יו"ר ראלקו: מקווה לכרות במכרה הזהב של ה-LCD

יו"ר ראלקו אופטימי, יש לו הזדמנות של פעם בחיים לדבריו. זה עניין של זמן עד שכולם יעברו ל-LCD, וחברת SHARP המיוצגת בישראל על ידיו, תנצח על המהפכה הזאת. כל זאת לקראת הנפקת 30 מיליון שקל באג"ח
חזי שטרנליכט |

האופטימיות של מנכ"ל ויו"ר חברת ראלקו, יבואנית מוצרי שארפ וזנוסי בישראל, ירון רוזיאק בוערת בעצמותיו. כשהוא מציג היום בפנינו את התוכנית של החברה שלו להנפיק 30 מיליון שקל באג"ח (לא מדורגות) בעת הקרובה, הוא מעניק בד בבד ציפיות ותחזיות קורנות לטלויזיות ה-LCD שהחברה שלו מייבאת לארץ, כמו גם למוצרי אלקטרוניקה אחרים.

שארפ, לדברי רוזיאק, היא המובילה העולמית בתחום טלויזיות ה-LCD. זוהי הטכנולוגיה הבאה, והפלאזה שווקה בארץ, בניגוד למגמה העולמית, אך היא ננטשת לטובת טלויזיות ה-LCD. שארפ הודיעה לאחרונה על השקעה עצומה של 3.3 מיליארד דולר בהקמת מפעל הדור ה-8 לטלויזיות LCD.

בכלל, שארפ, שראלקו היא היבואנית הבלעדית שלה בארץ, היא חברת האלקטרוניקה הבידורית השנייה בגודלה ביפן, אחרי מצושיטה (פנסוניק), מציין רוזיאק. כרגע בשוק הטכנולוגיות החדשות בטלויזיות בארץ, שולטות סוני וטושיבה, אך הן עושות זאת עם פלאזמה, וגם הן מתחילות לנטוש אותה, מסביר רוזיאק. לדבריו הפלאזמה לא נועדה למשק הביתי, היא טלויזיה מתכלה, ואילו ה-LCD היא המתקדמת שתחליף את הטלויזיות כפי שאנחנו מכירים אותן.

מחירי טלויזיות ה-LCD יורדות בכל שנה ב-20% עד 25%. ורוזיאק חוזה כי בתוך שנתיים עד 3 שנים, יעמוד מחיר טלויזיית 32 אינץ' על כ-10,000 שקל. בשנתיים הקרובות מתכוון רוזיאק "לזרוע" כדבריו ולהכין מערך גדול למכירות מאסיביות של הטלויזיות, ובעוד שלוש שנים, הוא מקווה להתחיל לקצור את הרווחים.

"יש לי הזדמנות של פעם בחיים. הזדמנות של חילופי טכנלוגיות. שפר מזלי, ואני מייצג את החברה שמחליפה את הטכנולוגיה. אני מקווה לקחת את מכרה הזהב שנפל בידי, ולכרות בו כמה שאוכל", מציין רואזיאק באופטימיות.

ראלקו מתכננת להנפיק כאמור כ-30 מיליון שקל באג"ח להמרה, מגובות בכתבי אופציות. האג"ח תעמודנה לפרעון ב-7 תשלומים שנתיים שווים מה-1 ביוני 2007 עד ל-2013. הן צמודות למדד המחירים לצרכן. כתבי האופציות ניתנים למימוש בכל יום מסחר עד ל-1 ביוני 2009. קונסורציום החתמים מורכב מ:איפקס חיתום, הבינלאומי הראשון ושות' חיתום והשקעות, הראל חיתום ורוסאריו קפיטל.

ראלקו מייבאת גם את מוצרי זאנוסי (Zanussi) לארץ. לדברי רוזיאק החברה נמצאת כעת בתהליך של מיתוג למוצרים הללו, שכוללים תנורים, תנורי בילט-אין, ועוד. אך כאמור, ראלקו מתמודדת בשוק הטלויזיות והמכשירים הלבנים עם מוצרי שארפ. בענף הטלויזיות מובילות את השוק אלקטרה מוצרי צריכה, קריסטל, מיניליין וניו-ליין, לדברי רוזיאק.

היקף הפעילות בישראל עומד בשוק הטלויזיות ומוצרי הצריכה האלקטרוניים מסתכם בכ-5 מיליארד שקל בשנה. ראלקו, לדברי המנכ"ל והיו"ר רוזיאק, היא חברה עם היקפי פעילות בינוניים. הוא מעיד כי הוא שינה את מבנה הפעילות של החברה, כך שההנהלה תומכת באנשי המכירות. הם החזית, מבחינתו, ותפקידה של ההנהלה היא לספק להם את כל מה שהם צריכים.

ראלקו עובדת בעיקר עם רשתות השיווק של מוצרי החשמל. אמצעי התשלום בענף הם שוטף פלוס 120, ועם רשתות האלקטרוניקה הגדולות, שוטף פלוס 150. התשלומים המבוצעים בכרטיסי האשראי על ידי הלקוחות משמשים כבטוחה העיקרית בעבור הספקים.

עוד פעילויות של ראלקו עם שארפ, קשורות בתחום המקררים. בשנת 1994, כשהחלה ראלקו בפעילות בתחום המקררים שלטה אמקור בכ-70% מהשוק. היום ראלקו מובילה עם כ-15% משוק המקררים עם שארפ, אבל אילו הם רק המקררים הרגילים (לא סייד-ביי-סייד ומקררים קטנים). בעיקר משום שאילו הם המקררים שרוזיאק יכול להציע, לדבריו.

עוד חידוש אחד, שרוזיאק לא מכביר עליו במילים הוא "תנור המים". רוזיאק מדבר ברמזים על טכנולוגיה חדשנית ביותר שעתידה להחליף את המיקרוגל - לא פחות. ההשקה תבוצע בחודש הבא. רשמו ביומן.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה