תוצאות מעורבות לסלקום: עלייה קלה ב-EBITDA לצד ירידה של 9% ברווח הנקי

חברת הסלולר סיכמה את הרבעון עם רווח של 314 מיליון שקל ועלייה קלה ב-EBITDA ל-638 מיליון שקל. תחלק דיבידנד של 360 מיליון שקל. עמוס שפירא: "אנו מתנגדים להורדת דמי הקישוריות"
תומר קורנפלד |

"אנו מתכוונים להתנגד להורדה בדמי הקישוריות כפי שהיא מוצעת ובמיוחד לאופן יישומה, שיש בה כדי לפגוע בתוצאות החברה, ואנו מתכננים לנקוט בפעולות לצמצום השפעתה", כך אומר היום עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום עם פרסום התוצאות הכספיות של חברת הסלולר לרבעון הראשון.

סלקום, הנמנית על קבוצת אי.די.בי חתמה את הרבעון הראשון עם עליה סמלית של 1.2% בהכנסות לרמה של 1.58 מיליארד שקל. במהלך הרבעון מצבת מנויי החברה גדלה ב-21,000 לרמה של 3.313 מיליון לקוחות. כמו כן, מצבת מנויי הדור השלישי עמדה על 1.037 מיליון לקוחות, גידול נטו של 40,000 לקוחות ברבעון הראשון.

את הרבעון הראשון חתמה סלקום עם רווח נקי תזרימי (EBITDA) של 638 מיליון שקל, עליה של 1.8% בהשוואה לרבעון המקביל. עם זאת, על רקע הוצאות מימון גדולות רשמה סלקום ירידה של 9% ברווח הנקי לרמה של 314 מיליון שקל.

הוצאות המימון של סלקום ברבעון הסתכמו ב-36 מיליון שקל, לעומת הכנסות מימון של 28 מיליון שקל ברבעון המקביל. הפער בהיקף של 64 מיליון שקל מוסבר בין היתר בעסקאות הגנה על מט"ח, הפסד מעסקאות הגנה על מדד המחירים לצרכן והוצאות ריבית גבוהות יותר הקשורות באג"ח של החברה.

בעקבות הדוחות, הכריזה סלקום על חלוקת דיבידנד רבעוני בהיקף של 360 מיליון שקל, שהם 3.64 שקל למניה. על פי מחיר מניית החברה בפתיחת המסחר מדובר בתשואה של 3.5%.

בהתייחסו לתוצאות, אמר עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום: "סלקום ממשיכה להציג ביצועים חזקים ברבעון הראשון של 2010 עם צמיחה מתמשכת בהכנסות משירותים, ב-EBITDA, בשיעור ה-EBITDA מסך ההכנסות, ברווח התפעולי ובמצבת המנויים".

עוד אמר שפירא: "ככל ששוק הסלולר בארץ מתפתח, אנו שומרים על מעמדנו כמפעיל הסלולרי עם התוצאות הפיננסיות הטובות ביותר בישראל וכמובילי שוק, הן במונחי מצבת מנויים והן במונחי סך הכנסות. אני מאמין, שזוהי תוצאה של האסטרטגיה שלנו להתמקד בתקשורת הסלולרית תוך שמירה על מחוייבותנו לספק שירות לקוחות איכותי".

אורי ליכט, ראש מחלקת המחקר של אי.בי.אי התייחס לדוחות: "בעקבות הפחתת דמי הקישוריות הצפויה החל מאוגוסט, מדובר בדוחות הכי פחות רלוונטיים שסלקום פרסמה בתקופה האחרונה". ליכט התייחס לשיעורי הרווחיות הגבוהה שסלקום הציגה וייחס את השיפור לתמהיל מכירות שכלל ירידה בהכנסות מציוד (אשר מספקות רווחיות נמוכה) וגידול של 3% בהכנסות משירותים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה