ניוזמקס
ניוזמקס

ממשיכה בעליות - ניוזמקס זינקה כבר ב-1280%

האם האופטימיות תימשך או שמדובר בבועה שתתפוצץ? האנליסטים מודאגים מהפער בין ביצועי המניה למצבה הפיננסי של החברה

אדיר בן עמי |


מניית רשת החדשות השמרנית ניוזמקס Newsmax -2.59%  מזנקת גם היום ב-70%, כאשר המחיר למניה הגיע לכ-141 דולר, ושווי השוק של החברה עומד כעת על 12.8 מיליארד דולר. זאת לאחר שביום שני המניה זינקה בשיעור מדהים של 735%. בסך הכל, מאז הנפקתה ביום שישי האחרון, רשמה המניה עלייה מצטברת של יותר מ-1280%. 


חברת ניוזמקס , שהפכה לרשת טלוויזיה בכבלים בשנת 2014, גייסה 75 מיליון דולר בהנפקה הראשונית שלה ביום שישי, כאשר המחיר למניה נקבע על 10 דולרים בלבד. העלייה המטאורית במחיר המניה תוך יומיים בלבד של מסחר מעוררת תהיות רבות בקרב משקיעים ואנליסטים בשוק ההון.


כריסטופר רודי, מייסד ומנכ"ל החברה, הידוע כחברו של הנשיא דונלד טראמפ, הביע שביעות רצון מההנפקה המוצלחת ואמר: "הנפקה מוצלחת זו, יחד עם הנפקת המניות המועדפות הקודמת שלנו, מספקת לנו את ההון והחופש הפיננסי להאיץ את יוזמות הצמיחה שלנו, להרחיב את התכנים שלנו ולשפר עוד יותר את הנוכחות הדיגיטלית שלנו."


האתגרים שבדרך

למרות ההצלחה בשוק ההון, ניוזמקס מתמודדת עם ביקורת רבה ומספר הליכים משפטיים משמעותיים. החברה נמצאת בעיצומה של תביעה מצד חברת Dominion Voting Systems, הדורשת פיצויים בסך 1.6 מיליארד דולר בגין טענות שקריות שהופצו בשידוריה בנוגע לבחירות 2020. ניוזמקס אף ציינה זאת כגורם סיכון לעסקיה בדיווח ה-10-K האחרון שלה לרשות ניירות הערך האמריקאית.


יתרה מכך, בשנת 2024 הגיעה ניוזמקס להסדר פשרה בתביעה דומה עם חברת טכנולוגיות הבחירות Smartmatic, ושילמה עד כה 20 מיליון דולר מתוך פשרה כוללת של 40 מיליון דולר. רשת החדשות, הנתפסת כאלטרנטיבה ל-Fox News, ספגה ביקורת גם על דיווחים שקריים ותיאוריות קונספירציה בנוגע למתקפה על הקפיטול ב-6 בינואר 2021.



המצב הפיננסי של ניוזמקס

מבחינה פיננסית, למרות שהכנסות ניוזמקס עלו בכ-26% לכ-171 מיליון דולר בשנת 2024, החברה רשמה הפסד של 72 מיליון דולר באותה שנה. בנוסף, החברה הודתה בדיווחיה כי זיהתה "חולשות מהותיות" במנגנוני הבקרה על הדיווח הפיננסי שלה, כך שייתכן שישנה "הצגה מוטעית מהותית" בדוחות הכספיים שלה שהיא עלולה לא לגלות "בזמן".


בוול-סטריט מביעים דאגה מהעלייה החדה במחיר המניה, שאינה תואמת את הביצועים הפיננסיים של החברה. המניה זינקה כאמור ביומיים ביותר ב-1200%, במה שנראה כמו אופטימיות יתר של המשקיעים לגבי עתיד החברה.  בוול-סטריט ציינו כי הפופולריות של ניוזמקס בקרב קהל שמרני, במיוחד לאור בחירתו מחדש של הנשיא טראמפ, עשויה להיות גורם משמעותי בעליית המניה. עם זאת, הם מזהירים כי העדר רווחיות והסיכונים המשפטיים המשמעותיים מהווים איום ממשי על יציבות החברה לטווח הארוך.

