
באפט נכנס ליונייטד הלת' עם 1.5 מיליארד ד'; מה עוד עשה באפט ברבעון?
במסגרת טפסי F13 פרסמה ברקשייר האת'וואי את מהלכיה ברבעון השני עם שלוש אחזקות חדשות, וצמצום האחזקות הגדולות; ומה עשו ביל אקמן וביל גייטס?
המהלכים של וורן באפט ברבעון השני
במסגרת הגילוי הרבעוני של טופס F13 גילתה ברקשייר האת'וואי את מהלכיה בשוק המניות ברבעון האחרון, וכפי שהערכנו בביזפורטל מוקדם יותר היום, המניה המסתורית שנוספה לפורטפוליו של חברת האחזקות היא יונייטד הלת' - ענקית הביטוח שמתמודדת עם קשיים לאחרונה ואיבדה עשרות אחוזים משוויה. מניית החברה מגיבה לידיעה במסחר המאוחר עם זינוק של כ-8%. יחד עם זאת היקף הרכישות היה נמוך ממה ששיערו בשוק, לפחות נכון לסוף הרבעון השני, והסתכם ב-1.6 מיליארד דולר. ייתכן עם זאת שבאפט המשיך לרכוש את מניות חברת הביטוח בחודש וחצי האחרונים, כשמחיר המניה צנח לשפל היסטורי מאז הדוחות האחרונים. מחיר הקניה הממוצע של באפט בהוא 271.77 דולר למניה. את יום המסחר האחרון סיימה יונייטד הלת' במחיר 271.49, ובמסחר המאוחר היא מזנקת למחיר 294.51 דולר. רק לפני מספרי ימים המניה נסחרה סביב 240 דולר למניה בלבד.
יונייטד הלת' לא הייתה המהלך היחידי של באפט וחברת ברקשייר האת'וואי. החברה המשיכה להקטין את אחזקותיה באפל ובבנק אוף אמריקה וחיסל את אחזקתו בחברת טי מובייל. מצד שני באפט נכנס להשקעה חדשה בחברת הבניה לנר, במקביל לאחזקתו בחברת הבניה ד.ר. הורטון (אותה צמצם מעט) אותה בנה ברבעון הקודם, וכן נכנס להשקעה ביצרת הפלדה נוקור. נראה שבברקשייר מאמינים בתחיית שוק הבניה בארצות הברית.
5 האחזקות הגדולות של באפט הן עדיין אפל (22%), אמריקן אקספרס (19%), בנק אוף אמריקה (11%) קוקה קולה (11%) ושברון (7%).
גם קרנות הגידור של מיקל בארי, סטפן מנדל ודייויד טפר נכנסו להשקעה בחברת יונייטד הלת' ברבעון האחרון, בין השאר, לעומת כמה קרנת גידור אחרות שחיסלו או צמצמו את ההשקעה. האם נראה מהפך בהתנהלות המניה ברבעונים הקרובים?
השינויים של ביל אקמן וביל גייטס
בתקופה זו, כחודש וחצי לאחר סוף הרבעון, מפרסמות חברות האחזקה הגדולות וקרנות הגידור את מהלכיהן ברבעון הקודם באמצעות F13 וכך אנחנו נחשפים למהלכים של השחקנים הגדולים. גם מי שנחשב לאחד מיורשיו האידאולוגיים של באפט, בין אקמן, פרסם את פעילות קרן הגידור שלו פרשינג סקוור. אקמן היה בעיקר בצד הקונה, כשיצר אחזקה חדשה באמזון בגובה 9% מהקרן שלו, ומצד שני חיסל את אחזקתו בחברת הרכבות הקנדית Canadian Pacific Kansas City Limited שהיוותה כמעט 9% מהקרן. אקמן גם הוסיף 21% לאחזקתו בגוגל, שמהווה כעת כמעט 15% מאחזקות הקרן (בשתי הסדרות). האחזקה הגדולה ביותר של אקמן היא חברת אובר עם יותר מ-20% ולאחריה חברת ברוקפילד עם מעט 18% מהקרן.
- באפט קונה בדיוק בזמן – רכש את UNH בשפל והרוויח כבר יותר מ־25%
- יונייטדהלת' מזנקת בטרום לאחר העלאת דירוג מדיקייר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קרן הנאמנות של ביל ומלינדה גייטס בצעה שני מהלכים מרכזיים במקביל. גייטס מכר כ-8% מאחזקתו במיקרוסופט, והגדיל את אחזקתו בברקשייר האת'וואי בלא פחות מ-40% במה שנראה כהבעת אמון בירושו בל באפט, גרג אבל. כעת מיקרוסופט מהווה 27% מהקרן וברקשייר האת'וואי 25%.
- 3.לרון 15/08/2025 09:38הגב לתגובה זוממש אליעזר בן יהודה החדש מה אומר הקריפטו קריפטט את המוח
- 2.לרון 15/08/2025 09:35הגב לתגובה זומיסטר אקמן הוא ביל לאבין
- 1.בעשור האחרון ראיתי אצל באפט השקעות מפסידות. נגמר הדלק. (ל"ת)מיכאל בורסה למתחילים פייסבוק 15/08/2025 07:39הגב לתגובה זו
- לרון 15/08/2025 09:42הגב לתגובה זומגיעם כל הכספים הרצים אחר סיכוני שוק אם לא מהכלכלה הישנה כמו CL.HLT.KLG.MCD.K.KO

מניות השבבים, המניה שטסה 174% וטסלה - מי יבלטו היום בוול סטריט?
מה קורה בחוזים, אנבידיה, אמזון לקראת יום הפריים, לוסיד ועוד
החוזים העתידיים על המדדים המרכזיים בוול סטריט על האפס. המדדים שוברים כמעט מדי יום שיא, כשהם עולים 7 ימים רצופים. אתמול היה היום של AMD וזה צפוי להיות גם היום. העסקה עם OpenAI מציתה את הדמיון של המשקיעים - גם השקעה במניות וגם רכישת שבבים במיליארדים רבים. AMD זינקה כ-24%, אנבידיה התממשה מעט - כ-1.1%. בינתיים, בטרום פתיחה אנבידיה NVIDIA Corp. -0.27% מתאוששת בעלייה קלה.
AMD (Advanced Micro Devices 3.83% ) - זינוק של 4.3%
המניה ממשיכה לעלות בטרום הפתיחה לאחר זינוק מדהים של 24% ביום שני. הזינוק נבע מעסקה אסטרטגית עם OpenAI, שבמסגרתה AMD תהפוך לספקית מרכזית לבניית תשתית הבינה המלאכותית של החברה. OpenAI קיבלה אופציה לרכוש עד 160 מיליון מניות של AMD במחיר סמלי של סנט אחד למניה, מה שמייצג כ-10% ממספר המניות הכולל.
טסלה (Tesla -4.45% ) - ירידה של 0.5%
המניה יורדת בטרום הפתיחה לאחר עלייה של 5.5% ביום שני. החברה פרסמה ביום שני טיזר להכרזה גדולה, כולל סרטון בפלטפורמת X המציג פנסי רכב מוקפים בחושך. סרטון נוסף הראה גלגל או מאוורר מסתובב של טסלה ומסתיים בתאריך "10/7". טסלה רומזת חודשים על השקת דגם זול יותר, אך תוכן ההכרזה אינו ידוע. למה זינקה טסלה ב-5.4%? והאם יש לה פתרון לביטול ההטבה הממשלתית?
אפלאבין (AppLovin 7.64% ) - ירידה של 3.2%
המניה ממשיכה ליפול בטרום הפתיחה לאחר נפילה של 14% ביום שני. הירידה נבעה מדיווח בלומברג כי רשות ניירות הערך (SEC) חוקרת את פרקטיקות איסוף הנתונים של חברת הטכנולוגיה לפרסום במובייל. דובר אפלאבין הגיב בזהירות: "איננו מגיבים על קיומם או אי-קיומם של נושאים רגולטוריים פוטנציאליים. כחברה ציבורית גלובלית, אנו מתקשרים באופן קבוע עם רגולטורים". צניחה במניית AppLovin: חקירת SEC מחקה 8.7 מיליארד דולר תוך יום אחד
- אנבידיה מאבדת גובה - איך העסקה של AMD תשפיע עליה?
- כמה מס משלמת אנבידיה בישראל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טרילוג'י מטאלס (Trilogy Metals 211% ) - זינוק של 174%
המניה מתפוצצת ב-174% ל-5.72 דולר לאחר הודעת הבית הלבן על השקעה של 36.5 מיליון דולר בחברת הכרייה הקנדית הקטנה. ההשקעה מייצגת כ-10% מהחברה, והממשלה האמריקאית קיבלה אופציות לרכוש נוספות 7.5% מהמניות. המניה עלתה כבר 331% ב-12 החודשים האחרונים.מניית Trilogy Metals קפצה ב-140% אחרי השקעה של הבית הלבן

אסונות התעופה הגדולים בהיסטוריה: לקחים שעיצבו את התעופה המודרנית
תאונות מטוסים גובות לרוב מחיר כבד בחיי אדם, אך למרות זאת מדובר מאמצעי תחבורה בטוח הרבה יותר ממכוניות. הסיבה לכך היא בדיקות קפדניות ומתמשכות, רגולציות מחמירות, בדיקות תחזוקה יומיות, אימונים שנתיים לצוותים, מערכות מתקדמות ועוד אמצעים שנכתבו בדמם של נוסעים רבים שנר=הרגו. הנה התאונות והאסונות הגדולים ביותר, והשינויים שהם גרמו בעולם הבטיחות בתעופה
מקורות: Aviation Safety Network - Charkhi Dadri | ICAO Safety Reports | Indian Ministry of Civil Aviation
4. Turkish Airlines Flight 981 - כשל דלת המטען
3 במרץ 1974, יער ארמנונוויל, צרפת - 346 הרוגים
אסון טיסת טורקיש איירליינס 981 נחשב אחת התאונות הקטלניות ביותר בתעופה האירופית. טיסה מאיסטנבול ללונדון עם עצירה בפריז. המטוס DC-10-10 של מקדונל דאגלס (רישום TC-JAV, בשם Ankara) עם 335 נוסעים ו-11 אנשי צוות.
תאונות מטוסים הן אירועים טראומטיים ומזעזעים שגובים מחיר אנושי כבד ומשאירים צלקות עמוקות בקרב נפגעים, ניצולים ובני משפחות. עם זאת, חשוב להדגיש כי תעופה אזרחית היא אחת מצורות התחבורה הבטוחות ביותר בעולם, והסיכון בה זניח בהשוואה לאמצעים אחרים, בייחוד לנהיגה ברכב. על פי נתונים עדכניים מ-2025-2024, שיעור התמותה בטיסות מסחריות מגיע לכ-1.19 תאונות קטלניות לכל 100 אלף שעות טיסה - ירידה משמעותית לעומת שנים קודמות. ב-2024 דווחו רק שבע תאונות קטלניות שגבו 244 חיים מתוך 40.6 מיליון טיסות. לעומת זאת, שיעור הפציעות ברכב מגיע ל-42 לכל 100 מיליון מייל נסיעה, בעוד שבאוויר הוא 0.007 בלבד - הפרש של פי 6,000. הסיכון למוות בתאונת רכב הוא 190 פעמים גבוה יותר מאשר בטיסה, והסיכוי למוות בטיסה מסחרית הוא כ-1 ל-11 מיליון טיסות.
- החליקה בדרך לניתוח ושברה את עצם הזנב - מה הפיצוי?
- נפלה מאופניה בטיילת נתניה - ותקבל פיצויים גבוהים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
77 שניות לאחר ההמראה מפריז, בגובה 3,600 מטר, דלת מטען שמאלית אחורית נקרעה בגלל כשל במנגנון הנעילה, גרמה לדקומפרסיה פיצוצית. רצפת תא הנוסעים נקרעה, שישה מושבים עם נוסעים יפנים נזרקו החוצה. כבלי שליטה נקטעו, המטוס צלל בזווית של 20 מעלות והתרסק ביער ארמנונוויל.