראמפ יחיה אבל לא יראה את התגובות הנוראיות שיגיעו מכל רחבי תבל בגין הכתוב..הטראמפ הרס כל חלקה טובה ואף רעה..יש לציין שגם אחייניתו של הטראמפ מוציאה בימים האלו ספר "אהבה" על הטראמפ ופועלו...
- 1.. 17/06/2020 16:25הגב לתגובה זוהגיע לידנו טיוטת הספר שרואה אור בימים אלו בארצות הברית(לא מצונזר אני מזכיר בידינו)שכתב איש דגול בשם ג'ון בולטון שהיה כמובן בעבר עוד בעת הנשיא טראמפ היועץ לבטחון לאומי.
- דודאברהםandjelכהן 18/06/2020 03:17הגב לתגובה זולא בושה לעתון מכובד כמו ביזפורטל שמפרסמים דברים שכותב טוקבולשיטיסט שכמותך ?
- דודאברהםandjelכהן 18/06/2020 02:51הגב לתגובה זואתה מוכה, חבול,סה"כ מסכן
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