קיראו עוד ב"גלובל"


משקיעים רבים משווים את ניוזמקס ל-Trump Media & Technology Group, חברת המדיה של הנשיא טראמפ, שגם היא חוותה תנודתיות רבה בשוק ההון. עם זאת, בניגוד ל-TMTG, לניוזמקס יש היסטוריה ארוכה יותר כעסק פעיל, עם נוכחות משמעותית בשוק התקשורת השמרנית.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רובוטיקה  (רשתות)רובוטיקה (רשתות)

למה מניית הרובוטיקה הזאת מזנקת היום ב-80%?

חברת AMC Robotics, שפועלת מאז 2014 והשלימה לאחרונה מיזוג SPAC, מציגה רובוט אבטחה אוטונומי למחסנים, שווי שוק של כ־250 מיליון דולר והיקף מצומצם של מניות זמינות למסחר

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה רובוטיקה

מניית AMC Robotics (AMCI) מזנקת ב-80%, יום אחד בלבד לאחר זינוק חד של כ־168%. העלייה האחרונה מצטרפת לגל עניין שנוצר סביב החברה בעקבות שורת התפתחויות עסקיות, ובראשן המעבר לשלב מסחור של טכנולוגיית הרובוטיקה מבוססת הבינה המלאכותית שפיתחה. בשוק רואים במהלך זה שינוי מהותי באופי החברה, ממיזם טכנולוגי בשלב מוקדם לחברה המבקשת לייצר הכנסות בפועל.

AMC Robotics פועלת מאז 2014, אך עד לאחרונה פעלה הרחק מאור הזרקורים של שוק ההון. פעילותה התמקדה בפיתוח פתרונות אבטחה חכמים, בעיקר באמצעות שילוב של ראייה ממוחשבת, עיבוד תמונה ובינה מלאכותית במערכות פיקוח וניטור. אחד המוצרים המרכזיים בפעילות ההיסטורית של החברה הוא קו מצלמות האבטחה YI, שנועד לשימושים מסחריים ותעשייתיים. עם השנים הרחיבה החברה את תחומי הפעילות שלה מעבר למצלמות, מתוך ניסיון להציע פתרונות אבטחה אוטונומיים ומבוססי תוכנה.

לאחרונה חשפה החברה רובוט ארבע-רגלי אוטונומי, המבוסס על טכנולוגיית Visual-AI, המיועד לסיורי אבטחה ותגובה לאירועים במחסנים, מרכזים לוגיסטיים ואתרים תעשייתיים. הרובוט נועד לפעול באופן עצמאי, לנווט בסביבה מורכבת ולהגיב לאירועים בזמן אמת. לפי תיאורי החברה, הרובוט משלב חיישנים מתקדמים עם יכולות עיבוד תמונה ובינה מלאכותית, ומסוגל לקבל החלטות תפעוליות ללא צורך במפעיל אנושי צמוד. השוק הלוגיסטי, שבו נרשמת מגמה מתמשכת של אוטומציה, נתפס כיעד המרכזי ליישום הטכנולוגיה.

מנכ״ל החברה, שון דה, אמר עם פרסום התוכניות למסחור כי החברה נכנסת לשלב חדש בפעילותה. לדבריו, השאיפה היא להביא לשוק מוצרים שיספקו רמת אוטומציה גבוהה יותר ללקוחות ארגוניים, תוך שיפור היעילות והבטיחות באתרי פעילות.


כבר לא שלד בורסאי

בתחילת דצמבר הושלם מיזוג שבמסגרתו חדלה החברה לפעול כשלד בורסאי מסוג SPAC, והחלה להיסחר כחברה תפעולית בנאסד״ק תחת הסימול AMCI. לפני המיזוג, פעילותה הציבורית של החברה הייתה מוגבלת להחזקת כספים בנאמנות, ללא פעילות עסקית שוטפת. עם השלמת העסקה שוחררו הכספים, והחברה קיבלה גישה להון שנועד לממן את המעבר משלב פיתוח לשלב מסחור.

קורסרה רשתות חברתיותקורסרה רשתות חברתיות

קורסרה תרכוש את יודמי בעסקת מניות של 2.5 מיליארד דולר

העסקה, הצפויה להיסגר במחצית השנייה של השנה הבאה, משקפת האצה בתהליכי מיזוג בענף הלמידה הדיגיטלית על רקע האטה בצמיחה, שחיקת שווי והימור משותף על ביקוש גובר להכשרות מבוססות בינה מלאכותית בשוק העבודה

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה למידה עצמאית

פלטפורמת הלמידה המקוונת קורסרה הודיעה על הסכם לרכישת המתחרה יודמי בעסקת מניות, במהלך שמעריך את החברה הממוזגת בכ־2.5 מיליארד דולר. מדובר באחת מעסקאות המיזוג הבולטות בענף ההשכלה הדיגיטלית בשנים האחרונות, על רקע האטה בצמיחה ודרישה גוברת להתייעלות ולגודל.

לפי הודעת החברות, העסקה צפויה להיסגר במחצית השנייה של השנה הבאה, בכפוף לאישורים רגולטוריים ואישור בעלי המניות. קורסרה תרכוש את יודמי בעסקה ללא מזומן, שבמסגרתה יקבלו בעלי המניות של יודמי כ־0.8 מניות קורסרה עבור כל מניה שברשותם. ההסכם משקף ליודמי שווי של כ־930 מיליון דולר, פרמיה של כ־18% על מחיר המניה ערב ההודעה. בתגובה לדיווח, מניית יודמי זינקה בכמעט 30%, בעוד מניית קורסרה עלתה בכ־8%.


תקופה מאתגרת

המיזוג מגיע בתקופה מאתגרת לשתי החברות. אף ששתיהן הציגו גידול בהכנסות ברבעון השלישי של 2025, מניותיהן רשמו ירידות חדות בשנה האחרונה, על רקע ספקות לגבי קצב הצמיחה העתידי והיכולת לייצר רווחיות יציבה.

ענף הלמידה המקוונת חווה שינוי מאז דעיכת הביקושים החריגים שנרשמו בתקופת הקורונה. לאחר גל של הנפקות והשקעות, החברות בענף מתמודדות כעת עם האטה בהרשמות של צרכנים פרטיים ועם לחץ מצד משקיעים לשפר מודלים עסקיים. במציאות זו, גודל ופריסה רחבה הפכו ליתרון. קורסרה ויודמי סבורות כי שילוב הפעילויות יאפשר להן לפנות באופן יעיל יותר לשוק הארגוני, שמציע הכנסות חוזרות ויציבות יחסית לעומת מכירת קורסים בודדים לצרכנים.

למרות הדמיון, מדובר בשתי פלטפורמות בעלות מודלים שונים. קורסרה פועלת בשיתוף אוניברסיטאות ומוסדות אקדמיים ומציעה תארים, תעודות מקצועיות וקורסים מובנים, בעוד יודמי מתבססת על זירת מסחר של מדריכים עצמאיים המוכרים קורסים ישירות ללומדים ולארגונים. החברות מעריכות כי שילוב הגישות יאפשר להן להציע סל רחב יותר של תכנים, החל מהכשרות אקדמיות ארוכות טווח ועד למודולים קצרים וממוקדים. בכך הן מקוות להגדיל את הרלוונטיות שלהן עבור עובדים ומעסיקים כאחד.